FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Autogen pro ortho Jeden příspěvek | Celý strom
Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 17:35
Cesmina
Vážně se tady nenajde pár lidí, kteří by na tom pracovali ? Vypadá to dobře
http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/autogen.jpg
25349 B / 600 x 375 / Image1.jpg
 3x  

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 17:45
Kachna   
Zdravím, mohl bych se pokusit o Kladensko, ale bohužel nic neslibuju, protože zaprvé sem to nikdy nedělal a pak sem na tom s volným časem na štýru. Ale zkusit bych to mohl.
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 18:02
leonell
FS9 nebo FSX? Jak jsou definovány čtverce (cely)? Je nějaký návod jak postupovat?
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 18:15
Slávek   
vypadá to opravdu moc pěkně. Rád bych pomohl, ale nevím jestli budu schopen plnit termíny
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 19:22
marko6
jen tak dál,takové autogenu jsou libový. Jo a pro info maps2bgl uz mi z google zase normalně funguje lidi!
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 19:42
Raspber
Tak u mě už se delší dobu něco děje. A samozřejmě jsem ti slíbil ,že ti to pak pošlu. Otázkou je jestli bude všechno v pořádku ,když tam vkládám autogen i objekty z fsx annotatoru.
31177 B / 600 x 360 / str.JPG
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 19:54
marko6
má někdo kompletní čr z maps2bgl nebo FsEarthTiles?ja jen ze bych o to mel !veeeeellkyyy! tak jestli by mi nekdo z tvurcu mohl nejak poslat nebo mi to poskytnout. plsssss me uz to zas nejde po 3567 tiles se mi to bloklo a zas to nejde plss vyvojaři helpnete mi v tomto dík Jakub
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:32
Sněhulák   
Pro info - kompletní ČR z Maps2bgl pro FSX má cca 210GB... ......
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 21:49
David Šollar   
a já si pořád myslel že tera je hodně
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 22:17
Cesmina
nemáš pravdu , v tozlišení LOD16 tj 60cm na pixel je to bez autogenu necelých 80G
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 22:59
Sněhulák   
Ano, je to divné.. taky tomu nerozumim proč je to tak velké.. Nicméně nad tím prostě nepřemýšlím, disk je dost velký tak proč taky ?) ... Zkrátka Maps2bglX mi zrobil 2473 bglek, přičemž průměrná velikost jednoho je tak těch 85MB.. K tomu pár ještě detailnějších ort z FSEarthTiles a máme to suma sum cca 220GB... FSEarthTiles dělá orto takové více kontrastní a působí to pak pěkněji.. to z maps2bgl je oproti němu takové víc zašedlé a světlejší.. že by rozdíl mezí daty 0,5mpx a 1mpx na googlu?...
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 23:19
Milan Smid   
FSET ma defaultne nastavenou svetlost a kontrast na -6% a +12%, takze proto ten trochu jiny odstin. No a pak taky kdyz to delas ve vyssim rozliseni, tak diky vyssim detailum se to ortho z FSET muze zdat barevne trochu odlisne.

muj nazor
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 23:20
Milan Smid   
tys rozchodil Mpas2Bgl na 60 cm/pixel?
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:35
Sněhulák   
Cesmino, pokud ten autogen není funkční pro FSX (např na 1mpx ortu alá FSX bgl only) pak to vnímám něco jako škodu času... Předpokládám, že autogen z FS9 pro takovéto FSX orto nejde nijak použít..... Pak ten, kdo naklikal alespoň jeden cell ví kolik to dalo času a předpokládám stejná area na klikání autogenu si vezme tak cca 3x? víc času.??? A až pár desítek celů bylo, tak pak přišlo UTE.. .-)
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:36
xWing   
Samozrejme ze autogen z FS9 ide aj vo FSX
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:39
Sněhulák   
a how-to ?? páč když prostě vezmu 1mpx orto z maps2bglX tak jak na něj dostat autogen z FS9??? *.agn dát do texture?? to předpokládám, že vůbec by nemělo fungovat...
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:44
xWing   
Aha, to sme sa nepochopili.
Myslel som to tak, ze ked niekto urobi autogen pre FS9, tak ten isty autogen mozes pouzit vo FSX.
Cize v praxi to vyzera tak, v adreary Scenery mas to *.bgl s 1m orto a v adresari Texture das tie *.agn subory z FS9.
So easy
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:39
marko6
mate nekdo tu fotočr do fs9?
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 20:45
marko6
nebo by mi stačili jen ty tiles (slozka TilesCatche)... plssss ono uz to vubec nejde tahat z googlu.kolik by me čr stála na geodis?
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 21:52
Marky Parky   
Pár desítek tisíc pro jedno soukromé použití
 

