| | | Výška nad překážkou 4. 4. 2004 / 22:39 | Magie |
| | Ahojky všichni fandové létání, můžete mi někdo říct, jak vysoko musí letět letadélko nad pozemní komunikací, přesně nad polní cestou? Chápu, že polní cesta je brána jako veřejná komunikace a pokud není ve vlastnictví letiště je chápána jako veřejně přístupná a letadla na ni musí brát ohled ať se jim to líbí nebo ne. Prosím poraďte!!!!! Konkrétně polní cesta u prahu dráhy na LKBE. Mockrát děkuju Magie |
| |
|
| | | Re: Výška nad překážkou 4. 4. 2004 / 23:05 | |
| | Jestli myslíš tu polní cestu před dráhou 27, tak tam žádnou předepsanou výšku mít nemusíš. Jsi na přistání, tak tady musí být výška bezpečná.
Pokud se ti tam zjeví auto a ty by jsi ho měl sejmout, tak hurá plný plyn a go-around. |
| |
|
| | | | Re: Re: Výška nad překážkou 4. 4. 2004 / 23:17 | Magie |
| | Tak přesně tu cestu myslím. Jen jsem se ocitla v situaci toho autíčka, který by mělo bejt nabraný. Letadlo přistávalo a mělo tak dva, dva a půl metru nad cestou. Pak se do nás obul pán, že jsme ohrozili bezpečnost letového provozu a že se kvůli nám málem vysekalo letadlo. A poslal nás na věž, kde si to s námi měli "VYŘÍDIT" a dát nám pokutu. Přitom u odbočky na tu cestu není žádné dopravní značení, který by zakazovalo vjezd. Jen upozornění, že jsou tam éra nízko. Jen ještě prosím, bezpečná výška znamená jakou výšku? Nikde to nemůžu najít, zkoumala jsem i předpisy benešovskýho letiště a nikde o polní cestě ani zmínka. Ráda bych se obrátila přímo na vedení letiště a chtěla bych mít přesné informace. Moc ď. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 01:06 | |
| | Tak na rovinu ti řeknu svůj názor. Bejt v tom letadle, tak si to s tebou zajdu taky vyřídit. Protože je to něco podobného, jako když ti někdo skočí pod auto. Uvědom si, že tam moc času a prostoru na řešení není. Ty auto zastavíš, ale to éro zastavit a počkat nejde!!!
A nejde to ani pořádně předvídat, že tam vjedeš, z opačné strany jo, ale ne z té hlavní kolem.
Tu výšku nikde nenajdeš. Jedině si ji můžeš spočítat. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 07:25 | |
| | pripajam sa k latomovi...
bezpecna vyska je fixne dana pri lete nad prekazkou.
pre vetrone plati nevlietavat do obmdzeneho priestoru vo vyske mensej ako 700 metrov a podobne.
ale ty hovoris o ceste pred drahou. tato cesta je v tzv. predpoli letiska.
dalej su tam vyhlasene vzdialenosti TORA a im podobne...
keby tam bola kolizia medzi tvojim auticko a lietadlom, vinnikom by si bola ty, nakolko si sikrizila cestu pristavajucemu lietadlu.
ked sa pristava robi sa tzv. rozpocet. cize je na pilotovi, ci poleti nad cestickou pred drahou v pol metri, alebo v piatich metroch...
rozhoduje sa podla situacie. nie su tam vyhlaskou dane ziadne fixne body. proste predpolie sluzi ako nudzova plocha pre pripad, ze pilot nedoleti na letisko..
a ak to bol pilot klzaku s ktorym si sa skoro zrazila, nedivim sa, ze reagoval tak, ako reagoval... asi by som urobil to iste mozno aj nieco cholerickejsie. ako dobre vies, vetron nemaju motor.. zalezi na type lietadla, ale vacsina priblizeni sa robi na pomerne nizkych rychlostiach (blaniky 80-85, discusy, cirrusy 100-110, atd.) cize pilot nie len ze nema cas reagovat na situaciu ze mu do pristavacieho pasma vlezie auto, ale on nema ako reagovat, lebo lietadlo nema dost rychosti. maximalen sa da odklonit a pristavat v inom kurze, ale to je v malej vyske nad zemou viac nez riskantne.
