FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hotovost Jeden příspěvek | Celý strom
Hotovost   25. 11. 2008 / 21:55
Doug   
Vážení přátelé, na dnešek si pro vás divize CVAF připravila ukázku toho jak to také může ve vzdušném prostoru vypadat, když se zakročuje proti civilnímu letounu, jak jste si jistě všimli, komplikuje se vzdušná situace v celém FIRu. Civilnímu řídídímu je odebránou souhrnné řízení a ten je pak povinen, pokud je to proveditelné udělat taková opatření, která zabezpečí bezpečné navedení zasahujících letounů NATINADS, musí zajistit prostor pro zakročování dle požadavků naváděcího stanovištěa dodržet přednost pro vydávání letových povolení ve prospěch hotovstníků. (V našem přípdadě jsme toto ale neuplatnili, jelikož vzdušná situace byla dost zkomplikovaná výpadkem módu "C" v našm FIR.
Dle scénáře našeho eventu přestal Boeing 737 společnosti EasyJET, letící z Hamburku do Bratislavy, komunikovat se stanovištěm ŘLP už v Německu a následně zapl nouzováý SQ 7600. V té době začaly událost řešit orgány NATO, velitel vyhodnotil
jako nejefektivnější vyhlásit pohotovost pro dvojici letounů JAS-39C na letišti Čáslav. V té době již jeden letoun hotovosti působil ve prospěch dvojice slovenských L-39, které, zřejmě vinou nedodržení předepsaných postupů pro údržbu letounu technickým personálem, měly poruchu směrových přístrojů a náš hotovostnk byl vyslán na pomoc letadlu v nouzi a dovedl je na základnu Čáslav.
Druhý z hotovostní dvojice odstartoval ve zkrácené časové normě proti letounu bez spojení EZY139, krátce poté, co ten překročil
atátní hranici v prostoru HDO a zachytil letoun v prostoru VLM a provedl jeho vizuální identifikaci. Po příletu druhého hotovstního letounu stíhači obdrželi úkol navést letoun na přistání na letišti LKPR. Do příletu do TMA LKPR jsou byly hotovstní letouny na spojení s naváděcím stanovištěm, poté byly předány na stanoviště Ruzyně Radar, navedly civilní letoun dle instrukcí řídícího do ILS RWY 24 a nízkým průletem
jej doprovodily až na práh dráhy, dále provedly okruh, aby se ujistily, že letoun znovu nevzlétne. Poté dle povolení odpovědného řídícího provedly letouny Gripen návrat na základnu LKCV, čímž celá událost skončila.
Možná to některým z vás zkomplikovalo let, ale byli jste svědky simulace události, která se v našem vzdušném prostoru děje, aniž bychom to věděli, několikrát do roka a myslím, že je i pro vás zajímavá. Ať žije realita.


 1x  

Hotovost   25. 11. 2008 / 22:13
Anacron
Dvě fotky z neodpovídajícího letounu EZY139
1. Jeden ze zasahujících Jas-39
2. Konečně na zemi
21780 B / 600 x 451 / cvaf6.jpg
22627 B / 600 x 450 / cvaf8.jpg
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 22:16
Teflon_490   
Perfektni, skvele vymyslene a sepsane. Nastesti sem sedl asi 15 minut predem, takze jeste bez problemu, ale i tak by mi to nevadilo, to co bylo dneska v Praze za provoz se jen tak nevidi, na TCASu bylo veselo. Vic takovych akci!
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 22:24
SpiritPP
Vážená lietajúca komunita,
vedúcim skupiny L-39 SQF bola moja maličkosť, priznávam, a problém bohužiaľ nebol v zlom technickom stave éra ale jedlom (bageta) nachádzajúcom sa na palubnej doske a jej požívania počas letu. Let bol mierne turbulentný a možné otrasy spôsobili vniknutie častí potravín do konektorov čo malo za následok kompletný výpadok systému navigácie. Vďaka rýchlej reakcii a správnemu rozhodovaniu RLP a QRA bol zabezpečený doprovod na letisko Čáslav s následným pristátim, kde boli zistené tieto nedostatky. Vďaka rýchlej, kvalitnej a odbornej práci pozemného technického personálu sa podarilo problematiku vyriešiť a o 35 minút opať dvojica L-39CM letela smer Praha-Ruzyne, kde vykonala úspešné pristátie a splnila svoju úlohu.
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 22:39
Helicopter pilot
Chtěl bych poděkovat všem zúčastněným členům CVAF i našim slovenským kolegům, že se i přes všechny problémy podařilo tuto akci uskutečnit. Doufám taky, že nezůstane jen u této první.
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 22:44
Anacron
Přes drobné problémy na mé straně si myslím, že se event povedl (nakonec), děkuji Ondrovi, že mě ukecal do posledního pokusu, který vyšel a doufám, že v příští době uspořádáme něco podobného rázu. Jinak díky všem CvAFákům, ATCčkářům, pilotům, pořadatelům a prostě všem, kteří dnes přispěli svou troškou do mlýna aby se tento event vyvedl. Díky
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 22:53
LS
no ode me (LKPR_APP) to nebylo zrovna predpisove, ale me bylo tech holdujicich chudaku na LKPR tak lito, ze jsem se jich tam snazit pred ne nacpat co nejvic, par se podarilo, ale ne vsichni, co jsem chtel
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 23:03
Doug   
Na to, že bylo vyžadováno přednostní přistání to tedy moc předpisové nebylo, ale to neva Mě tě taky bylo líto, musel jsi toho mít až nad hlavu. Hlavně, že nikdo neutrpěl újmu. Díky za spolupráci.
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 23:08
mípa   
Akorát Nimbo. Nechtěl točit 50 holdů a tak radši vyhlásil low fuel.
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 23:35
Atarian   
Prednostni pristani znamena, ze nikdo nesmi na zem, dokud dotycny nesedne, a nebo ze mu nebude nikdo prekazet v ceste a ze muze na priblizeni co nejkratsi cestou (ale pristavat se pred nim vesele muze) ?
 

Hotovost   25. 11. 2008 / 23:46
Anacron
Co se mě týče (EZY139) tak jsem neměl žádný problém s přístávajícím letadlem, dráha byla volná, Gripeni mě dovedli až k Ruzyni na kterou jsem po visuálním kontaktu začal přistávat. Trochu jsem měl problém když mi A/T nedal plyn a já to přetáhl a skoro spadl (pěkně sem se zapotil), ale nakonec bylo vše OK.
 

Hotovost   26. 11. 2008 / 10:39
LS
muzes normlane litat, ale letadlo s prioritou by melo jit nejkratsi cestou bez zdrzeni...
 

Hotovost   26. 11. 2008 / 14:29
Dennny
Je nejake video z te akce?Chtel sem se zeptat mate v gripenovi radar?
 

Hotovost   26. 11. 2008 / 15:09
Anacron
Video bohužel není. Měl sem ho natáčet, ale blbla mi kvůuli tomu FSka tak jsem po několika pádech vypnul Frapse. Možná bude nahraná komunikace mezi Gripenama a letovodem.
 

Hotovost   26. 11. 2008 / 15:10
Dennny
a mate v gripenovi radar??, kdendy rikal ze do alphasimu se neda dat, a je v tom od CEFV?
 

Hotovost   26. 11. 2008 / 15:24
B3d4   
žádný gripen od CVAF není...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