FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Procedure turn - Předpisová zatáčka Jeden příspěvek | Celý strom
Procedure turn - Předpisová zatáčka   5. 11. 2008 / 21:48
FSPilot   
Zdravíčko

Koukám do knížek a nemůžu se dočíst... jaký má být správný úhel náklonu a nebo rate zatáčení u této zatáčky?

Díkes
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   5. 11. 2008 / 21:51
nimbo
Ak si dobre pamätám, tak 3°/sec.
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 00:15
Teflon_490   
Dobre, 3°/sec, coz podle diskuze v odkazu co tu dal Tomas predstavuje 15° na umelem horizontu. Ale pri jake rychlosti? Bude prece rozdil, jestli tech 15° budu tocit v 220 a potom v 300 kts ne?
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   5. 11. 2008 / 21:55
Tragédie v JRD
a zkousel jsi hledat? .)

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=143945&lan=1&style=2
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   5. 11. 2008 / 22:04
FSPilot   
Budeš se divit, ale zkoušel To už jsem se naučil (hledal jsem to asi 3/4 hodiny ), ale holt neumím hledat

Dík
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 08:09
Toomitsch
Tak naucil ses to nebo to neumis?
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 00:51
Rychlokvaška
Tak v prvé řadě standardní IFR - zatáčky se létají jako tzv. rate 1 turn, což je 360° za 2 minuty, neboli 180° za 1 minutu neboli 3° za sekundu. Letadla, která mají zatáčkoměr, tam je rate 1 turn dosažitelný velmi přesně (a dá se i podle stopek točit do kurzu bez kompasu, pokud se létá precizně), u letadel která nemají zatáčkoměr, ale "jen" umělý horizont se pak používá standardní klonění - pomalejší letadla 15°, rychlejší víc. Standard u dopraváků je 25° a tomu je přizpůsobená většina přibližovacích map (např. base turn nebo procedurální zatáčka se pak liší podle Class letadla, kterou je dáno rozpětí rychlostí, resp. hlavně jejich maximum, v dané fázi přiblížení.

Tolik reálné létání pro normální piloty.

Pro puntíčkáře co lítají s kalkulačkou, nebo jsou roboti pak platí ;o)):
rate of turn (°/sekundu) = ((g (9.81) * tan [bank angle])/rychlost (TAS v m/s)) * 57.3 (prepocet radianu na stupne)

Pro uvedených standardních 25° náklonu je pak ta "pravá" rychlost pro dosažení 3°/sec nějakých 170kt, pro 15° u pomalých letadel pak cca 100kt.
 3x  

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 02:11
Teflon_490   
Diky moc, ty nikdy nezklames! Uz to putuje k dalsim chytrym vecem, ktere si vykopirovavam do wordu
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 09:14
steffan   
Dobrý den,
pokud mohu malý dotaz: Takové vádemecum sestavené z plodných příspěvků skutečných odborníků by jistě potěšilo mnohé z nás. Byl by velký problém z toho Wordu to překlopit třeba do PDF (nebo nechat tak, to už je jedno) a někde to vystavit? Ideálně třeba tady v sekci články. Pokud Vám můj nápad připadá hloupý, tak se omlouvám.

Vladimír Steffan
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 14:27
FSPilot   
No dávat to do sekce články by byla super věc
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 15:01
Teflon_490   
btw. je tam i tvuj super navod na ILS na defaultnim bulikovi. Pro mazaky, kteri by tam treba hledali cely De-Ice a Anti-Ice proces, nebo jak se treba lita Rate 1 turn to asi urcite neni, ale pro zacatecniky to je uplne idealni (kdybych do FS zasvecoval dalsiho treba, uz mu to nemusim sahodlouze vysvetlovat, jen mu ukazu tvuj navod ) Byla by velka skoda kdyby to proste zapadlo v historii fora, kde si to tak maximalne vyhleda nekdo, kdo vedel, ze to tady kdysi bylo, a takovychle veci je tam prave spousta, vsehochut
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 16:12
FSPilot   
Oh, taková poklona Možu se to tam pokusiti dostati, bude-li to možné
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 14:56
Teflon_490   
Hloupy napad to jiste neni, sam sem si kdysi rikal, ze ty prispevky od DD a dalsich by byla velka skoda nechat zapadnout a bylo by perfektni to mit treba jako male clanecky tady na Peraku. Bohuzel tomu tak neni a tak sem se rozhodl, ze si proste vsechny odborne nebo jen zajimave prispevky budu pravidelne vykopirovavat (a v dobe rozhodnuti sem sel jeste i do historie a hledal je zpetne) a tim padem se k nim moci kdykoliv vracet, kdyz budu neco potrebovat hned najit. Dokument uz je to slusne dlouhy, jen je to slepovano dohromady takovym stylem pro osobni pouziti, navic, u kazde otazky a odpovedi mam poznaceno kdo se ptal a kdo odpovidal, tak aby byla zachovana konzistence typu otazka x odpoved (jestli by toto napriklad nebyl pro nektere cleny problem, ze jsou nekde uvedeni, muselo by se to pak odmazat).
Ale jak rikam, problem s tim urcite nemam, kdokoli to bude chtit, muzu to poslat, a proti vystaveni nekde taky samozrejme nejsem, ale mozna by to predtim chtelo mensi upravy, podle toho co na to reknete.
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 09:45
Demoskinos
Taktiez sa pripajam. Mozno by sa z toho dal urobit aj celkom slusny FAQ.
 

Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 14:28
FSPilot   
Díky pane! Tohle je jasně přesná krásně stručná odpověď. Přesně toto jsem potřeboval
V knize od pana Soldána jsem se toto zatím nedočet, ale je to in progress Díky.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