FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 27. 12. 2024, svátek má Žaneta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Potřebuju radu... Jeden příspěvek | Celý strom
Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 20:24
Čabaj77
Zdravím Vás, kolegové. Teď jsem v FSX přešel z VFR na IFR. Zatím létám podle direct-GPS, ale už jsem párkrát zkusil létat na VOR/DME. Do NAV1 si normálně natočím správnou frekvenci a course dám taky správný. Ale nějak mě to letadlo zlobí. Vždycky začně točit až moc pozdě a samozřejmě to nestačí vyrovnat, tak to otočí na druhou stranu a takhle tam jakoby lítá pořád ze strany na stranu. Až po chvíli houpání v zatáčkách se to konečně usadí, ale to už zase musím točit na jiny maják. Nevíte, co dělám špatně??? Létám s Boeing 737-800. Díky moc.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 20:27
seeth   
Z toho vidim že asi litaš na default B že?takže to žadny FMCčko nema...
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 20:36
Čabaj77
Pravě že FMC tam nemám aktivní. Jaké mám ještě možnosti???
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 21:06
Figi
hmm ,s default to je o h**** lietat, to radsej nejaky add-on...
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 21:22
kuma   
Myslím, že to co mu radíš je zlotřilý zlozvyk, který je ale bohužel všeobecně rozšířen - a možnosti moderních addonů k němu svádějí.

Naklikat jen tak SID-STAR do FMC, mezi to nějakou route, zapnout AP, autothrottle - a kafe, cígo a budíka na 45 miknut, než bude čas na glisádě tahat podvozek - FUUUUUJ!!!

Správná rada je:

zkus se zamyslit, jak to éro, se kterým lítáš, vlastně lítá, stoupá, zatáčí. Jak dlouho mu to trvá, než se otočí - v jakém náklonu (10-15-20 stupňů) udělá 360 zatáčku za jak dlouho? Minutu? dvě,? tři? čtyři? Kolik je to tedy asi poloměr - a jak dlouho tedy před majákem mám zahájit zatáčku - o jakém náklonu - a jak asi dlouho bude trvat, než budu na dalším správném kursu?

S tím souvisí - mít představu odkud, kam a kudy letíš. To znamená nejen kurs, kterým letíš teď (k majáku nebo od něj), ale taky kurs, kterým poletíš další úsek (leg). Mít představu, jestli to bude doprava nebo doleva. Když letíš rovně k majáku, už si dopředu nacvakej frekvenci následujícího majáku, v zatáčce do nového kursu jen přepneš frekvenci. Některá letadla mají navíc dvouručičkové budíky. Tam si nastavíš obě frekvence současně - jedna ručička tě vede k prvnímu majáku, druhá rovnou ukazuje na druhý. Tak můžeš sledovat, jak se (když se blížíš k prvnímu majáku) mění kurs k tomu dalšímu - a můžeš začít zatáčku o chvilku dřív, než je ta druhá ručička na tom kursu, kam máš letět 2. úsek. Tím jak uděláš zatáčku (když je včas a správně zatočená) se krásně dostaneš na nový kurs - a letíš ke druhému majáku bez přelítnutí, vemen a zatáček navíc. Na tohle ani nepotřebuješ DME (se kterým je to jinak ještě o fous snazší).

Skuteční piloti lítaj zatáčky jednu jako druhou - a tak nad tím ani nepřemýšlí (rychlost, náklon, čas - automaticky) - a je to taky to, co instruktoři vyžadujou.

Zkoušej si proto zatáčky nanečisto - a až ti vejdou do krve - zjistíš, že zatočit nad OBT není žádný problém.
 2x  

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 21:59
Figi
tak podla mna je ovela lepsie zalietat si s nejakym kvalitnym addonom, ako s nejakym defaultom ktory nesimuluje skoro ziadne systemy.budik 45 minut ?? ano to poznam, ale je to uplne ine ked letite online...

 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:07
kuma   
K čemu je létání se sebelepším addonem, když nevíš proč, kam, jak a kudy to letí? Že ti svítěj kontrolky na panelu? Nebo ti šeptá letuška, že máš kafe, který si stejně musíš uvařit sám? To už je lepší rozsvítit všechny lampy v bytě a stoupnout si na židli u skříňky s pojistkama a cvakat a cvakat - nahoru - dolů - nahoru - dolů - lepší než overhead.

To přesný lítání je grunt. Řekne ti to každej, kdo tady lítá nejakou velkou mrchu, na kterou se hraje rukama - nohama (jako na varhany... třeba Tučko...například), že je to krása, ale až teprve když je to nadstavba na solidní lítací základ. Bez toho je to houba.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:15
Figi
viem ze nielen ja ale aj iny radi lietaju s nejaky dobrym addonom ako s defaultom...ale ja sa tu s vami nebudem hadat...
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:36
pilot_master   
Šak tu sa nikto nehada! Len sa dohovara Kazde lietanie ma svoje caro ako VFR tak IFR.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:54
Figi
tu nejde o VFR a ani o IFR, takze klud...ale rozpravali sme sa o addonoch...
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 12:43
Serž   
a potom kdyz vas ridici pri eventu odkloni z trasy a da podminenou instrukci tak se muze posrat protoze vy ani to debilni VNAV nevypnete a neni vam vubec divne ze 40 majli od letiste klesate do 4000... litani s addonem je prijemnejsi ale jak rika kuma musi byt az jako nastavba po pochopeni vsech navigacnich perel
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 21:08
Lowmick   
A jakou hledas spojitost s RNAV pres FMS a radionavigaci?

