Naprostý souhlas. Pamatuji si prvních pár letů s FSX, kdy jsem ani v klidném počasí nedokázal zaboha udržet C172 na level ). Pamatuji si také, že po cca. 30-ti hodinách s defaultním Baronem se mi podařilo poprvé udržet v ILSku v GS jen pomocí plynové páky - tzn. letadlo vytrimované na správnou rychlost klesání a plynem již jen drobné korekce.
A takhle bych mohl pokračovat, například s C441 od Flight1 jsem si v off-line udělal tour okolo světa, dalo to přes 200 hodin čistého času letu a zatím jsem teprve na druhém konci Austrálie ))). Postup stejný - prvních pár letů bylo o život, ke konci jsem byl rád za každou pořádnou bouřku, mlhu či pořádný x-wind.
Posledních půl roku jsem létal hlavne se 767kou (LDS) přes FMC a učil se spíš aspekty dopravního létání. A najednou jsem zjistil, že nejsem schopen s tou 767kou ani přistát - vždy jsem se nechal A/P dovést až pomalu před práh, a těch posledních pár stovek metrů už jsem to nějak dokočíroval na ruku. Zkusil jsem si s ní dát v off-linu okruh a crash . Takže hezky všechno znovu. Cca. 2 hoďky a už jsem jí měl nějak v ruce a zvládl zalétnout obrazce s udržením level atd. Hodně pomohly berany a pedály, to jo. Na druhou stranu, zase jsem si při jednom kratším výletu nemohl nějak pořádně osedlat toho Barona.
A co tím chtěl básník říci ??? Že je to stejné jako s ježděním na kole, řízením auta nebo jinou podobnou činností. Člověk tomu musí obětovat nějaký čas, a to nejen jednorázově, ale i průběžně, aby se získaná dovednost neztrácela. Doporučuji vytvořit si například nějaký vzorový let, někde před approachem, a létat klidně pořád dokola na ruku, než to přejde do krve. Pak přitlačit třeba počasí a tak dále. Uvidíš sám, jak to půjde ..... p.s.: tenhle odstavec byl myšlený na původní příspěvek, na ne tebe, Luďku. |
|