| | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 00:31 | |
| | Zkoušel jsem Level-D 767 jak moc reaguje na které situace... jsem asi láma, ale rád bych se zeptal, jak to funguje ve skutečnosti:
Jsou ventily (čerpadla) palivových nádrží potřeba pro provoz letadla na zemi? Start motorů se bez nich obejde (myslel jsem že ne). Čekal jsem, že jakmile je zavřu, chcípnou mi motory. A ono ne... tak jsem zkusil jejich start bez zapnutých ventilů a ten se povedl.
Jak to ve skutečnosti funguje?
|
| |
|
| | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 00:42 | |
| | ted uz nevim, jestli se mi to neplete s jinym typem letadla (on ti dd stejne da za chvili vycerpavajici info), ale pokud se nemylim, tak pumpu potrebujes jen pro cerpani z center tanku. z tech, co jsou v kridlech (levej, pravej), cerepadlo nepotrebujes (samospad).
|
| |
|
| | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 00:47 | |
| | Jo, myslel jsem si, že je to užitečný pouze, když už mám v křídlech málo, a nebo když jsem ve vzduchu... něco s tlakem a pod...
Levej zadní je pro APU, ten taky po zapnutí APU neoznamuje LOW PRESS.
Celou dobu jsem žil v bludu, že když to típnu tak to chcípne... počkáme na Davida
|
| |
|
| | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 01:03 | |
| | Jsem blb, teď to zkouším, natankoval jsem jen do centru, ale nenahodím APU )) Bo potřebuju mít nějakej ten benzínek v levém křídle )) |
| |
|
| | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 01:58 | |
| | Uz se to tu kdysi i resilo. Ty pumpy jsou tam hlavne jen jako backup, kdy ve vzduchu pri nejakych divocejsim letu, treba pri turbulencich, hrozi menicimi se Gcky vypadky ve fuel flow. Pokud je letadlo stabilni (coz na zemi je), palivo se do systemu dostava samovolne, asi podtlakem, bych rekl. |
| |
|
| | | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 09:04 | |
| | teď nevím, zda jsi myslel "podtlakem" či "pod tlakem". Není to přímo na tebe, ale při úrovni a mnohokrát prokázaných schopnostech zdejších překlepářů, si to raději ověřuji, jestli mi rozumíš... |
| |
|
| | | | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 10:50 | |
| | Nene, opravdu tam ma byt "podtlakem", kdyz se sani vytvari na strane motoru, tak predpokladam, ze na strane nadrzi je tim padem podtlak |
| |
|
| | | | | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 12:28 | |
| | rgr., diq, to je pro ověření... |
| |
|
| | | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 09:05 | |
| | Ale jen do určitý výšky, u 737 je odzkoušeno, že nad cca FL300 už nestačí tlak vzduchu k sání paliva z nádrže a je potřeba vyvodit tlak - a od toho jsou palivová čerpadla (nejedná se o palivová čerpadla v motoru, ty běží pořád a pracují na trochu jiném principu, tohle jsou čistě jen dopravní palivová čerpadla) |
| |
|
| | | | | | | Start 767 bez FuelConfig 24. 10. 2008 / 10:51 | |
| | Aha, sem nevedel, diky za nove info. |
| |
|
|