| | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 15:30 | |
| | Zdravim všechny piloty.Jenom vás chci upozornit že dnes od 18 hodin bude na síti ivao letecký most Praha Lucemburk.Podrobnější informace na stránkách ivao. |
| |
|
| | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 15:47 | |
| | Jo, jen je to 18hod UTC.. |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 17:14 | |
| | A mates stihnes to domů včas? Nebo si radši vezmeš spolujezdce aby jste mohli v té tvojí limo šlapat dva? |
| |
|
| | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 21:06 | |
| | Event je to pekny Ale pre mna uz skoncil, padla mi FSka Snazil som sa vypnut v PMDG TCAS pocas letu a vtedy vyhodilo hlasku C++ runtime error Tze neviem co si o tom mam mysliet Stava sa to ja vam ?
Ale inac provozu bolo na LKPR hafo
|
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 21:10 | |
| | No taky se musím přdat s chválou. Event to je geniální, ale pro můj počítač je to nad 5 letadel v okruhu 40nm smrtelný. Aj ten pod_lanej TS se mi sekal! Dostal jsem se na 1,2 FPS a už se nehnul ani ze stojánky. Přeju všem hezké let a hladká přistání a já usedám na observra....
Letu zdar a tešim se na další event (možná) |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 21:13 | |
| | si nastav v IVAPu omezeni provozu... |
| |
|
| | | | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 21:32 | |
| | No tedka tam mám následující nastavemí v záložce Multiplayer:
Refresh Interval : 12hz
Visibility Range: 40nm
Soft traffic limit : 10 (Hard :16)
Send rate :0,80 Hz
Recive rate 1,60 Hz
PS.: Někde v historii fora jsem našel že by tomu mohlo pomoct vypnutí AntiAliasingu...jak je to ? |
| |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 21:44 | |
| | .....no tak ten AntiAliasing to jen zhoršil.... |
| |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 22:17 | |
| | Tak si nastav 7 nm a limity 4, jestli se ti to bude zdát moc plynulé, postupně zvyšuj |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 21:10 | |
| | Až nestačily odpovídače jedeme druhý kolo po první hodině eventu a to se teky blíží ke konci |
| |
|
| | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 22:03 | |
| | A budu se zase opakovat, event byl perfektní. Řídící byli vynikající, opravdu si nemohu stěžovat. Takže pánové řídící - díky!
Pilotů bylo taky dost, pro ilustraci přikládám zaplněný vzdušný prostor kdesi nad Německem:
|
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 22:07 | |
| | Přídávám se... nemělo to chybu... Sice mi spadl connect před přistanim ale rychle sem se napojil... Prostě super.. |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 22:25 | |
| | Nemůžu si stěžovat - a kdo teda brblal, že je na frekvenci bordel a že by se s tím mělo něco dělat? Ale bylo to fakt super. |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 16:31 | |
| | Nemohu si stěžovat - bylo vztaženo na kvalitu služeb od řídících, ne na to, že se to tam pořád překřikovalo. Ono obvykle za to nemůže řídící, že jeden, či více pilotů jsou schopni i při hustém provozu při ,,rozlučce" na frekvenci říct : ,,Díky mockrát za řízení, bylo to fakt skvělý, rozumím a blábláblá...". Pak není divu, že frekvence nestíhají. |
| |
|
| | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 18:20 | |
| | já spíš nechápu proč plno lidí nepočká než pilot odpoví a začnou kecat mezi tim |
| |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 18:44 | |
| | | |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 19:03 | |
| | TeamSpeak ma zpozdeni cca 1 sekundu, takze kdyz ty uz sekundu mluvis tak lidem na druhe strane ses prave ted ozval. |
| |
|
| | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 19:06 | |
| | Když ATC vydá instrukci, tak než pilot udělá readbeck tak snad držím hubu ne? A to určitě není 1 sekunda... |
| |
|
| | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 19:22 | |
| | Jo ty to myslíš takhle, ja myslel po readbacku, když začnou mluvit dva piloti a pak zas oba přestanou, pak dlouho ticho a pak zase začnou oba. To co píšeš ty, za to opravdu TS nemůže. |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 22:59 | |
| | Nádhera ! opravdu, perfektní event, jen se omlouvám že jsem vám utekl tak brzo.. musel jsem pryč..
