FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
L-13- Pady Jeden příspěvek | Celý strom
L-13- Pady   2. 4. 2004 / 14:13Jindra
Mam dotaz k vybirani padu u Blanika. Potreboval bych vedet jaky je rozdil pri vybirani mirneho a ostreho padu. Vim ,ze rozdil spociva v momente, ve kterem je potreba potlacit.

Predem dekuji za vase odezvy.
 

Re: L-13- Pady   2. 4. 2004 / 14:39jaakov
v tom rozdil nejni teda aspon mi to vcera tak instruktor rikal...rozdil je v tom jak do nich des...mirnej...nos cca 30° nahoru a udrzovat dokud se to nezastavi a nespadne...potom pomalu potlacovat az do normalniho klouzaveho letu.
Ostrej pad...celekm rychle a energicky pritahnes az temer nadoraz...o ne co vic nez trictvrte...ve chvili, kdy se to zastavi (nehuci) dotahnes az nadoraz a padas a zas pomalu potlacujes az do normalniho ustalenyho klouzavyho letu....
 

Re: Re: L-13- Pady   2. 4. 2004 / 14:53Jindra
Jasne pri ostrym potlacis az pozdejc.
 

Re: Re: Re: L-13- Pady   2. 4. 2004 / 16:13wilco
Bacha na vec:
1. mierny pad - pretlacic do horizontu
2. ostry pad - drziz napupok pritiahnute a povolis do horizontu
 

Re: Re: Re: Re: L-13- Pady   2. 4. 2004 / 18:09jaakov
jo asi tak...
 

Re: Re: Re: Re: L-13- Pady   2. 4. 2004 / 22:37mimaz
keby na brucho dotahoval jeden nemenovany inspektor z LZKC tak by si ho ani do mierneho padu nedostal
nas ucili tak, ze pri ostrom pade(vyvrtke) musim pri dotiahnuti pocut/citit ako knipel tukne o doraz v tej sachte kde je knipel.
a tiez taka pomocka knipel vzdy drzim dvoma rukami. t.j. nikdy nie tak ako nas ucili ze jedna ruka pripravena na vytiahnutie brzd, alebo dovyvazenie.

dovod je ten, ze ked knipel drzim dvoma rukami viem, ze mam kridelka v neutale, ked ho drzis len jednou, mozes tam mat vychilku.
ale inac je to tak ako pises...
 

Re: Re: Re: Re: Re: L-13- Pady   4. 4. 2004 / 13:14AJS
Nemenovaný inspektor z LZKC ale umí udělat spoustu věcí, který jsem s naloženou Cessnou 172 nikdy neviděl ( já bych si je troufl udělat možná se Z-50LS a to ještě alespoň o deset metrů vejš). Ale je to fajn hostitel, jen co je pravda!!!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: L-13- Pady   4. 4. 2004 / 13:14AJS
Nemenovaný inspektor z LZKC ale umí udělat spoustu věcí, který jsem s naloženou Cessnou 172 nikdy neviděl ( já bych si je troufl udělat možná se Z-50LS a to ještě alespoň o deset metrů vejš). Ale je to fajn hostitel, jen co je pravda!!!!
 

Re: Re: L-13- Pady   4. 4. 2004 / 09:10
Sněhulák   
Dle mého názoru a mých zkušeností:
konkrétně u mírného pádu je toto:

potom pomalu potlacovat az do normalniho klouzaveho letu.

..... špatně. - zbytečně moc by se to rozběhlo..

a u ostrého:

celekm rychle a energicky pritahnes az temer nadoraz

..... no nevim nevim.. -) otázka výkladovosti ale energeticky zato tahají max. tak lidi co lítají na Extrě pár let .-)) a u tohoto výkladu, pokud mu věříte pak bacha na pád na velké rychlosti .-)))
 

Re: L-13- Pady   4. 4. 2004 / 08:59
Sněhulák   
Jéžiš a Marja Halakryšná .-)))

Když něco takového nevíš, tak nejjistějším zdrojem je VPL4 .-))

http://knihy.vacc-cz.org/ str. 58 a 60

Kdybys na přeskoušení na sólo řekl "našemu" inspektorovi to co tu ti lidi píší tak by byl asi hodně překvapen .-))))

VPL4 = Bible plachtaře. A když se tě někdo zeptá na něco co tam je, tak kromě toho, že tomu 100% musíš rozumět, je nejlepší říct to přesně tak jak je to ve VPL4, tím máš 100% jistotu že to je správně...

A navíc i v reále se to provádí přesně tak jak je ve VPL4 napsáno, ne nadarmo je to "METODIKA VÝCVIKU" !!!!

A opovaž se na periodě při mírném pádu nepovolit do středně dotažené polohy .-))) tak to je pak ze zadního sedadla rykot jak z turbýny .-)))))

A piš si, že VPL4 je opravdu bible.. při nedostatečné znalosti metodiky to pak až ti to hópsne do vrtáku ve 200m (nebo mírného pádu .-) může dopadnout různě nedejboha i takto: .-((
img_forumn/r26794_1.jpg (500x375)
 

Re: Re: L-13- Pady   4. 4. 2004 / 13:00AJS
Máš sice pravdu, nicméně čím dál víc začínám mít pocit, že naše metodiky jsou trošku OUT, použiju-li moderní výraz. Učit ostrej pád je dobrý pro to, aby si žáček uvědomil, že se éro může dostat i do poměrně extrémních poloh. Jinak mi přijde pravděpodobnost neúmyslnýho ostrýho pádu téměř minimální. Spíš má smysl učit lidi to, co jim hrozí v denním provozu - pády v zatáčce, ve stoupáku, s motorákem na plynu, nebo rozeznat vývrtku od spirály (uvést školní vývrtku a pak ji vybrat je fajn, ale chybí tomu moment překvapení. Mnoho lidí si pak neuvědomí, v čem se vlastně nachází => viz spousta rozbitejch mašin). O tomhle se žádná s našich metodik, podle kterých jsem lítal, nezmiňovala((( Pominu-li vyšší a vysokou pilotáž

Jo, metodiky jsou bible, ale né úplně! Znáš ten případ Vivata, co byl před asi 15ti lety krátkej, pilot zavřel brzdící klapky, jak praví metodika, plyn si nepřidal (metodika hovořila - po větru stáhnout plyn, zavřít klapku chlazení a rozpočet dělat jak s Blaníkem), a v souladu s metodikou to posadil před dráhu))
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