| | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 12:59 | |
| | Jestli je tu někdo, kdo se nudí, ať se tak za 15 minut připojí na LKPR_TWR, někam na jih. Máme ATC ve výcviku na LKPR_TWR a potřeboval bych pár lidiček k zahuštění. Byly by to pravděpodobně VFR okruhy + odlet a přílet do/z CTR LKPR + nějaké serepetičky typu prodlužte po větru apod.
|
| |
|
| | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:01 | |
| | Hlásím se do služby! Vezmu C152 a máte mě za chvíli tam |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:31 | |
| | Taky příjdu |
| |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 15:48 | |
| | Teda s jATRem za VFR na okruhy Ty seš srandista ti povím Ale to kroužení povětru vypadalo docela zajímavě |
| |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 17:05 | |
| | | |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 17:07 | |
| | Mě do toho laskavě netahej. |
| |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 18:32 | |
| | Ale uplně normální věc Já měl Saaba 2000 ale v MTL sem ho nenašel tak sem dal ATR Jinak škoda že není SAAB nejaký dobrej.. mám jednoho z Avsimu a dá se na něm létat ,ale nic moc |
| |
|
| | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 18:34 | |
| | no tak na ty okruhy staci ze ? |
| |
|
| | | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 18:55 | |
| | JJ na okruhy je dobrý a ny výpadek motoru taky |
| |
|
| | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:01 | |
| | na zahusteni je dobry instantni air traffic od maggy |
| |
|
| | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:05 | |
| | No doufám, že nebudu muset dělat G/A..
nehledě na fakt, že na VFR polítání to podle METARu moc nevypadá.. |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:07 | |
| | Při nejhorším si vezmu nějakého robinsona a zažádám si zvláštní VFR a bude |
| |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:08 | |
| | ani si o to nebudes muset zadat. on ti to sam rad navrhne |
| |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:09 | |
| | | |
|
| | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:16 | |
| | tak na chvily no , samozrejme DSA repre |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:22 | |
| | | |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 13:42 | |
| | tak tak |
| |
|
| | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 14:57 | |
| | Tak to nakonec byl docela masakr, díky všem zúčastněným i náhodně přilétavším pilotům
|
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 15:18 | |
| | jj také díky za provoz a fotku do alba |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 15:50 | |
| | Jéé, já se svou stíhačkou (OK-LFA) |
| |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 16:35 | |
| | no nevim nevim |
| |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 18:56 | |
| | Ta je moje!! |
| |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 19:22 | |
| | To je fakt... to je taková lehká holka... každou chvíli se v ní někdo vozí a pokaždé někdo jiný Holt kdo si zaplatí, ten si užije no |
| |
|
| | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky .. moje 1000ovka :-) 2. 11. 2008 / 19:32 | |
| | zadna lehka holka , KU*VA je to
btw. Timto oslavuji Tisicí prispevek na peraku .... ty jo,si vzpominam jeste na svuj 1. prispevek v roce 2005 rok po registraci kurna to to utika ...aspon ze uz pomalu dohanim Trageda v poctu prispevku |
| |
|
| | | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky .. moje 1000ovka :-) 2. 11. 2008 / 20:13 | |
| | Gratuluju |
| |
|
| | | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky .. moje 1000ovka :-) 2. 11. 2008 / 20:18 | |
| | Jinak sem zapomněl dodat ,že mě ještě chybí 60 a mám taky litr No jo to se nasbíralo tím jak sem se nervoval s Tragedem |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 16:41 | |
| | ja jen jednu no ...a to jsem zjistil ze si musim jeste doinstaloval CSA paint na toho ILa |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 19:25 | |