osobne si pamatam jeden pripad z elementarky, kedy mi instruktor "ukazoval" ako sa "rusi indukac" cize 140 a leteli sme v metri nad zemou.. do toho si tam vosiel tragacik a nebyt tej rychlosti, ktoru sme mali, tak je o jedneho instruktora a jedneho ziaka na svete menej.
cize suma sumarum, ak ti za to len vynadali, bud rada a nic nehovor. ak ti za to daju pokutu (co pochybujem) zaplat ju a tiez bud ticho... keby sa do toho niekto obul, mohla by si mat z toho vacsie probelmy ako si vies predstavit. hlavne ak to videli svedkovia na starte a vedia to dosvedcit. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 11:49 | |
| | No, to je ale dost dobrá demagogie Ale už není apríla, na takový žertíky. Vy se na to všichni díváte z pohledu pilotů, ale z pohledu řidiče je ta situace naprosto jednoznačná.
Pokud na tu cestu není zákaz vjezdu (což podle Magie není), tak si tam může jet kdo chce. Dokonce ani značka "Letadla" řidiče k ničemu nenutí.
Citace z vyhlášky:
Dopravní značka "Letadla" (č. A 20), která upozorňuje na místo, kde v malé výšce nad pozemní komunikací přelétávají letadla.
Nic o dávání přednosti v letu ani v jízdě tam není. A dokonce nevím ani o tom - a to jsem teda ty pravidla studoval fakt podrobně - že by měl řidič dávat přednost přistávajícímu letadlu. Takže, pokud jedu po jakékoliv cestě, ať je to polní nebo lesní nebo dálnice, nemám nejmenší povinnost sledovat vzdušný provoz nad sebou! A pokud do mě napálí letadlo, není to moje vina.
Pokud má pilot někde napsáno, že má přednost před auty jedoucími po silnici před drahou, pak je to zjevný konflikt zákonů, protože řidiči tuto povinnost nikdo nikde nenařizuje - tato situace bohužel není v našem zákonodárství nijak ojedinělá.
Ale velmi velmi silně o něčem takovém pochybuji.
Takže nevím, jak je to z pohledu pilota, ale jsem si na 200% jist, že řidiče, který po takové cestě jede z něčeho podobného obviňovat nelze. To byste taky potom mohli tvrdit, že řidič má neustále sledovat nejen provoz kolem sebe, ale taky nad sebou. A že pokud pojede po jakékoliv silnici mezi poli, kde bude zrovna přistávat do pole nějakej nešťastník, kterýmu nevyšla termika a napálí to do něj, tak je vina řidiče auta, protože si nevšiml, že na 4 hodinách má letadlo. No sakra, kde by tu informaci vzal? Že by si na přístrojovku ještě pořídil radar???To je přece teda pěkná stupidita, sorry za ten výraz, ale já to tak fakt vidím. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 14:05 | Vodouch |
| | ja to vidim jasne - instalovat si do auta natasu a nejezdit 20 sekund bez toho abych si zkontroloval zada chudak Magie |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 07:33 | |
| | Pokud je na komunikaci značka "Pozor, nízko přelétající letadla" tak je nejspíš třeba volit stejný postup jako u železničního přejezdu. Prostě zastavit a rozhlédnout se, jestli něco neletí ) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 09:09 | |
