V první řadě píšu, že jsem zkoušel jak FSX, tak X-plane. V letadle jsem seděl jenom párkrát a všechny zkušenosti s pilotováním se dají shrnout do 20 minut vodorovnýho letu s pěti zatáčkama, takže asi největší přednost X-plane (reálnější letová dynamika) nebudu uvažovat. Nicméně podle toho co jste tu psali, je FSX+ dobrý addon srovnatelný s X-plane. Za prvé, i když jsem v tom letadle seděl jen pár minut, tak jsem hned zjistil, že podobnosti letový dynamiky obou simů s reálem je akorát to, že když otočím doprava, tak letadlo začne zatáčet doprava, to samé doleva a kupodivu i nahoru a dolů. Takže vlastně na co do porovnávání obou simů plést reálnost letové dynamiky? Jediný co se dá v dnešní době v bězném domácím počítači (do 40 000 Kč) simulovat jsou tak akorát postupy "co dělat když..." a to už bylo řečeno, že avioniku a nejspíš i ty postupy má lepší FSX. Za druhé, je to hra, takže určitě potěší, když to vypadá hezky a prosím nebijte mě, ale FSX je na tom o dost líp, jak po stránce modelů, tak po stránce barevnosti. Za třetí, nechápu smysl porovnávání defaultů. Příjde mi to jako kdybych porovnával FS9 a FSX na min. detailech... Prostě porovnávat se vším všudy co daná věc dokáže. A X-plane, i když jde jak se zdá s grafikou kupředu, stále tak trochu pokulhává. To, že má možnost převádět scenérky z FS, je akorát "vyčůranost" a spíš se to podobá přístupu jedné asijské lidové republice, kde z MiGu je hned Chengdu. Ta druhá půlka textu co jsi psal, je taky akorát o tom, co FS už dávno má. Když se to tak vezme, tak gmax je taky lehký modelovací program a když máš texturu, tak je hned hotovo. To samý platí pro FSX KML. Prostě to akorát zase dává X-plane na úroveň FSX.
Nechci říkat, že FSX je lepší než X-plane nebo naopak, prostě mě víc vyhovuje FSX a chápu, že někdo zase vidí víc věcí kladných na X-plane. Jenom nechápu, proč se o tom tady diskutuje každý měsíc a je to furt o tom samým. Snad každýmu je tu jasný, že X-plane i FSX jsou jenom hry a lítat stejně nenaučí.
Ivan |
|