| | K tomu předposlednímu screenu - ty statný jehličnany, to je tam jako pěst na oko To se zase FSX vyznamenala... |
| |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 19:34 | |
| | co je na nich tak spatnyho? |
| |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - Dík + fotky 2. 11. 2008 / 20:13 | |
| | No... Všeobecně nejsem příznivcem stromů ve FS, ve 2004 mi to kolem LKPR nedělá stromy snad žádný... Navíc, já si to teď nemám jak ověřit, ale kolem LKPR snad v reálu ani žádný jehličnany nejsou... Aspoň si na ždáný nemůžu vzpomenout. |
| |
|
| | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 15:49 | |
| | Tak takhlety na mě A já se divil jaktože je tam takovejch letadel |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 15:53 | |
| | Buď rád byl provoz jako při onlajn dnu |
| |
|
| | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 16:25 | |
| | A já už aspoň konečně vim, kdo dává odletům na OKG-Dekov ve FL280A blbý squawky.. |
| |
|
| | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 16:37 | |
| | Mě bylo řečeno že je "jedno" jakej ten squawk bude. Respektive že při použití TempEsup jen vygeneruju a bude. Tak sry no. |
| |
|
| | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 16:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 16:41 | |
| | Ok. Hlavu mi trhat nemusíš. |
| |
|
| | | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 16:47 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Test nováčka na LKPR_TWR - IVAO za chvilku 2. 11. 2008 / 16:50 | |
| | dám si na to pozor |
| |
|
| | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 20:09 | |
| | Proč si radši nesednou na menší letiště a do Prahy se cpou, až když něco umí?! |
| |
|
| | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 20:12 | |
| | Jako musím říct ,že náhodou tenhle nováček uměl... takže si myslím ,že není problém a ještě když na něho dohlížel staff a radil mu. A ,myslím si ,že na menších letištích je málo provozu.. a nejvíce zkušenosti chytneš v praxi a při fofru. |
| |
|
| | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 20:15 | |
| | vsiml jsi si, ze to byl test novacka? takze uz asi neco umel a bylo to potreba overit? zkus se zamyslet, nez neco napises. |
| |
|
| | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 20:27 | |
| | Já jsem si to přečetl, ale když jsem viděl rady typu..."vychytávky jako prodlužte po větru..." promiň to není vychytávka, ale základ, proto jsem usuzoval, že jde o začátečníka...byť dobrýho. |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 20:37 | |
| | No tak co řešíš? Každý se nějak učí a každý má nějaké nervy |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 20:51 | |
| | Presne tak, kdyz sem zacinal ridit, tak nejvetsi problem byl v tom, ze na LKTB nebyl vubec zadny provoz(resp. kdyz sem mel cas ja, tak nebyli piloti). |
| |
|
| | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 21:32 | |
| | To je přesně ono, vím, že je to problém, který kritizuju od začátku, ale no se nic nemění, je to pořád stejné, takže to kritizovat nepřestanu. Tady by se mělo, stejně jako v reálu začínat od menšího letiště na větší a to jak u pilotů, tak u řídících. Když se všichni nebudou cpát do Prahy, tak bude provoz všude a budou jak řídící, tak piloti. |
| |
|
| | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 21:51 | |
| | Tak pokud seženeš provoz a budeš ochoten na něho dohlížet tak kde je problém? |
| |
|
| | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 21:55 | |
| | Problém je tam, aby na nováčky dohlížel někdo, kdo zná ty postupy a předpisy dost dobře na to, aby to učil další a neučil je tak kraviny jako "vypnutí motorů schváleno" apod. A špatné je, že takových lidí je málo a ti, kteří to ovládají natolik dobře (nejlíp asi reál ATC), tak jsou z Prahy a znají jen pražské postupy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:02 | |
| | No tak se koukni do jeho profilu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:13 | |
