| | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 15:05 | |
| | | |
|
| | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 15:57 | |
| | nebylo. to je ale velmi zajimave. jeste by to chtelo nejaky zdroj na originalni zpravu (ona urcite nekd ena netu bude , protoze idnes to prilis prechroupal ... |
| |
|
| | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:13 | |
| | Use Google... (prepac, nemohol som odolat...) |
| |
|
| | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:16 | |
| | ja vim, urcite to tam nekde bude.. nicmene, me vlastne nezajima ta zprava cela .. spis jedna vec - jestli se to stalo opravdu autopilotovi jako takovymu (cili je to "reprodukovatelne" i na treba boeingu) .. a nebo jestli se pomatl cely ten system, co je mezi pilotem a letadlem (je mi jasny, ze pro novinare to bude porad nejaky autopilot) - byl by to zajimavy argument do vecne debaty, zda elektronika v takovem rozsahu ano, ci ne. |
| |
|
| | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:14 | |
| | Nicméně docela zajímavá zpráva, že si jen tak autopilot může říct "a teď se zhoupneme" a udělá takovou ptákovinu Nojo, já to říkal, jak si ty počítače něco zamanou, tak se začnou dít věci! |
| |
|
| | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:25 | |
| | V takových situacích je nejlépe vzpurného autopilota prostě propíchnout - nechápu, proč to ti aussies neudělali? |
| |
|
| | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:12 | |
| | Nejen propíchnout, tavárišči, ale taky odstranit ústí manuálního nafukování.. |
| |
|
| | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:35 | |
| | | |
|
| | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:46 | |
| | "Dneska je mi fakt mizerně. Ráno jsem si svou snídani omylem nepolil olejem, ale mlékem, takže mi zrezla, než jsem se do ní stačil pustit." |
| |
|
| | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 16:50 | |
| | no ten clanek je fakt taky perla .) |
| |
|
| | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 18:09 | |
| | | |
|
| | | | Turbulence Quantas 15. 10. 2008 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | | | Turbulence Quantas 15. 10. 2008 / 15:32 | |
| | diky... tak to aspon upresnilo to, ze ta ztrata vysky byla opravdu "jen" par set feetu ... a jestli jsem nezapomel tech par slov anglicky, co umim, tak jestli jsem to pochopil, tak k "postaveni techniky na vlastni hlavu" doslo v dobe, kdy byl autopilot vypnuty , a piloti leteli na "manual" (jestli tomu tak jde v pripade airbusu rikat)...hmmm
ale stejne mi prijde divny, ze by pri klesani pod uhlem 8,5stupne a poklesu vysky o 200m doslo k zraneni 70ti lidi (i kdyby courali po palube) |
| |
|
| | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:11 | |
| | Tak pry (mozna) modrozuba mys, nebo nejaka hra. Jdu si takovou mysku koupit a dam vedet, jak to dopadlo
http://www.digitaljournal.com/article/261123
Dobre je info na konci, ze uz driv pasazer poslal nejakou 747 do 3° klesani klikanim na mys. Zajimave. |
| |
|
| | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:14 | |
| | Tam píšou, že za jednu minuty klesly o 300m.. Jestli dobře počítám, tak je to rate 1000ft/min.. Přitom se dá taky zranit..? |
| |
|
| | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:24 | |
| | ale vubec ne. to zas nejaky debil z idnesu opisoval ze zahranicich zdroju a neni ani schopen si ten original prelozit.
to ero nejdriv 300feetu strme stouplo a pak se propadlo a ztratilo nejakych 6000feetu behem 5ti sekund, nez se srovnalo. |
| |
|
| | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:27 | |
| | 6000ft za 5 sekund..??? to jako padlo ratem 72000ft/min..?? To mi přijde taky trošku přehnaný teda.. |
| |
|
| | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:29 | |
| | no, proto tam bylo 70 zlamanejch lidi .) asi to ale bude pravda... v jednom zdroji jsem nasel 2000m a v jednom 5000 feetu . takze to tak plus minus nejak bude .. |
| |
|
| | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:35 | |
| | To musel být docela prudký manévr Řek bych takový střemhlavý let... tak můžou být rádi, že to nerozlámali ve vzduchu teda... |
| |
|
| | | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 17:38 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 18:32 | |
| | Zajímavý... ale zatím je to JPP... velmi zhruba jsem si to spočital, a dyby to bylo tak jak píšeš, tak by se ta playstation ve vzduchu rozložila na základě překročení negativních G.
