FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
priblizeni u PMDG??? Jeden příspěvek | Celý strom
priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 07:57
grazer
zdarec, zase dotaz ohledne PMDG, mam teda 737NG asi tyden, a vsechny manualy jeste nedocteny, ale neni mi jasny jak FCM ridi priblizeni k letisti. jako posledni otocny bod je to koncove letiste, kam mi FCM uspesne doleti a ukonci descending, ale pak napise END OF ROUTE a vypne Lnav i Vnav, kdyz jsem zadaval DEP/ARR page, na priletovym letisti byla zadana draha pro pristani, ale STAR byla na FCM prazdna, potrebuje to jeste neco co nemam??? A jeste mi obcas nepipa ILS ani Markry, nekdy to jde nekdy ne, asi neco nezapinam , v defaultu je to v poho ale tady nevim co.
 

Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 08:52
Luděk Ch.
Samotná instalace obsahuje poměrně málo SID/STARu (zejména pro letiště ČR), takže je potřeba si je buď napsat sám, pokud máš charts daného letiště, dobrý návod je přímo v instalaci nebo hledat hotové na všech možných stránkách virtuálního letectví. Pro česká letiště je dělal Latom a dost jich je i na www.navdata.at Stažené soubory (txt) dáš do složky fs9\PMDG\SIDSTAR\ a potom už se ti budou ve FMC zobrazovat.
 

Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 08:54
cmar
SID a STAR pre PMDG si musis stiahnut na www.navdata.at . Ale ak bez nich sa samozrejme da lietat ale uz bez FMC .. bud Ta naviguje ATC na ILS alebo sa musis trafit sam ) Ked si kdesi na letiskom to uz si zle ..) napr. nemozes predsa ero nechat doletiet nad OKL na LKPR, odtial sa pristava dost Tazko )
 

Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 10:48mp
Vektorovani do ILS provadi v realu ATC. Takze bud litej on-line nebo se musis odvektorovat sam, tj vybocit z route STARu a naletet LOC pomoci HDG. Finalni vektor do LOC by mel byt max. 30 stupnu. Pouzij mapy nebo v nouzi FS Navigator.
 

Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 12:01
grazer
sam to zvladnu taky, ale myslel jsem ze FCM po aktivaci STARU na danou drahu by me mel hodit na 30stupnu k localizatoru sam. ale top by byla asi pak moc velka nuda, kdyby delal vse sam.
 

Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 12:42
Luděk Ch.
Pokud je STAR správně udělaný, tak ti letadlo dovede ve spolupráci s ILS sám až na dráhu, např. z LKTB 28 na LKPR 24 když chci, tak nemusím sáhnout na řízení od startu až do zastavení. K čemu by totiž jinak SIDy a STARy byly publikovány? Přesnou definici sice neznám, ale podle mě slouží k tomu, aby navedly letadlo z dráhy startu až na vlastní trať letu mezi místem staru a cílovým letištěm a z ní zase až na dráhu pro přistání v cíli. A to po trajektorii, která je pevně daná. Druhá věc je, že u nás v reálu je letadlo většinou vektorováno po startu i do ILS ATC. Ale mělo by se bez toho v případě potřeby obejít.
 

Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 13:26
Tragédie v JRD
No, SIDy a STARy jsou sice proto, aby te dovedli z drahy na trat a z trate na drahu, ale ne proto, aby pilotovi usnadnili cinnost ...ale spis z duvodu plynulosti provozu .. dovedes si predstavit, ze treba v ATL , kde mas 4 paralelni drahy a nejakych 80 - 100 pohybu za hodinu (ne-li vice), by ridici letadla vektorovali? takhle mu da prislusny SID/STAR a uz se vicemene o to ero nemusi starat, letadlo leti samo po presne dane draze, takze to dokaze celkem efektivne zabranit koliznim situacim ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 15:53mp
Letadla jsou i ATL ci jinych frekventovanych letistich vektorovana pri naletu do ILS. STAR je sice hezky, muze byt dany, ale nezajisti ti vertikalni a horizontalni rozestupy mezi letadly.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 17:40
Luděk Ch.
Vertikální rozestupy zajistí, pokud vím, tak na jednotlivých úsecích STARu jsou výšky definovány. Horizontální rozestupy zajistí ATC, ale má s tím podstatně míň práce, protože v podstatě stačí hlídat rychlost letadel, aby se nedohnaly a trať si drží sám pilot. Při vektorování záleží opravdu jen na schopnosti a přehledu ATC, musí dávat a hlídat kursy, výšky i rychlost a to při větším počtu letadel může být dost fofr.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 20:50
MilanP
v mapach jsou definovany minimalni vysky... ATC zajistuje vertikalni separaci. Vektorovani je na kazdem letisti, v USA to zajistuje SOCAL APPROACH.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   8. 4. 2004 / 16:54
Karel
no, tak radši ještě jednou....