Autogen pro ortho   14. 1. 2009 / 23:22
Milan Smid   
Ty, Kubo, nerikej, ze jsi jeste nepochopil, ze kvuli tvym prosbam tady prece nikdo nebude riskovat potencialni problemy?

Proto zadne (alespon verejne) reakce na ty tvoje zadosti o celou CR...
 

Autogen pro ortho   15. 1. 2009 / 10:16
Greno Zee
Ja si myslim, ze je trochu brzdou, ze tenhle napad vlastne jeste vubec nema formu projektu. Me jsi poslal to Trebonsko, ja na nem ve volnych chvilich delam a snazim se uploadovat hotovy ctverce na Capsu. Jenze nikdo jinej tenhle system nepouziva a ta Capsa je spis takovy jednoduchy sdileni a zalohovani souboru, rozhodne ne plnohodnotnej nastroj pro organizaci projektu tohodle typu.
Podle me musi nekdo rict:
"Tohle je projekt a ja sem projekt manager. Informace najdete tady a tady... Kdo ma nejakej hotovej autogen a chce se podilet, kontaktujte me tady." Tenhle projekt manager by mel CR rozdelat na nejaky oblasti, rek bych mensi nez celly, aby si spoluautori mohli rict: "Hele, tohle nekdo nedela, ja bych si to vzal."

Presne, jak jsi sam psal, neco na zpusob cellu Zdenka Pokornyho:
http://zpokorny.webpark.cz/

Ja vim ze sou to silny slova, tim spis, ze ja ten clovek, kterej si to vezma na triko, nebudu.

==========
Pro ostatni: co se tyce dotazu a nejasnosti okolo cilovy verze FS, myslim, ze plan je asi takovejhle:
V prvni fazi pokrejt pokud mozno co nejrychlejc celou CR standardnim autogenem pro FS9 (kterej je pouzitelnej v FSX), s tim, ze na nektery typy objektu jako benzinovy pumpy, kostely, vodojemy, atp. uz mame tridy, pouzitelny v autogenu a vyplneny defaultnima objektama z FS.
Druha faze bude vytvoreni vlastnich objektu, pouzitelnych v tridach pro ceskej autogen. Soucasne je v behu jednani s autorem AGenTa a kdyz to dobre dopadne, tak bude AGenT, kterej bude umet autogen nezavisle na verzi FS.
No a na zaver predelame uz hotovej autogen s pouzitim novych metod a objektu.

Pro potencialni autory, kteri vahej, protoze si nejsou jisti, jestli to budou umet:
Stahnete si UKVFR:
http://www.vfraddons.co.uk/ukautogen_view.php
Soucasti balicku je AGenT, nastroj na tvorbu autogenu. Pak kontaktujte Cesminu nebo me a my vam dame upravenej Default.xml, poradime jak to pouzit a muzete zacit tvorit.
Naucit se s tim delat trva asi 15 minut.

