| | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:15 | |
| | není co dodat ,když je viditelnost 200m |
| |
|
| | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:21 | |
| | Ty seš sebevrah Na 130 KIAS na přiblížení Jak daleko byl ukazatel kritického úhlu náběhu? 1°, 2°? |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:24 | |
| | 130 jeste jde , horsi to je uz pod 130....to teda nevim jak rychle sedas s tou tvou klasikou |
| |
|
| | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:27 | |
| | Cca 150-160 na přiblížení (na cca 5-7nm) a pak to začnu stahovat a dotek je něco kolem 120-130 KIAS (samozřejmě záleží na váze a podmínkách) |
| |
|
| | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:31 | |
| | No tak to s tebou souhlasim , ... tak treba byl pred kubou provoz co vis |
| |
|
| | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:35 | |
| | No taky mě to napadlo, ale na pádovku bych to asi nehnal |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 21:06 | |
| | Na jakou padovku? VREF+5, spravne (vime, ze to tak vetsinou neni) by si mel mit finalni rychlost uz na FAFu a s tema mensima neni problem mit i na flaps 30 VREF 125, takze jeste jednou kde je problem? |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:29 | |
| | asi je to holt na plose neucili |
| |
|
| | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:31 | |
| | Ty prosímtě Ty nelítáš, tak nerýpej, jo? |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 11:52 | |
| | Sedal sem tak protože sem měl před sebou 1 ero |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 19:43 | |
| | A kolik bys chtěl na klapky 30° To by mně zajímalo, kolik počítá FMC tobě |
| |
|
| | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 21:32 | |
| | Nojo, tež mi to dává cca těch 125, ale stejně na přiblížení valím kolem 160 KIAS... při 130 se to plouží a dráha je v nedohlednu a příjde mi, že je to éro zbytečně moc natežené a takové přiblíení není až tak moc ekonomické |
| |
|
| | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 21:37 | |
| | No ono to máš prakticky jedno Pokud letíš rychle tak to zase neušetříš na brzdách Pokud letíš pomalu tak zase ušetříš brzdy ,ale ne kerosin |
| |
|
| | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 21:53 | |
| | to mi vysvetli s tymi brzdami a s tym kerosinom...
ked letim dole kopcom po ILS pomaly, tak zere vela petroleja?
skor by som povedal ked to valis na velkej rychlosti, je prepoklad ze mas mozno aj mensie klapky, cize zasa nemusis tolko palit, pretoze mas aj mensi odpor, ale podla mna brzdy budu rovnako opotrebovane ci ides 160 na strednom priblizeni alebo 130, na TDZ sa budes snazit mat rovnaku rychlost, no nie...... a dalej s tymi brzdami to je uz potom jedno ci brzdis zo 130 takych alebo 130kt onakych, aj tak pouzijes reverz aspon po 70kt, cize skor by som povedal ze ked letis rychlejsie a nebodaj to polozis na zem pri vacsej rychlosti, spalis viac "nafty" pretoze budes mat dlhsie zapnuty reverz ako keby si to polozil pomaly......
ale aj tak som to uz dost zamotal, no nie? |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 21:59 | |
| | Když poletíš dole kopcom v ILS v čistý konfiguraci, nebo budeš vysouvat mechanizaci postupně, tak ti požere o poznání míň, než když poletíš od FAFu v plný konfiguraci..
Klapky jsou sice hezká věc, ale taky velká brzda.. O podvozku ani nemluvě.. Takže je zapotřebí větší síly (=tahu), aby si požadovanou rychlost udržel..
S těma brzdama máš pravdu..