Provozu bylo hodně, jak uz tu psal kolega z GNDu, až nestačili odpovídače.
Zažili jsme klasické immediate takeoff, pak odpojujícího se pilota na 4NM finále (pak se pripojil po pristani ), jeden Missed approach. Na HP se nám tvořili několikaletadlové fronty (v jednu chvíli 5).
Jenom, chtěl bych velice poděkovat tomu (nejmenovanému) VFR pilotovi (byl jenom jeden), opravdu hodně dobrá práce.
Tak zas někdy naslyš.
LKPR_TWR |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 00:06 | |
| | Ten, co se odpojil na finále a připojil po přistání, byl "lahůdkovej" i na APP, jen co je pravda..
Škoda jen, že se téměř nikomu nechtělo letět zpátky.. Těch 10 příletů z ELLX bylo málo.. |
| |
|
| | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 11:39 | |
| | mě se lagl komp ja jsem nikoho nevidel tak jsem ho restartoval za ten bordel sory, ale pak jsem se nepřipojil ne pojížděčku, ale na stání |
| |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 19:00 | |
| | To je dosti zaujimave, pokud si to byl ty, tak já tě viděl blikat na finale (ani ses nejak nenaladil na moji frq). Proto jsem zarazil odlety. Pak si zmizel, na pozici, kde jsem te videl naposled uz prelitlo jiny letadlo, tak za nim jsem nasypal odlety tam hladově pálili tuny paliva
A koukám, kdosi se mi pripojil na Charlie, jakože po uvolnění. (Ta sama volacka, jako na finale). Este jsem psal GNDu, aby si te forceactnul, ze te nemam na frq. Pak si zmizel, a kde si se objevil mi není známo.
(Twr) |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 21:00 | |
| | Ahoj, zdraví vás ten VFR pilot (OK-XKG). Chtěl bych taky moc moc poděkovat za krásný řízení. Bohužel větší VFR přílet se nepovedl. Byli jsme domluveni min. 3,že dáme společně VFR do LKPR a trošku tam zvednem náladu, ale bohužel domluva selhala. Nechtěl jsem si to nechat ujít tak jsem letěl sám. Opravdu to stálo za to. 4 letadla na holding pointu a ještě jsem dělal jednu 360tku v poloze po větru RWY13 aby mohl Ivo bezpečně odstartovat s Bulíkem. |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 23:02 | |
| | Jo, byla to paráda, připojoval jsem se asi 3x a pokaždé jsem snižoval náročnost na PC, takže jsem nakonec letěl téměř bez počasí Nicméně event bomba, konečně jsem si po delší době slítnul ve větším provozu (tím neříkám, že bývá malý, ale nevycházelo mi to ) a byla to paráda
Přikládám pár screenů
1) hurá na vzlet
2) co se to prohnalo?
