FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Procedure turn - Předpisová zatáčka Jeden příspěvek | Celý strom
Procedure turn - Předpisová zatáčka   6. 11. 2008 / 00:51
Rychlokvaška
Tak v prvé řadě standardní IFR - zatáčky se létají jako tzv. rate 1 turn, což je 360° za 2 minuty, neboli 180° za 1 minutu neboli 3° za sekundu. Letadla, která mají zatáčkoměr, tam je rate 1 turn dosažitelný velmi přesně (a dá se i podle stopek točit do kurzu bez kompasu, pokud se létá precizně), u letadel která nemají zatáčkoměr, ale "jen" umělý horizont se pak používá standardní klonění - pomalejší letadla 15°, rychlejší víc. Standard u dopraváků je 25° a tomu je přizpůsobená většina přibližovacích map (např. base turn nebo procedurální zatáčka se pak liší podle Class letadla, kterou je dáno rozpětí rychlostí, resp. hlavně jejich maximum, v dané fázi přiblížení.

Tolik reálné létání pro normální piloty.

Pro puntíčkáře co lítají s kalkulačkou, nebo jsou roboti pak platí ;o)):
rate of turn (°/sekundu) = ((g (9.81) * tan [bank angle])/rychlost (TAS v m/s)) * 57.3 (prepocet radianu na stupne)

Pro uvedených standardních 25° náklonu je pak ta "pravá" rychlost pro dosažení 3°/sec nějakých 170kt, pro 15° u pomalých letadel pak cca 100kt.
 3x  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