Ten problem maji nektera letadla v sobe, mam takovy pocit ze (v FS9) to bylo neco kolem citlivosti pri letu na AP v aircraft.cfg. A medicinka? Zkusil bych trochu spomalit a kdyz to nepujde tak se na to u tyhle masiny vykaslat (litat na ruku asi nebude uplne ono v tomhle pripade).
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 21:14
Zaremba   
Jen poupravím kolegu NízkéhoMicka, já bych Zpomalil a nalétával pod nižším úhlem, nicméně upravení toho CFG souboru, pokud to jde, bude nejjednodušší.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 21:16
Lowmick   
Hmm, asi mame kazdy jine checklisty, ja totiz pri naletavani radialu, s letadlem ktere ma problemy ho udrzet, zasadne spomaluji... Ty si klidne zpomaluj, to je mi jedno.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:23
Mike2811
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=zpomalit
http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=spomalit
Tak si říkám, že by mě zajímalo, co vlastně s tím letadlem děláš...
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:33
B3d4   
Tak to si sežeň novější čeklisty
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:49
Lowmick   
Neee, ja jsem s tema svejma naprosto spokojenej. Kdyz potrebuju, tak si proste trosku spomalim.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 22:51
Čabaj77
No jasně, já si tady klidně můžu otevřít veřejný chat... Ale díky všem za cenné rady.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 23:32
FSPilot   
Nevím co se tu všechno psalo, nečet jsem to, ale napadlo mě ještě... pod jakým úhlem nalítáváš ty radiály a jakou rychlostí? To bude mít setsakramentský vliv na to, jak si s tím to éro poradí
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 23:44
Čabaj77
Moc díky, vyzkoším.
 

Potřebuju radu...   3. 1. 2009 / 23:50
Mike2811
To mě zrovna před pár dny dostal default LearJet v FSX. Nalítávám si lokalizér pod úhlem těch přibližně třicet stupňů, aby letadlo nemělo problém, a ve chvíli, kdy se začala hýbat ručička, letadlo začalo točit doleva tak, že skoro kolmo nalétávalo na dráhu letu, samozřejmě ji přeletěl a musel se točit zpátky, to provedl s menší výchylkou ještě jednou a pak se teda konečně usadil, takže ono to letadlo musí taky trochu myslet samo za sebe...
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 11:45
FSPilot   
30° je maximum, pod jakým je AP schopný něco nalítnout. A ano, to je výsada AP, že vždy přelítnou o kousek a pak udělají takovou vlnku.
Tak mě napdá...."etadlo začalo točit doleva tak, že skoro kolmo nalétávalo na dráhu letu", jak mohlo letadlo přivedené s 30° odklonem nalétávat skoro kolmo? Měl jsi správně nastavený COURSE?
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 11:53
Mike2811
AJ
Autopilot se přepnul z HDG do NAV a v tu chvíli si prostě letadlo namířilo ke kolmici na trať, za druhé šlo o lokalizér, kde nemusíš mít správně nastavený CRS, nicméně já ho nastavený měl a za třetí - kdybych měl na VOR špatně nastavený CRS, tak za A - nic se nestane, protože se nepřiblížím k nastaveném radiálu a nebo se stane u některých věc druhá možnost, poletím od něj. Vzhledem k faktu, že letadlo nakonec do ILS naletělo, tak mám důvodné podezření, že jsem všechno nastavil správně...
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 12:20
FSPilot   
No nevím V reálu ti při špatném nastavenou COURSE letadlo LLZ vůbec ani nenaletí a v simu tím, že ho nastavíš správně můžeš modelu pomoct, že začne točit dřív a nepřeletí to tak výrazně. Jinak nejjednodušší způsob, jak tomu pomoct bude podle mě přivádět letadlo pod menším, než 30°úhlem
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 12:20
FSPilot   
A nebo letět pomaleji Jakou jsi měl v tu dobu rychlost?
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 13:04
Mike2811
180 KIAS ?
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 14:25
FSPilot   
Na 737 je to v pohodě, na learjeta asi taky... to je docela divné Mě defaultní mašiny (podotýkám v FS9) fungovaly na toto vždy v pohodě... viz. můj článek o ILSu nebo VOR/DME
 

Potřebuju radu...   4. 1. 2009 / 19:12
Demoskinos
Nechcem byt zly, ale keby som bol admin tohoto fora, tak by som tento prispevok zmazal a napisal ti, aby si sa pozrel http://www.flightsim.cz/forum_post.php?lan=0&gr=0&menu=11 Takyto nadpis temy volia 7 rocne deti, ktore pridu na internet 1x a este nevedia, ako treba pisat nadpisy. To iste plati aj o emailoch. Ak vidim email s nadpisom "No subject", tak mam chut ho hned zmazat.

Ide o to, ze ked sa na forum pozrie nejaky clovek, tak by mal mat prehlad, o com dany strom je.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