| | No dobře, ale být řídícím AČR a věžníkem na letišti na druhé straně republiky je trošku rozdíl Jde taky o to, (např. já zastávám tento názor) že řídící by měl okolí svého letiště co nejdůkladněji znát (jak IFRové body, tak zeměpisné záležitoti) a především postupy pro VFR a IFR a koordinační dohody. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:38 | |
| | Začínat na menších letištích by bylo logický a asi i je Ale já osobně sem seděl 5-6 hodin na letišti v Chotěboři (LKCT) a mám pocit že sem tam měl za tu dobu 1 nebo 2 éra. A to mi přišlo vcelku jako "zbytečný". Tak sem kontaktoval Borka na trenink a posléze jestli by se mnou nemohl sem tam sednout do Prahy na věž. A tak se stalo. S několik výjimkami a dohledem sem odřídil dalších 20 hodin na Praze a odřídil sem tak 50 letadel minimálně. Za 20 hodin bych v Chotěboři odřídil tak 3 letadla Po 25h bych měl S3 a nic bych neuměl. Takhle mám 25 hodin a umim toho docela "dost" už. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:53 | |
| | Človek toho nikdy neumí dost ale máš pravdu, chce to nejen odsedět ten čas, ale odřídit, tzn. chce to provoz. Proto beru jako docela dobré, jak jsem začínal já, že jsme se vždycky domluvili banda na jeden den v týdnu na večer a slítli jsme se a blbli jsme až do rána a bylo fajně a věžník si zařídil docela dost |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:05 | |
| | Taky si s dovolením zavzpomínám na svoje začátky na síti. To bylo tenkrát kdysi dávno, když jsem já a ještě jeden začátečník byli pozvání jedním zkušenějším řídícím k tréninkovým okruhům na LKKV, tenkrát to docela ušlo, ani ten provoz na LKKV nebyl úplně nijaký, když tam někdo seděl... Pak se to nějak prohodilo a řídící sednul do Mi-24 a letělo se do Líní (Líně? Ja nevím.). pěkný začátek, od té doby jsem VFR na síti nedělal ani jednou
Až mi slza ukápla... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:55 | |
| | No jo, zase z druhé strany, já začínal v Holešově a Hosíně. Lítalo mi tam svého času 5-6 letadel, z toho dvě, kolikrát i tři, čtyři na okruhu. Jenomže to chce lidi obepsat. Klidně napsat i sem. Věř mi, většina lidi co přijde do Prahy by příšla kdekoli jinde, jen se chce starat. Mimochodem můžeš pohledat ve foru moje příspěvky z období dva roky zpět, kdy jsem psal, jestli si nechce někdo zalítat. V té době jsem na Ivao dotáhl i několik lidí, protože viděli, že se tam opravdu lítá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 22:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:28 | |
| | jooo to byly časy! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:59 | |
| | To je ale přesně ono, to kam si může vlézt řídící se omezuje, ale to kam může letět pilot je každýmu buřt. Kdyby začátečníci zkrátka do Prahy nemohli, byl by o to větší provoz na mmenších letištích. Jenže co já vím (občas si taky sednu na LKPR_TWR) absolutní začátečník si vezme B 747 a bez jakýchkoliv znalostí jde lítat do LKPR, netuší přitom ani co vlastně znamená číslo dráhy v užívání (NE!!! TO OPRAVDU NEVTIPKUJU!!!) Několikrát jsem takové lidi přesvědčoval ať si nejdřív vezmou třeba Cessničku, nebo něco malého a jdou si zkusit okruhy, ať se naučí alespoň základní frazeo, ale leckdy marně, zkrátka si to Jumbo vzali a lítali, pletli se ostatním a zbytečně vyčerpávali řídícího zbytečnostmi a neznalostí angličtiny působili zmatek, protože nedokázali vyhodnotit okolní provoz. Myslete si co chcete, ale tohle by se stávat nemělo. Zkrátka začátečníci, by měli začínat na letištích typu Pardubic, Tuřan apod.!!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:32 | |
| | Tohle bohužel není nějak asi možné. Jedině, že by se vymyslelo, že nováček s určitou hodností by nemohl doletět do určité vzdálenosti k letišti, že by ho to automaticky odpojilo, ale to ti nevím, jestli je možné |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:41 | |
| | Ale ne, jistě že jsou FRAs i na hodnosti pilotů a omezení co se týče letišť, funguje to prostě tak, že Ti to nepovolí odeslat letový plán z/na dané letiště, napíše to varování a po pár minutách, když nereaguješ a nezměníš, tak tě to kopne.
