FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otázka dne :) Jeden příspěvek | Celý strom
Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 11:45
FSPilot   
Je letadlo s tzv. kachnou letadlo bezocasé, nebo se za bezocasé dá považovat jen něco typu Mirrage 2000 atd.?

Prosím o odbornou odpověď.

Díky
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 11:59
Mike2811
Chápu to dobře tak, jaká je aerodynamický rozdíl třeba mezi Concordem a TU-144 ?
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 12:03
Cirrus/Pindra
No, sice ti neposkytnu odbornou odpověď,ale můj názor je, že pokud má letadlo buď vodorovné nebo svislé ocasní plochy, tak nemůže být označeno za bezocasé tudíž Mirrage bych tam neřadil.

B-2 bych tam zařadil hned...
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 14:21
sokol
Nejsem sice odborník ale u Tu 144 nebo Jas 39 Gripen není skutečná kachní plocha,nýbrž pomocná ploška vysunutá dopředu která jistí stabilitu.
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 15:43
jemen
Pokud se nepletu, tak stíhací letouny 4. a 5. generace (gripen, typhoon, rafale) jsou koncipovány jako vysoce nestabilní letouny, a tyto plošky konají 30-40 pohybů za sekundu, aby udržely letoun stabilní.
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:00
FSPilot   
Nechci ti brát iluze, ale Gripen neumí tu "kachní plochu" zasunout
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:40
Helicopter pilot
Prosím tě SOKOLE vysvětli mi proč nemá gripen "skutečné kachní plochy" trochu podrobněji.
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 14:55
lancaster   
Od kdy je kachna bezocasá?Teda pokud není oškubaná,pak má biskupa)
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:02
FSPilot   
Díky za odpovědi, stále pokud je mezi námi zasvědcený odborník, tak bych moc prosil o vysvětlení.

Ve škole jsem se dozvěděl, že prý je to taková koncepce, kdy VOP je před aerodynamickým středem letadla. Ale vzhledem k tomu, že se ve škole člověk dozví hooodně "zajímavých" věcí si to radši chci ověřit
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:20
Tragédie v JRD
http://www.desktopaero.com/appliedaero/configuration/tailless.html nestaci?

ps: fakt je mirage 2000 bezocase letadlo?
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:36
FSPilot   
No vzhledem k tomu, že na testu bylo jako ukázka použito toto letadlo http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Saab_VIGGEN_AJ-37.png tak bych věřil všemu, proto se ptám V rychlosti jsem se snažil ve škole na netu něco najít, ale nepodařilo se. takže díky za odkaz. Takže beru to tak, že bezocasé letadlo tedy nesmí mát ani VOP, ani SOP
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:53
Ondra O.K.
Trosku bych upravil to o te stabilite...moderni letouny se delaji presne na mezi stability, nikoliv prirozene nestabilni. Ty male plosky nepr. u Gripenu jsou instalovane predevsim kvuli tzv. neocekavanym manevrum (anglicky nazev si nevzpomenu), o nejakem kmitani nemuze byt rec. Jde o to ze pomahaji v obratech udelat ho napr. vic utazeny..v kombinaci napr. s vektorovanim tahu je to super vec, kterou tyto stroje ziskavaji navrch nad klasickou koncepci..
Cely system pochopitelne nejde uridit clovekem, musi na to byt vykonny pocitac, pro bojovy letoun pravdepodobne alespon dvakrat zalohovany. Napr. L-159 ma ale jen jednu zalohu hlavniho pocitace...
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 16:57
Mike2811
Když se v účinné oblasti odpálí elektromagnetický impulz, tak všechna taková letadla popadají jako švestky ?
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 17:17
Teflon_490   
Ne, ale na zaklade predchoziho vysvetleni budes muset letet jenom rovne bez zatacek, abys nespadl
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 17:20
Ondra O.K.
Ciste hypoteticky ano, v praxi zrejme ne... vsechny systemy na palube jak dopravnich tak vojenskych letadel jsou konstruovany, testovany a certifikovany podle norem, pozadujicich odolnost proti vnejsim vlivum prostredi, mj. teplota, vibrace atd... samostatnou kapitolou je pak odolnost proti vnejsimu elektromagnetickemu zareni...konkretene jsou to napr. normy RTCA DO-160 pro civil, pro vojenstvi pak typicky normy MIL-STD.
 

Otázka dne :)   2. 12. 2008 / 17:13
Doug   
Tak nějak. Bezocasé letadlo a uspořádání řídících ploch typu "kachna" je něco docela jiného. Zkratka VOP vychází z názvosloví, které vznikalo na počátku minulého století, kdy nikoho ani nenapadlo umisťovat řídící plochy před těžiště. V angličtině je adekvátní název "horizontal stabilizer" o tom, že by se jadnalo o ocasní plochu, tam není ani slovo.
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