| | | PIC 737 - nejdou nahodit motory. PROČ? 25. 12. 2008 / 20:10 | |
| | Zdravím,nevím proč, ale poprvé my nejdou nahodit motory. Hodnota N2 vyběhne na 14 víc ani prd. Tudíž nenahodím motor. Hraju si s tím problémem celé odpoledne a na nic jsem nepřišel. Posílám i screeny, pokud by jste tam viděli nějakou chybu.
Děkuji. |
| |
|
| | | PIC 737 - nejdou nahodit motory. PROČ? 25. 12. 2008 / 20:15 | |
| | a máš L a R PACKS v OFF na tom screenu to mě to přijde že je máš v AUTO |
| |
|
| | | | PIC 737 - nejdou nahodit motory. PROČ? 25. 12. 2008 / 20:22 | |
| | OK
jsem to ale debil. Od 15 hod nad tím dumám.
Díííky moc. |
| |
|
| | | PIC 737 - nejdou nahodit motory. PROČ? 25. 12. 2008 / 20:19 | |
| | L PACK a R PACK musí být vypnuty, pak dole L a R taky do OFF a mělo by to jít |
| |
|
| | | | PIC 737 - nejdou nahodit motory. PROČ? 25. 12. 2008 / 22:11 | |
| | To L a R, tedy bleedy, se nechávaj pořád zaplý (vypínaj se jenom při určitejch závadách a při no-bleed takeoff) |
| |
|
| | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 14:46 | |
| | Při stoupání se po překročení výšky 10000 ft ozve zvukový signál a trvá celou dobu letu až do doby než klesnu zhruba pod 8000ft. Nevíte čím to může být. Zatím jsem s tímto letadem uskutečnil čtyři lety a stalo se mi to 3x. Nemůžu přijít na to proč.Přidávám screeny pokud se z nich dá nějaká chyba objevit.
Díky za nápady. |
| |
|
| | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 14:49 | |
| | PACKy nemáš ON. To je tušim i důvod, proč tenkrát řachnul ten Helios z Larnaky přes Antény do Práglu. Zapomněli připnout tlakování kabiny. |
| |
|
| | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 14:56 | |
| | A kdy se dávají do polohy ON ?
|
| |
|
| | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 14:58 | |
| | Hned jak nahodíš motory a vypínáš je až po vylodění cestujících. |
| |
|
| | | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:00 | |
| | Je to v checklistu toto: AFTER ENGINE START - Pack Switches.........Both Auto ? |
| |
|
| | | | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:37 | |
| | | |
|
| | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:00 | |
| | Pricinou nehody Heliosu bolo ze nemali nastavene tlakovanie kabiny v polohe AUTO ale v polohe MANUAL. Vtom pripade to bolo to iste akokeby nemali zapnute packy.
|
| |
|
| | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:39 | |
| | Nevim, jestli měli Manuál, nebo OFF.. Šlo o to, že byli těžcí a startovali v létě ve dne z letiště, kde je v noci 33°C. Ve dne je teplota ještě vyšší. V takových případech se tlakování vypíná, aby se zvýšila účinnost motorů. Aspoň takhle jsem to někde četl, tušim od Míry Dušínůj. |
| |
|
| | | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:47 | |
| | | |
|
| | | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:48 | |
| | Aspon na national geographics v serii relacii o leteckych nehodach to bolo. |
| |
|
| | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:03 | |
| | Pak mi není moc jasný jakou hodnotu uvést do CABIN ALT. |
| |
|
| | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:07 | |
| | Cabin ALT je podla mna nadmorska vyska letiska, z ktoreho startujes. |
| |
|
| | | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:17 | |
| | Cabin ALT je tlaková výška kabiny - neměla by přesáhnout těch cca 10000 stop, jinak samozřejmě čím nižší hodnota tím líp, ovšem s ohledem na výkonnost klimatizace a taky na maximální možný rozdíl tlaků mezi kabinou a okolím. Toť zase můj názor...
P.S: V B744 je to celé plně automatické a ještě se mi to nikdy nerozbilo a v ATR jsem to sice zkoušel nastavovat manuálně, ale ihned jsem ztratil tlak nebo to naopak prudce tlakovalo až to překračilo limity, tak nevím, kde jsem udělal chybu... |
| |
|
| | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:44 | |
| | Když to tlakuješ automaticky (na ten automat je to nastaveno samo od sebe), tak do CABIN ALT není potřeba nic zadávat. Nastavíš jenom hladinu ve které poletíš a nadmořskou výšku letiště, kde budeš přistávat. |
| |
|
| | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 15:11 | |
| | dělá to myslim to, že máš plynové páky na mod IDLE, vypni A/T a trochu pridej, melo by to prestat, jeste to jde nastavit na panelu, kde máš plynové páky, trim atd... je to vpravo dole a je u toho napsáno jeko CUTOFF Alarm nebo podobně, te to černý knoflík, tak na něj klikni a mohlo by to přestat
toť muj nazor |
| |
|
| | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 18:51 | |
| | Posunout páky jsem zkoušel, ale bez vypnutí A/T. Ten alarm jsem zkoušel vypnout, ale nepomohlo. Až se dostanu k FS tak vyzkouším obě varianty co jste mi poradily.
Díky. |
| |
|
| | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 19:31 | |
| | Zkus ještě přepínač pod Cabin altitude z GND do FLT ... to je taky v checklistu |
| |
|
| | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 19:44 | |
| | tohle dělá, když seš na finále a stáhneš na idle (mod idle neznám). Případně začneš vysouvat klapky s motory na volnoběh a nemáš podvozek. Vyrušit se to dá tlačítkem, jak píšeš. Ale to, co píše on, že má za problém, je čistě v tom, že to éro nemá natlakovaný. |
| |
|
| | | | | | PIC 737 - výstražný zvukový signál 26. 12. 2008 / 21:24 | |
| | tak to jo |
| |
|
|