FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 26. 12. 2024, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008 Jeden příspěvek | Celý strom
Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   2. 10. 2008 / 01:18
Rozšafín Ctibum   
Pro nedočkavé, krátká reklamka na následující úterý, ve spolupráci s několika členy CZ divize připravujeme oslavně - smuteční večer, slet na letiště Plzeň - Líně, jehož MCTR již brzy bude minulostí... Očekávejte další informace již brzy na standardních místech.
29653 B / 550 x 338 / velky_LKLN_CZ.jpg
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   2. 10. 2008 / 01:44
Buffus
Cit. z URL http://www.lzsline.cz/soucasnost.html :

"K 1.10.2008 je 233.letka Plzeň-Líně v rámci reorganizace armády zrušena. Příslušníci letky, kteří nebyli nuceni odejít do zálohy a vrtulníky Sokol se přesouvají do Prahy Kbel. Tady se stanou součástí 24. základny dopravního letectva. Na letišti Plzeň-Líně zůstane pouze zdravotnická jednotka - Centrum letecké záchranné služby. Tato jednotka bude nadále zabezpečovat zdravotnickou a logistickou část pro leteckou záchrannou službu. Z Prahy ji bude pro 24h službu LZS přistaven k dispozici vrtulník Sokol s posádkou. Zároveň bude v Líních pro službu SAR přistaven jeden Sokol s posádkou. V západní Čechách bude tedy armáda nadále držet službu LZS a SAR.
Na letišti také přestane fungovat vojenská služba řízení letového provozu, (řídící věž) v důsledku čehož zaniká i řízený okrsek MCTR Líně. Dost podstatně se tím zhorší práce posádek v případě zásahu za nepříznivého počasí, kdy budou odkázány pouze na přístrojové vybavení vrtulníků. ..."
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   2. 10. 2008 / 16:00
FSPilot   
Je to hodně smutné toto no
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   2. 10. 2008 / 21:50
ice
Nepochopitelný co se děje! Smutný!
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 07:11
Zaremba   
Tak zvýšíme daně, aby to bylo z čeho platit...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 12:59
FSPilot   
Já myslím, že by stačilo zasloužile ohodnocovat lidi na ministerstvech a ve vládě a bylo by pak peněz až až
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 16:18
Tragédie v JRD
tak si je klidne zvys.. sam sobe .)
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   4. 10. 2008 / 07:25
Zaremba   
Po sérii Tvých rozumných příspěvků k věci jsi mne tímto nyní opravdu překvapil.
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 13:22
Draifus   
Myslim si že hlavní kámen úrazu nejsou vrtulníky...no což místo 7 jich budou 2...LZS a SAR zůstává, tim že nebude ŘLP se toto poněkud zkomplikuje, další problém v tom že obecně v Záp.Čech. je velíká hustota provozu..jen v blízkém okolí Plzně nejméně 3 větší (LKLN,LKPL,LKPS) + 3 další vzdálenější a možná povahou provozu i "menší" (LKRY,LKCHOV,LKPLES)
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 15:52
A.J.Scandall   
No nevim, já nad ztrátou CTR u letiště, kde hustota provozu není až taková, tedy nebrečím.

Pro ty, co můj příspěvek nepochopí, tak jsem zarytým odpůrcem přístupu v ČR, kde se pro kdeco zabírá vzdušný prostor a nazývá se CTR, TMA, LKR, TSA apod. Ve světě (nemluvím samozřejmě o Rusku či Číně) je zcela běžné, že se létá IFR i na neřízených letištích, a naopak služba řízení letového provozu se poskytuje pro IFR provoz bez problémů i v prostorech třídy E. Tzn. naprosto bez problémů může létat LZS i za ztížených podmínek, a nemusí pro to existovat CTR class D.

A nemyslete si, že to říkám proto, že mám nějaký problém komunikovat s ATC, tím to opravdu není...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 16:16
OK-PPT (AVP57T)   
Na tom něco bude. Když se podívám do mapy, je tam do dvou prdelí různých okrsků.
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 17:09
Draifus   
Že není taková hustota ? Koukni se do tabulek, nevím jestli jsou kmání na netu ale rok od roku hustota průletu MCTR rapidně stoupala...Samozřejmě že tady neni nějaké Heathrow, ale myslim si že pro bandu padáčkářu, co skáčou z Andul, Brigadýru a všeho možnýho tady na LKLN + již brzy 2 Jetům k tomu ještě hromadu dalšiho (cessen, ull z okolí) by byla nebo je věž positivním plusem. Ať už zhlediska podávaní zpráv o okolním provozu, počasích a hlavně omezeních...Věž neni Afis a Afis nikde nebude Věž...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 17:11
Draifus   
A to nejsem nějaký extra příznívce zasíraní vzdušného prostoru ČR či Líňského MCTR, ale todle je fakt...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 17:45
A.J.Scandall   
Jestli zrovna hustota PRŮLETU MCTR Líně nesvědčí o něčem jiném CTR má opodstatnění tam, kde hustota letištního provozu překročí určitou mez. To by si už spíš ATC zasloužil Benešov než Líně, to se na mě nezlob. Nebo Příbram, vem si jakej tam je paraprovoz.

