Už tu bolo uvedené, že veža sa nezasúvala, pri štarte a pristáti museli hlavne zbraní smerovať dozadu, strelec bol vtedy mimo veže. Pre upresnnie možno ešte uviesť, že odhodenie veže vyžadovalo prácu 2 členov posádky po dobu 20 - 30 minút a končilo sa prudkým kopancom do uvoľnenej veže, pričom bolo potrebné kopajúceho dobre držať, aby nevypadol za vežou... Odhadzovanie sa neodporúčalo pred pristátím na vodu vzhľadom na výrazné zníženie schopnosti lietadla ostať nejaký čas na hladine (podľa britských Pilot's Notes for B 17E, F, G). Padák strelec s najväčšou pravdepodobnosťou nemal, podľa Pilot's Flight Operating Instructions for Airplane B-17F (USAAF 1942) lietadlo opúšťal cez hlavný vchod, alebo cez okno pre bočné guľomety. Vo vyššie uvedených inštrukciách sa nepopisuje ani protiflaková vesta, pravdepodobne sa tu nepoužívala, veža bola čiastočne pancierovaná a kryla strelcov chrbát.
Mimochodom, k najvymakanejším veciam by mohol kľudne patriť napríklad zameriavač Norden... |
|