FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zvědavý děda Jeden příspěvek | Celý strom
Zvědavý děda   13. 12. 2008 / 10:44
děda Drahoslav
Jako mladý ještě dříve než nám v aeroklubu zakázali létat nedotáhl jsem to dále než na ŠK-38 a Grunau Bejbinu.Teď to doháním.Přesto,že je mi 81 sedím u počítače od rána do večera.No nic omluvte mou neznalost,ale mám dotaz.K čemu slouží ve větroni vodní zátěž a jak se v letu projeví.Děkuju za radu.Dědab.
26485 B / 600 x 450 / ŠK-38-1.jpg
 

Zvědavý děda   13. 12. 2008 / 10:53
Nadomnou zem...
Vodna zataz vo vetroni "posuva" polaru ryhlost/opadanie - do vyssich rychlosti pri rovnakej klzavosti - cili- vetron bez vodnej zataze dosiahne klzavost napr 1:44 pri optimalnej klzacej rychlosti 90km/h. pri natankovani 200 kg vody vsak tuto klzavost dosiahne az pri rychlosti 128 km/h ... a toto plati aj pri vyssich rychlostiach. Tazko sa to vysvetluje slovne ale krasne to zobrazuje condor gliding simulator. - nevyhoda vody je vysoka hmotnost vetrona - cize tocit stupaky tym padom treba na vyssej rychlosti a samotne stupaky sa nedaju centrovat tak dokonale ako bez nej. taktiez cim tazsi je vetron tym silnejsi stupak nanho treba- takze voda sa pouziva najma pri silnych pocasiach pri silnych stupakoch , potom sa s nou dosahuju ovela vacsie priemerne rychlosti ... tot laicke vysvetlenie
 

Zvědavý děda   13. 12. 2008 / 11:31
jožo
Tož, vitaj do klubu nás postarších
 

Zvědavý děda   13. 12. 2008 / 11:42
Nadomnou zem...
este pridavam nazorny obrazok vetrona LS-7 (vlavo je polara bez vody , vpravo polara s vodou ) http://www.segelflug.de/tests/LS7-WL/LS7_html_50efe533.jpg (vsimnite si ze pri rovnakom opadani 2m/s ma bez vody rychlost 170 km/h a s vodou 200 km/h ... tot vyznam vody
 

Zvědavý děda   13. 12. 2008 / 14:25
děda Drahoslav
Velmi děkji za vysvětlení,je mi to teď jasne a jsem takto o něco chytřejší a zdravím na Slovensko.To už je dávno co jsem šlapal na Krivaň.Tak čau děda.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