| | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:26 | |
| | Ahoj nedělá tady někdo scenerii letiště Podhořany?Kdyby ne tak můžu obstarat foto pro zpracování. |
| |
|
| | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:29 | |
| | Nechapu tvou logiku. Kdyby nikdo to letiste nedelal, tak obstaras fotky pro koho? |
| |
|
| | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:35 | |
| | To je jasny, ne?
"Kdyby ne" = opak("nekdo nedela scenerku") = "nekdo dela scenerku"
DDDDDDDDD |
| |
|
| | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:39 | |
| | Aha, no, to je ale na mne uz moc slozity. To je jak delal Al Yankowic interview s Eminemem a ten prohlasil: I dont believe that nobody cannot swear. Al: wow, thats a triple negative! |
| |
|
| | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:42 | |
| | Ahoj, podle mě už je hotové. Někde jsem i viděl fotky... |
| |
|
| | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:47 | |
| | Fotky trojityho zaporu? Tak to bych chtel videt! Pokud mas, tak je sem prosim dej a nezapomen poradne zvetsit v Malovani!
Dik! |
| |
|
| | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:49 | |
| | Co tohle, je to podobný Podhořanům ? |
| |
|
| | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:50 | |
| | Sakra, nejde mi přidat screen |
| |
|
| | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:56 | |
| | Podle těch drah by to i mohlo být ono. Kde se dá ta scenérka stáhnout? Já jsem jí nikde nenašel. Díky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 14:00 | |
| | Stahnout se nedá nikde, je to taková pseudoscenerka kterou jsem dělal tak před 5 lety pro jednoho místního polétavce, nemá to žádné realistické objekty, je to jen takový náznak budov na letišti. V dnešní době fotorealistických scenerek nemá vůbec žádnou cenu ji dávat ven, byla by to ostuda |
| |
|
| | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 14:08 | |
| | Já myslím, že vypadá docela dobře. To že budovy nemaj reálný textury mi nevadí, pokud alespoň počet, velikost a umístění budov odpovídá reálu. Některé scenérky vypadají mnohem hůř (hlavně ty co jsou pro FS2000) a taky to nikdo neřeší a nový verze nejsou. Jestli tam alespoň odpovídá počet budov, tak bys to myslím mohl uvonit. spoustu lidí bys tím potěšil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 15:08 | |
| | taky se přimlouvám za vydání...lepší nějaká než žádná....a ostuda to určitě nejni. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 16:01 | |
| | Nevím, proč by se to nemohlo vydat? Scenerky záložních letišť byly taky vydané, ale neodpovídají 100% skutečnosti. Ale jsem za ně hodně rád, protože jsou super orientačními body. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 16:04 | |
| | No já bych se za vydání taky moc přimlouval. Protože VŠECHNO je lepší než defaultní letiště. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 16:05 | |
| | Tak, a že tam nebudou reálné textury? To mi je celkem jedno, já tam nikdy ještě nebyl. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 18:40 | |
| | hoši vybodněte se na fsku a přejděte konečně k něčemu, co se simulátor pouze nejmenuje ... tam máme aji podhořany a i s fototexturama ...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:09 | |
| | M@atrixi, máš pravdu, já si neuvědomil, že máme Podhořany i v Condorovi, |
| |
|
| | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 18:08 | |
| | ale dej to sem. fakt je to lepší než to co je tam někdy v originále. tohle letiště neznám ale zas tak hrozný to fakt není. tak šup s tim sem. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 18:39 | |
| | Si děláš kozy, ne?
Já tam byl - a je to vono - textury stejně z luftu nevidíš, důležitý jsou dráhy, poloha baráků vůči dráze a když, tak asfaltový parkoviště - a to tam všechno je. Myslím, že kdybys to nazval třeba "Podhořany delta" (jako o dva stupně chudší, než beta) neztratil bys tvář kvalitního autora a mnoha simptákům bys udělal rodost!
