FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Letecká premávka zaujímavé video. Jeden příspěvek | Celý strom
Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 08:31
cimbo
Toto som dnes dostal emailom a je to fakt zaujimave. Dufam ze to tu este nebolo

ŽLUTÉ tečky představují LETADLA.
Zajimavé je sledovat, jak se mění hustota provozu v závislosti na dni a noci.
Také jak se "rychlost" pohybu liší od rovníku a polu.

http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 12:19
brendon (SVK832)   
Naviac sa mi paci ako sa to zhustuju podla toho ci je den alebo noc. A tie lety USA do EU a spät, taky vlacik
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 12:55
Kubikula   
Zajímavé video, mimochodem, co je to za ostrov v tichém oceánu na úrovni Los Angeles, že tam je takový provoz?
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 13:12
sego1
Že by Havaj
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 13:25
donCarlos
Po dlouhý době je na péráku něco skutečně zajímavýho. Asi si to natáhnu do telefonu
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 20:30
pseudoMates
Já když vidim tu hromadu letadel mezi Evropou a USandA a představim si, že to tam nad Atlantikem řídí procedurálně, tak mi je celkem blivno..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:11
Rychlokvaška
Proč blivno ? Tratě máš dané, v dnešní době je kdejaké éro schopné je letět RNP0.05 (kdyby to po něm někdo chtěl), Mach number a hladinu máš taky dané, ETA odchylky na report bodech musíš hlásit, pokud jsou +/- 3 minuty, všichni mají TCAS, přinejhorším se dá na VHF koordinovat pokud se něco děje...Mně to naopak přijde jak ze strany řídících (resp. v tomto případě rádiových operátorů) tak pilotů jako celkem krásná symbióza bez infarktových stavů jako mnohdy třebas nad Evropou nebo USA pod radarovým řízením
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:22
pseudoMates
Mno.. po někdejším průseru, kdy se jim na Ganderu oceanic povedlo předat na radar jedno Jumbo ve FL360 při výstupu z NATu se stejným EST na stejnej bod, jako protiletící Jumbo ve stejný FL a zachránili je fakt jen TCASy.. tak nevim nevim.. Pro mě je procedurál zábava do pár kousků letadel.. nedovedu si představit takhle řídit 10+ mašin..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:33
Tragédie v JRD
kdyz ctu (a nejen tebe, ale tak nejak obecne lidi, co pricuchli k realnymu rlp u nas) tak mam pocit, ze proste tady jste uplne "zdegenerovani" ze bez peti radaru na kazdym stanovisti by jste odridili velky kulovy (obrazne)

... kdyz se clovek podiva smerem do usa, kde na letisti s provozem (pohyby, ne lidi .) skoro na urovni ruzyne je sotva afisak s rdst v hospode... a funguje to ...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:44
Rozšafín Ctibum   
A neni to spis proto, ze mel moznost nahlednout do realu a je schopen lepe posoudit hrozici nebezpeci a hlavne spis co to obnasi, jak moc je to nachylne k chybam, lidsky faktor apod. ... ?

Ja bych to hnedle tak neosduzoval...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:49
Tragédie v JRD
to nebylo odsuzovani, to bych si nedovolil .... spis tak .. vysledek pozorovani .. pokazdy, kdyz tu nekdo nejak zminil vlastnosti atc (a funkcnost) za velkou kaluzu (co si tak pamatuju, tak minimalne ajs a david se tu parkrat zminili) tak se vetsinou nekdo z nasich pseudo-real atc ozval tak nejak ve smyslu ze to proste nemuze fungovat atd a evokuji ve me pocit, ze proste bez peti obrazovek se neobejdou a nedovedou si predstavit letiste s vic jak 20ti pohyby bez eskadry ground, tower, app ...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:51
Koprik
...jenze to Mira Dusinuj taky a moc pekne o tom psal,jak v Americe mrskal okruhy mezi velkymi masinami, nikdo tam z niceho nedelal problem a vsichni se tam v pohode a beze stresu vesli, at uz masiny jakeekoliv velikosti.Jak to vypada na nasi "velke Ruzyni" vsichni vedi......
 

