Díky moc za trpělivost. Koukám že je tu konečně někdo, kdo se s podobnou sestavou pohybuje na podobných číslech, a nikoliv na těch závratných numerech co vypisuje Marky ))
Jinak u mě je tedy ten rozdíl markantnější právě třeba na náročnějších scenerkách, tam je to s LD767 cca. 14fps, s default A321 přes 25fps, tedy o 10fps.
Díky za to info o PMDG apod., myslel jsem si to. Ještě by mě zajímalo srovnání s Wilco/Feelthere Citation X, pokud by byla méně náročná než 767 tak do ní jdu, pro kratší středoevropské lety by to bylo ideální rnav éro )
V každém případě by mě ale zajímalo, jestli se na sestavách jako máme my dva vůbec dá FSX odladit tak, aby se slušným dopravákem chodilo plynule. Hrál jsem si s tím občas poslední rok a půl, a teď po upgradu v podstatě 2 týdny v kuse, večer co večer a celé víkendy. A za boha se mi nepodařilo objevit nastavení, při kterém by to bylo v těch nejnáročnějších místech plynulé (20fps+) a přitom koukatelné. V podstatě žádný "slider" samostatně nic nedělá. Takové ty jasné jako "light bloom" nebo "scenery shadows" mám samozřejmě vypnuté, a další jasné FPS-killer stažené (voda na 2xlow apod.). Ale třeba autogen na FPS právě na náročném letišti není v podstatě poznat, rozdíl mezi extremely dense a normal je třeba 1fps. Znát je až po posunutí na sparse nebo ještě níž, jenže to už zase není na co koukat, a pak těch náhlých 30fps jaksi nevyváží fakt, že z letiště zbyla jedna šedivá krabice a z města okolo asi 3 stromy a 3 šedivé krabičky )))))
A stejně bych mohl pokračovat u dalších nastavení. Rozdíl jestli vedle Ruzyně neprojede ani jedno auto nebo je tam souvislá kolona (road traffic 0 vs 50%) v podstatě není, možná tak půl FPS (odhadem, dle oscilace čísla ). Taktéž kvalita scenérie, je úplně jedno jestli je mesh 100 a rozlišení 19 a 1 metr, nebo 70 a 38 a 5 metrů. Dělá to třeba taky 1-2fps, ale rozdíl v tom na co se člověk dívá je fakt BRUTÁLNÍ.
Pak jdou stáhnout mraky. Tedy, když je člověk vypne, resp. dá "simple clouds", tak to pomůže o dost, asi cca. 4-5fps. Jenže pokud stavíme konfiguraci pro IFRy, tak stejně počítáme že strávíme nejvíc času "tam nahoře" a tam už stejně není na co koukat vyjma mraků. A pokud necháme na "detailed clouds", tak už je zase jedno, jestli dáme dohlednost 90 nebo 160 kilometrů, a pokrytí minimální nebo maximální. Respektive udělá to asi 1-2fps, ale rozdíl je ohromný co se do realističnosti vzhledu týče. Najednou mraky nekončí někde kus nad horizontem, ale pokračují až "kam oko dohlédne" ))
Jinak řečeno, dolaboroval jsem jakési nastavení (když to stihnu, tak ho sem večer postnu), při kterém jsem se na LKPR RC2 se 767kou dostal na cirka 18+ FPS. Není to moc, ale už z toho nebolí hlava když člověk jede startup checklist s pomocí TrackIR. Na letišti je to pěkné, ale po vzletu musí člověk rychle nahoru a nedívat se na zem, a naopak na přistání jít ideálně s hlavou zabořenou do budíku a FMC aby ten hnus neviděl.
Mám z toho smíšené pocity. Ale nejspíš to udělám tak, že holt oželím TrackIR pro 767ku na stojánce, a na přistání na náročnějších letištích jedině na autoland (při 14fps stačí trochu nepříznivé počasí a karambol je na cestě ...). A budu víc lítat menší non-rnav (např. to Mooney, to je výborně udělaný add-on). Což v závěru znamená, že nebudu na IVAO létat v ČR, ale v lokalitách kde non-rnav létání ještě není tak omezené. Co se dá dělat. Asi jen čekat na FS11 a modlit se, aby to tentokrát mrkvosofti nezvorali ;(( |
|