FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vyhrivani letadla v zime Jeden příspěvek | Celý strom
Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 19:45
leonell
Ahoj,
dotaz na mistni znalce:

letadlo stoji u gate, mrzne az prasti, z hlediska predpisu ma zakazano pouzit APU mimo start motoru (ty samozrejme take nesmi bezet), ceka se na nastup pasazeru.
Cim se letadlo vyhriva?
Je pripojeno ke GPU, coz je elektrina. Nevim o tom ze by letadla mela elektricky vyhrev, mylim se? Druha varianta je teply vzduch dodavany z gate.

Co je spravne? Nejaka treti varianta?

Leos
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 19:54
Luděk Ch.
Elektricky z GPU to skutečně nejde, řeší se to vnějším přívodem teplého vzduchu. Nevím, jestli všechna, ale některá letadla jsou na to vybaveny vnějším vstupem do klimatizačního okruhu. V Brně jsme to doteď nedělali, ale právě od minulého týdne byly na lince Praha - Brno nahrazeny ATR typem Saab 340, které nemají možnost nahození motoru bez točících se vrtulí (tj. nemůžou topit, dokud cestující nenastoupí), takže dostaneme nějaký vyhřívák a budeme to praktikovat. Potom můžu poreferovat
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 22:54
leonell
Určitě poreferuj. Ony tyhle pozemní operace jsou, řekl bych, pro spoustu "virtuálních" pilotů zahaleny neprostupným tajemstvím a pokud dotyčný nepracuje na letišti tak nemá šanci se to dozvědět, protože narozdíl od nejrůznějších dokumentací k letadlům jako takovým se to po internetu nepovaluje.
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 23:35
jemen
Já si pamatuju na Mošnově když jsem semtam lítal s Learjetem v zimě, tak u něj stála Avia nebo V3S s nějakým agregátem na korbě a dovnitř byl dveřma zasunut takový velký rukáv, přes který šel z toho auta teplý vzduch.
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 20:42
Gustav ( BHA576 )   
Leoši,který předpis říká,že u gate nesmíš mít nahozené APU?
Vícekrát jsem si na Ruzyni všimnul,že letadlo u gate pištělo o sto šest
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 21:00
Mak158474   
ja si pamatuju ze sme nastupovalo do 737 a APU běželo normalne
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 21:37
Teflon_490   
Je to jen na nekterych letistich a treba jen v urcitou denni dobu. Staci mrknout do nejakych jepp map a je to tam psane v airport briefingu, zkusim najit a reknu kde jako priklad.
 

Vyhrivani letadla v zime   30. 10. 2008 / 22:47
leonell
Třeba EKCH (Kodaň):
Sekce Parking Operations, Using APU (1.5.0):

Použití APU musí být omezeno jak jen je to možné. Start a stop APU je zakázán během tankování. APU smí být použito:
5 minut po "on block"
5 minut před ETD

Výjimky:
Pokud vnější teplota je pod -10C nebo nad 25C nebo je dodávka proudu/klimatizace letištěm mimo provoz, letadla větší než ICAO C smí použít APU následovně:
10 minut po "on block"
45 minut před ETD
Ostatní typy letadel pak:
5 minut po "on block"
15 minut před ETD

"on block" je zřejmě čas dojezdu na stojánku
"ETD" je očekávaný čas vzletu

Je to z Jeppesen ze SANYO, hned na začátku PDF.

Leoš
 

Vyhrivani letadla v zime   31. 10. 2008 / 08:33
Gustav ( BHA576 )   
Já si myslím,že 45 minut před vzletem je dost dlouhá doba pro spuštěné APU
 

Vyhrivani letadla v zime   31. 10. 2008 / 08:10
OK-BKY
Ahoj, kdyz sem ted byl na LKPR v hangaru A, kde maji ATR, tak samozdrejme že jak už bylo řečeno, tak se přivádí vzduch od vnější klimatizace u gatu. Jinak prý byl v zimě požadavek, aby se letadla od mechaniku na stojanku předávala vytopená. Nicméně se to prý nedalo dodržet, protože u toho ATR je to málo účinné. Takže ve výsledku tam někteří potvrzovali i to, že když s nimi v zimě letěli, tak tam seděli v bundách. Ono když sem viděl tohle letadlo rozebrané, zvláště turbochladič a hned vedle toho ten vstup pro teplý vzduch, tak opravdu průměr trubek velký nebyl
 

Vyhrivani letadla v zime   31. 10. 2008 / 13:16
Balooo   
Vstupni brany (gate) myvaji casto takovou tlustou hadici, ktera se vstupnima dverma strci dovnitr do letadla a zene to vzduch o pozadovane teplote. Na druhou stranu jsem to jeste nikdy nevidel opravdu pouzite, a to ani u letadla, ktere slo rano na prvni let a jeste melo na kridlech snih, co napadal pres noc. Mozna to vyndavaji, nez zacnou dovnitr poustet naklad.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