To s tím "neříkáním" 275m je celkem rozumný. Ještě na ATR jsme jednou hodinu holdovali, najedno se to zlepšilo na 300m, šup, jdeme do toho, a těsně před Outer Markerem nám řídící řekne "RVR 275". Neboť zase nejsem takovej střelec, udělali jsme G/A, ale něco jsem si myslel, protože 25m dohlednosti/RVR víc nebo míň člověk okem ani nepostřehne. Za dalších 20min už ale bylo 400m, tak jsme sedli.
Za svoji praxi jsem zjistil, že ve střední Evropě, zejména v PRG, je CAT II úplně naprd. Buď to stabilně kolísá mezi 225-275m, tedy CAT III, anebo se to rovnou začne zlepšovat a po chvíli už je 550, tedy CAT I. Na ATR, která má CAT II, jsme hodněkrát holdovali či divertovali kvůli RVR pod 300m, nebo jsme pak rovnou sedali skoro na jedničkový minima.
Jinak s tím, jak se tu řešilo, proč někdo oznámí, že je to pod jeho minima až relativně pozdě... je to podobná spekulace jako na burze. Sází na to, že se to brzo (tedy ne hned, ale třeba do půl hoďky) zlepší, a pak bude mít lepší pořadí, protože bude níž, než ostatní. Za cenu spálení víc paliva. Přiznám se, že mi to vždycky bylo proti srsti a zůstával jsem nahoře co nejdéle, ale pak se skutečně stane, že RVR na chvíli kmitne nahoru, a než se na člověka dostane řada, zase se to zabalí. |
|