Letecká premávka zaujímavé video.   5. 11. 2008 / 23:57
Rozšafín Ctibum   
Pláčete na špatném hrobě, kolego, "velká Ruzyň" za to nemůže, ale můžete zkusit zaběhnout na pobočku ICAO a zkusit je přesvědčit, že je to v Americe lepší
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:03
Tragédie v JRD
a ses si jisty, ze za to muze icao? nejde jen o predpisy... ale celllkove o system.. icao zakazuje mit na letisti propy a jety? atd atd - ale to uz moc zabihame do detailu...

a kdyz zabehnu do trosku vetsiho detailu (jako ze nechci) .. tak uz jenom priklad ruzyne X gatwick je tak trosku donebe volajici .. proti novy draze nic nemam (spis naopak), ale (pripomel mi to matej pres icq) .. je zvlastni, ze u nas si atc stezujou jak je ta jedna draha malo ... a gatwick s prehledem toci o polovinu pohybu vic... kdyby to bylo o par pohybu vic, ale o vic jak polovinu - v tom proste proste neco je
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:04
pseudoMates
Já jsem se s tebou bavil o Gatwicku po ICQ..? Nebyl to spíš LS..?
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:08
Tragédie v JRD
nekdy pred ctrnacti dny jsme se o gatwicku bavili (jak tu byla debata o kvuli mlze zavreny ruzynhi) .. ja obhajoval par. drahu (a pak jsme se soukrome bavili .. resp. jsi mi pripomel gatwick a ze cela saskarna s par drahou je k nicemu).. skoda ze mam reinstalovany pocitac, takze uz to nemam v historii
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:32
pseudoMates
Zklamu tě, ale já historii mám.. A od 29/10/2008 jsme se spolu o gatwicku po ICQ ROZHODNĚ nebavili..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:36
Tragédie v JRD
zkus to vic.. o mlze se tu kecalo kolem 25, ..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:40
pseudoMates
Negative.. Od 24/09/2008 ani slovo o Gatwicku..
Říkám ti, že sis to spletl s někým jiným..
Holt, i ty se občas spleteš..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:13
Rychlokvaška
No kdyby to bylo jen o polovinu Ono to je ještě navíc pod trafficem z Heathrow a taky jsou na LGW poněkud častějším hostem 777 a 747. A v tom všem je ještě s podivem, že za celou dobu od června doteď jsem ve vzduchu holdoval tak všehovšudy 3x a na zemi byl přinejhorším šestej na odlet....Jak to dělají nechápu, ale dělají to hodně dobře. V 90% případů se v tom všem dá zaletět i sestup a přiblížení, kdy člověk není od cruise po přistání ani chvíli v jedné hladině.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:34
pseudoMates
Z hladinky třeba 350 si tě kolikrát přeladí z jednoho ATC na další až do přistání..?
např. na LKPR od východu, např. linka z UKBB přes Padka mi to vychází při plný sektorizaci na .. 7 stanovišť.. I to dělá svoje.. rozložení provozu.. Když už pominu radarovej systém jako takovej, kterej je v GB asi někde jinde, než žabožroutskej EC2000.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:57
Rychlokvaška
Když pominu klesání od frantíků o 2 hladiny před přeletem kanálu, tak za normálního provozu je to 2x London Control, 1x Gatwick Director a pak věžka. Pokud je už opravdu hodně husto, tak je druhý director. Tzn. 4-5 stanovišť od hladiny po přistání. Oni toho nepotřebují moc...narozdíl třebas od Dojčlandu, kde se i při letu v hladině ladí každých 5 minut (doslova a změřeno) ladí nová frekvence.

