| | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 10:52 | |
| | This is a very misunderstood subject. Most people think that flying is much safer than travelling in a car. This is a myth perpetuated by airline publicists making creative use of statistics. Here is the reality: in fact, you’re about 12 times more likely to die in the air than in a car ride. Let us look at the facts: 1. When the airline industry gives figures about its safety record, it quotes statistics showing that there are about 0.03 fatalities per 100 million kilometres flown, compared with 0.10 fatalities per 100 million kilometres for rail travel and 0.175 per million kilometres for cars. In other words, they are saying that air travel is about 3 times safer than rail travel and 5 times safer than car travel per 100 million kilometres of distance travelled. 2. But these statistics are highly skewed. Typically, planes travel huge distances but 70% of aircraft accidents take place on take-off and landing, manoeuvres which represent only 4% of journey time and are therefore relatively much more dangerous. 3. A much more realistic figure is the rate of fatalities per number of journeys made. By this measure, air travel takes on a very different complexion. Fatalities per 100 million passenger journeys are (on average) 4.5 for cars, 2.7 for trains, and 55.0 for planes! This means you are 12 times more likely to die on a commercial jet compared to a car, and 20 times more likely to die on a commercial jet compared to a train.
|
| |
|
| | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 11:12 | |
| | Pěkná kravina, kdes to našel |
| |
|
| | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 11:12 | |
| | Na to, že píšou o zkreslování statistik leteckými společnostmi. Si to svou statistiku až moc přizpůsobují sami sobě.
Kdo je zdrojem tohoto článku? |
| |
|
| | | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 11:24 | |
| | To vypadá skoro na Ministerstvo dopravy |
| |
|
| | | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 11:40 | |
| | Přesně tak, vybrali si je to, co se jim hodí Proto by mně zajímalo, odkud článek pochází. Má to podobný tón, jakým se píše o různých vládních spiknutích ))) |
| |
|
| | | | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 12:06 | |
| | | |
|
| | | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 12:33 | |
| | Nevím jak někdo vůbec může nadávat na zkreslenou statistiku, když právě upravování údajů k obrazu svému pseudomatematickými metodami je podstatou statistiky? (Sám nemůžu soudit, to je více méně citace našeho bývalého matikáře. A co si tak pamatuju, tak se nikdy moc nepletl)
Všecko v životě je nebezpečný, lítání je navíc pěkný a máme ho rádi, tak proč si nezariskovat, i kdyby ty čísla byly pravdivý. |
| |
|
| | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 12:39 | |
| | Hehehe, tohle mě fakt pobavilo, aneb statistika nuda je ))
- Jediný ukazatel, který lze pro srovnání letadlo vs. auto použít, je právě vzdálenost. Nelze srovnávat čas, protože jde o úplně odlišnou cestovní rychlost. Nelze srovnávat počet cest, protože auto se používá klidně i pro cestu do krámu za rohem, letadlo nikoliv. Navíc užitá statistika počítá i nehody ULL apod. )
Při srovnání ve vztahu ke vzdálenosti je letecká doprava jednoznačně nejbezpečnější. |
| |
|
| | | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 20:46 | |
| | statistiku jsem vzdy nesnasel. nakonec na zkousce jsem prohlasil ze normalni rozdeleni je nespojite. profesor me na tom zacal dusit, ale ja mu to svoje tvrzeni obhajil |
| |
|
| | | | | O bezpecnosti letani 22. 10. 2008 / 21:22 | |
| | To by mě dost zajímalo jak? |
| |
|
|