| | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 09:23 | |
| | Zdárec.Chlapci (děvčata) nevíte někdo kolik stojí letová hodina na L-410 ?
Myslím čistá ,ne vyhlídka a nebo pronájem.Zajímá mě to proto že si tak doma létám československo a rád bych si spočítal cenu letenek |
| |
|
| | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 11:46 | |
| | | |
|
| | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 11:51 | |
| | krom toho, ze ten odkaz je tak trosku ne uplne funkcni (tady je lepsi http://www.zabloudil.cz/travel.asp?id=103138) tak je to presne to, co nechtel .. pravdepodobne chtel cistou letovou hodinu, ne hodinu vyhlidkace .) i kdyz, ta uz se moc lisit nebude .) |
| |
|
| | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 12:00 | |
| | No rekl bych ze bude, a bude dokonce o dost nizzis, rekl bych ze tak 12-15000 Kč. |
| |
|
| | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 13:35 | |
| | Myslis ze maji marzi 200% ? Tak to je dobrej business |
| |
|
| | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 13:48 | |
| | Pokud si spocitas, ze za hodku letu to letadlo sezere asi za 8tisic paliva, plus nejaka amortizace, tak se urcite do 15tisic vlezes... |
| |
|
| | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 14:21 | |
| | Hm, tak to by bylo levnější než kdejakej IFR/MEP výcvikovej letoun |
| |
|
| | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 14:22 | |
| | Ale on nechce letadlo pronajat, pta se na provozni naklady... |
| |
|
| | | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 15:24 | |
| | Řek bych chlape, že ses dost seknul ne?! |
| |
|
| | | | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 15:26 | |
| | Myslis? Spocitej si kolik zere L-410 na hodinu letu a kolik stoji kerosin a vyjde ti castka kolem 7-8 tisic na hodinu letu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 15:41 | |
| | No .. na UL vyjde taky (podle benzinu) hodina provozu na 300 kacek. ale provozni naklady jdou dost pres 1000 (pojisteni, opravy, servis)
predpokladam, ze puvodni tazatel nechtel ciste spotrebu - ale provozni naklady (cili defakto kalkulace nakladu bez posadky). k jejimu smysluplnymu vypoctu by asi bylo potreba vedet predpokladany rocni nalet (kvuli rozpocteni takovych veci jako pojisteni, udrzba), nicmene u "velkyho" era uz asi nepujde o male castky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 16:23 | |
| | Tazatel to chtěl vědět jen tak pro zajímavost, aby si spočítal možnost provozování aerolinek (předpokládám virtuálních). . A na některých odpovědích se krásně vidí, jak si mnozí lidé představují tzv. provozní náklady. To jsou takový ty hlášky typu "autem tam dojedu za polovinu toho, co vlakem". Za předpokladu, že auto dostanu zadarmo a má nekonečnou životnost, tak to pak jo. Údržbu v rámci zjednodušení zanedbáme.
U letadel je výhoda, že přesně známe jeho životnost i servisní náklady a další náklady se dají taky celkem přesně odhadnout. Takže se zjistí, že palivo sice tvoří velkou část těchto nákladů, nikoli však většinu. A jak správně napsal Scandall, taky nesmíme zapomenout na platy personálu, a pro výpočet výhodnosti businessu taky další, jako třeba přistávací a jiný poplatky. Čím přesnější a kvalifikovanější takový výpočet je, tím méně optimismu a chuti do podobného podnikání pak zbývá. Vyhlídky a výsadky se 410 bych za zlatej důl nepovažoval, spíš za doplněk k nějakýmu dalšímu (jistějšímu) způsobu obživy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 15:47 | |
| | Je rozdíl, kolik jsou přímé náklady na letovou hodinu a kolik je komerční cena. Vezmu-li, že Turbolet na hodinovém letu sežral tuším 500-600kg vč. vzletu a přistání, a tuna paliva stojí teď asi 900dolarů, tak cena za palivo může být skutečně cca 10 000Kč. Jenže to je jen část nákladů, do toho je třeba dát údržbu, posádku, pojištění,a poplatky. V roce 2000, když jsem lítal base training, tak byla tahle nákladová hodina někde mezi 25-30 000Kč, přesně už nevím. Takže teď bude zase víc. Ale to je cena šul-nul. Firma musí něco vydělávat (režie, nájmy kanceláří, ostatní personál, leasingové splátky), takže komerční cena za hodinu letu může být klidně těch 45-50tisíc a to se pořád ještě nebavíme o marži... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 20:11 | |
| | Chlapci děkuji za odpovědei ,chtěl jsem sice vědět cenu paliva a údržby , zbytek jsem si chtěl určit sám.Nicméně materiálu se tu sešlo dost a zjistil jsem že u mě v letadle nedostanou kaštani ani sodovku |
| |
|
| | | Letová hodina L-410 1. 12. 2008 / 16:38 | |
| | Mohu trochu do historie . Letěl jsem L-410 z ČB / Českých Budějovic / do Prešova / Slovensko / a zpět / rok asi 1985 /
Piloti přiletěli z Prahy a říkali že tam tankovali a mají plné nádrže , tedy oni říkali 800 litrů. letěli jsme tedy do Prešova , předali jsme několik L-29 a letěli zpátky . Potom v ČB trochu tankovali. Tedy těch 800 litrů jim na tuto cestu stačilo. A teď pozor 1 litr kerosínu / snad se to tak píše / stál / 1985 / 1 Kč. Kolik tenkrát stále hodina provozu je taky dobrá otázka . Za náma letěli dva piloti v L-29 a ty tankovali již v Piešťanech . Oni spotřebovali 800 litru jenom z Ceských Budějovic do Piešťan .
|
| |
|
|