Dostat se ke slovu je věc druhá, ale naštěstí to většinou šlape všechno jako hodinky, když řídící ví, že má handover a dlouho se nehlásíme kvůli tomu že není pauza, tak ty dvě tří sekundy udělají pauzu a pokud nic, tak se zeptají sami
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 09:41
pseudoMates
Nechce se mi věřit, že by mezi LGW directorem a FL350 měli pouze dva vertikální sektory. Vždyť jen na tý "hře" - London Control měl sektor S1 vertikální rozpětí asi 4 nebo 5-ti hladin.
Je mi jasný, že horizontálně jich tam víc nebude.. Šlo mi o vertikální dělení.
K těm mým sedmi jsem došel za předpokladu plné konfigurace ACC.
Tj. (teď mi napadá, že jsem napsal blbou FL pro ten let z UKBB.. takže vezmeme FL360):
East High+Top (FL345-660) , Northeast middle (FL285-345), Northsoutheast low (FL095, resp. FL145 pro předání na LKPR - FL285), APP (FL75 - FL145), DIR (A4000 - FL75), TWR a GND.
Z čehož mi vyšlo 7 stanovišť.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:27
Koprik
...no Mira to uz tady pekne popsal, od odbornika to ma vetsi vahu.I ATC jsou lidi a clovek si zvykne na vsechno, takze zatimco u nas jsou ATC na infarkt z akt. stavu, ve svete jsou ATC holt zvykli na onacejsi provoz.Ze by to bylo povestnym ledovym klidem anglicanu?
PS:Nikoho nezesmesnuju a vsech opravdovych ATC si vazim,jen si myslim, ze by se jim kolegove z gatwicku nebo stanstedu smali,jake tady maji neskutecne leharo.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 01:52
turbík
Gatwick je samozrejme po pravu oznacovan za nejvytizenejsi letiste s jednou aktivni drahou.Zatimco Praha ve spickovych dnech ma zhruba 600 pohybu za den,tak EGKK ma ve spicce 800 pohybu za den.Zamerne rikam za den.Porovnanim techto hodnot by se nekdo mohl mylne domnivat ze jsou ATC v Anglii lepsi nebo snad klidnejsi a zvykly na vetsi provoz.Hodinovou kapacitu naplnuji jen asi o 2-3 pohybu za hodinu vic nez mame my v Praze.A tohoto vysledku za hodinu dosahuji daleko lepsim vyuzivanim obsazenosti drahy.Zato muze hlavne dobre vybudovana draha s dostatecnym mnoztvim rychlych vyjezdu.Kdyz letadlo zustane na draze prumerne 20-30 vterin nebo 40-50,je dost rozdil.Pochybuji ze by se nam britsi kolego smali,jake tu mame leharo.Mozna prave naopak.S tak spatnym letistem,jakym je Praha,delat podobny pocet pohybu za hodinu jako v Gatwicku,je spis k obdivu nez zesmesnovani
To ze za cely den pak udelaji prumerne o 200 pohybu vic nez Praha je hlavne tim ,ze vyplnuji slabsi mista bez provozu.Zatimco u nas tyhle hodiny nikdo litat nechce.Posudte sami na kolik je kdo zvykly na zatez
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 09:49
pseudoMates
Tak tak.. A vo vo vo tom to je.. Díky tomu, jak je stávající rwy blbě postavená, resp. výjezdy z ní, musí se sahat k dost diskutabilním opatřením, jako je např. Tykalova příčka apod. Už vidim, jak by si někde v Londresu na LGW např., mohl dovolit říct, zatímco se mu na dráze rozjíždí mašina (a ani zdaleka nemá V1), éru, co má majli od dráhy, že jako "departing traffic B737, rwy XX, clrd to land."
Kdžy nad tim tak přemejšlim, budeme za chvíli jako USandA, kde mají v podstatě všude AFIS.. Za chvíli tu budete kvůli blbě postavenýmu letišti jen letadla informovat a dávat "clrd to land, number 3."..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 10:09
Rychlokvaška
Povolení k přistání dostáváme většinou 1-2 míle od prahu, někdy i později s informací o expect late landing clearance. Na GA tlačítkách už jsem nervózní prsty párkrát měl, ale nakonec (ťuk ťuk na dřevo) to vždycky na přistání dalo. Land after mě zatím nepotkalo (teda ne v LGW).
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 10:18