(PS: já tam byl naposled asi v roce 1975 , to se tam ještě dělaly vzadu v dílně kysličníky - a definitivně mi tam ulítlo mý za celej život nejlepší éro. Textury a barvy si za ty roky fakt nepamatuju, ale přesto když jsem zahlíd ten screen - byl jsem doma!) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 18:50 | |
| | Tam ty hangáry vzádu používaj ted ultralightaci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 18:59 | |
| | Jo, kysličníky... To byla kategorie (tehdy: "Malá cena Modely" ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 19:11 | |
| | No jestli pan dochtor myslel "dilnu" jako opravdu "dilnu", tak ta jako "dilna" funguje dal. V dolnim hangaru jsou vetrone a nejaky motorovy, horni hangar se bude bourat a na druhy strane letiste jsou sice hangary primarne pro ULL, ale ted tam jsou i dospely masiny. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 19:20 | |
| | horní se bude bourat? mě se taky nic neřekne to jako budeme pro dospělí éra chodit až nahoru jo? asi změnim zase aeroklub |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 19:26 | |
| | Nectes maily?! Kurna to je material tohleto... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 19:40 | |
| | to řikaš mě mě to nedošlo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:06 | |
| | No nevim o tom ze bys byl clen, nebude to tim? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:29 | |
| | Tak pošle mi to někdo nebo ne!!!pls |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:32 | |
| | Hele nejdriv si uprav vek v profilu a zacni se trochu chovat, s timhle drzkovanim se na tebe kazdej vykasle... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:37 | |
| | Ale to upravit nejde tak mi to pošleš pls. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:45 | |
| | Jaktoze nejde, nekteri experti tu ten vek meni i nekolikrat do tydne... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 20:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 22:09 | |
| | prosim tě mě maily nechoděj tuhle mi masař řikal, že všechno je na elektronický nástěnce.. ale jak se tam mám asi kua dostat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 19:20 | |
| | Jo máš pravdu ale ten hangár co se bude bourat tak tam potom postaví novej. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 23:32 | |
| | Jo, myslel jsem "dílnu"
To byl pro kysličníkáře RÁJ! - tehdy se totiž tyto malé (geniální) motůrky ˇopravovaly výměnnou metodou. Napsals, co tě zlobí - a za pár dní přišla obálka s hrtí drobnůstek - rozebrrals, smontoval - a už to frčelo. Tenkrát ještě Alfery ani nebyl inženýr - a časoměřiče nám dělal Pavel Klikar, kornetista a pozdější vedoucí Originálního Pražského Synkopického Orchestru...
No - a kdyžs ty paní v tej dílbně znal trochu blíž, tak se "opravy" dělaly na místě na počkání. Do ušmudlaného sešitu jsi napsal, co ti odešlo - a dostals hrst náhradních dílů (z důvodu úspory za známky obvykle rovnou 2-3 kusy, někdy i víc - písty, kuličky, klikovky, ojnice, trubičky...).
Jediný co se takhle nedávalo byly motorové skříně ("bloky") - protože kdo měl blok, z těch drobností si mohl sestavit celej novej motůrek.
Hmmm... jednou jsem vyškemral 4 skříně... Ty motůrky mi běhaj dodnes |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 3. 11. 2008 / 01:04 | |
| | Nechápu vůbec nic o tom kysličníku, doktore.. Jsme na to moc mladej nebo jak..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 03:25 | |
| | Bylo, nebylo, za hory, za doly, že za hluboké totality se sem tam vyskytl někdo velice chytrý a šikovný, obvykle mu ale bylo své schopnosti skrývat.
Šikovní se občas objevili i mezi modeláři - a pod hlavičkou Svazarmu tehdy v malých sériích v Brně vyráběli modelářské motorky MVVS. Vyráběli je velice dobře, dalo se s nimi soutěžit na nejvyšší úrovni, i mezinárodně. Nejprve byly na příděl Svazarmu pro reprezentanty, závodníky... pak se daly i koupit, třeba v Modeláři v Ječné ulici v Praze. Tenkrát existovaly v Čechách jen dva specializované obchody na modelářské potřeby - v Praze v Ječné a v Plzni, ulici už si nepamatuju. Drobné modelářské koutky sice byly i v okresních hračkářstvích, ale tam toho moc nemívali. To bylo v 60. letech.
V 70. létech - za normalizace - byly na jedné straně utaženy šrouby, na druhé sraně, aby to zas tak blbě nevypadalo, byly povoleny věci, o kterých se do té doby nedalo ani zdát. Tak se z technické správy zařízení Svazarmu stalo výrobní družstvo Modela. No a družstva mohla leccos - vyrábět, prodávat, dnes to nikomu nepřijde divné, ale tehdy bylo družstvo jedinou cestou na "volný" trh. Modela tak vzala pod svá křídla MVVS, vyráběla motorky, páčky, kolečka, žebra, stavebnice, také plastikové kity (Luňák a Blaník 1:48).
Je potřeba si taky představit, že tehdy se v obchodě dostalo asi 3-6 druhů limonád a jedna sodovka (průmyslově vyráběná). Pak už akorát pivo, šaratice a originál mattonka. Dnešní paleta kokakol, sprajtů, švepsek, aquil, dobrých vod, evianek a já nevím čeho všeho tehdy byla úplně absurdní. Prakticky všichni používali vynález devatenáctého století - sifon. Do skleněné či kovové lahve s pitnou vodou se z bombičky napustil CO2, který se probubláním rozpustil v té vodě - a byla sodovka. Se sirupem si člověk doma dělal limonády sám - lepší, než se tehdy daly koupit. Exotika, co?
