| | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 19:59 | |
| | Caute piloti.Mam taky problem ze ked chcem letiet z Kosic tak to nejde.Nahadzem vsetko do FMC ale FMC stale hlasi UNABLE CRZ.Robi to len pri LZKZ na inych letiskach to nerobi.V com prosim Vas moze byt problem ?? inak lietadlo je PMDG 737-700 |
| |
|
| | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:03 | |
| | Pravděpodobně moc těžké letadlo na moc vysokou FL. Hlásí, že při dané konfiguraci není schopen dosáhnout dané letové hladiny.
|
| |
|
| | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:11 | |
| | uz som to napravil dakujem za radu |
| |
|
| | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:04 | |
| | ...pravdepodobne tam mas zadanou prilis vysokou letovou hladinu, kterou B737 behem relativne kratkeho letu neni schopen dosahnout.Zkontrolujj si to! |
| |
|
| | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:06 | |
| | | |
|
| | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:05 | |
| | kam z tech kosic letis, jakou hladinu tam bouchas? |
| |
|
| | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:12 | |
| | LZKZ-LZIB 28000ft ako vzdy |
| |
|
| | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:19 | |
| | lietas za SkyEurope? ak ano tak ESK pouziva na tento let FL240 |
| |
|
| | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:34 | |
| | a na toto si prisiel ako? |
| |
|
| | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:34 | |
| | ano lietam za Sky ale ja som videl 28000ft |
| |
|
| | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 20:56 | |
| | no kamos mo rozpraval. neviem co je natom sice pravdy ale pozna sa s nejakym pilotom ESK a od toho vie ze ESK lieta vo F240. no ale bolo to davnejsie a mohlo sa to zmenit.
ale aj tak je to optimal pre taky kratky let |
| |
|
| | | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:03 | |
| | no ja sa pre zmenu osobne poznam a stale som v kontakte s jednym nemenovanym kapitanom u sky europe |
| |
|
| | | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:15 | |
| | Na tenhle let je ok a bez problemu i FL320, kdyby to na tomhle legu bylo povoleny, nic na tom nemeni to, ze za chvilu zase klesas. Tech 280 je tam max kvuli omezeni z jinych trati. |
| |
|
| | | | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:21 | |
| | Je to omezení sektorizace ACC, stejně jako v CZ.. Na let LKPR-LZIB je taky max. CFL270. |
| |
|
| | | | | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:22 | |
| | Jo, tak nejak sem to nekdy nekde cetl, jen sem se nemohl vymacknout |
| |
|
| | | | | | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 23:58 | |
| | a jeste pred par lety jsem v realu planoval pro byzjety LKPR - LZIB vzdy jen FL240 a naprosto to stacilo! |
| |
|
| | | | | | | | | | | UNABLE CRZ 14. 11. 2008 / 00:27 | |
| | já taky nikde nepsal, že FL270 je jediná možná použitelná.. Já psal, že je to maximální hladina, kterou si můžeš plánovat..
A btw.. jestli jsi pro trať LKPR-LZIB plánoval FL240, tak jsi jí plánoval špatně..
Na východ se lítá v lichých hladinách.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | UNABLE CRZ 14. 11. 2008 / 10:03 | |
| | ...no o tom zadna, ale mam pocit, ze tam byla nejaka finta. Ted uz si ale presne nepamatuju, jestli na vychod bylo FL 230 nebo 250 a zpatky FL240. |
| |
|
| | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:06 | |
| | Neni na 180nm FL280 prilis? |
| |
|
| | | | | | UNABLE CRZ 13. 11. 2008 / 21:08 | |
| | no mozno to je aj moc lebo to lietadlo vyleti do 28000 a hned za chvilu zacne klesat |
| |
|
| | | | | | UNABLE CRZ 14. 11. 2008 / 08:56 | |
| | Jak kdy... Ale obecne se letadla snazi letat co nejvyse to jde. Duvodem je nizsi spotreba paliva, vyssi rychlost a treba i lepsi vitr ve vysokych hladinach. Let z Prahy do Kosic jsem behem doby, co linka existovala, absolvoval asi padesatkrat a vzdycky jsme zebrali o vyssi hladinu nez umoznuje planek. Nekolikrat nam ATC umoznilo i FL 410/400. V hladine to pak vychazelo okolo 5 minut
Jako "pravidlo palce" se nekdy rika, ze se vyplati stoupat vyse, pokud clovek nastoupanim hladiny ziska alespon 8 NM cestovniho letu. Je to logicke - stoupanim se spali palivo navic, ktere se pak musi zase usetrit ekonomictejsim letem ve vyssi hladine.
Pokud se na trati vyskytuje silny vitr, je treba zvazit i ten. Jet stream vetsinou kulminuje v hladinach 320-350, a vyse uz zase slabne. Takze pokud trat vede proti vetru, vyplati se jit co nejvyse. Pokud fouka do zad, muze byt dobry napad zustat niz nez je obvykle (s NG i v hladinach 360-370, ktere jsou spise domenu klasiku) a jetu do zad vyuzit. Pokud tam neni turbulence - tu cestujici vetsinou moc neocenuji. |
| |
|
|