pseudoMates
No vidíš.. A tady je ve špičce běžný, že dostáváš clrd to land buď majli od THR a sice frází, kterou jsem psal, tzn. s info o rozjíždějícím se provozu na rwy, nebo dostaneš clrd to land těsně před MM.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 12:25
Koprik
...ja se nechci dohadovat,ze je LKPR blbe postavena (na dnesni pozadavky), o tom zadna.Ja jen ze se taktne pomlcelo o tom, ze na Gatwicku jsou "heavy" masiny denni chleba, se vsemi komplikacemi, ktere to prinasi (rozestupy atd....), kdezto do Praglu litaji nekdy Cinani s jumbem a Delta a je z toho svatek,kdezto jinac jsou to predevsim letadla kategorie B737/A320 a mensi.A zvlast u mensich masin neni problem pristat tak, aby to nebylo k vyjezdu daleko.Sam jsem toho byl svedkem v kokpitu ATR pri pristani v Zagrebu. Kapca to hoodne prodlouzil, aby mu to akorat vyslo k vyjezdu a nemusel 2 kilometry pojizdet.A bylo to planovany, rozhodl se proto hned jak mi na priblizeni oznamili stojanku.U GA se to na LKPR dela bezne.
Ted vazne kluci:Kdyz jsem to pred par lety sledoval primo z "plochy", neslo mi do hlavy, proc pri vyhovujicim vetru nebyli vsechny odlety mensich masin ATR a pod. lifrovany na RWY 13.Kvuli hluku tam je prece specialni odletova trat a RWY 24 by to vyznamne ulevilo a ridicim taky.Misto toho cekali na holdech 24, az se udela misto.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 13:34
pseudoMates
Ale oni odlety ATR na jihovýchod z rwy 13 chodí, když to jde. Nemůžeš tam ale cpát všechna jatýrka.. Myšleno na všechny světový strany.. Dost by to zkomplikovalo APP život.
Ad heavy letadla.. V sekvenci je v podstatě jedno, jestli máš za sebou pět heavy, nebo medium mašin. Finální rychlost se v konečným důsledku mezi nima až tak neliší.. Co se liší je délka potřebná pro ubrzdění. A když tady na LKPR trochu hůř foukne, nebo se nepovede dosednout včas a přejedeš D, tak pak je to na Echo pořádnej lán cesty.. A s takovým 170-ti tunovým drobečkem, to na tak blbej výjezd, jako Echo je, asi neposmažíš 60kts, že..?
Ať se to někomu líbí ne, to, jak je LKPR postavená, je bohužel velice limitující pro počet pohybů, který je letiště schopno pojmout v rámci zachování aspoň nějaké bezpečnosti.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 13:42
Koprik
Ok,diky za slovo odbornika. Preju vam - nam lepsi Ruzyn, ale soukrome myslim, ze se paraleni drahy asi v brzke dobe nedockame(viz. posledni vyvoj).Mohli bysme si ji udelat aspon virtualne a otestovat to...), ale to uz se tady probiralo.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 13:45
pseudoMates
Nepovažuju se za odborníka. Spíš jen za zasvěceného. Takže to jsou jen mé názory opřené o mojí vlastní praxi, která je s řízením provozu velmi úzce spjata.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 18:03
turbík
u tech vyjezdu:U nas neni vetsinou problem a ATRi vyklizeji na C..Horsi je kdyz se nekdo snazi uvolnit na C a nestihne dobrzdit...To se pak prijd podivat kolik casu to zabere nez zase trochu zrychli a dobelha se az na D..Chybi nam jeden vyjezd presne pro tyhle pripady.JAsne se ukazalo ze C je pro vetsinou masin o kousicek moc blizko a D moc daleko aby se dala povazovat za rychle odboceni.Kdyz se lita 06 nastava v etsinou problem ktery si nastinil v domeni ze je to spravne.Posadky casto uz vedi na kterou stojanku pujdou a misto toho aby uvolnili na neblizsi vhodnou pojezdovku(coz casto byva L)jedou pomalu az na B...To je taky dost pruser...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 10:04
Rychlokvaška
Nazdar Lukáši, nechci porovnávat ATC, proto to nepíšu V ČR jste kluci moc šikovní a rozhodně na světové úrovni.