A k tomu AFISu - ano AFIS v ČR je na nic, jsem zastánce teorie ho v našem podání zrušit (se světlou výjimkou několika letišť je náš pseudoAFIS totiž na baterky). Na letištích s provozem, o jakém mluvíš v Líních, jsem skutečný AFIS zažil (a motal jsem se tam s tryskáčem mezi jinými tryskáči, a Cessnami a Pipery atd., a tak nějak vše probíhalo elegantně, bezpečně), a to je AFIS, který ti poskytne jinou službu, než QNH +-3hPa, vítr od oka a že "dráha je volná", ačkoliv není. AFISO, o kterém mluvím, ti poskytne IFR povolení, aktivuje/uzavře FPL, poskytne fundované informace o provozu, počasí, a to vše bez toho, abys měl velikánské CTR. Mluvím o letištích jako je Bolzano, St.Moritz, Eggelsbach...

A na leištích, na jakých my máme tzv. "AFIS", není vpodstatě nic a tam se ten občasný provoz vykoordinuje navzájem, a oparátor na zemi pouze na vyžádání poskytne info, které jinak pilot nezjistí.

Takže ano, do Líní kvalifikovaný AFIS a kolem ATZ, ale ne věž a CTR...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 23:31
Krechi   
Vpodstatě s tebou souhlasím, ale co se týká přímo MCTR Líně tak s tebou budu oponovat.
MCTR Líně je třetí nejvytíženější prostor v ČR co se týká průletů a samotných letů v něm a to je info přímo z TWR. Ale když už se to MCTR ruší ( což osobně považuju za naprostou zhovadilost co mohla armáda udělat když už šetří peníze tam kde nemá a rozhazuje tam kde je to k ničemu, viz modernizace naprosto nevyhovujícího letiště Náměšť na základnu NATO a samotný přesun Mi24 do LKNA ), tak mě alespoň těší že tu zůstane část personálu z TWR a že ten afis bude nějak vypadat a nebude jak z nějakého zapadákového aeroklubu. Stejně tu časem bude civilní CTR, ale to bych předbíhal událostem které v dohledné době nastanou...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   4. 10. 2008 / 07:30
Zaremba   
Ono je ovšem třeba rozdělit a brát v potaz rozhodnutí politická. A rozhodnutí velení vzdušných sil. Teď narážím na Tebou zmiňovanou Náměšť.
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   4. 10. 2008 / 08:51
A.J.Scandall   
Aha, tak narážka z mé předchozí reakce zůstala nepochopena, množství PRŮLETŮ není měřítkem pro existenci CTR ale naopak svědčí o poměrně velkém počtu letů, kterým CTR jednosuše stojí v cestě. Měřítkem pro zřízení či samotnou existenci řízeného okrsku je (alespoň v letecky vyspělých zemích) míra LETIŠTNÍHO provozu, tzn. intenzita provozu vzlétajícího, přistávajícího a letícího po okruhu daného letiště. Mimochedem je-li info o nutnosti MCTR přímo z TWR, tak to právě pro mě není argument, už jsem slyšel tolik účelově přibarvených stanovisek (někdy až blábolů) od "zainteresovaných" lidí (teď mám na mysli třeba pilotní odbory), že jsem vyléčen z toho, abych tomu přikládal váhu. Samozřejmě, pokud si stoupnu k dráze a budu počítat, kolikrát udělá Toch-and-Go Cessna 172 a kolik výsadků Andula, tak můžu dojít k zajímavým číslům, ale je tohle provoz, kvůli kterému musí být věž? Stejně tak je nezajímavý provoz, který letí do LKLN jen proto, vyzkoušet si řízený let na klidném letišti (ano, to je taky oblíbená disciplína, ovšem opět jen účelová). Spíš jsou zajímavá čísla říkající, kolik je do LKLN ročně IFR příletů (já vím, skoro žádný, není tam přiblížení pro civilní IFR provoz, tak tam takový stroj stejně musí udělat vizuál), pokud odečteme vojenské vrtulníky, které tam již nebudou? Prostě sorry, CTR tam opodstatnění už nemá...

K tomu budoucímu civilnímu CTR... zajímalo by mě, kde chce Plzeň vygenerovat takový provoz, pokud možno IFR, aby mělo opodstatnění. Podívejme se třeba na České Budějovice, Přerov (myslím civilní část), takové plány to byly či jsou...

Jak velice trefně poznamenal Lowmick, podívejte se na LKHK. Mimochodem záchranka létá i odtamtud...

 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   3. 10. 2008 / 20:48
Lowmick   
Vez pozitivnim plusem pro padackare? To myslis vazne? Neuveritelny...
Ohledne fraze "Věž neni Afis a Afis nikde nebude Věž..." se nekdy zajed podivat do LKHK, tam uvidis jak taky muze fungovat slusnejsi sluzba AFIS.

Kvuli JETu uz je provoz vymyslenej - NOTAMy (FPL by nemely cenu), pred tydnem uz jsem k tomu stahoval ty hnusny formulare, ble.
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   4. 10. 2008 / 09:24
Draifus   
Ale jo v tom máš pravdu. drobet jsem to nadhodil...v Hradci máte DSA a další tak je to přeci jen známější.

Tady přeci jen stačí že si pilot který nemá moc potřebuju štelovat na rádiu byť jen Afis, neinformuje se a tím pádem už může bejt za nějakejch okolností vroubek...
Ale to je hodně zobecnělí, větší respekt má CTR...
 

Ahoj MCTR Líně - Oslavný Fly-in, IVAO 7.10.2008   4. 10. 2008 / 00:51
Rozšafín Ctibum   
Na webu IVAO-CZ již visí všechny potřebné informace, čtyři přátelé Plzeňského letiště pro Vás připravili poměrně obsáhlý a velmi poučný briefing následující akce.

http://ivaocz.virtualskies.net/Akce/mctr_line.html
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