| | | MKR indent při přeletu ADF 12. 11. 2008 / 18:59 | |
| | Při přeletu ADF neb NDB který není naladen je slyšet MKR tohoto bodu je tento stav správný . /Zatím jsem myslel že musí být naladěna příslušná freg./ |
| |
|
| | | MKR indent při přeletu ADF 12. 11. 2008 / 19:04 | |
| | Hmm zavisi od toho aky mas model lietadla. Skus sa pozriet ci nemas na radiopanely modelu lietadla zapnuty mod MKR-Marker |
| |
|
| | | | MKR indent při přeletu ADF 12. 11. 2008 / 19:11 | |
| | JJ to souhlasí jen tak zkouším jak se to chová L39 CJT a právě mě to zarazilo že MKR je fukční sám o sobě do ted jsem žil v domění že nestačí ho jen zapnout , ale že to jde ruku v ruce spolu NBD |
| |
|
| | | MKR indent při přeletu ADF 12. 11. 2008 / 22:21 | |
| | Marker (zvukový signál ---- -.-. nebo .... a příslušná blikající nebo rozsvícená kontrolka) je něco jiného než NDB...Marker vysílá jen ten onen zvukově modulovaný signál na tuším 75Mhz v kuželi nad sebe zachytitelný nad ním ve velmi malé vzdálenosti, kdežto ADF ja navigační radiomaják se svým vlastním IDENT kódem a vyzařováním do stran s rozumně velkým dosahem pro navigaci. To že je občas marker s NDB v jednom místě je dáno většinou využitím daného NDB např. v ose ILS přiblížení (v současnosti jsou většinou původní 2 nebo 3 NDB i OM,MM a IM markery nahrazeny DME) a toto provedení sloužilo pro řekněme lepší upozornění o přeletu daného NDB (než jen otočení ručičky ADF o 180 stupňů)... |
| |
|
| | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 09:00 | |
| | zvukově modulovaný signál? Já znám jenom amplitudově modulovaný a frekvenčně modulovaný signál a z toho chápu jen ten první a to s obtížema Moh bys mi prosím vysvětlit, co to je ten zvukově modulovaný?
Dík |
| |
|
| | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 13:04 | |
| | jsem rád za případné informace a polemiku nad názvem "zvukopvě modulovaný" bych nechtěl živit další polemikou já osobně si myslím , že v dobré víře napsaná odpověď je pro tazatele převážně přínosem a dá se zní vybrat to oč asi se jedná . S pozdravem Láda |
| |
|
| | | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 13:10 | |
| | To byl jen žert Ikdyž kdo ví já nejsem elektroznalý, takže by možná nebylo špatné se dozvědět něco nového od lidí nejzasvědcenějších |
| |
|
| | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 15:01 | |
| | Omlouvám se za vágní popis, jedná se o amplitudově modulovaný signál, kdy na nosnou 75MHz se moduluje 400 (OM), 1300 (MM) nebo 3000 (IM) Hz tón. |
| |
|
| | | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 15:53 | |
| | Cau,
není to nějaká blbost ? Já myslím, že se amplitudově moduluje 75MHz tonem cca 1kHz a OM MM IM se od sebe liší jen délkou tonu a ne frekvencí, jak píšeš výše.
Tj.cca tečka, čárka a tečkočárka... |
| |
|
| | | | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 15:59 | |
| | | |
|
| | | | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 17:45 | |
| | Ty frekvence jsou různé pro markery OM, MM a IM mají každý svou vlastní frekvenci To by jsi je asi nějak nerozlišil, kdyby měly všechny markery stejnou freq |
| |
|
| | | | | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 22:38 | |
| | No lenže oni majú rovnakú frekvenciu. Nosná freq. je 75MHz. A rozlíšiť ich rozlíšiš aj keby mali rovnakú modulačnú frekvenciu. OM ----, MM .-.-.- a IM ...... |
| |
|
| | | | | | | | | MKR indent při přeletu ADF 14. 11. 2008 / 06:57 | |
| | Achjo Tak to už jsem si myslel, že v tom mám jakštakš jasno a koukám, že opět je tam hokej jak v NHL Mno, jdu se radši učit |
| |
|
| | | | | | MKR indent při přeletu ADF 13. 11. 2008 / 17:45 | |
| | Jj, beru, já jen, jestli to náhodou nebyla jen další věc, o které bych měl něco začít hledat, abych se později nedivil |
| |
|
|