FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 3. 12. 2024, svátek má Svatoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
vetrone - riesenie mimoriadky Jeden příspěvek | Celý strom
vetrone - riesenie mimoriadky   27. 3. 2004 / 07:54
milan
ked sme uz pri blanikoch a zakladnom vycviku, spytam sa jednu otazocku tych, co lietaju vetrone v reale...
ako vas instruktori ucili/ucia riesit visiace lano?


pocul som mnoho variant, tak by som rad vedel, ako to riesia u susedov
 

Re: vetrone - riesenie mimoriadky   27. 3. 2004 / 10:32ttom
Tak ako je to popisane v osnovach.
Rychlost min. 100, cely cas skusat vypinat, priletiet nad volnu plochu na letisku, zacat tocit proti vetru aby posledna zatacka bola proti vetru, sadnut smerom k navijaku (proti vetru).
 

Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   27. 3. 2004 / 11:01
Gunhead
Nie je potrebné sa v takomto prípade zaťažovať tým, aby ste sadali proti vetru. to lano, zvlášť keď sa vleie po zemi má odpor jak ... Vykašlite sa s prehľadom na vietor a sústredte sa radše o to, aby ste sadali do toho stočeného kruhu. No a tú rýchlosť sa snažte udržať, teda hlavne v tých vyšších fázach, a pozor, ked budete nizko, bude to mať snahu strhnúť vás k zemi, tak pozor na náklon.
 

Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   27. 3. 2004 / 17:12x-man
no mě učili před pár lety lítání takový osmičky přes střed letiště s přistáním k navijáku, ale to je hodně individuální. Záleží na letišti, kde se lítá ale vesměs platí tyto zásady 1. rychlost tak kilo(Blaník) 2. vypínat v průběhu manévru.
 

Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   27. 3. 2004 / 17:37PORUČÍK DUB
KATAPULTÁŽ!!!! BUM - PŠŠŠŠŠŠŠŠŠ...........
 

Re: Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   27. 3. 2004 / 23:33
milan
pytam sa preto, lebo mna (nas) ucili, ze robit osmicky nad letiskom je viac-menej samovrazda z toho dovodu, ze je tam dost vela zataciek, nemusi ti vyst rozpocet, atd, atd.

mna to ucili tak, ze pekne ked sa zacne tocit placana a uvidim svetlicu, plne vztlaky, plne brzdy, hlasim afis, rychlost cca 140 a az do 50m pokusam vypinat.

priblizenie robim klasickym okruhom - akurat, ze je ovela mensi, v podstate je to len jedna zatacka s pristanim proti navijaku.

cela mudrost tejto technik je to, aby ero malo vacsiu vertikalnu rychlost, ako horizontalnu a aby sa to lano len ukladalo na zem - t.j. aby som ho pod sebou netahal tak vela...
aj ja si myslim, ze je to takto lepsie, nakolko neskuseny pilot sa nad letiskom v osmicke zabudne nad stredom drahy v zatacke a je v p.....

