FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 12. 2024, svátek má Bohumila Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
UNABLE CRZ Jeden příspěvek | Celý strom
UNABLE CRZ   14. 11. 2008 / 08:56
Grasshopper
Jak kdy... Ale obecne se letadla snazi letat co nejvyse to jde. Duvodem je nizsi spotreba paliva, vyssi rychlost a treba i lepsi vitr ve vysokych hladinach. Let z Prahy do Kosic jsem behem doby, co linka existovala, absolvoval asi padesatkrat a vzdycky jsme zebrali o vyssi hladinu nez umoznuje planek. Nekolikrat nam ATC umoznilo i FL 410/400. V hladine to pak vychazelo okolo 5 minut

Jako "pravidlo palce" se nekdy rika, ze se vyplati stoupat vyse, pokud clovek nastoupanim hladiny ziska alespon 8 NM cestovniho letu. Je to logicke - stoupanim se spali palivo navic, ktere se pak musi zase usetrit ekonomictejsim letem ve vyssi hladine.

Pokud se na trati vyskytuje silny vitr, je treba zvazit i ten. Jet stream vetsinou kulminuje v hladinach 320-350, a vyse uz zase slabne. Takze pokud trat vede proti vetru, vyplati se jit co nejvyse. Pokud fouka do zad, muze byt dobry napad zustat niz nez je obvykle (s NG i v hladinach 360-370, ktere jsou spise domenu klasiku) a jetu do zad vyuzit. Pokud tam neni turbulence - tu cestujici vetsinou moc neocenuji.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