Tak vzhuru do toho!
 1x  

Autogen pro ortho   15. 1. 2009 / 12:05
Marky Parky   
Já bych do toho měl možná pár technických vstupů, abyste si nepřidělávali práci:

a) formát .agn je vymyšlený docela chytře - jedná se defakto o několik bloků za sebou uložených dat (čtvercové oblasti obecné vegetace, vektory pro domy z FS2002, vektory pro domy z FS2004, vektory pro objekty z FS2004, atd...), které jsou udělané tak, aby byly vzájemně kompatibilní (tzn. starý simulátor v pohodě načte .agn soubory z novější verze anotatoru - pouze ignoruje části které nezná - a naopak nový simulátor v pohodě přečte starou verzi

b) vektory uvnitř formátu .agn jsou datově reprezenotované jako relativní souřadnice - floaty v hodnotách od 0 do 1. Prakticky to znamená, že vůbec nezávisí na rozlišení textury, pro kterou je autogen dělán - .agn soubor vytvořený pro klasický LOD13tkový tile 256x256 co se používal ve FS2000-FS2004 bude mít úplně stejné souřadnice jako .agn soubor pro FSXkové BGLko s texturou v rozlišení 1m/pix

c) Při klikání autogenu, zvláště v těch hustějších částech metra, je daleko lepší a přesnější obtahovat pěkné domečky v 1 m/pix než barevné mazanice v 5 m/pix, ještě přetažené DXT kompresí.

d) Protože při případné relizaci půjde o projekt obrovského rozsahu a bude tomu odpovídat i doba tvorby, je docela pravděpodobné, že v době, kdy bude prakticky použitelný, už bude převaha uživatelů používat FSX.


Myslím tedy, ve světle výše zmíněných skutečností, že by stálo za zvážení, zda nejít opačnou cestou - tedy začít tvorbou pro FSX s tím, že to bude cíl, a zpětnná kompatibilita v mezidobí zajistí jakš takš fungování ve FS9. Jak by to vypadalo?

i) Prvním krokem by bylo vytvoření agn čtverců pro FSX, s tím, že jako základ by se použily jen ty typy objektů, které umí zobrazit i FS9, ale rovnou by se mohly sem tam klikat i čistě FSXové efekty. Jediné co by se z FSX nemohlo použít, by byly blokové domy. Výsledkem by bylo, že ve FS9 by byl zobrazen autogen srovnatelný s výsledkem vašeho prvního kroku (FS9 by ignorovala pokročilejší objekty + zobrazuje mnohem menší hustotu než FSX), ale ve FSX by už rovnou vypadalo lépe při téměř srovnatelné náročnosti na výrobu a daleko vyšší přesnosti umístění.
ii) Druhá fáze by byla stejná - vytvoření vlastní knihovny tříd a rozklikání výraznějších objektů
iii) Třetí fáze by odpadla, resp. zredukovala na konverzi historických center měst na blokové domy

Navíc, když by se v průběhu vývoje zjistilo, že FS9 příliš ztrácí zastoupení mezi simptáky, pak by bylo možné sloučit v tvorbě dalších oblastí kroky i) a iii) do jednoho kroku bezezměny technologie práce.
 

Autogen pro ortho   15. 1. 2009 / 12:25
Greno Zee
Diky za obsahlej komentar, sam sem nikdy AGN format nezkoumal, takze sem zase o neco chytrejsi.

Co me osobne trochu nesedi je, ze ja urcite FSX jeste nejakej rok mit nebudu (FS9 se mi pohybuje okolo 15 FPS a novej komp dostanu nejdriv za dva roky - 3 pohledy ven si zadaj svoje ) a autogen delanej s blokovyma domama by v FS 9 nezobrazil na jejich miste nic, pravda?
Zaroven, AGenT umi jen FS9 a Anotator asi nebude to pravy.
Prave v druhy fazi, kdyz buh a Lars da, bude AGenT delat autogen nezavisle na verzi FS.

Ale to sou jen takovy uvahy, uvidime, jak se to vyvrbi...
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