| | Sdilim stejny nazor, ale na druhou stranu bych se chtel i tak trochu zastat lidi, jedouci po takovehle ceste a netusic nic o letani, protoze myslim, ze nevedi KAM se poradne koukat po letadlech. pokud bude to ero nekde kolem treti zatacky a dejme tomu nekde za ridicovym levym ramenem, ridic se podiva doleva, doprava, pred sebe, nic nevidi a jede, jenze tomu eru to jiste netrva tak dlouho a hop, najednou tu je.Nechci tim hazet vinu z jednoho na druheho, ale myslim si, ze tenhle faktor je trochu podcenovany, mozna lepsi oznaceni ci nejaky dodatkovy tabulky by mohly pomoct ? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 09:32 | |
| | Na dráze 05 na LKHN je to podobné, pokud řidič o letadle neví, je to ještě dobré, pohybuje se stálou rychlostí a pilot má dost prostoru se rozhodnout, jestli přistát za něj nebo před něj. Horší, když se na poslední chvíli zastaví uprostřed nebo chodci pobíhají zmateně tam a zpět. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 15:20 | Glagol |
| | Pánové z Benešova provedli klasickou obranu útokem. Měla jsi právo je seřvat, poněvadž tě ohrozili svou chybou. Ta značka je jen upozornění, aby řidič nepropadl panice. |
| |
|
| | | Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 01:18 | |
| | A Jejda.. něco jako v Hodkovicích .-))
Letěli jsme 200ku či kolik to bylo, no dokluzy klasicky jako na každých závodech... Sám sem tam málem kolidoval s VSO-10 (4522) snažíc se vyhnout trabantu .-))
Asi by bylo dost trsátek, kdyby to nevyšlo .-((
A motoristům..? těm se nedivím.... Spousta normálních lidí ani neví, že to vlastně nemá motor...
Přece nemůže něco co váží dle jejich odhadu i třega 500kg+pilot lítat samo a natožtak stoupat .-)))) |
|
| |
|
| | | Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 10:26 | |
| | Nedokáži říci, zda souhlasím s kolegy (s letcema .-)...
Je zde mnoho faktorů, včetně otázky jak UCL hodnotí mimořádné situace, ale to radši nechme hnít..... Hlavní je to, zda-li je na pozemní komunikaci označeno vše tak jak nařizují předpisy včetně AIPu (tedy informacích o letišti pro piloty.... ten však právně je téměř vždy O.K.). A předpisů je opravdu mnoho a mnoho. Ať již letecké či dopravní.......
Dále fakt, že tak jak má předvídat řidič, tak má předvídat i pilot. Pokud by tam jel např. obrovsky kamion, a pilot měl šanci jej vidět třeba z oblasti "po třetí" tedy zatáčce, kterou se srovnává na finále, tak by asi těžko zdůvodnil, proč nereagoval dříve a nerozhodl se pro nouzové přistání třeba do přilehlého pole. Ostatně má to i povině v úkonech po větru - Kontrola prostoru 3 a 4 okruhové zat. což pilota neodprostuje od kontroly terénu a tedy i komunikace. A nevěřím tomu, že kdyby tam ten kamion chcípl a došlo k mimořádce, že by toho pilota v tomto případě někdo sprostil PODÍLU na vině.........
Toto je velmi diskutabilní téma, letiště Benešov v reálu neznám, a dle mě nemá smysl se hádat, kdo má vlastně přednost. U soudu by šikovný právník stejně řidiče dokázal z toho vysekat.... a přednost dává dnešní doba UVAŽUJICÍMU člověku, tedy tomu kdo dokáže přežít..
Takže mě je úplně šumák zda-li tam to auto je či nejní... u mě je důležité uvažovat tak, aby počet úspěšných vzletů = počtu úspěšných přistání .-)) a nevěřím tomu, že to auto nebylo vidět s takovým předstihem, aby se nedalo ještě něco udělat..
