Když to nazvu hierarchie ATC, tak bych to řek takhle Nejnižší stanoviště je DEL (Delivery), pak GND (Ground), TWR (Tower/Věž), DEP/APP (Departure/Approach/Radar), CTR (Radar/Center). Když vezmu že bys letěl třeba z LKPR do LKMT, tak máš LKPR_DEL, tam se hlásíš a žádáš o spouštění a letové povolení. ti tě předají pak pro vytlačení (popř. powerback) na GND, pak před vstupem na dráhu jdeš na TWR, ti ti povolí vstup na dráhu a vzlet a po vzletu přecházíš na LKPR_APP (Praha radar ... nevím, kdo vymyslel ten název), ti ti povolí stoupat do nějaké hladinky a budou tě kontrolovat při vymotávání se od letiště a až dosáhneš určité hladiny, tak tě předají na ACC (oblastní řízení) LKAA_CTR (může být buď LKAA_W_CTR a nebo častěji k vidění LKAA_E_CTR na IVAO)-shodou okolností Praha radar a ti tě povolí do cestovní hladiny a budou tě kontrolovat a řídit až do zklesávání na LKMT. Pak tě předají LKMT_APP (Ostrava radar), ti tě navedou k dráze a na finále předají LKMT_TWR (Mošnov věž) a ti ti povolí přistání a na LKMT není Ground, takže ti bude vydávat instrukce věžka až na stání.
Na IVAO to funguje tak, že pokud není obsazeno stanoviště, tak jeho úlohu přebírá vždy vyšší stanoviště (nikdy naopak), takže APP může zastávat TWR, GND může zastávat DEL, CTR může zastávat TWR, APP a všechny ostatní a když není ani nikdo online, tak je UNICOM na freq. 122.800MHz a tma se píšou všechny své úmysly v angličtině
Já osobně očekávám docela silný provoz (doufám, že nebudu zklamán ) a tak doporučuju připravit si korespondenci, abys nebyl pak něčím zaskočený Přecejen nikdo nebude mít čas ti radit a opravovat |
|