3) sotva se člověk dostane do luftu, zapne TCAS a už to řve
4) hezky za sluníčkem
5) kolega mi letěl naproti (docela fofr, jak se to míjí v cestovní hladince)
6) už se začínalo škaredit
7) OK-RIP s tučkem
8) Tři mušketýři |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 00:13 | |
| | Kdyze se zapina ten TCAS? |
| |
|
| | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 16:42 | |
| | No já nejedu podle checklistů Bulíka (jak si seženu reálné, tak pojedu ), tak to zapínám po vzletu, stejně jako weather radar V IvApu to mám zapnuté už před vstupem na dráhu, abych viděl případné blížící se letadlo na finále, kdybych si náhodou nevšim |
| |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 07:54 | |
| | No tak realne nerealne, TCAS je sprazeny s odpovidacem, a ten zapinas pri vstupu na drahu a tak bys ho teoreticky mel mit uz zapnutej pri vlezu na drahu, takze nevim jak to zapinas az ve vzduchu |
| |
|
| | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 09:38 | |
| | 2 věci Když se kouknu na přepínač transponderu v 737, tak nemá dvě polohy (on of) nebo něco podobného jako v C152
Koukni se na http://www.b737.org.uk tam Aircraft systems, pak Communications a Transponder
A naběhne ti hned první obrázek toho, co mám v B735 od Wilca A tam je vidět poloha TEST, STBY, OFF, XPDR, TA ONLY, TA/RA Takže na vzlet to zapínám do polohy XPDR, což si sice nejsem zcela jist, ale mělo by to být vysílání odpovídače, ale TCAS je stále vypnutý
Btw. hlavní odpovídač, který je na IVAO třeba zapnout je v IvApu, takže ten klidně zapnout můžu a přitom TCAS zprovozněný mít nemusím Ale co se týče 737, tak mám toto Stačí tak? |
| |
|
| | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 09:45 | |
| | Já myslím, že bys měl mít za letu buď v TA (Traffic Advisory) nebo TA/RA (totéž plus resolution advisory).Ten poslední mód ti právě začně jednak varovat a jednak říkat, abys klesal, nebo stoupal, aby ses vyhnul koliznímu provozu.V režimu XPDR jsi podle mě sebevrah |
| |
|
| | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 09:53 | |
| | Pokud sis to četl pozorně i před tím příspěvkem s odkazem na stránky, tak jsme se bavili o místě, kdy zapínám TCAS a já tvrdím, že ihned po vzletu. Při vstupu na dráhu ho dávám do pozice XPDR a po vzletu na TA/RA (mimoch. já vím, co to znamená ) a nelétám na XPND To mám pouze mezi vstupem na dráhu a vzletem a před přistáním to dávám opět do pozice XPND, protože kdyby stálo éro na vyčkávacím místě dráhy, kde já sedám a mělo zapnutý odpovídač, tak by mi to pravděpodobně řvalo a totéž, kdybych vzlétal a byl někdo krátce po uvolnění a ještě měl zapnutý odpovídač Proto to dávám až po vzletu. ATC by mě neměl pustit na vzlet do konfliktu s jiným érem, taktéž přistát jinému éru na chvost by mi asi taky nedovolil |
| |
|
| | | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 10:10 | |
| | Neboj, neřvalo by to, ono je to nějak ošetřeno výškou, ale teď si ... takhle brzo po ránu nevybavuju jak.Což znamená, že to na přistání můžeš mít až do konce na TARA a provoz na vyčkávacím před dráhou to sice zobrazí jako tu pičku, ale akusticky tě nebuzeruje.Totéž myslím obráceně, když ty jsi na vyčkávacím a na finále je eroplán.Nicméně tachnicky by to asi popsali líp kluci, který tohle živí.Mě to neživí, takže jsem poskytl jen můj laický pohled na věc, co jsem vypozoroval při sim lítání..... a krom toho je na mě stráááášně brzo ráno |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 10:18 | |
| | Brzo ráno jo? Teda to si někdo žije No poptám se kompetentních lidí, jak to je a pokusím si sehnat reálné checklisty na B735 Ale díky za rady Zase jsem o něco málo chytřejší (doufám teda ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 10:35 | |
| | Ok, priznavam, XPDR mod only sem si neuvedomil. Ale to, ze v real checklistu je TCAS ON pri vstupu na drahu neobkecas Proste uz na draze by mel byt TCAS v TA a navic, pri vzletu a pristani ti to opravdu rvat nebude, od urcite vysky nad zemi se to samo prepne jen do TA only a nebude te upozornovat akusticky, jen ukazuje, takze s klidem muzes zapinat |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 12:26 | |
| | Já reálný checklist B735 bohužel ještě neviděl. Viděl jsem jich spousty, kde bylo "for simulation only, not for real use" nebo něco v tom stylu a tak to neberu tak vážně. Jakmile uvidím a přečtu a bude to pro reálné éro, tak to vezmu Zatím ani nepopírám, jak to říkáte vy s Pipsem a ani nepotvrzuju, že to tak skutečně je
"Důvěřuj, ale prověřuj" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 12:32 | |
| | Jenomže v checklistu se tyhle polohy stejně nedočteš.To spíš v příručce s postupama a důležitýma úkonama.Checklist je od slova check - kontrola, nikoliv seznam důležitých úkonů |
| |
|
| | | | | | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 12:00 | |
| | IMHO to děláš špatně.