A navíc, NĚKDO SE PO TOBĚ PĚKNĚ POVOZIL .-)) Aeroklub, ani jeho žádný představitel, ani osoba UCL nemá možnost tě nijak pokutovat. Má jen možnost přivolat policii. Ale to samozřejmě neznamená, že tě někdo nemůže slovně POKÁRAT .-) aspoň se příště opravdu řádně rozhlédneš.... bo jinak bys možná teď ujela, ale příští rok už třeba ne. Nícméně ŽÁDNOU "POKUTU" platit nemusíš .-)) pokud pod tím samo nejni štempl policie ČR.
Sakra krátceji to nešlo???? jsem moula .-))
Ostatně nikomu toto nepřeji. Pilot měl zřejmě opravdu velké štestí, přežil.
http://www.sweb.cz/pplatan/crash |
|
| |
|
| | | | Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 12:22 | wilco |
| | 19. LN Roudnice n/L
L-13
OK-1830 29.6.2002
12,45 UTC
pozemní komunikace před RWY 14 AD Roudnice n/L -pilot instruktor kluzáků
nálet celkem 1975 hod. hod.
Petr Pačes žák kluzáků nalétáno celkem 5,55hod.
řidič VW LT 35 - 1
Krátký popis nehody.
Posádka prováděla výcvikový let na opravu vadných přistání.Start byl proveden pomocí navijáku.Let po okruhu probíhal v oblasti zvýšeného stoupání, čemuž instruktor přizpůsobil velikost okruhu.Po čtvrté okruhové zatáčce řídil úhel sestupu brzdícími klapkami žák.Při vlétnutí do oblasti zvýšeného klesání žák brzdící klapky zcela zavřel.Před silnicí ve výšce asi 10m došlo k dalšímu zvýšenému klesání.Instruktor sledoval provoz na silnici, který se nezdál být překážkou.Dál sledoval činnost žáka v poslední fázi přiblížení na přistání, když došlo k silnému nárazu z levé strany.V tomto okamžiku byl kluzák asi 1,5m nad silnicí.Od okamžiku nárazu byl kluzák neřiditelný a dopadl asi 5m za silnici.Prah dráhy 32 je vzdálen od silnice asi 200m.
Příčina nehody.
Instruktor sledoval činnost žáka v poslední fázi přiblížení na přistání a nevěnoval dostatečnou pozornost
pozemní komunikaci nad kterou měl kluzák velmi malou výšku.
Přijatá opatření.
Provést rozbor s piloty AK.Instruktorovi zapsat LN do ZL.V letištním řádu LKRO doplnit upozornění na pozemní komunikaci před THR RWY 32 a dodržení bezpečné výšky nad komunikací /min 10m/.V AK dodržovat směrnice a pokyny AeČR pro výcvik.Velitele letadla předat ke správnímu řízení ÚCL pro porušení povinnosti velitele letadla.Při provádění výcvikových letů na kluzácích ve směru přistání RWY 32 posunout vytýčení přistávacího znaku T o 100m za práh dráhy.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 12:26 | wilco |
| | Takze Maggie vso jasno - min.10m nad cestou! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 12:45 | |
| | Mno .... , jasný? nejasný? Já bych na to koukal asi tak, že pokud je u silnice značka POZOR LETADLA , tak řidič musí zvíšit pozornost řízení vozidla a pokud je letadlo za ním a on ho nevidí tak má řidič prostě smůlu a veze se v tom. Nevěnoval dostatečnou pozornost řízení vozidla... Je tam značka a asi by to řidič neokecal.
Druhá věc je, že pilot by měl letět v bezpečný výšce. To znamená aby nedošlo ke kolizi s motorovým vozidlem. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 13:12 | |
| | No ja jsem v nejakym predpisu videl, ze silnice a zeleznice se bere jako prekazka vysoka 10 m.
Nevzpominam si bohuzel v jake souvislosti a jestli se to vztahuje i na polni cesty.