Nicméně Gatwick je na tom přece jenom trošku jinak než jsi nastínil. Špičková kapacita jeho jedné dráhy (teda ony jsou tam dvě, ale jen jedna použitelná zároveň je za den 880 pohybů a hodinová až 50, přičemž byli schopni zvládnout i 55.

Nicméně to není to hlavní co stojí za zmínku...Jeho traffic tvoří v dosti podstatné míře heavy a k organizaci provozu je třeba přidat, že kolem ležící letiště na tom nejsou o nic hůře - Heathrow 1400 letů, Stansted 740, Luton 725 a City 390. Všechno tohle sdílí společný prostor ne o mnoho větší než pražské TMA...A o kousíček dál ležícím Birminghamu, Southamptonu, East Midlands, Bristolu nebo Cardiffu ani nemluvě....
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 17:59
turbík
O tom jaky to je na tamnich APP ani slovo)Tam musi byt velmi striktni dodrzovani dohod a vseho mozneho a uprime je obdivuji.Jen sem chtel srovnat letiste jako takove.Jak si rekl,hodinova kapacita LGW 50(Praha 45)a zvladli i 55(Praha i 50)Opravdu nedelaji o tolik vic pohybu nez my za hodinu.Tech 5 je opravdu jen tema vyjezdama.Ad. heavy traffic:je skoro lepsi mit heavy traffic nez medium a to z jednoho prosteho duvodu:Hevy traffic je v prumeru na finale pomalejsi nez medium.Respektive heavy letadla brzdi driv,pac jim to brzdi hur(ne?)Odstartovat proto pred heavy je paradoxne lehci nez pred bulika.

Nase TMA je jeste mlade a APP postupy v plenkach - o tom zadna...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:02
pseudoMates
Teď si, kamaráde, střílel ale úplně vedle..
Tohle ani omylem nebyla narážka na způsob řízení v USandA.. To bylo na způsob řízení používaný nad Atlantikem (ať už z americký strany, nebo evropský), kterému se říká procedurální řízení..
Pouze jsem konstatoval, že bych to bez radaru, takovou masu mašin, co každý den dopoledne letí přes vodu a večer/na noc zpátky, řídit bez radaru nechtěl..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:05
Tragédie v JRD
ale jo (neboj, vim co je to proc. rizeni).. a o tom to je. presne na to narazim - ze proste cesky atc je vyplesknuty z toho, ze nekdo uridi vic jak dve letadla bez radaru (opet, nadsazka, mozna trosku ironie)...

to je to, nad cim jsem se pozastavoval (ne procedural nad atlantikem nebo neco nekde jinde). prkaticky ty samy reakce (i od tebe) se ozyvaly pod prispevky od dd a ajse, ktere se tykaly rizeni v us..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:23
Rychlokvaška
No víš jak to je...

Jsou země, kdy to ani s radarem nedokážou dělat bezpečně, natož efektivně (Řecko, Turecko, Egypt, Španělsko, ...), stejně jako země, kde je procedurální přiblížení dokonce i bez řídícího pohodlný a bezpečný způsob létání (USA)

Z tvého pohledu řídícího obavy samozřejmě chápu ) (být slepý a s ještě větší zodpovedností není žádná legrace), i když u transatlantic to podle mého opravdu není žádná velká věda a u přiblížení zase existují celkem jasná pravidla v podobě nějakého holdu, odkud se postupně odebírají éra po nahlášení předchozího v odpovídajícím místě přiblížení...

