FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 20:56
Switch   
Nadpis by možná hodil spíš do Blesku, ale nic jiného mě nenapadá Zkrátka obrázek si udělejte sami: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/index_view.php?id=348089
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:12
DEJV
takovej model ciii
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:13
FSPilot   
Kde má to jeho trsátko? Takovu 737 mít doma, tak jsem v sedmém nebi Ale chystá se polystyrénová pod strop
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:23
Figi
737 ?? tak podla toho čumáku by som povedal že to je A320 (ten model)
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:25
Figi
a tiež tie motory su AIRBUS-ové
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:37
L3V3L
To je autobus, pokuď se nepleutu.. rejp
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:49
FSPilot   
Vidno, že jste mě nikdo nepochopili

Tou 737 jsem myslel "mít doma model 737 takového formátu...". Už byste snad mohli vědět, že se mi ty autobusy zrovna dvakrát moc nelíbí a tudíž bych asi v sedmém nebi být nemoh
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:50
Figi
aha sorry inak ani ja moc AIRBUS-y nemusím
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:59
L3V3L
Četl jsem z kontextu, takže odteď si budu pamatovat, že FSJirmus zrovna dvakrát nemá rád autobusy a rači by tu 737 ježíšek nezná tvojí adresu?
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 22:58
FSPilot   
Správně pane Já jsem žil v přesvědčení, že už je to o mě veřejně známo, že jsem zarytý Bulíkář
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 22:19
Cirrus/Pindra
Já myslím, že ještě prozřeš
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 22:57
FSPilot   
Pokud by byla příznivá konstelace hvězd a dostal bych se až na vrchol, tak by mi ani asi nic jiného nezbylo
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 21:21
pseudoMates
Koukám, že kariera Filipa Gaspara, je na strmém vzestupu.. Na to, že ještě před cca 7 roky bloumal po check-inu jako řadový agent a už je z něj "prezident odborů".. Šikovnej klučina..
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 22:30
Cirrus/Pindra
Ve kterých že Oknech jsem to četl, jak to čsa teď vychází a fruktifikujou a ejhle ono je to za pár dní jinak

Dál koukam, že manažer dneska může bejt opravdu každej, protože stačí zajít jednou dvakrát do práce, objednat si nový služební fáro zp*cat pár podřízenejch, pohádat se s odborama, a jakmile by se firmě v nějakém časovém výhledu nedařilo náhodou nedařilo tak,aby z toho byly pro manžera slušný prémie, za to jak byli dobrý tak se prostě šáhne těm "dole" na platy a je to vyřešený a už se šetří...

Dál je úsměvný, když palivo je teď nejlevnější snad za poslední 4 roky, tak i přestože palivový příplatky zůstali ve stejný výši (a buhví co ještě se dělalo kvůli drahýmu palivu), tak najednou je ukrutně znát stagnace počtu přepravených cestujících pro následující kvartál

A ještě se ke všemu dál prodává majetek a zisk se započítává do výnosů... chichi, no, asi bych to fakt líp nevymyslel.

A ještě k článku, ty jo průměrnej plat pilota čsa 200tácků, to překvapilo i mě.
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 22:40
pseudoMates
K tomu palivu..
Dozvěděl jsem se, že aktuální cena ropy na světových trzích je podstatná z cca 20-ti %..
Jinak se s plnící firmou, momentálně je to Shell a Lukoil, podepisuje smlouva na nějaký specifikovaný období o nákupu paliva za určitou cenu.. A jak říkám, na cenu, která je ve smlouvě, nemá aktuální cena ropy vůbec vliv.
Týká se to plnění letadel ČSA a jen v Praze.. Aspoň podle mých info..
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 22:58
Atarian   
Aaaa.. nas dvorni ekonom promluvil
Tak je podstatna z cca 20% nebo nema vubec vliv?

Ono to bude asi stejne jako s tim zamorim... keci keci keci ale vis hovno!
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   4. 12. 2008 / 23:53
pseudoMates
heh.. možná, že o spoustě věcí vim hovno.. Ty to hovno máš ale v hlavě..
Přečti si ještě jednou a pomalu, co jsem napsal v předchozím příspěvku.. V tomto se to pokusim vysvětlit polopatičtěji i takový dutý hlavě, jako jsi ty..
80% nákladů na paliva u ČSA tvoří smlouva mezi ČSA a Shell, resp. Lukoil, jež zajišťujou plnění letadel ČSA na LKPR. Cena ve smlouvě je pevná, je dohodnutá předem na určitý časový (původně jsem napsal "cenový", ale jak tě znám, jistě by ses toho chytnul, protože jiný střelivo už nemáš.. tak to píšu sem, že jsem se opravil) období a nemá s aktuální cenou ropy na světových trzích nic společnýho.
Těch 20% tvoří cena paliva, který se nakupuje mimo Prahu a odvíjí se od aktuální ceny ropy ve světě..
Jak jistě víš, protože jsi nebetyčně "sečtělej", zejména pak, co se týče aviatiky, tak s ohledem na cenu paliva v ostatních destinacích, se tankuje letadlo tady. Když je palivo někde levnější, než v PRG, tak se tady natankuje jen tolik, kolik je potřeba a v destinaci se natankuje, co se do toho vejde. Když je v destinaci dražší, tak se natankuje tady "plná", aby se tam tankovat nemuselo, nebo aby se tankovalo co nejmíň..
Samosebou se to odvíjí od doletu danýho letadla a množství paliva, který na ten let je potřeba..
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 00:34
Atarian   
No vidis... nakonec se mozna i naucis psat srozumitelne
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 14:42
litinoveweedle (CSA381)
Ono cena paliva neni ani dana tim, co je ve smlouve. Jde o tom, ze se aerolinky bezne proti cene paliva zajistuji na burze.

