FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
První světová Jeden příspěvek | Celý strom
První světová   25. 11. 2008 / 21:58
donCarlos
Dneska jsem viděl Hughesův film "Hell´s Angels" (1930) a asi jsem se zamiloval (mimo jiné) do letadel první světové války... Když bylo snad víc letadel sestřeleno kvůli zastřelení pilota, než kvůli zasažení letadla, když přistávali na polích, když stačilo přestřelit lanko... Když ze vzducholodě visel na laně chlap s funkcí radaru
Prostě http://www.youtube.com/watch?v=l8wmyCcbnX0&feature=related

Otázka: Existuje nějaký simulátor (nejlépe něco jako Šturmovik) zaměřený na první světovou? Pamatuju Red Barona, ten byl svýho času super, ale dneska už bych to asi ani nerozjel...

Na závěr náborový plakát RFC, doporučuju přečíst. Dneska už by to tak asi fakt nešlo
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dd/Royal_Flying_Corps_poster.jpg
 

První světová   25. 11. 2008 / 22:27
A.J.Scandall   
No tak to je lahůdka. Vypadá to 1000x líp než dnešní na počítačích udělané letecké záběry z filnů...
 

První světová   25. 11. 2008 / 22:40
Štěpán Obrovský
Vidět film Hell´s Angels je opravdu zážitek, protože v něm můžete vidět lítat originální letadla z první světové války a zjistíte, že se chovala o hodně jinak než v dnešních "historických" filmech a než to, co můžete vidět na leteckých dnech, kdy "atrapa Sopwith Camelu lítá 15° zatáčky". Během natáčení bylo i několik letadel zničeno, tehdy se nepiplali s trikama, ale normálně s tím letadlem práskli o zem a taky během natáčení filmu pár pilotů přišlo o život. A ještě co je super na tomto filmu je, že Němci mluví německy a Angličani anglicky
 

První světová   26. 11. 2008 / 06:42
donCarlos
jsem toho bohužel půlku viděl při přednášce alá němej film Na druhou stranu, přízvuk německýho generála, když mluví anglicky, to jsem se mohl potrhat smíchy.

Je to úžasně udělaný, není divu že na tom Hughes prodělal jmění
 

První světová   26. 11. 2008 / 10:17
Glagol
Teda, to bylo něco úžasnýho. Ten souboj vypadal velmi reálně (jen ten bombardér se tam plácal jak zdechlina - asi aby se celá ta sranda vůbec dala dostat do záběru). Je vidět že ti piloti byli fakt machři a moc dobře věděli oč jde (fakt za to brali fest).
Mmch DVII je nádherná mašina.
 

První světová   26. 11. 2008 / 18:00
A.J.Scandall   
Ani bych se moc nedivil, kdyby mezi nimi byli skuteční veteráni, mezi válkama se jich takovýmhle lítáním (barnstormingem apod.) živilo dost.

Na druhou stranu je fair říct, že to měli filmaři tenkrát trochu lehčí, nebylo tolik regulí, omezení, pojišťování atd., dneska se jim prostě vyplatí udělat to na počítači i za cenu toho, že výsledek je pro lidi jako my paskvil. Oni to totiž ani nedělají pro nás, ale pro limondníky a popcornisty, kteří se rozhodují na co půjdou mnohdy až u pokladen...
 

První světová   26. 11. 2008 / 18:47
DAVE
Ale pokud se nemýlím, tak režisér Svěrák říkal, že při natáčení Tmavomodrého světa vyšly některé scény s realnýma érama levněji než trikové.
A jedna otázečka člověka neznalého současných předpisů.
Jaké papíry bych musel mít, abych mohl dneska lítat na Spitech?
Do jaké kategorie takové éro vlastně spadá?
DAVE
 

První světová   26. 11. 2008 / 19:27
Štěpán Obrovský
Řekl bych, že stačí PPLko, jen by ses na to musel přeškolit a taky bys musel mít nalétaný nějaký hodiny, aby ti ho majitel/provozovatel vůbec půjčil
 

První světová   26. 11. 2008 / 20:08
A.J.Scandall   
Možnosti jsou v zásadě dvě:

-být letcem se zkušenostma, akceptovatelný pro letecký úřad, provozovatele a pojišťovnu asi tak, jako je Vláďa Peroutka. Takže zcela mimo dosah většiny lidí, včetně mě

-být majitelem letadla, nebo jeho velmi blízkým člověkem. Na to je potřeba spousta peněz a štěstí. K tomu je potřeba být alespoň průměrným letcem (to nemyslím nějak špatně, být průměrným letcem je vlastně velmi dobré hodnocení).

