| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 7. 11. 2008 / 20:22 | |
| ![](img/nic.gif) | Tak po krátké poradě s anglickým instruktorem " mojí angličtinou " mi bylo vysvětleno,že při větru pro dráhy 09 se vždy přistává na 09L,ale při větru pro dráhy 27 se pravidelně po týdnu mění pravá a levá ( momentálně je to 27R )a je to podle reálu,aby si lidi stěžovali méně Mám prý pravidelně číst NOTAMs jejich divize a tam to vždy najdu ![](images/smile/01.gif)
Že by do budoucna návod pro paraelní na Ruzyni? |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 7. 11. 2008 / 20:36 | |
| ![](img/nic.gif) | no, u ruzyne se uz ted vi, ktera z drah bude pro pristani a vzlety. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 8. 11. 2008 / 00:23 | |
| ![](img/nic.gif) | A jak to bude? 24 co je teď tak bude pro přistání? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 8. 11. 2008 / 00:41 | |
| ![](img/nic.gif) | 24L - pristani, 24R - vzlety, jestli si to dobre pamatuju |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 7. 11. 2008 / 20:39 | |
| ![](img/nic.gif) | No tak přece když bude foukat vítr z druhé strany tak se nebude přistávat na úplně jinou dráhu ne?
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 7. 11. 2008 / 20:41 | |
| ![](img/nic.gif) | on nema na mysli smer.. ale stranu ... cili system stridani 9R, L a 27R a L... jde o to ze v anglii se jim to na jedny strasne strida (jeden den L, jeden den R atd) , aby byli lidi , co si postavili barak u letiste, stejne zatezovany... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 7. 11. 2008 / 20:49 | |
| ![](img/nic.gif) | Jo jo přesně tak to je. Ruzyň by měla výhodu,že terminál by byl mezi dráhama.Tudíž pojezdové procedury by byly jednodušší.V Londýně je část terminálů mezi rwy a část vedle dráhy 27L takže to pojíždění je tam zajímavější ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 9. 11. 2008 / 13:15 | |
| ![](img/nic.gif) | Jsou letiště (Palma, Nice, Gran Canaria, Manchester, ....), kde mají většinou v briefingu k mapám preferovaný dráhový systém (a to třebas i do tailwind 10kt) pro přílety a odlety a důvodem bývají většinou hluková omezení.
Heathrow je ale taková specialita...pokud se používá jedna dráha pro odlety a druhá pro přílety (nejčastější konfigurace), tak se prohazují, ale podle mého to není po týdnu nebo dnu, ale každé cca 2-4 hodiny podle provozu. Na druhou stranu, poměrně často jedou poslední dobou mixed mode (obě dráhy vzlety i přistání) a do budoucna toho bude z kapacitních důvodů dál přibývat, zvlášť pokud nepovolí stavbu třetí dráhy... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 9. 11. 2008 / 13:21 | |
| ![](img/nic.gif) | Davide, jen dotaz když Ty seš ten pilot v Anglii, tak mám otázku k EGKK, k odletu z dráhy 07L? (nevim jak sou očíslovaný) směr na DVR(intersection) tak mě A320 drží na 6000FT až do přeletu toho bodu a nejde to ovlivnit v nastavení FMC ani v nastavení výšky na panelu AP.....je to nějaká procedůra (jestli jo, tak se omlouuvám nekoukal sem do map-sem to ale pilot nekouknout do map ) nebo chyba v FMC či AIRACu ? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 9. 11. 2008 / 13:54 | |
| ![](img/nic.gif) | Z EGKK je většina odletů limitovaná nízkou výškou počátečního stoupání (3000 - 6000ft podle SIDu) z důvodu blízkousti Heathrow - Gatwick odlety jsou směrovány pod Heathrow traffic. V praxi dá řídící pak většinou radar heading a stoupání výš poměrně brzo, pokud je ale velký provoz, tak je to celkem otrava - ty výšky jsou hodně nízko, je to problém z hlediska komfortu cestujících (časté vyrovnání ve výšce a velké změny výkonu motorů), spotřeby, občas i bezpečnosti (low level alt cap při nízké hmotnosti). Ale tak je to holt na letištích s velkým provozem, zase je aspoň co letět růčo ![](images/smile/06.gif)
Pokud jde o to jak to letět - pokud nemáš řídícího tak postupně podle SIDu a to zajistí to co nastavíš v FMC (i pokud máš vyšší výšku na panelu AP), pokud ano, tak podle něj - podle typu letadla se pak tyhle natvrdo nastavené výšky (tzv. altitude constraints) většinou v FMC vymažou, předejde se pak ostudě z vyrovnání v nějaké nižší hladině než dal ATC (stává se pochopitelně i v reálu, jsme přece jen lidi Na panelu AP pak nastavuješ vždy jen to co ti povoluje SID nebo ATC, pokud je.
Jinak EGKK má primární 08R/26L, sekundární 08L/26R |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 9. 11. 2008 / 22:27 | |
| ![](img/nic.gif) | Dodam, ze treba u 737 FMC se ty constrainty musi odstranit rucne, neprisel sem jeste na zpusob, jak je odstranit nejak elegantne najednou kdyz chcu VNAV ale mam jich tam treba 5 u 5ti fixu. Ale jestli je to tak u realne 737.... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 10. 11. 2008 / 00:13 | |
| ![](img/nic.gif) | Nevím jak u 737, ale 757 má podobnou FMC.
Na MCP se nastaví výška vyšší než constrainty které chceš odstranit a pak v FMC v CLB page dáš CLB DCT (climb direct, prostě totéž jako DCT, ale vertikálně).
Funguje za letu, kde je samozřejmě potřeba ihned, ale taky na zemi při přípravě. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | EGLL dráha pro přistání - info 10. 11. 2008 / 00:23 | |
| ![](img/nic.gif) | Diky za radu kde to mam hledat, zkusim se tam na to podivat, ale myslim, ze to panove z PMDG proste nevymodelovali, protoze si nevzpominam, ze bych to tam kdy videl. Ale aspon u 747 by to teoreticky melo byt, ta je daleko detailnejsi. |
| |
|
|