Co se týče reverzu bych zase neřekl, že by ten nárůst spotřeby při reverzu o 5 vteřin delším byl tak markantní. |
| |
|
| | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:34 | |
| | o to mi slo, o vysvetlenie tvrdenia s tym kerosinom , ja dobre viem co a ako funguje ,
jedine co moze jeho tvrdenie podporit je fakt, ze myslel , ze poleti na 30 klapkach aspon 160, vtedy musi dat motorom slusne najest, aby ho nesklamali
A ten reverz to je jasne, to neberiem ako zretel, to som iba tak uvazoval o moznej odchylke spotreby od spominaneho postupu, co je to 5 sek v hodinovej spotrebe, povedzme z 1,5 tony |
| |
|
| | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:27 | |
| | No ani bych neřek Když to plahočíš na dejme tomu 130 KIAS, tak to držíš na 8majlovém přiblížení odhadem 3min na nějakých 60% tahu (což není málo). Ale pokud to vezmeš svižněji, tzn. neletíš natažený na 10° jak to je vidět na tvém obrázku a přidáš tam cca 1-2% tahu a přiblížení ti bude trvat o minutu méně, tak si spočítej, kolik paliva sežereš navíc, když poletíš na VREF (neříkám, že je to špatně, ale jde šetřit, žejo, když to provozní situace dovolí ). A neušetřím an brzdách? To si jako myslíš, že při těch 160 KIAS sedám na zem? To by bylo trošku drsné dosednutí Vem to tak, na cca 1nm před prahem stáhnu na volnoběh a jen dotahuju a dotýkám se země při cca 120 KIAS a ty na VREF držíš 130 na těch plynech až kousek od doteku a až pak stahuješ a hned na to revers takže pak je dilema, co je v kterou chvíli výhodnější
Taktika letu s ohledem na palivo je docela sranda no (neříkám, že jsem přeborník, ale zkouším různé možnosti) |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:35 | |
| | Chcem ťa vidieť, keď ti dá riadiaci GA menej ako 1nm k prahu dráhy. To sa budeš asi hodne modliť aby sa ti motory z toho voľnobehu na GA ražim roztočili čo najrýchlejšie. Rozhodne nemáš stabilizované priblíženie, pretože jedným z parametrov sú motory roztočené na +- autobus 60%. Ekonomika letu jo, no nie na úkor bezpečnosti. |
| |
|
| | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:55 | |
| | No osobně si myslím, že sice nezareagují motory hned, ale máš větší rychlost, než při VREF (ikdyž to jsem možná přehnal s tou vzdáleností - přecejen už je pozdě ), to spíš reálnější hodnota bude 0,5nm , ale to v tuhle chvíli nejsem schopen odhadnout Ta vzdálenost bude pravděpodobně kratší (to bych musel jít hned zkusit v FSce, abych řekl přesně Ale min. v FSce je to naprosto v pohodě |
| |
|
| | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:11 | |
| | Nevím, ale mám pocit, že 160KT je na klapky 30° už poněkud moc, ne-li za jejich limitem (nechce se mi to hledat, ale speed tape ti to snad ukazuje. Pokud chceš letět ekonomičtěji a rychleji, tak můžeš, ale jedině s menším úhlem klapek a na 30° dávat až blíž ke dráze. Pokud ti FMC hodí 125 pro 30°, tak je to zcela bezpečná rychlost Takže kolega to měl správně, blbě to děláš ty |
| |
|
| | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:33 | |
| | Je to možné, že to dělám blbě, ale jsem na zemi rychleji si myslím 160 jsem možná přehnal, to teď z hlavy nepovím, ale 150 bezpečně letět s 30° jde Lítám tak, aby necvakal overspeed, ale zase tak, abych nebrzdil ty za mnou Však učit se je stále třeba Kdysi jsem lítal v domění, že umím IFR a dneska jak vím, jak by to mělo vypadat mám co dělat, abych zalítnul nějaký obrazec tak, aby to vypadalo, jak má |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:48 | |
| | Hmm.. Nevim.. Já lítám se 767 takto..:
usazení do LLZ na 220IAS max. přelet FAF cca ve 180IAS (pokud ATC nenařídí jinak)
do 6nm, pokud to váha umožňuje, tak čistá konfig., nebo max. flaps 5.
na cca 6nm podvozek dolů. od tý chvíle (pořád na volnoběhu) postupné brzdění na VREF+5. Cca na 2.nm první přidání plynu před dosažením VREF+5.
