| | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 16:28 | |
| | Ahojte. Potrebujem pomoct s importom do FSX. Robi ho nikto z 3ds maxa? Podarilo sa mi cez xtomdl.exe *.x konvertnut do mdl( mdl ma normalnu velkost nie 0KB). Ale nvytvorilo sa mi xml. Nemam sajnu ako ho vytvorit. skusal som to cez SDK pre FS 2004. Tam sa mi vytvorilo mdl a aj xml. Potom som to vlozil do BGL convertera pre FS 2004 a BGL do FSX. Ale ziadny objekt sa mi v FS neobjavil.
Prosim pomoc. |
| |
|
| | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 18:42 | |
| | podarilo sa mi vygenerovat to BGL... vlastne som vytvoril subor podla SDK systemom ze som spravil copy/paste text a este som tam dal GUI. V FS ten objekt stale nemam. Uz fakt neviem co robim zle. Vedel by mi niekto poslat xml a mdl subor nejakeho jednoducheho objektu do FSX? nech si to odskusam, pozriem alebo prevezmem a upravim to xml....prosiiim |
| |
|
| | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 18:47 | |
| | Xtomdl má jako parametr přepínač, který zapříčiní nagenerování toho XML pro následné generování BGL pro scenerku. V tom xml je důležité, aby tam byl odkaz na ten mdl, správné guid a správně souřadnice |
| |
|
| | | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 20:57 | |
| | Dakujem ... Tak sme sa posunuli zase o kusok dalej...momentalne ale zase Bglcomp nic nevytvori ked don vlozim to xml... GUID mam predpokladam spravne...je to ktore som mal v maxe ked som robil model...suradnice som zatial nechal defaultne aby sa mi to objavilo na tom letisku Sea Tac. ... no a ten odkaz tam nikde nevidim na mdl...to moze byt problem... ale sak ak ho ma v tom istom priecinku tak by odkaz nemal potrebovat hmm? inak lisi sa mi FS data version mam 10 a v dokumentacii maju 9...neexistuje update Bglcomp? |
| |
|
| | | | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 21:19 | |
| | Tu je na ukázku XML, co jsem kompiloval teď o víkendu, pro FSX, které funguje. To že tam je FSData version 9 je OK, on se snad bglcomp ani neměnil... Každopádně důležité je nemít žádnou část zakomentovanou, tj. mezi [!-- a --] a mít tam to co je v tom příkladu. To SceneryObject ti umisťuje objekt, to zabalení MDL do toho BGL se dělá tím [ModelData sourceFile="tankovaci_bedna_fs.MDL" /].
[?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?]
[FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd" ]
[SceneryObject lat="50.677599322516684" lon="14.023224780842902" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="126" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL"]
[LibraryObject name="{924803F8-4B47-4d05-B1E9-A85A38F0287A}" scale="0.9" /]
[/SceneryObject]
[SceneryObject lat="50.67752" lon="14.02312" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="215" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL"]
[LibraryObject name="{924803F8-4B47-4d05-B1E9-A85A38F0296C}" scale="1.0" /]
[/SceneryObject]
[ModelData sourceFile="tankovaci_bedna_fs.MDL" /]
[ModelData sourceFile="hlavni_budova_fs.MDL" /]
[/FSData]
[ a ] tu nahrazujou takové ty špičaté závorky... |
| |
|
| | | | | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 21:47 | |
| | Toto je zaciatok mojho xml:
[?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?]
[FSData version = "10.0"]
[FSModelData version = "9.175"]
V dokumentacii sa pise:
Following the FSData tag is an attribute: version. Attributes are immediately followed by a value enclosed in quotes. For Flight Simulator X scenery, the FSData element must be followed by a version attribute and that version must be “9.0”. This number has not been updated since Flight Simulator 2004, as the format has been added to but not changed significantly.
iny xml ktory ma FS data 9 mi zoberie a vypluje bgl...inak toto je cely tvoj xml subor? lebo ten moj ma 39Kb a za niekolko A4 stran a to je v nom iba jeden potexturovany box...otazne ci sa z tej povodnej sceny nieco neprenieslo lebo som to robil v tej skusobnej scene testX co je ako priklad
|
| |
|
| | | problem pri importe do FSX 11. 11. 2008 / 19:46 | |
| | Ja to zkousel pres plugin v 3DCanvasu a ten vytvori jak X soubor, MDL soubor a CONFIG soubor. Cili k samotne konverzi do MDL nereknu nic pac o tom nic nevim.
Ale povim co dal.
Spustim LibraryCreatorXML ( http://www.fsdeveloper.com/forum/fsdevdownloads.php
), jednorazove nastavim v moznostech cestu k BGLCOMP.
Dam NewLibrary (mesto.xml) a nasledne pridam svuj MDL soubor/soubory (treba zamek, rozhledna nejakeho mesta atd).
Dam SaveLibrary abych si to mohl do budoucna menit a pak dam (stale v LibraryCreatoruXML) CompileLibrary. Zadam nazev vysledneho BGL, ktery obsahuje moje objekty, rekneme mesto.bgl.
Ted zalozim XML soubor s nasledujicim obsahem (vetsi/mensi nahrazeno za []), jmenovat se asi muze jmenovat jakkoli, rekneme mesto_placement.xml:
[FSData version="9.0"
xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd"]
[SceneryObject lat="52 27.52" lon="5 31.30"
alt="0M" pitch="0.0" bank="0.0"
heading="317.6" altitudeIsAgl="TRUE"
imageComplexity="SPARSE"]
[LibraryObject name="{879C35D2-5698-4CA9-9EBA-8D7CAA717495}"
scale="1.0"/]
[/SceneryObject]
[/FSData]
Hodnota v LibraryObject, tj 879C35D2-5698-4CA9-9EBA-8D7CAA717495, je unikatni hodnota prectena z config souboru toho konkretniho objektu (zamek.config).
Hodnoty LAT a LON je pozice toho objektu zjistene bud ve FS anebo v realu (s naslednou kontrolou ve fs). Soubor muze obsahovat vice elementu SceneryObject (zamek, kostel, rozhledna).
Spustim bglcomp mesto_placement.xml a tim vznikne druhe BGL a to mesto_placement.bgl.
V adresari AddonScenery zalozim MOJE_MESTA a v nem podadresar SCENERY a tam nakopiruji obe BGL tj mesto.bgl a mesto_placement.bgl, ve FSX pak pridam pres Settings, Scenery, AddAdrea a happy flying.
|
| |
|
|