Upozorňuji ale že toto pravidlo není u nás zavedeno a v budoucnu se ani nic podobného nechystá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:46 | |
| | No dobře, ale když se koukneš na některé nováčky (jako jednoho na LKPD), který měl plánek z Bruselu kamsi do anglie a lítal okruhy v LKPD... takže takový vyčůraný nováček si dá třeba LKMK-LKFR a poletí stejně s Jumbem z EDDF do EGLL a nikdo mu v tom nezabrání, když bude chtít |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:46 | |
| | Já bych to u nás zavedl klidně.. Ale na jména.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 20:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:47 | |
| | "Vypnutí schváleno" je fráze, která se v reálném provozu skutečně používá, alespoň na vojenských letištích - tedy i na mezinárodních letištích se smíšeným provozem jako LKPD a LKPO se s ní lze setkat.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:58 | |
| | "Vypnuti schvaleno" se na civilnich letistich vazne nepouziva a casto je slyset, taxi to stand XY via A, B, C, hezky vecer, dobrou atd... |
| |
|
| | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 15:05 | |
| | Jak to myslíš /stejně jako v reálu/? Sotva se naučí motorový žák řídit letadlo, dá si dva tři navigační lety a "hned" peláší na Ruzyni. Nic jinýho mu nezbývá, neboť v osnovách je let na řízené letiště a v Brně je minimální provoz i v reálu a tudíž "to není ono", pokud mu zlomyslný examinátor "dá Prahu", poprvé až u zkoušky by to asi nebylo ono. A věř, že to je velkej stres, mnohem větší, než při sezení u počítače! Tady přece vůbec o nic nejde, tak proč by si to někdo nemoh zkusit? |
| |
|
| | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 15:36 | |
| | "Sotva se naučí motorový žák řídit letadlo" a "dá si dva tři navigační lety" nejsou ani zdaleka stejny veci, mrkni do AK-MOT. Jinak od dob co zdrazili LKPR neznam moc lidi ktery by tam chteli letet, zatim prevlada asi Brno (kdyz uz se musi nekde sedat, jinak stacej prulety). No a co se zkousek tyka... to je holt problem kazdeho soudruha, ja taky jen kvuli tomu ze mi praxe povede pres LKPR tam nebudu sedat aby mi z kapsy upadly 3000,-, "to není ono klidne ozelim. |
| |
|
| | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:05 | |
| | Mám kolegu v práci, lítá už dlouho a má i obchoďácký papíry, ale do Ruzyně lítá minimálně a to už lítá i do zahraničí. Vždycky ale na menší letiště, za prvý jsou velký letiště drahý a za druhý tam na Cessnu není nikdo zvědavý, protože je proti ostatním letadlům 3x pomalejší na přistání. Chápu, že třeba z AK letišť v blízkosti Ruzyně se lítá tam, ale Nevěřím, že třeba ze Šumperka, nebo z Hosína lítají do Prahy. Jo, jednou, na zkoušku, ale rozhodně ne začátečníci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:07 | |
| | pokud bys letel IFR, tak co, ze Cessnu nemaji radi? Museji se s tim poprat a nezajima me, ze to lita pomalu. Prece nemuze byt vse dokonale? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 4. 11. 2008 / 07:55 | |
| | No to věřím, že tam kolega nelítá jen tak pro zábavu, to asi dělá málokdo, zvlášť při těch cenách. Já jen psal, že hodně žáků tam lítá už v rámci výcviku, neboť se tam dostane do kontaktu s provozem, což se třeba v LKPD stane málokdy. Že tam nejsou malá letadla v oblibě je jiná věc. Nicméně je to veřejné letiště, nikde není psáno, že tam začátečník nesmí a i soukromý pilot musí umět na takový letiště přistát a v Pardubicích se to fakt nenaučí. Jistě, pro účely osnovy ty Pardubice taky vyhoví, ale věř, že znám hodně lidí, kteří na Ruzyň letí i třeba z větší dálky, než si psal.