Spotřeba paliva až do 2.nm minimální.. |
| |
|
| | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 22:59 | |
| | No já to vysouvám trošku dřív a na FAFu mám cca 15° a pak jen přidám 25° a 30° a postupně zpomaluju a kousek od dráhy stahuju na volnoběh a podrovnávám a zatím se mi nestalo mockrát, že jsem dosedal na větší rychlosti než 120-125 KIAS v oblasti touchdown zóny A podle FSAcars mám rekord V/S při dosedu myslím -17 ft/min |
| |
|
| | | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 23:04 | |
| | Kousek od dráhy.. To jsi teda střelec, ti povim.. To si mi asi ani neměl psát..
Až poletíš, tak ti kousek za tim kouskem od dráhy dám GA.. Uvidíme, jak moc ti to bude plachtit.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 01:25 | |
| | To som sa mu chystal napísať. Najlepší bude GA tesne pred prahom dráhy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 13:40 | |
| | V jakém případě bys to dělal? Ve chvíli, kdy to stahuju na volnoběh s tím érem už stejně nic neuděláš, ani kdybys tam ty plyny měl... max tak touch and go Nebo vy snad stahujete throttly až po dotyku se zemí? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 14:16 | |
| | Idle by tam měl ideálně být v okamžiku dosednutí a flare se 737 ve 20 ft musí stačit. |
| |
|
| | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 10:59 | |
| | Na 180 kts se mi zdá flaps 5 málo, 180 kts je cca Vref 30+40, podle manuálu tedy min. flaps 15. Dané rychlosti vždy odpovídá symbol -F na speed tape, pokud máš v Level-D menu nastavený speed tape EADI. Měly by tak být nastavené i bugy na airspeed indicatoru (na hodnoty Vref30+80, Vref30+60, Vref30+40 a Vref30+20).
Z manuálu:
Flap extension schedule=
When passing: Set flaps
Vref30+80: Flaps 1
Vref30+60: Flaps 5
Vref30+40: Flaps 15/20
Vref30+20: Flaps 25/30
When flaps are selected 25/30, the minimum speed is Vapproach.
Vapproach = Vref30 + wind factor
Wind factor = ½ steady headwind + gust factor
Gust factor = gust reported – steady wind |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 09:11 | |
| | Na B737 je ochranny mechanismus (flap load relief), ktery automaticky stahne klapky na mensi uhel pri dosazeni kriticke hodnoty rychlosti pro dane nastaveni klapek, funguje u uhlu 40 a 30 (30 jen NG). U 30°je max rychlost nekde okolo 170kts. |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 13:59 | |
| | A k cemu ti FMC pocita ty rychlosti? Jinak pokud se nepletu, tak overspeed klapky nebere v uvahu, ale na speed tape se ti ukazuje max. i min. rychlost pro dane klapky. Jestli chces byt na zemi rychleji, zadny problem, ale nemuzes to na silu rvat pres klapky, proste je vysunuj pozdeji, podle toho jak budes potrebovat zpomalovat. Speed tape ti ukaze, kdy je potreba vysunout na dalsi stupen |
| |
|
| | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 14:20 | |
| | Overspeed bere i klapky Vždy když je vysuneš, tak na speedtape ti ukáže čevené pole, pokud až můžeš jít a pokud by ses dostal do něj, tak začne cvakat Na sílu to nervu, ale proč letět s érem nataženým na 10° čumákem nahoru, když můžu letět rychleji a aspoň vidím dráhu a natáhnu to až při dosedu? Samozřejmě, pokud je předemnou provoz, nebo mám dané nějaké rychlostní omezení, tak ok, to je ale jiná věc, než o které jsem se bavil I při přiblížení podle ILS (pokud neletíš na CAT III) musíš na konci vidět dráhu, abys vypnul AP a mohl s tím sednout na ruku, ale když letíš na VREF a máš éro takhle natažené, tak dráhu asi neuvidíš přes přístrojovku
Ale je fakt, že v reálu to éro při VREF+ nějaké ty korekce na vítr a nárazy nebude takhle dramaticky natažené Těch 10° je (si myslím) strašně hodně, hlavně u delšího trupu (B737-800/900) a když si představím, že se takhle přihrneš k dráze s konstantním klesáním kolem 500ft/min, tak buď tam navalíš plyn(zvýšíš rychlost), ať snížíš V/S při dosedu a nebo to natáhneš ještě víc a rozbiješ chvost o dráhu, takže to taky asi nebude ideální, což? A nebo to necháš fláknout těma 500ft/min do země a děj se dílo boží |
| |
|
| | | | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 17:09 | |
| | Nemáš spíš špatně nastavený pohled, že na Vref nevidíš dráhu? |
| |
|
| | | To je ještě nádherné. 26. 10. 2008 / 16:17 | |
| | Teď je to lepší. Ani netrefím k vlastnímu letadlu
Dá se na IVAO oficiálně zavřít letiště ?