Prohrabnu se tim doma a kouknu se... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 21:51 | |
| | Proboha, co to kecas za nesmysly? Neber to ve zlem, ale to je silena demagogie, co rikas. Predstav si, ze jedu po silnicce, zleva pristavaji letadla. Ja jsem laik, nevim, odkud pristavaji... ke vsemu je tam treba ve vyhledu krovi. Nejaka pitoma cedule, ktera je pouze informacni, nikoliv zakazova a ty by jsi chtel toho ridice z neceho obvinovat? Heh |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 13:19 | |
| | Jasný není nic. 10m platí pro konkrétní situaci na konkrétním letišti.
Značka upozorňuje na nebezpečí, ale nic nepřikazuje ani nezakazuje. Řidič by snad jen měl smůlu, když by se po sjetí z cesty vymlouval, že se lekl letadla, protože na ně byl upozorněn. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 13:35 | Tomáš 66 |
| | Já si myslím, taky, že by řidič neměl jediný důvod být potrestán. Až na vyjímky, jako bylo, nebo ještě je na LKLB na cestě do městské částí Ostašov "Zákaz zastavení" v úseku prahu dráhy 16. Tam by to bylo na soud. Ale to by bylo zas jen v případě, že by tam řidič kamionu okouněl a sledoval provoz. Ale pokud se jedná o polní cestu, nevím, zda by to neodnesl chudák pilot. To je prostě chyba pilotáže, špatný odhad atd. Když tu situaci otočíte - startujete přes cestu po které jezdí auta. To nikoho ještě ve foru nenapadlo. Kdo je viníkem? Řidič? Asi ne. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 14:43 | Zdeněk N. |
| | Vážení, dopravní značka A20 - Letadla je značkou výstražnou a tudíž řidiči nic nepřikazuje ani nezakazuje. Může to znít trochu legračně, ale skutečně hlavní důvod této značky je ten, aby řidič věděl, co se děje, když mu začne něco hučet nad hlavou. Pokud si vzpomínám ze školy, tak každé letiště má definována určitá ochranná pásma (soustavu šikmých rovin, rozevírajících se směrem od letiště). Tato pásma definují bezpečný odstup letového provozu od ostatních činností (stavby, komunikace) a musí být oboustranně respektována. Pokud tedy veřejná komunikace není postavena v rozporu se stavebním zákonem a pokud zase letci dodržují svoje předpisy, nemůže k žádnému ohrožení dojít. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 15:12 | gaborov |
| | já nechápu jednu věc, proč tam ta cesta vůbec je když je tam letiště??
a nebo proč tam nedají závory jak je to u železnčního přejezdu?? když jede vlak, závory se dají dolů a nic se nestane, tady když pude letadlo na finále tak prostě by šly závory dolů a žádnej problém nebyl...
jinak se taky přikláním k názoru že řidička za nic nemůže |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 15:23 | |
| | Při okruzích na navijáku si to nedokážu představit. Není problém 60 startů za den. To by se z toho obsluha závor osypala nebo by je brzy nějaké auto přerazilo. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 20:02 | mimaz |
| | mam taky dojem, ze si nikdy nezazil vracanie sa z termiky neskoro poobede, alebo ine udalosti, pri ktorych jednoducho neni mozne letiet v 10metroch! ja sa stotoznujem s nazorom o vlakovom priecesti, ktory je vyssie napisany. cize ak neni na zeleznicnom priecesti zakaz vjazdu, ty len spomalis, aby ta to poriadne neponadhadzovalo a tym to konci?
akoze nedavas absolutne pozor tna to ci ide vlak alebo nie? ked nejakeho sofera zramuje v aute vlak na priecesti... ..kto je na vine? rusnovodic, alebo sofer, ktory mu tam vliezol.. verte mi dedkovia s traktormi, ktori si radi pozru lietadlo s klapkami vonku z dvoj metrovej su najnebezpecnejsi ludia na/pri letiskuvysky |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 20:10 | |
| | Omyl, nejnebezpečnější jsou Ti, kteří je tam nechají vjet a zastavit.