Jinak nedělej vědu z toho, že na Ruzyň letí někdo virtuálně po síti, dyť je to jen hra, o nic přece nejde. |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 21:16 | |
| | náhodou... já bych po příkazu "prodlužte po větru" asi počkal až zafouká vítr, a pak bych zapojil doma prodlužovačku |
| |
|
| | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:26 | |
| | Vážení,
trochu bych uvedl na pravou míru to, co se tady a dále psalo. A taky si trochu zaspekuloval.
1) Co vám vadí na Praze ? V neděli brzkém odpoledni tu není nikdo, komu by tam překážel, není tu nic, co by tomu vadilo. A na LKPR není nic jiného, než na jiném letišti. Komplikovanější pojíždění ? Kdybych si nebyl jist, že Marek Prahu zvládne, tak bych ho tam neposadil.
2) Nevšiml jsem si že někdo z těch, co tady rýpou, by se na IVAO objevili se snahou někoho něco naučit.
3) Celý trénink byl "moderovaný", seděl jsem jak v letadle, tak za radarem a zasáhl bych v případě, že bychom se dostali do něčeho, co by hraničilo s konfliktem, problémem..
4) Jak se asi cítí nováček, který si o sobě přečte takovéhle věci ?
5) Myslel jsem, že reálný vojenský řídící je dost rozumný na to, aby si nejprve zjistil fakta a teprve potom dával do placu nějaké narážky, zmýlil jsem se asi.
6) Umíte to líp ? Fajn, kontakt na nováčky vám rád poskytnu a můžete se jejich tréninku ujmout, mně tím jen ulehčíte.
7) Ano a co se týče Mateje, jednak si nemyslím, že by zrovna odpovídač byl smrtelnou záležitostí, kterou člověk při řízení VFR provozu potřebuje, jednak Ti Marek určitě nedával FL280 a špatnej squawk a třeťak mi tedy řekni, kde že jsi učil Sašu poprvé řídit. Nebyla to náhodou Praha ? |
| |
|
| | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:31 | |
| | klíííd borku .. to ze jeden blb s tim ma problem neznam,ena, ze je neco spatne a je treba to takhle obhajovat.... |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 21:37 | |
| | Na tebe jsem zapomněl ty tragéde, sám jsi blb, když se nedokážeš kriticky podívat na zaběhaný status quo. Z pohodlnosti, nebo proto, že tebe to nepálí. Co blb?! Hlupák jsi. |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 21:49 | |
| | | |
|
| | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:32 | |
| | 1. Na Praze mi vadí jenom to, že je většina akcí směrována do Prahy na úkor ostatních letišť. Ale je to možná mým ostravským komplexem. |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:32 | |
| | Pracujeme na změně |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 2. 11. 2008 / 23:33 | |
| | Dík, ve volné chvíli můžu pomoct, jestli by byl zájem. |
| |
|
| | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 14:03 | |
| | Prd, ty se ve volné chvíli tak maximálně vožereš, jestli mi rozumíš... |
| |
|
| | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 14:10 | |
| | Ale i to mu dá dost práce, jestli mi rozumíš |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 16:06 | |
| | Petře není to tvúj ostravský komplex Neboj.
1. Já létám do Prahy,protože je pro ní scenerka,která funguje v FSX
2. Od zítřka už jenom do Prahy,protože můj zcela nový stroj potřebuje dráhu 3800 metrů |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 16:11 | |
| | ojejej , to se pochlub Gusto |
| |
|
| | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 16:21 | |
| | Davide tušíš správně Je to ta francouzská příšera,ovšem tentokráte od Feelthere-Wilco.Je velmi dobře udělaný a né jako to původní šidítko o kterém píšu na svých stránkách Pomalu se neobávám říci,že jumbík od PMDG začíná mít dost dobrého konkurenta.Zatím s ním testuji offline a snažím se ho přebarvit do barev BHA.