|
| |
|
| | | | To je ještě nádherné. 26. 10. 2008 / 17:13 | |
| | asi by se dalo, ale řídící co by tam byl kvůli ATISu by si asi stěžoval na nevytíženost |
| |
|
| | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 17:11 | |
| | Jenom pořád dokola tenhle dotaz:
Jaký addon používáš na počasí? |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 19:49 | |
| | Vojto nevím jestli používá addon na počasí v mém případě je to FSX kolonka počasí všechny potenciometry vpravo na maximum ( grafika ) + reálné počasí na IVAP. |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 20:40 | |
| | REAL ENVIROMENT nebo jak se to píše! Klidně to pošlu! ale je ke stažení na avsimu |
| |
|
| | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 20:45 | |
| | Mám ho taky, ale nedělá mi to ty pěkný přechody mezi nemlhou a mlhou... |
| |
|
| | | | | | Mlha-Fotky LKPR 26. 10. 2008 / 21:19 | |
| | No já nic neměnil Nainstaloval a dělá mi to něco pěkného. |
| |
|
| | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 00:58 | |
| | no a v tomhle jsem dneska letěl real z Londýna....super let nejdřív oblačnost i v cestovní hladině, pak hodinovej holding severně nad LKLN, pak jsem si dali jedno cvičný přistání v LKKV, kde jsme doplnili palivo a vyhodili jednu cestující a pak jsme se asi po 5 hodinách konečně dostali na LKPR......zaplať pánbůh byla ta mlha na terminálech a ne na dráze
Super let....užil jsem si ho |
| |
|
| | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 01:16 | |
| | a co takovi co vcera (nebo dneska?) leteli z rostova na donu do prahy... leteli do prahy, pristali v brne ... pak se na druhy pokus vydali do prahy.. aby se zas vratili do brna... joo, to musela byt zabava .) |
| |
|
| | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 09:23 | |
| | Takhle se vracelo v so do Ostravy i jedno Jatro |
| |
|
| | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 13:45 | |
| | Nám jednou ve škole vykládal jeden bývalý pilot, že se kdysi dávno vydal z Ostravy do Prahy jako cesťák letadlem a tehdy se letělo jakýmsi motorovým "ilem" a než doletěli do Prahy, tak se letiště zavřelo, tak je odklonili do Berlína. tam sedli, doplnili palivo a mezi tím prý Praha zase příjmala, tak letěli zpět, ale než se dostali k Praze, tak zase nepříjmala, tak skončili zpátky v Ostravě. Tam vystoupili, byli naštvaní a Aerolinky vracely peníze za letenky, protože nepřepravily z místa A do místa B Pěkný výlet a navíc zadarmo |
| |
|
| | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 14:08 | |
| | "jakýmsi motorovým ilem" Jsem nevěděl, že dělali i větroně |
| |
|
| | | | | | | | Mlha-Fotky LKPR 27. 10. 2008 / 14:21 | |
| | nojo, sry, myslel jsem tím vrtulové éro |
| |
|
|