FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nastaveni Altimetru Jeden příspěvek | Celý strom
Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 09:26
grazer
jeste jeden dotaz. Vez mi hlasi hlavne pred pristani at si nastavim :current altimetr 2952..
nebo pobodne, na HSI mam 2995 asi a netusim kde se to nastavuje, reset altimetru nic nedela..
kdyz to mam nastavene spatne tak mi vez hlasi par set stop vysky odchylku od normalu. da se to nekde nastavit?
Na co je jeste na komunikacnim panelu Transponder?? neco je tam nastaveno, kdyz jsem to zkusil znemit tak mi vez
nahlasila ze je asi poskozen tak jsem to vtatil na puvosni hodnotu ale nevim na co to tam je
nikdy jsem to k nicemu nepotreboval, ale asi to bude mit duvod aby to tam bylo
 

Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 09:36
MilanZ   
Sorry, ale chybi ti zakladni znalosti, vrat se "do skolky" ! ))))
napr. zde : http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/skolka.htm
 

Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 10:33
grazer
no aspon poradnej odkaz jo prectu si to , ale v tom pripade je FS dost nedokonalej, kdyz to zvladam bez tehle znalosti, uz rok jsem nic nerozbil , dokonce jsem pri nastavene plne realite zkousel dosednout se 747 na strechu jednoho z mrakodrapu v New yorku. a v pohode, zabrzdit to ovsem neslo jdu teda studovat
 

Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 10:53
Tragédie v JRD
Ach jo ... ono fakt trosku si precit i ty manualy co jso k FSce ....

1) altimeter nastavujes na ruznych mistech ... zalezi od typu letadla.. ale vetsina "budikovych" letadel ma kolecko k nastaveni altimetru primo na budiku vyskomeru - viz manual k FSce

2) transponder, po cesku odpovida ... hodnotu odpovidace ti prideli ridici letoveho provozu, v fsce se nastaveni odpovidace provede automaticky pote, co ti ho ridici prideli (v realu musis sam)

a proc tam je? slouzi k tvoji identifikaci .. aby se ridicimu dole na radaru u spravne tecky (=letadla) objevily spravny popisek , tak ti prideli kod pro odpovidac a dole na radaru priradi ze to, co se identifikuje tvym odpovidacem, jses zrovna prave ty a nikdo jiny
 

Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 12:03
grazer
ok, je mi to jasny... prave ze na budiku to nastavim, ale nejsem si jistez ze ten cudlik je i na displejich 747, zkusim pohledat.
 

Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 12:14
Latom   
Musí tam být. Jinak by jsi si nabil čumák jen jednou.
 

Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 12:20Víťa
U default B 747 je vlevo dole přímo na budíku altimeteru - je trochu schovaný za lištou windows. )
 

Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 12:45Vodouch
Kdyz uz mluvite o ty kalibraci-kdyz sem lital IFR adventury(FS 2k2-cessna),ridil sem se presne pokyny ridiciho-nakalibroval sem vyskomer a nastoupal podle planu -pak mi ale zacal hlasit spatnou hladinu(ta spravna odpovidala puvodnimu nastaveni....)
 

Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 14:21
sp   
Odpověď je jednoduchá.
Aby se IFR letadla přelítávající z různých tlakových zón nesrazila při kolizi výšek indikovaných individuálně nastavenými altimetery, od jisté výšky nahoru se používají defaultní tlakové hodnoty (tj. 101325 Pa nebo 2992 po americku ) a podle nich odvozené výšky = hladiny. Převodní výška je v US tuším jiná, u nás se používá při letu nahoru výška 5000 stop a při klesání převodní hladina FL50.
Takže když začneš let, nastavíš si výškoměr na tlak uvedený ATIS nebo řídícím, a v okamžiku, kdy dostoupáš do výšky 5000 ft, přeladíš výškoměr zpátky na standardní tlak a pokračuješ do potřebné přidělené hladiny. Analogicky při klesání - při přiblížení si zjistíš informace o aktuálním počasí a ve FL50 přeladíš na lokální tlak..
Ve výsledku to znamená, že sice letíš ve stálé FL, například FL120, ale tvá výška od povrchu země se liší podle aktuálního počasí pod tebou, takže chvílema stoupáš do 13000 ft a chvílema klesáš do 11300 ft.
 

Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 15:05PavelS
Všechno ano, jen doplním:
a) ano, převodní výška je v USA 18.000ft , takže pozor na to, nevím jak to zvládá ATC ve FSce v Evropě....
b) přísně vzato ( pro VATSIM/IVAO/real) to je tak, že převodní hladina ( TransitionLevel) , t.j. "to dolů" není daná pevně , ale mění se dle tlaku, obvykle TL50 a TL60. Proto je TL součástí ATISu a TA je součástí map ( nemění se s tlakem ).
Na VATSIMu si na toto hrajeme, takže postupy je třeba nastudovat

PavelS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 15:33
Tragédie v JRD
ATC ve FSce po Evrope to zvlada ulne stejne dobre jako v Americe )) nemazli se s tim a misto lokalni prevodnich vysek suverenne 18 000 fitu
 

Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 20:28
Ekim
Máme mať dva rôzne údaje - prevodnú hladinu a potom prevodnú výšku - pri klesaní a naopak, pri stúpaní prevodnú výšku a potom prevodnú hladinu. Medzi nimi je prevodná vrstva, ktorá je tu na to, že v nej prestavujeme výškomer, pri stúpaní z QNH na STD. Ak sa zmenia tlakové pomery a extrémne klesne tlak, vtedy je prevodná vrstva tak tenká, že je treba "zodvihnúť " prevodnú hladinu, napr. z FL 050 na FL060. Neviem isto, ak si dobre pamätám, hodnota STD, kedy je treba dvíhať prevodnú hladinu je 997 HPa? Ak sa mýlim, zbehlejší ma dúfam opravia, aby som nemystifikoval. A včul sa v tom vyznajte )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   15. 3. 2004 / 20:40AJS
A aby se to ještě víc zamotalo, tak v Rusku nebo Bulharsku se lítá na QFE a metry, a v mašině je tabulka, kde je přepočet metrů na ft. A po přistání samozřejmě výškoměr ukazuje nulu. A řídící někdy ani neříká, co je FL a co altitude, vlastne height, ruskou výslovností "chejt", to se musí určit podle toho, jakou dávaj převodní hladinu. Takže když za normálního tlaku řekne "descent 1500 metres" je třeba nastavit 4900ftQFE, za vysokýho tlaku se ale ještě letí na STD. A za nízkýho se přestavuje už v 1800metrech. Brrrrr. Ve zbytku světa řídící říká "flight level" a "altitude", aby to bylo jednoznačný. Jojo Rusko... odlišností je tam tolik, že některý společnosti mají pro piloty speciální kvalifikaci na Rusko!

A aby se to totálně zašmodrchalo, tak třeba v Sofii, která má 1700ft nad mořem, se při nízkym tlaku může stát, že QFE ani nejde na budíku natočit. A tak existuje špecielní tabulka, kde se převádí hodnota metrů na QFE na feety QNH.Ta platí samozřejmě jenom pro Sofii. Naštěstí tam už někteří řídící pochopili, že tudy cesta nevede a řídí to ve feetech a na QNH.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   16. 3. 2004 / 12:41
Karel
a do toho všeho..... duha!



Karel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   16. 3. 2004 / 12:55
Latom   
Bré ráno panáčku, jsi se probudil, hehe. ))))

To ale nesmíš koukat přes dno prázdné sklenice. )))
Pak tam ta duha je.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   17. 3. 2004 / 11:04spirit
zdravím... ještě mi řekněte jak docílíte toho, aby jste od ATC dostali správný tlak na nulovou výšku letiště... jedná se mi hlavně o přistání - nikde jsem ho nedostal, jen s vyjímkou letiš't, které mají výšku přibližně hladiny moře... třeba na Ruzyni nám vždy rozdíl přes 1000ft je pravda, že při finále, podrovnání a dosednutí se řídím podle radarové výšky a "nataši" ale ten baro altimetr je pořád někde jinde...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   17. 3. 2004 / 11:25PavelS
Pokud se letí "na QNH" , to jest v podstatě všude v civilizaci, tak Ti ATC dá tlak, který nastavíš na výškoměru a ten pak na letišti neukazuje nulu, ale nadmořskou výšku letiště. Čili v Praze je to cca 1326ft....
S tím počítají i mapy, takže všechno se odvozuje od tohoto údaje.
Na uvedený tlak se nejsnáze přestaví altimeter zmáčknutím "B".