V té době se objevil úplně nový hit, ve kteréím jsme jako Čechoslováci byli na špičce - a byly to motorky poháněné stlačeným CO2, prostě "kysličníky". Princip byl prostý. Do nějaké nádržky se napustil stlačený CO2 (ze sifonových bombiček) a z nádržky se plyn vedl nad píst, kde byl kuličkový ventil. Na vrcholu pístu byl kolíček, který v horní úvrati nadzdvihl kuličku, pustil plyn do pracovního prostoru a rozhýbal motorek. To se při každé otáčce opakovalo - a to bylo všechno. Stačilo tak nafouknout plyn do nádržky a brnknout do vrtule - motůrek běžel, dokud nedošel plyn
Skutečným světovým mistrem těchhle malých zázraků byl Štefan Gašparovič, který dokázal vyrobit motorek o zdvihu 2,7 mm3 (!!), nejmenší motorek na světě, pak devítiválcový hvězdicový motor velký asi 8mm, poháněl tím maketu akrobatické dvouplošné Avie, která měla rozpětí asi 7 cm (!). Prostě kouzelník!
To ale nebylo nic pro nás smrtelníky, pro nás Modela vyráběla za pár grošů (myslím, že to bylo nejdřív 90,- Kčs, po převratě v r. 1989 to bylo najednou kolem 700,- Kč) kysličníkový motorek, kliková skříň a píst z plastu, válec, klikovka, ojnice, kuličky a trubičky kovové. Celý motorek vážil, myslím, asi 26 gramů a vydžel běžet (když byl dobře sestavený a seřízený) i 90 sekund (bohužel si už nepamatuju, kdo byl jeho "otcem").
No a jak už to bývá, s letadélky s tímhle motůrkem se pořádaly různé soutěže - populární byly makety skutečných letadel, warbirdi obvykle v měřítku 1:13 (absolutní špička L. Koutný a ing. Alferi) - a pak volné modely, velikosti asi jako kluzáky třídy A3, obvykle kolem 30-60 gramů i s potahem, létalo se na čas - cílem bylo dosahnout 120 sekund ve vzduchu - a s dobrým motůrkem to zas nebylo tak těžké (obvykle 60-90 sekund nahoru a 40 sec. dolů), na soutěži bylo vždy několik startů (6-10) a sčítaly se časy, kdo měl nejvíc, vyhrál.
No a konečně - protože se tyhle motůrky vyráběly v té dílně na letišti v Podhořanech, byl vždy jednou ročně takový závod tam - a jmenoval se "Malá cena Modely" - jako protějšek takzvané "Velké ceny Modely", což byl pohár rádiáků kolem pylonů, který se létal na Hoříně u Mělníka.
Fuj, já jsem teda ale starej a zamechovanej pamětník |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 08:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 11:05 | |
| | Ajajááj, skleróza, a já pořád, kterej Němec mi to tady schovává věci!!!
Omlouvám se Gašparínovi !! (to jsem tak zblblej ze zpráv v televizi ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 11:08 | |
| | pane doktore, němec, nebo skleróza? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 12:04 | |
| | To je bomba doktore..! Fakt jo.. Ještě že tu jsi ptž jinak bych nevěděl nic.. To je jednou o Dakotách, pak o motoru do Aduly, pak o SODA GAS POWER ( což jsem našel na google a zní to parádně.. ).. Fakt dík.. Mimochodem, je mi 21 a sifon si pamatuju, to byla užasná věc.. Ale že by na to lítalo éro, to mě nikdy nenapadlo.. Díky..!! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 13:56 | |
| | Tyhle děcka maj ale chudý mládí. Znají už jen jakorát PC, MP3, mobil a občas nějakej ten fet. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 16:59 | |
| | ale některý taky periskop - ty sou na tom líp! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Pohádka o kysličnících v Podhořanech - OT :) 3. 11. 2008 / 17:45 | |
| | Náhodou, ja ako hrdý majiteľ všetkých čísel časopisu Modelář z rokov 1980-90 som články o lietadielkach na CO2 čítal jedným dychom a mená ako Fara, Alfery, Hadač apod. mi hovoria viac ako mená súčasných víťazov modelárskych súťaží...V tomto smere určite nebola moja mladosť chudobná . |
| |
|
| | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 15:47 | |
| | Koblov v travnatém provedení Sorky, ale tohle bylo první, co mě napadlo |
| |
|
| | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 16:10 | |
| | tam jsou obě RW...jak tráva tak asfal.....Kobla na to má financ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 16:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 16:21 | |
| | Ten kdo "jede" v trávě, nepotřebuje žádné ILS, aby jí našel. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 17:03 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 18:40 | |
| | Tohle by mě bohatě stačilo jen ho někde stáhnout nebo mi ho pošlete já nevím třeba přes icq |
| |
|
| | | | | | | letiště podhořany 2. 11. 2008 / 13:51 | |
| | No jestli je hotové, tak musí být někde dobře schované. Protože já o něm nevím a to prolejzám snad všechny stránky co na FSku jsou. Tak že pokud ho někdo má, tak ať mi to prosím pošle, ať můžu upravit aeroklubový AI provoz podle scenérky. Díky. |
| |
|
|