P.S. Když už jsem prosadil do MTL repaint BHA,tak s ním také musím létat |
| |
|
| | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:37 | |
| | Nechci nic říkat, ale ikdyž potřebuje ta tvoje příšera 3800m, není náhodou na LKPR nejdelší dráha dlouhá 3715m? Nebo jsem snad o něco přišel? |
| |
|
| | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:56 | |
| | Jenže Gustav je pan PILOT a jeho pár chybějících metrů přeci nerozhodí.. Jako 4 kiláčky na co..? To zastaví po přistání i bez brzd, ne..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 20:03 | |
| | No je faktem, že třeba moje PMDG je skoro vždycky schopná vyklidit na RWY24 po TWY C, a to přestanu brzdit tak 100 m před výjezdem, Gustův stroj nebude víc než dvakrát horší... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 4. 11. 2008 / 11:32 | |
| | Hele moc tu nemachruj. Já s EVčkem zvládnu na po alfě. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 20:04 | |
| | No to je při plně naloženém letadle pasažéry a bagáží Já jim navrhnu , že kufry jim pojedou rychlíkem |
| |
|
| | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 16:26 | |
| | ad 5) si dost odporuje |
| |
|
| | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:18 | |
| | ad 7) proč se se*eš do něčeho, do čeho ti je prd a co jsme si s dotyčným vyjasnili o pár řádků výše..??
nehledě na fakt, že podle tohoto..:http://ivaocz.virtualskies.net/LKAA_FIR/Postupy_pro_ATC/Kody_SSR.html
se kódy na LKPR nepřidělují pomocí programu TempESUP, ale podle cesminova udělátka, které sice nefunguje na síťové bázi, ale za to přiděluje kódy tak, jak by měly být přiděleny..
Takže by mě fakt zajímalo, který vědec Honzovi nařídil na LKPR dávat kódy podle TempESUP. |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:23 | |
| | program jiz neni aktualni, neobsahuje nove trate, nove odletove atd...Je ale stale zminen v postupech |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:28 | |
| | btw.. Dopsat odletovky do texťáku zvládne každý..
A právě proto, že je zmíněn v postupech nechápu, proč někdo radí používat něco, co tam zmíněno není.. |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 18:27 | |
| | Nejlepší je dávat odpovídače z hlavy a pomahat si Cesminovým udělátkem |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:32 | |
| | Mea culpa, omlouvám se, popletl jsem si lidi a měl trochu krev v očích. |
| |
|
| | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:20 | |
| | 1) V neděli v brzkém dopoledni není ani provoz, jak správně píšeš, tudíž tam řídící opět jen sedí (znám to sám). Začátečníci jak řídící, tak piloti potřebujou lítat a řídit alespoň 3 letadla zároveň.
2) Pokud jsi někdy zavítal do LKPD, když tam řídím já, určitě by sis všimnul, že jsem nikdy nikomu neodmítnul poradit a to jak s řízením, tak s lítáním, angličtinou, frazeologií apod., to by ti tu mohlo dosvědčit mnoho lidí.
4) Nováček, který si čte takovéhle věci, a týkají se ho, by se měl stydět a stáhnout si předpisy a frazeologii a studovat!
5) Reálný řídící píše jen o tom, co skutečně prožil.
