Odpověď je jednoduchá.
Aby se IFR letadla přelítávající z různých tlakových zón nesrazila při kolizi výšek indikovaných individuálně nastavenými altimetery, od jisté výšky nahoru se používají defaultní tlakové hodnoty (tj. 101325 Pa nebo 2992 po americku ) a podle nich odvozené výšky = hladiny. Převodní výška je v US tuším jiná, u nás se používá při letu nahoru výška 5000 stop a při klesání převodní hladina FL50.
Takže když začneš let, nastavíš si výškoměr na tlak uvedený ATIS nebo řídícím, a v okamžiku, kdy dostoupáš do výšky 5000 ft, přeladíš výškoměr zpátky na standardní tlak a pokračuješ do potřebné přidělené hladiny. Analogicky při klesání - při přiblížení si zjistíš informace o aktuálním počasí a ve FL50 přeladíš na lokální tlak..
Ve výsledku to znamená, že sice letíš ve stálé FL, například FL120, ale tvá výška od povrchu země se liší podle aktuálního počasí pod tebou, takže chvílema stoupáš do 13000 ft a chvílema klesáš do 11300 ft. |
|