Pokud jedu přes přejezd, tak samozřejmě sluduju, jestli něco nejede. Ale přiznám se, mockrát ani nevím, že křížím dráhu letadlům, kterou jsou on final. A sledovat, jestli někde něco neletí, co by do mě mohlo napálit, to by mě fakt do dnešního dne vůbec nenapadlo.
On totiž ten vlak jezdí po kolejích, takže je jasný, odkud může přijet. U těch letadel, je to celkem nejistý.
Taky se rád dívám na letadla, ale fakt by mě nenapadlo, že když zastavím na silnici, kde můžu normálně zastavit, se mi může něco stát. Pokud váš to tak rozčiluje a máte pocit, že je to nebezpečný, tak si tam nechejte dát zákaz zastavení nebo semafory. Třeba na letišti Břeclav - Ledná LKBA jsou normálně blikače - a když je potřeba, tak se to zapne a všichni vědí, že mají dávat pozor. Mám pocit, že tady řada pilotů svaluje vinu na řidiče, kteří fakt v tomto za nic nemůžou. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 20:37 | gaborov |
| | Jo to mě taky přijde... Jako sedět za volantem a kontrolovat ještě celej vzdušnej prostor, jestli tam zrovna náhodou není ňáký letadlo to už je moc... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 21:17 | AJS |
| | Ač nerad, musim se připojit na stranu šoférů. Precedens už byl, někdo si možná vzpomene na případ z plachtařskýho mistrovství republiky v Jaroměři roku 98. Tehdy vlečná kroužkama na konci lana vysklila auťáku okno a bylo z toho obecný ohrožení. Toho kluka zachránilo, že tam lítalo šest červenejch dvěstěpětek a nikdo nebyl schopnej přesně určit, která to vlastně byla... Srovnání s přejezdem dost kulhá, zákon (dříve vyhláška) o provozu jasně stanoví, že řidič musí na nechráněném přejezdu dát přednost vlaku. O letadlech nikde nic neni... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 21:29 | |
| | Je to sice už pěkných pár let, co jsem dělal autoškolu, ale opravdu si na žádnou značku "dej přednost letadlům" nevzpomínám. Existuje pouze informační značka, ze které nevyplývá pro řidiče žádná povinnost. A za bezpečné provedení letu VFR je předpokládám odpovědný pouze velitel letadla, u IFR do toho spadá i ATC. Ale o řidičích vozidel tam nic není V těchto případech je to určitě o vzájemné ohleduplnosti (což je v Česku občas trošku problém). Ale pilot musí vždycky předpokládat, že auto, které se pohybuje v blízkosti dráhy řídí letecký laik, který nepozná, že se letadlo snaží přistát nebo ho prostě jen nevidí. Je jasné, že s větroněm moc možností není, pak je to asi na provozovateli letiště, aby zajistil dostatečný volný prostor. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 21:31 | |
| | Jo to je ten rok, to už je tak dávno? to je ten případ o kterým jsem se zmiňoval ...
Zdá se ale, že v tom Benešvě (je to benešov o čem se začlo mluvit?) jde trošku o jinej případ, tam je to (jak někdo psal) jednak polní cesta druhak asi nějak opravdu těsně u dráhy takže tam by ty řidiči asi trošku pozor dávat měli, ale není to o tom že bych na ně chodil řvát spíš o pudu sebezáchovy
U nás v LKJA to je bez debaty na pilotech ...
