Jo, myslel jsem "dílnu"
To byl pro kysličníkáře RÁJ! - tehdy se totiž tyto malé (geniální) motůrky ˇopravovaly výměnnou metodou. Napsals, co tě zlobí - a za pár dní přišla obálka s hrtí drobnůstek - rozebrrals, smontoval - a už to frčelo. Tenkrát ještě Alfery ani nebyl inženýr - a časoměřiče nám dělal Pavel Klikar, kornetista a pozdější vedoucí Originálního Pražského Synkopického Orchestru...
No - a kdyžs ty paní v tej dílbně znal trochu blíž, tak se "opravy" dělaly na místě na počkání. Do ušmudlaného sešitu jsi napsal, co ti odešlo - a dostals hrst náhradních dílů (z důvodu úspory za známky obvykle rovnou 2-3 kusy, někdy i víc - písty, kuličky, klikovky, ojnice, trubičky...).
Jediný co se takhle nedávalo byly motorové skříně ("bloky") - protože kdo měl blok, z těch drobností si mohl sestavit celej novej motůrek.
Hmmm... jednou jsem vyškemral 4 skříně... Ty motůrky mi běhaj dodnes |
|