ale tiez som pocul, ze po viseni lana sa sada zasadne pred seba napriklad v Bolerazi neviem, co je na tom pravdy ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   28. 3. 2004 / 10:37skyraider
No, v našem aeroklubu se v podstatě učí oba způsoby, ale když jsem to viděl v reálu, tak to má asi tento průběh- odpor lana je tak velký, že pilot má hodně starostí udělat malý okruh se 2-mi 180-kami. Kritická je zejmána ta druhá zatáčka, protože tady je už odpor lana ku.....y velký, takže v reálném případě pilot ani nestačil dotočit zpět na dráhu a posadil to o cca 45° mimo směr dráhy na vedlejší pole. Moje rada pro skutečný případ je tedy asi tato - opravdu MALÝ okruh, rychlost 110, celou dobu vypínat a s točením druhé 180-ky začít opravdu HODNĚ brzo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   28. 3. 2004 / 14:24ttom
Ja si spominam, este ked sme mali 16 a nicoho sme sa nebali tak sme sa bohovsky tesili na nacvik stacania lana, ze bude nejaky adrenalin.
Po vypnuti a otoceni prvej zatacky sa akoze zistilo ze visi lano, tak sa hned potlacilo aspon na tych 100, plne brzdy, tusim aj vztlaky sa vyvalili, aspon 50 stupnova dost prudka zatacka smerom na miesto startu, samozrejme skusat vypinat, niekde okolo miesta startu zacat stacat lano (nie nad miestom startu aby som "lanom" nechytil ludi dole), spravili sa tak jedna, dve otocky a sadalo sa smerom k navijaku. Kedze letisko bolo dost uzke , tak sa robili tie zatacky tak 50 - 60 stupnove (naklon). Pri plnych vyvalenych brzdach a vztlakoch a rychlosti aspon 100 to musel clovek fest tlacit proti zemi. Instrukor bol extremista a rad s nami lietal v zlom pocasi (hlavne vietor, pretoze ako on vravel v dobrom pocasi vie lietat kazdy), ale pri stacani lana mal aj on obavy a obacas z jeho ust zaznelo "neblbni" a "pozor na kridlo, nech s nim netresnes o zem". Dost dobry bol pohlad na ludi dole na starte, ked sa dotacala posledna zatacka do smeru drahy a clovek preletel nad nimi doslova v par metroch, mohol vidiet kazdy detail. Vsetci mali hlavy vyvalene dohora a pozerali co sa stane . Ono taky huciaci blanik na 100 - vke s plnymi brzdami, to bol celkom pekny pohlad.
Inac nam tvrdili ze ta 100 - vka je tam preto, ze ked sa niekde to lano zasekne tak na tej 100-vke by to mal blanik pretrhnut...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   28. 3. 2004 / 17:33
OK-OPL (CSA107)
To co tady řešíte to jsou dvě různé věci.
1) teorie a nácvik vysícího lana...
2) zkutečný případ ...


Při nácviku, ta teorie už tady byla popsána a v podstatě dobře jen bych nesouhlasil s Milanem, že při nácviku jim instruktor řekne aby letěli 140 km/hod. a o tom, že letět 100 aby se to přetrhlo... mno nevím... Podle mě ta max. 100vka je tam proto, že tam potřebujete větší zásobu vztlaku při velkým náklonu a aby s nepřekročila max. rychlost s vzt.klapkami 110 km/hod.

Ad. 2 ) zkutečná praxe je jak psal skyraider , nedá to ani na otočení k navijáku... tam bych asi letěl rychleji než při nácviku a asi bych se dostal možná i na tu 140... když jde o život ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   28. 3. 2004 / 23:46
milan
musim si zaklopat na drevo, ale lano mi este nikdy realne neviselo....

akoze viem, ako sme leteli najezeny na plnych brzdach, vztlakoch a 140. neviem si predstavit, ako by som letel 140, keby som mal pod sebou dalsej pol tony + trenie...

ale naozaj nas to ucia tak, ako som popisal.ziadne motanie lana, lebo
1) ked letim okruh k hangaru, mozem zrusit lietadla na stojankach
2) ako pise kolega, v poslednej zatacke musia nad tebou stat andeli strazni, aby si neskrtol kridlom o zem
3) nemusis potom lano rozchlpovat )))))))
4)rozpocet je jednoduchsi.

v praxi nas nacvik vyzeral tak, ze otvorim klapky, potlacim a cca v polovici letiska zacnem tocit zatacku tak, ze ked ju dotocim som presne v osi drahy a sadam oproti navijaku...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vetrone - riesenie mimoriadky   30. 4. 2004 / 12:07
marekn

Ked uz tu bol spomenuty Boleraz. Videl som nazivo visenie lana v Bolerazi. Sedel som vedla navijakara. Chalan v zakladnom vycviku v sole to riesil malym okruhom. Visela mu asi polka lana (navijakar aj sekal lano).
Ked sa hovori o plnych vztlakoch a brzdach- osobne si myslim, ze zaklad je rychlost. Ked ma clovek pod sebou 400 m oceloveho lana (v tomto pripade to bolo menej), tak to pada tak rychlo, ze je rad, ze si spomenie aspon na vztlakove klapky. Brzdy chalan vysuval az na finale.
Ale nesirte zbytocne takuto informaciu. Bolo to davnejsie a nebolo to riesene ako velka mimoriadka.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