| | | Hydroplan ČSA 22. 3. 2004 / 15:02 | |
| | Zdravim,
Nekde jsem se docetl ze CSA kdysi provozovali hydroplany. Nevite nekdo neco blizsiho?? Treba co to bylo za typ (pripadne zda se da stahnout jeho model do FS9), odkud startoval (ze by na Ruzyni byl nakej Brcalnik ktereho jsem si nevsiml? a pod.
Diky |
| |
|
| | | Re: Hydroplan ČSA 22. 3. 2004 / 15:04 | |
| | Proc by na ruzyni byl brcalnik? Kdzy je to hydroplan tak i tak muze mit kolecka ))) |
| |
|
| | | | Re: Re: Hydroplan ČSA 22. 3. 2004 / 15:26 | |
| | Mno pokud se nepletu, tak hydroplán je označení pro čistě plovákový letoun. Obojživelník se nazývá amfibie )) A pokud se jedná o ČSA tak jediný letoun co přistával na vodě byl Saunders Roe A.19 Cloud. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hydroplan ČSA 22. 3. 2004 / 16:05 | Jirka S. |
| | Řekl bych, že jsou tři základní typy "vodních" letadel.
1 - létající čluny. Letadlo spočívá na vodě přímo trupem, který je k tomu zvlášť uzpůsobený.
2 - hydroplán, "běžný" letoun, který má pro přistání na vodě místo podvozku plováky. U moderních hydroplánů je téměř pravidlem, že mají v plovácích i klasický podozek a mohou tak využívat i běžných letišť. Hydroplány z první poloviny 20. století podvozek neměly.
3 - amfibie - "vodní" letoun schopný přistávat na vodě i na zemi, řekl bych, že do téhle kategorie spadají i hydroplány s podvozkem. |
| |
|
| | | Re: Hydroplan ČSA 22. 3. 2004 / 17:37 | |
| | |
| |
|
| | | | Re: Re: Hydroplan ČSA 23. 3. 2004 / 11:12 | |
| | a myslím, že zbytek trupu jsem viděl v leteckém muzeu ve Kbelích. |
| |
|
| | | Re: Hydroplan ČSA 23. 3. 2004 / 15:31 | Loobo |
| | Jeho imatrikulace byla OK-BAK (zapsán 16:08.1934 a vypsán 21.03.1939) Údajně s ním ČSA nebyly spokojené (nalétal 497,3 hodin). Později byl jako hausbot na Vltavě, v r. 1975 do leteckého muzea Kbely. To zadalo renovaci u Leteckých opraven Trenčín. Po rozdělení ČSFR ho nechtěli vrátit, uvažovalo se i o prodeji na západ. Nakonec to ale dobře dopadlo a trup letounu je ve Kbelích natačen u stěny:-/
Zajímavá historie ne? |
| |
|
|