PavelS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   17. 3. 2004 / 19:04Adam
Přesně tak. Cílem není mít nulu, ale nadmořskou výšku uvedenou v mapách a GPS.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   17. 3. 2004 / 19:51C(A)VOK
ja bych se chtel zeptat, jestli nevite jakej rozmer ma jednotka inHg. ja jen vim, ze se to cte inches of mercury.dik.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   17. 3. 2004 / 20:22
Luděk Ch.
Je to výška rtuťového (mercury) sloupce v palcích (inches) rtuťového tlakoměru. Dřív se tak běžně tlak měřil a udával všude, ale teď už to zbylo jen v Americe (možná i jinde) a u nás byla tato jednotka nahrazena Pascaly (Pa, hPa, kPa...).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   17. 3. 2004 / 20:35
Ekim
A k prepočtu mas tabulky...Myslím k prepočtu z palcov na hPa, aby si si vedel nastaviť správne výškomer...)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 07:15
grazer
proc teda neuvadi ATIS nastaveni altimetru pro nulovou vysku, nadmorska vyska letiste je sice super, ale pro pristani je to nepouzitelne, kdyz budu mit malou viditelnost a budu pristavat v Nepalu a podle altimetru budu ve vysce 5000stop. a ve skutecnosti budu mit runway 100 stop pode mnou, tak ten landing asi dobre nedopadne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 07:21
Tragédie v JRD
proc teda neuvadi ATIS nastaveni altimetru pro nulovou vysku, nadmorska vyska letiste je sice super, ale pro pristani je to nepouzitelne, kdyz budu mit malou viditelnost a budu pristavat v Nepalu a podle altimetru budu ve vysce 5000stop. a ve skutecnosti budu mit runway 100 stop pode mnou, tak ten landing asi dobre nedopadne.
--
ted vubec nechapu na co se ptas... v nepalu se IMHO v realu podle QNH a v jakymkoli chartu mas vsechny vysky v nadmorske vysce ... takze jednoduse poznas v jake vysce nad drahou jses ... takze mit v ATISu hodnotu pro nulovou vysku by jaksi bylo k nicemu..

smir se s tim, ze to tak je...kdyby to bylo pro pristani nepouzitelne, tak by to asi nefungovalo takrka v celem svete ke spokojenosti vsech ...

Navic, uvedom si, ze ne kazde letiste ma svoje ATIS stanoviste... jak by jsi pristaval na takovemto letisti, kdyz by ti nemel kdo predat informace o tom, jak nastavit altimeter na nulovou hodnotu? docela blbe...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 07:34
Zdeněk
Jednoduše řečeno, když znáš nadmořskou výšku letiště, kde chceš přistát, snadno si dopočítáš, jak jsi vysoko nad dráhou, ale hůř by se Ti počítalo, jak jsi vysoko nad kterýmkoliv kopcem v okolí, protože v mapě máš jejich nadmořské výšky a ne převýšení vůči letišti.
Výška nad letištěm se u nás používá jen při místním aeroklubovém létání a asi i akrobacii.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 10:20
grazer
ja prave myslel ze kdyz neznam nadm.vysku letiste kdyz mam na ruzyni na draze uz vysku 1300 ft. a pritom stojim na zemi... kdyz znam nadm.vysku 1300 a odpocitam si 1300 tak je mi jasny ze jsem na zemi, ale kdyz tu vysku neznam bylo by pro me lepsi abych mel altimetr nastavenej tak aby mi na zemi ukazoval 0ft ne? zda se mi to logictejsi nez to prepocitavat.
 

Re: Re: 9x: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 10:39
Latom   
Tak tohle dělají vždy začátečníci, co si nemohou zvyknout na jiné výšky. Jsi prostě zvyklý na nulu a od ní to vše počítat.
Zapomeň na QFE a lítej podle QNH a nebudeš pak mít s ničím problémy. Otázka zvyku. )
Lítej nejdříve VFR a koukej na výšku, zvykneš si na to a pak ti nebude dělat problém lítat IFR.
 

Re: Re: Re: 9x: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 11:22
grazer
VFR je nuda, ikdyz na delsi trate je to vyhoda dam sledovat GPS a muzu jit od toho pryc, u IFR u toho musis porad sedet a potvrzovat. ale zase je to zajimavejsi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 11:55
Zdeněk
Nevymýšlej vymyšlené, prostě to tak je a je to správně. Nadmořskou výšku letiště na kterém stojíš znát musíš, nastavíš ji na výškoměru a máš vystaráno.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 11:55
Tragédie v JRD
kdyz nekam letis, tak si ty vysky musis predemzjistit ... a vo tom to je
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 12:17
grazer
no a kde to mam najit, mam par map letist, ale vetsinou jen americky, evropsky jsem nikde nenasel. krome ruzyne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 12:20PavelS
Třeba tady :

www.vacc-cz.org/download .

Užij si to.

PavelS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni Altimetru   18. 3. 2004 / 12:23
Tragédie v JRD
Mno, jestli litas v FSce tak je to primo v FSce ...
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