Nicméně jako příčinu bych viděl že v počítači autopilota měli omylem povolený aktualizace windows, piloti se bavili s letuškama a a po ukončení aktualizace neodklikli v nabídce "reboot after 5s ---- reboot later" patřičné tlačítko. Opět to tedy bude klasifikováno jako chyba pilota. |
| |
|
| | | | | | | | | Turbulence Quantas 15. 10. 2008 / 08:16 | |
| | No spíš bych to viděl na nepříjemnou hlášku windows po aktualizaci, že se nic neví a z ničeho nic vyskočí okno "Za 5min se PC restartuje" a můžeš dělat co chceš, ale maximálně můžeš restart urychlit takže během letu neřešitelná situace |
| |
|
| | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 21:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 21:57 | |
| | to je sila, jak se dokazou jednotlivy zdroje rozchazet v takovy "jednoduchy" veci , jako v tom o kolik a kam stoupl a klesl .) |
| |
|
| | | | | | | | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 21:59 | |
| | Novinari...radeji bez komentare |
| |
|
| | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 18:53 | |
| | Neměli tam Wilco software bez service packu? |
| |
|
| | | Turbulence Quantas 14. 10. 2008 / 23:32 | |
| | Porucha ADIRU... před nedávnem jsme měli poruchu IRS (což je něco podobnýho, akorát to nemá integrovaný Air Data) na 737. Zčernaly mi obrazovky, vykoplo to autopilota, éro ale letělo v klidu dál, druhý pilot to vzal do teplejch, přepli jsme zobrazení mých přístrojů na IRS na pravé straně, sklesali pod RVSM (neb AP je v takovém případě INOP), a za tahání lan, táhel, a pomoci hydraulických boosterů doletěli, aniž by to bylo nějak poznat.
Kamarádovi zase chcípl tuhle ADC (air data computer). Trochu falešných hodnot, trochu stick-shakeru, ale zase éro letělo v klidu dál, v klidu přistálo. Prostě stará dobrá tři-sedma... Jsem v té letecké technice asi nějak moc konzervativní...
Aby to ale nevypadalo, že straním jen Boeingům, tak triple-seven (má taky FBW) měla před třemi lety velmi podobný problém jako tahle A330, viz. http://www.airlinesafety.com/faq/777DataFailure.htm
Jinak mimochodem, copilota mi na tomhle letu dělal jistý, kdysi poměrně aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka), ale obávám se, že to nevěděl |
| |
|
| | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 02:09 | |
| | Tipuji do soutěže: Pavel2 ? |
| |
|
| | | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 08:47 | |
| | Ne-e. Sranda je, že s dotyčným jsem už před třemi lety lítal na ATR, to sem ještě chodil |
| |
|
| | | | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 08:55 | |
| | Jestli mě paměť neklame, tak tu byl nějaký Willy, co létal ATR.Doufám, že jsem nevyhrál nic strašnýho ))) |
| |
|
| | | | | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 08:57 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 08:58 | |
| | Dobrý, tak to se mnou ještě neni tak špatný. |
| |
|
| | | | | | | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 14:29 | |
| | Neboj, von si te ten nemec stejne jednou najde ... vono to zacina tak nenapadne, jako ze si ne a ne vzpomenout, kdes zapomnel vlasy .. |
| |
|
| | | | | | | | | | Turbulence Quantas -aktivní návštěvník tohoto fóra (taková periskopí posádka) 15. 10. 2008 / 17:33 | |
| | hlavně, když si vzpomene, kde nosí bonbónky, jestli mi rozumíš... |
| |
|
|