- vertikální rozestupy žádný STAR nezajišťuje, to není jeho záměrem. jakékoliv výšky uvedené na STAR pláncích nesouvisí s vertikální separací, jsou to minimální traťové výšky v daném úseku.

- definice SID a STAR jsou pro dané letiště udělány především proto, aby od sebe oddělily přilétávající a odlétávající provoz a usnadnily vedení na trati mezi opuštěním "cestovní" trati a přiblížením na dané letiště a danou dráhu (i když některé STAR/SID mohou být společné pro více letišť najednou) v případě STAR, vedení na trati po vzletu až k přechodovému bodu na "cestovní" trati v případě SID. Dále jsou významnou pomůckou pro ATC i pilota, který pouze obdrží a potvrdí SID v případě Clearence Delivery nebo STAR pro přiblížení. Není nutno zdržovat ATC výčtem bodů, radiál, radionavigačních zařízení, přes které má letět a dále se další čas šetří na straně pilota při potvrzování. Nemluvě o zvýšení srozumitelnosti, zrychlení komunikace a tím pádem i zvýšení bezpečnosti.

- to, že řídící vektoruje pro přiblížení je dáno tím, že koncový bod přiblížení většinou neleží v prodloužené ose dráhy a pro hladké provedení přiblížení (tím spíše při LVP) na autopilota je vhodné navést letadlo pro naletění lokalizéru ILS v rozmení +- 30 stupňů od prodloužené osy dráhy. Dále se pomocí vektorování udržuje horizontální separace tam, kde je z hlediska kapacity prostoru a zrychlení provozu vhodné neomezovat rychlost, ale potenciálně konfliktní provoz trochu odklonit. No a další použití vektorování je pro tzv. shortcuts, zkrácení přiblížení, zařazení do provozu na přiblížení atd.

- to, že řídící "vektoruje" odlet (radar departure) je dáno tím, se snaží horizontálně separovat buď odlétávající provoz navzájem, nebo odlétávající s přilétávajícím.

- pokud je velký provoz, pak pro LKPR platí, že se pro TMA Praha rozdělí odpovědnosti na APP, DEP a DIR(ector). DEP má jasně definovaný prostor, nikam jinam nesmí letadla vektorovat. APP "sundavá" letadla od cca FL200 (podle aktuálních koordinací s CTR) do FL080 a okolo FL100 předává na DIR. APP většinou nevektoruje, když už něco, tak posílá DIRECT TO nějaký bod, většinou to je počáteční bod STARu, ale není to podmínka (viz povídání o shortcutech). DIR ale už vektoruje jako o život, protože jeho úkolem je "navléknout" letadla do ILSu (spíše však do LOCalizéru) při zajištění všech možných omezení a separací. V tuto chvíli se sluší poznamenat, že ve chvíli, kdy ATC vektoruje, přebírá zodpovědnost za rozestupy od překážek (OCA/H). Všiměme si ještě ohlášení pilota při kontaktu s DIRectorem: hlásí aktuální heading, výšku a mez povolení, v případě, že mu byla buď omezena nebo povolena zvýšená (highspeed approach) rychlost při přiblížení, hlásí i tuto. Nikde už se nevyskytuje žádný STAR, přestože ho nakrásně může pilot letět.

- nepleťme si STAR definovaný v AIPu se STARem, který se vyskytuje v FMS letadel. Např. Kočičky i Bulíci při zadání dráhy pro přistání "dogenerují" do STARu další body jako jsou Deceleration Point, body na prodloužené ose dráhy podle vzdálenosti naletění lokalizéru, atd. Tyto body společně se STARem dokáží dovést letadlo až na vybranou dráhu, ale STAR samotný to určitě není.