6) Proč kontakt na nováčky??? Měli by být natolik soudní (hrají-li si na piloty, což jak snad uzná každý, kdo o tom něco ví, vyžaduje zejména sebekázeň, rychlý a správný úsudek) a říct si, že základy bude lepší naučit se stranou a ne na nerušnějším letištěm v české síti IVAO. |
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:30 | |
| | 1) V neděli v brzkém odpoledni tam provoz není A PROTO JSEM NAPSAL SEM, SEHNAL PÁR OCHOTNÝCH PILOTŮ ABY TAM PROVOZ BYL , ale takový, který POČÍTÁ S TÍM, ŽE JE TO TRÉNINK A ŽE NEBUDE VŠE DOKONALÉ
2) Věřím a děkuji za to
4) To není pravda. Tenhle nováček tohle vše udělal a nemá k tomu důvod
6) Protože Ti nováčci poměrně logicky píší mně . |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 20:08 | |
| | 6) Proč píší tobě? Zkusím odpovědět v duchu svých příspěvků a ukázat, že můj pohled na věc není úplně zcestný. Kdyby totiž létali na menších letištích, kde není takový provoz, jako v praze, ale třeba 4 letadla za hodinu, měl by na ně řídící větší čas a mohli by si případné nedostatky vysvětlit přímo na frekvenci.
1) Počítá někdo s tím, že někteří lidé chtějí v neděli dopoledne spát?
4) Neznám konkrétní případ.
Ještě chci vysvětlit proč tak vehementně prosazuju a obhajuju svůj postoj. Je to proto, že jsem tím sám prošel jako řídící, ze zkušenosti vím, že je třeba postupovat krůček po krůčku a třeba i poskakovat na místě, pokud něco nejde dokonale. Létání ani ŘLP není jednoduchá záležitost. Pokud se tady na síti snažíme co nejvíc přiblížit realitě, tak by se jí měla přiblížit i pravidla. Proč jsem já jako S3 omezen, proč si nemůžu já sednout v úterý v 19 UTC na pražskej APP a udělat bordel, protože k tomu by došlo, zkrátka bych to nezvládl a nic na tom nemění to, že dělám řídícího u armády. Ale já to narozdíl od většiny lidí tady na síti vím a necpu se tam. Sedím trpělivě v LKPD a čekám na ty 3 letadla za večer. Kdo u mě byl si nikdy nestěžoval na špatný služby - nevím, to nedokážu posoudit, ale snažím se postupovat realisticky. Ve svým profilu mám sice napsáno spoustu věcí o sobě, ale není to proto, že bych se tím chtěl nějak chlubit, nebo ukazovat, že já jsem velkej řídící, spíš jsem to tam napsal proto, abych mohl pomoct, aby lidi, kteří se se mnou setkají, věděli, že se na mě můžou obrátit s dotazem, nebo pro radu. Moje práce je jiná, velice specifická a tady na síti se vlastně nedá přiliš uplatnit.
Zkrátka a dobře, můj názor zůstává nezměněn, řídící i piloti by měli začínat na menších letištích, repsktive by jim měl být omezen vstup na LKPR. Tím by se za prvé vytříbili lidé na síti na ty, kteří chtějí opravdu létat a řídit realisticky (přesně to totiž ukázalo spuštění CvAF, na začátku se nahrnulo cca 30 členů a v současnosti, když zjistili, že nelze hned sednout do Gripena a sestřelovat letalda, ale že se musí odlétat desítky okruhů ve Zlínku a navigačních letů v L 39 atd. atd., má CvAF 11 aktivních pilotů) a za druhé by se provoz rozptýlil na všechna letiště v republice. Učili by se všichni. Můžete nesouhlasit, ale najděte tedy opravdové argumnety, žádný z těch, které se objevily v tomto stromu mě nepřesvědčil. |
| |
|
| | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 4. 11. 2008 / 07:21 | |
| | Ještě že se díky těm otazníkům ten strom tak dobře hledá v historii, včera už jsem neměl moc sílu psát
6) Protože jako CZ-TC jsem něco jako kompetentní za to, že se budou učit a že je nějak zapojím do tréninkového procesu
1) Samozřejmě, proto v době, kdy se spí, pořádáme tréninky na LKPR s hrstkou pilotů, kteří nespí a vědí, že je to trénink a počítají s tím, že se tam bude spíš mluvit než létat, že je mohu požádat o pozastavení simulace, že to prostě nebude jednou ARAIG