Přikládám obrázek zmíněné silnice v LKJA ... přílety z inkriminovaného roku 98 |
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 21:51 | Magie |
| | Jejky, u vás v Jaroměři taky dřete pupíky!!!! To je hezký. Ale u těch plachťáků to chápu, ty nemají tolik možností. U motoráků jako je Trenér si může ale pilot kdykoli přidat plyn. Pud sebezáchovy určitě mám obrovskej, ale chtěla jsem se pokochat letadýlkama, bylo krásný odpoledne. Určitě se k vám přijedu podívat, obrázek se mi moc líbil )))) V Jaroměři jsem ještě nebyla a už jsem toho objela na ženskou myslím docela dost. Mám ráda éráky, uměj zázraky, když se to s nima umí. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou POPIS LMU 5. 4. 2004 / 21:35 | Magie |
| | Myslím si, že tam je něco špatně. My jsme se "potkali" s Trenérem a ten motor má a tudíž je myslím dostatečně ovladatelný. Člověk je už dospělej, ale vysvětli malýmu dítěti, proč dostalo po palici vlečnym lanem na poli. Nebo starýmu dědulovi, že měl jet rychleji, protože si letiště udělalo z polní cesty předpolí dráhy. Jen tak, protože se jim to hodí. Je to moc. Ať si oběhnout ouřady a udělají tam zákaz vjezdu a nebo berou ohledy na lidi, kteří jsou zvyklí léta tu cestu používat. Můžou se stát horší věci a možná pak s tím někdo něco udělá. Omlouvám se, že jsem se vám zamotala do vašeho FS fóra s věcí, která nemá nic moc společnýho s virtuálním létáním. Za názory moc moc děkuju a až zase něco zajímavýho zažiju určitě vám dám vědět. Ahoooj |
| |
|
| | | Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 15:11 | |
| | No, byl jsem upozorněn na tuhle diskusi jedním kamarádem, protože u mě viděl fotky z příletů z PMČR (mistrovství republiky větroňů) už ani nevím z kterýho roku.
Ty fotky jsou dost dobrý - přílety v metru přes pozemní komunikaci ... takže obdobná situace. Jestli to někdo u nás (LKJA) znáte, tak je to přílet na dráhu 14, kdyžtak mrkněte do AIPu. Je to běžná silnice, značená dokonce myslím i značkou letadla. Nepamatuju, že bych někdy slyšel něco jinýho než že je moje starost abych se dostal bezpečně přes silnici a než tefit auto tak radši do pole před silnici. Ty přílety na závodech byly ošetřený tak, že jsem stáli na obou koncích silnice s ručkama a poslouchali jestli někdo letí a zastavovali provoz.
Co si ale dobře pamatuju, tak že vlečná rozmasila auto kroužkama a co z toho měl pilot za průšvih a vysvětlování a problémy s policajtama a s UCL to si nepřejte. Celý to byla jeho vina a po řidiči nikdo nic nechtěl.
Podle mě musí pilot udělat takovej rozpočet aby motoristu neohrozil ani neomezil, a motorista může jet jak chce, ta značka ho pouze upozorňuje ale neukládá mu žádnou povinnost.
Tohle je můj názor, nemám to opřený o žádný předpisy, a myslím si že svalovat vinu na řidiče je blbost. Nevím jaká je ta silnice ve zmiňovaném případě ale u nás se pilot rozhodně nemá na co vymlouvat, pokud by se nejednalo o nějakou nouzovku, samozřejmě !!!
PS: Jo mám pocit že tomu pilotovi od vlečný chtěli nejdřív dokonce napařit obecný ohrožení ... |
| |
|
| | | | Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 16:00 | Tomáš 66 |
| | Magie, jsi tu? Čteš, si příspěvky, které se sesypaly na tvůj dotaz? Pro všechny, kteří neznají LKBE. Cesta je to polní, po které občas projede traktor nebo jiné zemědělské vozidlo. A max. letečtí modeláři, kteří vpravo od 24 mají svůj prostor. Jo a naše Magie.