Ještě je toho hodně, co by se k tomuto tématu dalo říci... nechme si něco do další diskuse, popř. k Pinkasům

Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 17:28
Luděk Ch.
Jo jo, tak jsem si to představoval. Aby ATC nemusel každé letadlo zvlášť vést a letadla se přesto pohybovala po pevně daných trajektoriích, tak dostane STAR. Jen na menších letištích, jako třeba u nás v Brně asi pro zpestření ATC vektoruje do ILS prakticky každé letadlo IFR při příletu i odletu. Jak je to v Praze, nevím, nemám tak dobrou anténu u přijímače.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 17:35
Pavel2
V Praze a na většině letišť se vektoruje......
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   7. 4. 2004 / 17:43
Luděk Ch.
No, třeba na Heathrow to bude asi dost síla a ATC se musí po 10-ti minutách střídat, ne? Stačí, když je třeba Ruzyně zavřená a do Brna letí 4 letadla, je to pěkná rozcvička. Ale je pravda, že mi řídící z Brna říkal, že je cvičen na současné zvládnutí 14-ti letadel.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   8. 4. 2004 / 08:11
grazer
priblizi mi teda FCM letadlo pri nahrati STARu ke draze???? nebo je to jen info pro pilota, kde a jak se tam ma priblizit sam????
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: priblizeni u PMDG???   8. 4. 2004 / 10:52
cmar
priblizi ) v podstate az na zem )
 

Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 13:22Martin Hájek
PLS nevite kde sehnat mapy celeho vzdusneho prostoru daneho statu (hlavne Nemecko francie Belgie)? Aby tam byly vyznaceny fsechny fixy, vsude jsou jen mapy k letistim diky
 

Re: Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 13:59
Charlie   
http://www.jeppesen.com
 

Re: Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 14:02PavelS
Nemecko - www.vacc-sag.org a tam Charts a tam Miscallaneous Charts a tam Enroute ( není to sice pravá mapa, ale jsou tam všechny letové cestu+fixy+VOR+NDB ) .

Belgie - http://beluxvacc.org/beluxhome.htm a v sekci Pilots / Charts jsou to Enroute mapy ( mimochodem velmi dobré )

Pro Holandsko a všude jinde --> pořád to samé :

http://vateud.org/default.php?section=1&sub=0
Vlevo je sloupeček s názvy zemí ( Evropa ), skorokaždá země má svůj web pro virtuální létání na VATSIMu a na něm najdeš někde kolonku Charts...
 

Re: Re: Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 14:14
Charlie   
Já bych ho za tu lenost nechal koupit ty džepíky )
 

Re: Re: Re: Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 14:26PavelS
Jo , souhlas a k tomu ještě tisíckrát rozeslat e-mail "Teď už vím ,kde najdu mapy"....
 

Re: Re: Re: Re: Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 15:51Martin Hájek
Hihi mno uz jdu rozesilat ty maily ) problem byl ze sem nevedel ze jsou to en-route mapy tak jsem je nemohl najit i kdyz sem byl na spravnych strankach

ještě otázečka: nevite zda, a jak často se tyhle en-route mapy mění??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Kde vzit mapy??   7. 4. 2004 / 16:06PavelS
No víceméně s každým novým AIRAC cyclem, což je jednou za měsíc ) .

Ale protože jsou to většinou změny, které se nedotýkají simulovaných věcí ( například změny omezených prostorů ) , tak pro potřeby simulace tak jednou - dvakrát za rok se vymění, když se změny nashromáždí. Obvykle o tom bývá informace:
- v čechách na konferenci SATCOCZ na Pandoře
v SAGU ( D, A, CH ) na hlavní stránce vacc-sag.org .

 

Re: priblizeni u PMDG???   13. 4. 2004 / 14:35Lezec
Po zadani DEP/ARR pokud neni zadna STAR tak ty, ale vis na kterou ILS te priradilo ATC. To znamena ze napr. ILS 24 tak klikni na prislusne LSK v tomto pripade na ILS 24 (na prave strane FMC) po zadani approach dostanes message disconnects, coz je normalni protoze neni spravny waypoint mezi uz udelanym planem a waypointem na approach. Ty se musis pridat k approach do planu, tak vymaz message s CRL a zmackni LEGS. Na strance LEGS waypoin ktery se ukaze jako pet ctverecku a u nich se rika Route Discounntinuity (DISCO).Potom je tvuj posledni approach fix pro ILS. DISCO znamena ze waypint ktery jsi zadal nema nic spolecneho se zbitkem planu. Musis uzavrit DISCO predtim nez FMC obnovi automatickou sequenci.Protoze vis ze chces letet primo z posledniho waypointu na tvuj fix Waypoint jenom klikni na LSK Fix ILS waypoint a potom na LSK vedle DISCO a tim jsi uzavrel DISCO klikni na EXEC a LNAV te dovede primo az na ILS.

( Kdyz vis jak na to tak te FMC vzdy dovede az na runway)

Lezec
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