XPDR - zapínáš do této polohy na stojánce po obdržení squawk kodu
TA/RA - zapínáš při vstupu na dráhu (RA je neaktivní do přeletu 1000ft AGL) |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 09:02 | |
| | Jejda, no tos mi udělal mými obrázky radost. Nikde jsem žádné jiné Tůčko neviděl, tak než jsem to tam kaštanům připravil na příjemný let, už jsem stál skoro na prahu dráhy, ještě že se blížilo Jumbo, které to nakonec muselo přerušit, takže jsem měl čas jen tak tak dofoukat a rovnou z HP pouštět motory na nominál, že jsem ani neměl čas si udělat screeny
Jinak eventík to byl moc pěkný, trochu mě jen zarazilo, že jsem skoro až k Mnichovu letěl na FL130, což mi pěkně zamávalo s palivem při přistávání, no ale alarm ještě nekřičel. Nad Německem to byly takové turbulence, že jsem ani nemohl dostoupat na FL320 a musel jsem žádat řídícího aby mě ještě trochu zvednul, jinak z těch alarmů ohluchnu ...
Díky moc za ATC a kolegy piloty, TCAS se občas i ozval.
|
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 25. 9. 2008 / 10:11 | |
| | Co by se prohnalo - TU114 na M/A. Sice jsem si chvíli říkal, že sovětský stroj něco vydrží, tak proč nepřistát na 4 bílé, ale nakonec jsem poslušně dal ještě jedno kolečko |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 23:32 | |
| | paradni to bylo... i když stojící letadla uprostřed budov nebo pojížděček nezklamala.. kdyby se to dalo nejak zakazat aspon pri eventech, nemít scenerku LKPR... a háčky čárky v ATISu = nečitelny IvAp.. už fakt nevim co s tim.. pořád to nějáký řídící tam má, a pak už Ivap čtu jen z 50% fantazií... |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 23. 9. 2008 / 23:42 | |
| | Njn, každej nemá počítač z National Aeronautics and Space Administration aby mu utáh scenérku LKPR a ještě online provoz. |
| |
|
| | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 11:12 | |
| | Ale mít alespon AFCAD soubor by neměl být problém a pak už bude stát správně, ne? |
| |
|
| | | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 11:40 | |
| | Nj, jenže zas na druhou stranu LKPR je udělaná tak, že pokud si z toho yvtáhneš samotný AFCAD tak ta letišti nemáš jedinej baráček (FS9). |
| |
|
| | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 12:53 | |
| | jen tak OT , nedá se to nějakým způsobem spravit , ten rozsypanej čaj v IVAPU ? zkoušel jsem všechny možný zhůvěřilosti, zatím bez úspěchu. Jinak je to dobrej JOKE , napíšeš na UNICOMu žába a všichni maj zkurvený písmenka |
| |
|
| | | | | | Letecký most Praha Lucemburk - DEBRIEFING 24. 9. 2008 / 16:07 | |
| | no právě... sem nedávno letěl Ruska a azbuku to nevzalo uz vubec |
| |
|
| | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 22:31 | |
| | Event parádni, všude plno provozu a dobří řidici - všude.
No ale takovou blbost můžu udělat jenom já - místo podvozku jsem omylem na joysticku vysunul airbrakes, neuvedomil jsem si to a už to jelo...tesne pred ILS established jsem spadl...stall. Stává se Vám taky někomu někdy takový fiasko???
Přikládám pár screenů. |
| |
|
| | | | Letecký most Praha Lucemburk. 23. 9. 2008 / 22:41 | |
| | Člověče, neměl by tě airbus seřvat,když máš klapky a spoilery??? A neměl by tam být Alpha-floor?
Jinak takové věci se stávají, já bežně namačkávám módy autopilota, ale samotného AP nezapnu a pak se divím, když to netočí (757 stoupá tak, že se to ani nedá poznat, že AP není zapnutý ). |
| |
|
|