Ted to reknu hrozne zjednodusene (pokud je tu nekdo s burzovnim vzdelanim tak me nebijte)

Jedna se o zajisteni - spekulaci na budouci cenu komodity. Ty se s nekym vzadis, ze cena ropy-kerosinu, bude za pul roku nejaka. Pokud tvoji cenu druha strana prijme, tak do objemu "sazky" budes za pul roku nakupovat komoditu za cenu o kterou jsi se vsadil.

Pokud pujde cena ropy dolu - prodelavas. Pokud pujde cena nahoru - vydelavas. Aby se dal provaden jakysi strednedoby plan provoznich nakladu, a pokud neches menit ceny letenek kazdy den, tak proste hrajes na burze. Se vsemi pripadnymi problemy.

Idealni pripad samozrejme je, kdyz realna cena a cena na kterou se pojistujes je dlouhodobe cca stejna. Jenze kdybychom tohle umeli odhadnout predem tak jsme vsichni Rotschildove a nekecame tady.

Takze CSA bezne hraje na cenu ropy/kerosinu, a vlastne nezalezi az tak moc na tom, jakou cenu ji da dodavatel. Sice zaplati cenu, kterou si urcil dodavatel, ale po zaplaceni zajistiteli plati suma sumarum cenu, o kterou se vsadila. Coz jak jsme si rekli muze byt vyhodne, kdyz cena stoupa, nebo nevyhodne jako ted, kdyz cena na trhu klesa.

L.
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 17:31
Karel
Není to tak úplně přesně, ale alespoň něco. Ona ta cena může a nemusí být fixní, záleží jaký commodity hedge (zajištění ceny komodity) instrument chlapi z treasury ČSA používají. Navíc mohou pokaždé použít jiný. Některý cenu zafixuje, některý může stanovit pouze maximální cenu atd. Mohl bych se na treasury zeptat, jaké mají hedge portfolio, ale pochybuji, že to budou veřejně sdělovat. Jsou to citlivé informace. Nemusí jít pouze o spekulaci na pohyb cen, ale může se hedgovat i již nakoupené palivo na růst ceny (pokud by ČSA již nějaké levně nakoupené palivo chtěla prodat při významném vzrůstu ceny někomu jinému a realizovat tak neprovozní výnosy)...
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 21:20
litinoveweedle (CSA381)
Diky za presne informace. Burza je pro me velkou neznamou. Jen jswem chtel reagovat na vykriky do tmy typu: Dneska klesla cena ropy, proc neklesa cena palivoveho priplatku.
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 21:22
Tragédie v JRD
to je vec druha. ten tak jako tak neklesne, a jestli - tak nepatrne. ale az se treba za pul roku ropa vrati zase na 150 usd, tak zase budou rychle zdrazovat... paliovovy priplatek nema s palivem nic moc spolecneho .)
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 23:00
PavelS
Já myslím, že ale ten palivový příplatek se stanovuje z nějakého "klouzavého průměru", čili, že je potřeba , aby cena ropy byl nízko nějakou dobu ( měsíce) a až potom se snižuje příplatek. ne že by se mi n+ějak líbilo, ale je to tak vyhlášené už při jeho zavedení, což je aspoň nějak férové. Takže proto se drží stále vysoko.
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 23:09
crazy
Palivový příplatek je jen z marketingových důvodů oddělená část ceny. S palivem nemá nic společného...
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 23:12
Tragédie v JRD
vsadim klidne rundu pro vsechny na pristim simbeeru na to, ze i v pripade, ze (pokud) budou ceny ropy na dnesni urovni (rekneme do 70 usd) do konce brezna, tak zmena "paliovoveho" priplatku bude spise kosmeticka (pokud vubec nejaka)
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 23:16
Cirrus/Pindra
Tragede to se ale nemáš s kym vsadit, je to všem jasný...
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 23:17
Tragédie v JRD
no, pavlovi zjevne ne .)
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   5. 12. 2008 / 23:21
Cirrus/Pindra
To je jen záchvěv naivity, podvědomě mu to musí bejt taky jasný
 

OT: Lašák "prý" utáhne opasek sobě i pilotům   6. 12. 2008 / 15:54
Karel
Nepochybně bude argumentem mluvčí(ho) ČSA, který to bude v budoucnu vysvětlovat, fakt, že ČSA zavedla palivové příplatky až po dlouhé době poté, co ceny ropy významně vzrostly. Což je ovšem jejich problém, jestli mi rozumíš...

S klouzavými průměry se dá souhlasit, ale spíš si myslím, že tam bude nějaký cap/floor range, v rámci kterého se s palivovým příplatkem nebude hýbat. Teprve, kdyby průměrná cena nakoupeného (nebo nasmlouvaného - forwardy či opce na nákup) paliva vypadla mimo toto pásmo, pak se budou tyto meze znovu přepočítávat. Takže klouzavé ano, jestli průměry - to nevím.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