Naštěstí je tam dost kvalitní předpolí, kde dnes ještě nic neroste. Myslím, že pokud na tebe byl někdo přísný, tak se mu prosím nediv. Jednalo se možná o konfliktní provoz, viz příspěvky výše a příště projeď tím místem rychle a pak se zadívej, jak nám to přistávání jde
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 16:28 | Magie |
| | Ahojky pánové, Magie už je zase tady, právě se vrátila z práce. Můžu říct, že mě záplava Vašich příspěvků a názoru opravdu překvapila. Jsem ráda, že je vás tolik, co jste ochotni poradit. Jen chci ještě upřesnit pár detailů našeho sobotního zážitku. Vjeli jsme na polní cestu, po pár metrech jsme zastavili, protože po naší pravici přistávalo v dáli letadlo - krásnej Trenér, tak jsme nechtěli vjet do osy dráhy přistání. Zastavili jsme asi 50 m od osy dráhy. Letadlo se krásně připravovalo k přistání, musel nás vidět určitě už 500 metrů před přistáním. A do toho mu na letišti stálo ještě jedno vozítko zaparkované u označení prahu dráhy. S osazenstvem, předpokládám, z letiště, možná od komerčních letů. A právě jeden z nich na nás vyběhl. Poté dokonce zastavovali pěší se psem, aby počkali protože přistávalo letadlo. To přistával Blaník, tak tedy chápu, že ten nemá tolik možností. A jak jsme si mohli všimnout, vlečné lano tahají šoumeni piloti už tak 50 m před silnicí po poli. Jen jsem chtěla, aby informace byly komletní. Stačilo by dát k silnici ceduli "DEJ PŘEDNOST LETADLUM", "VLEČNÝM LANUM" a jiným visícím předmětům. Pak ani neceknu. Mám letadla ráda, obdivuju piloty co všechno dokáží, ale kdo zachrání třeba chudáka zajíce až dostane vlečným lanem??? ))))))))))))))))) Pokud pilot nevidí, nebylo by třeba na místě podřídit pilotní průkaz razítkem "brýle nutné", stejně jako u řidičů osobáků? Asi jsou piloti ohleduplní a s prominutím "čuňata", stejně jako u řidičů. Všechny moc zdravím a děkuju Magie |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 5. 4. 2004 / 16:52 | |
| | Hehe samozřejmě brýle (dvoje) nutné pro pilotní průkaz platí
Jo a viděl jsem zajíce jak ho přeřízlo navijákový lano vejpůl ... brr |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Výška nad překážkou 6. 4. 2004 / 13:51 | |
| | Milá Magie, pokud to bylo tak jak píšeš, tak dle mého soudu, vám neměl nikdo nadávat. Pilot je povinen si ten prostor neustále kontrolovat. IMHO je to i součást pilotního výcviku, kde se učí takový postup nezdařeného přiblížení díky překážce na dráze apod.
|
| |
|
| | | Obrázky k tématu - přílety větroňů 5. 4. 2004 / 21:53 | |
| | Přidám pár obrázků k tématu výška, snad někoho potěší ... |
|
| |
|
| | | | Re: Obrázky k tématu - přílety větroňů - OBR2 5. 4. 2004 / 21:57 | |
| | |
| |
|
| | | | | Re: Obrázky k tématu - přílety větroňů - OBR3 5. 4. 2004 / 22:06 | |
| | |
| |
|
| | | | | | Re: Obrázky k tématu - přílety větroňů - OBR4 5. 4. 2004 / 22:13 | |
| | obrázek 4 a to poslední
pokud by někdo chtěl další nebo nějaký jiný plachtařský fotky, napište na swt ( at ) airspace.cz |
|
| |
|
| | | Tak a konec. Milá Magio..... 5. 4. 2004 / 23:37 | |
| | A končíme. Stačí, když jsme webmasterovy zaplacaly totálně web..
Skoro se až divím, že se na periskopu ve files library neobjevila hláška jako na avsimu .-))) SERVER OUT OF CONTROL .-)
A ty Magio, si pro příště fakt dávej bacha a mi piloti ti slibujem, že budem taky. |
|
| |
|
| | | | Re: Tak a konec. Milá Magio..... 6. 4. 2004 / 13:55 | |
| | Zapoměl jsi k tomu dopsat: "...tatííííí, vem mě s sebou do práce!!!! "
) |
| |
|
|