Z pohledu lítání to takové drama není - z komunikace jde hodně o situaci vysledovat (pokud všichni mluví stejným jazykem samozřejmě), zbytek odkoukat z TCASu na HSI...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 00:36
pseudoMates
Však jo. umím si to představit.. Pár proced. cvičení na APP jsem si odřídil.. Ale oblast, potažmo teda Oceanic je pro mě neskutečně abstraktní..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 01:01
Rychlokvaška
Představ si takových několik dlouhých trubek, kam v intervalech naláduješ éra (resp. jim jen schválíš to jak je naládoval někdo jiný), po cestě máš třebas 6 okýnek, kterýma si zkontroluješ, jestli jsou pořád od sebe správně daleko a z druhého konce ti zase pěkně jako kačenky vyplavou se stejnými intervaly a zase je předáš někomu jinému

Tak to je Oceanic ;o)
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 02:50
Teflon_490   
Pekne
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 09:43
pseudoMates
Tohle já všechno chápu.. Natolik zase si to představit umim.. Jen ten fakt, že nad tim Atlantikem nemáš možnost holdu, když je potřeba a tak, to je to, co mi "nahání" hrůzu. Chňápeš..?
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 08:55
Michael   
Mě by zajímalo, v jakých hladinách letí nad Atlantikem ta letadla proti aktuálnímu směru NATs, musí letět pod a nad hladinami NATů? A jaké frekvence mají naladěné?
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 09:36
pseudoMates
NAT je RVSM prostor.. Takže separace 1000ft je běžná. Snahou ATC je samosebou co nejméně používat opposite level, ale tam se, co jsem slyšel, používá asi hojně. Frekvencí (jestli myslíš komunikačních) tam mají mraky. A na netu jsem je někde i viděl.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 18:46
Michael   
Jenže podle výpisu aktuálních NATů jsou tratě vždy buď na západ nebo na východ. To tedy neznamená, že proti letět nic nemůže? Já jsem právě myslel, že ty tečky proti jsou třeba bizjety, které letí nad publikovanými hladinami a nemusí tedy ani dodržovat stanovené tratě pro nižší hladiny. Proto mě případně zajímalo, jak se řeší separace, jestli vysíláním naslepo atd.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 18:53
pseudoMates
Znáš nějakej bizjet, kterej by letět ve vyšší FL než 660..? Bo až do tý hladiny by mělo bejt pokryto.. myslím oceanic stanovištěm.. Takže vysílání naslepo v řízeném prostoru, za předpokladu, že se nejedná o ztrátu spojení, mi přijde trochu ujetý..
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 18:56
Michael   
Aha, proč tedy poslední hladina NAT je 390?
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 19:13
pseudoMates
To nevim.. RVSM prostor je do FL410, takže netušim, proč a jestli je vůbec jen do FL390. Těch 390 je jako "strop" NATu...? To se mi nechce věřit.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 19:57
Michael   
https://www.notams.jcs.mil/common/nat.html Víc nevím.
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 20:33
Tragédie v JRD
tak neleti podle natu ale prost neco dct neco dct neco? .) a nejsou to jen bizjety...
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 15:09
Anacron
Kdysi sem na youtube viděl video a to byly podobný pohled radaru, akorát víc přiblížený, puntíky byly letadla FedExu, DHL, nebo něco takovýho, od severu šla bouře a ve chvíli kdy došla nad hlavní letiště kam lítali tak se najednou puntíky rozutekly jinam
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 15:13
Teflon_490   
http://www.youtube.com/watch?v=DqwOBde1RiI
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 15:15
Anacron
Vidíš, já zkoušel všechno možný a nemohl sem to najít, dík
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 15:32
donCarlos
tady je dole i časomíra, to je skoro neuvěřitelný, jak to dokážou odřídit...
http://www.youtube.com/watch?v=39eq5lgq9TA&feature=related
 

Letecká premávka zaujímavé video.   6. 11. 2008 / 18:48
Filip Ivaška
LOL dobra hudba
 

OT: song   6. 11. 2008 / 19:57
neotryx
náhodou nevíte co to je za pisničku? Sorry za OT
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