Obecně na to samozřejmě stačí PPL, a jelikož je to stroj jednopilotní, pístový, a pod 5700kg, tak na to zcela určitě stačí zcela běžná kvalifikace SEP


V jednom britském časopise jsem četl rozhovor s jedním z těch, kteří nebyli ani vojenští ci civilní zkušební piloti, ani milionáři, a přesto se na Spitfira dostali. Popisoval to takhle: kolem 24ti let se začal ze zájmu potulovat kolem skupiny udržující tato letadla, začal jako obyčejný pucifous, holka pro všechno, pocem a podržpřines. Při tom si udělal na svoje náklady PPL. Po asi pěti letech, když už bylo vedení spolku jasné, že to myslí vážně, ho pustili na zodpovědnější činnost, získal potřebné kvalifikace a stal se technikem. Přitom se přeškolil, opět ve své režii, na Chipmunka (něco jako naše stopětka alias Z-126), a na tom nabouchal spoustu hodin, aby měl zkušenosti s ostruhovými stroji. Po asi deseti nebo dvanácti letech to dotáhl snad až na šéfa údržby. A lítal mezitím na Texanu (byť jen ve dvojím, ony se tyhle stroje na sóla prostě nepůjčují), asi 30h. Pak, po sedmnácti letech chození na letiště se usoudilo, že to opravdu myslí vážně, a že už získal pár zkušeností, tak by mohl vlastně převážet Spitfiry (provozovali dva nebo tři) na letecké dny. A tak začal pořádný výcvik na Texanu, a ve svých 42letech se mu splinil sen, přeškolil se na Spitfira, nejdřív myslím dvojí na spárce Caroline Grace, a pak sólo. A teď na tom nalítá pár hodin ročně jako ferry pilot...


Svůj sen o Spitfiru už jsem téměř hodil za hlavu, místo toho se orientuju na Zlíny řady 26 a Boeingy řady 737. A hraju si a sním. Při létáním s prvním si hraju na to, že létám Spitfire, na druhém si hraju na to, že lítám B727, a někdy si hraju na KC-135. To podle nálady
 1x  

První světová   27. 11. 2008 / 08:50
kuma   
Velmi hezké a mému srdci blízké.
Jako nelétající (skoro)stařec nepohlížím (už...) tak vysoko - a snažil jsem se před časem zjistit, co by bylo potřeba udělat, aby si člověk mohl napsat regulérních pár hodin za volanty na dakotě (ne jako pasant, ale jako kvalifikaci).

Dakot je proti spitům ještě relativně spousta, pro svou nezničitelnost často u provozovatelů, kde z toho nedělají vědu.

Nícméně pokud by měl být výcvik oficiální, všechna školicí centra, pokud vím, požadují, aby měl uchazeč kvalifikaci nejméně ATPL. To hovoří samo za sebe i jako paralela k těm spitům.
 

První světová   27. 11. 2008 / 09:12
A.J.Scandall   
Zas tak nemožná ta Dakota bez ATPL není, třeba v USA, kde není až takový problém získat validaci našeho PPL s kvalifikací SEP i MEP, udělají výcvik SIC (second in command, druhý pilot), je to jen pár hodin, a není na to potřeba ani přístrojová doložka. Před několika lety to stálo asi za 1200 dolarů na hodinu. Bratru do 10 000 se to celý pořídit dá, to je dneska nějakejch 190 000... je vlastně potřeba nový auto? Ne...
 

První světová   27. 11. 2008 / 10:33
Lowmick   
Po Dakote uz jsem se pidil, SIC je zhruba za 3690 dolaru (7 hod vycviku, checkride cca 2hodiny), ground school za nejakych 450. Pozadavky jsou MEP/IR. A staci PPL.
 

První světová   27. 11. 2008 / 08:43
kuma   
To určitě nikoliv. Svěrák popisoval, že záběry likvidace vlaku byly levnější, že nechat dělat model vlaku - o spitech naopak řekl, že když si jednou jeden dal v Mimoni malý okruh navíc, bylo to 125,000,- za ty 4 minuty a že jeden záběr se spitem navíc ho stál stejně, jako rozpočet na celého Kolju (jistě s trochou nadsázky, ale výstižné)
 

První světová   27. 11. 2008 / 09:56
Luboš
Pokud se nemýlím, pak se o ceně filmu Kolja hovořilo právě v souvislosti se záběrem likvidace toho vlaku.
Bylo to tak, že se celý film točil na "běžný" (dnes už spíš zácný) filmový pás a ve filmových laboratořích na Barandově, kde se film vyvolával ho takzvaně "vykoupali". Takže vznikl po celé délce filmu bílý nebo černý pás a bylo zapotřebí celou tuhle scénu udělat a natočit znovu.
 

První světová   27. 11. 2008 / 10:15
Jakov
Co mě překvapuje nejvíc je ta kvalita a detaily, od leteckých záběrů z roku 1930 bych čekal mnohem míň. Tohle je prostě nářez, chápu že CGI letadla jsou levnější, ale tohle to se současným přístupem tvůrců a technikou těžko někdo natočí...
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