|
| |
|
| | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:43 | |
| | ad. 4) přece si nemyslíš, že každý, kdo sedne byť poprvé k radaru bude všechno umět na 100%, antož když tam jde ve výcviku pod dozorem. Vzpomeň si na své začátky v reálu, když jsi trávil prvních pár cvičení u radaru a pseudomates ti tam dělal škodolibosti Taky jsi nevěděl všechno
a co se týče tohoto nováčka, tak řídil velmi pěkně Měl tam letadel si myslím víc, než bys čekal |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 19:47 | |
| | Já naštěstí vojáky necvičim.. |
| |
|
| | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 20:17 | |
| | Nikdo nechce, aby nováčci všechno uměli hned. My jsme taky strávili stovky hodin na simulátoru. Ale chlape, začínali jsme procedurální věž, žádnej radar, jen letištní mapu a všechno v hlavě, nebo na papírovým stripu. Ale taky jsme začínali s 5-6 letadlama a radarovej kurz jakbysmet a nikdo tě nepustil dál, dokud jsi daný cvičení nezvládl na stopro! A v reálu? Dva lidi za tebou se záložní žábou v ruce, připravení kdykoliv to za tebe převzít, nikdo tě nehodil a plácej se. Na jedný straně si tu hrajete na realitu, ale na druhý straně chtějí všichni všechno a nejpozději hned! |
| |
|
| | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 21:44 | |
| | Takže Honzo já to teď zhruba zrekapituluji tak jak jsem to pochopil z celého tohoto stromu.
Celá tato diskuze začala pozváním Borka pro pár věrných pilotů na zahuštění provozu , aby nováček pocítil,že to není žádná legrace řídit byť jen věžku v Praze.Potud je vše normální a i když to vlastně patří na server IVAO - české divize,tak lze pochopit,že zde to čte v kratší době více lidí a tudíž je větší šance v Praze ten provoz zahustit. Tečka.
Zbytek celého stromu je vlastně o ničem
Udržet kázeň se na síti IVAO nepodaří nikdy dořešit a tudíž nikdy nebudeme jako v realitě - inu protože asi dvacet procent bere simulované létání jako koníček a snaží se o realitu a osmdesát procent to bere pouze jako hru.S tím se nic nenadělá.Je však nutné těm lidem,kteří to berou vážně připravovat podmínky,aby tito adepti rostli do velikosti i významu - a přesně toto Borek udělal. Howgh |
| |
|
| | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 3. 11. 2008 / 22:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR???????? 4. 11. 2008 / 08:17 | |
| | Hele co se ti vlastne nelibi? Protoze ja to furt nechapu. Dyt zadnej novacek na siti nedelal bordel, vsechno bylo pod dozorem, ten novacek to docela umel na to ze mel par hodin... takze jeste jednou, resis tenhle konkretni pripad, nebo si tady vylivas zlost na x dalsich nezodpovednych, kteri na siti delaji bordel? Protoze jestli jo, tady to nevyresis. |
| |
|
| | | | | | | | | A proč by nováčci neměli dělat zkoušky na LKPR ???????? 4. 11. 2008 / 09:01 | |
| | V tomhle mym nadpisu je, myslím, všechno.
Jak píše Gusta, celej tenhle strom je o ničem. Jeden o voze, druhej o koze (kdyby aspoň o kozách...)
|
| |
|
| | | | | | | | | | A proč by nováčci neměli dělat zkoušky na LKPR ???????? 4. 11. 2008 / 09:40 | |
| | Já se přimlouvám o to ,aby se větev začínající titulkem "Proč se nováčci chodí učit základy do LKPR????????" jednodušše uřízla. Jako účastník toho "eventu" můžu s klidem a odpovědností říct, že to bylo ku prospěchu všech zúčastněných a všem se to nakonec líbilo. O to tu šlo a to se splnilo. Díky |
| |
|
| | | | | | | | | | A proč by nováčci neměli dělat zkoušky na LKPR ???????? 4. 11. 2008 / 09:46 | |
| | to uz radsi kozy ve voze .. |
| |
|
|