FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 26. 12. 2024, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT AGL při přiblížení Jeden příspěvek | Celý strom
OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 08:54
MaPa   
Přátelé, kamarádi.
Potřeboval bych od Vás nějaký odhady ohledně AGL dopraváků při přiblížení na letiště.
Konkrétně bych potřeboval nějaký odhad průměrné výšky AGL (teorie - země je placka) ve vzdálennosti 1 km od prahu dráhy. Pak ještě informaci, v jaké minimální výšce AGL v té samé vzdálenosti by řídící na věži žačal řádit, že je příliš nízko.
Pokud možno vycházejte z českých podmínek. Rád bych to využil pro přípravu regulace UAV a "modelů letadel".

Díky za odpovědi a to, že mi tohle OT nesmažete, alespoň do doby, než získám nějaké relevantní údaje.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 09:38
Luděk Ch.
Nedá se to náhodou zpočítat z toho, že dotyková zóna je cca 1000ft za prahem dráhy a letadlo klesá až téměř k ní s úhlem kolem 3°? Myslím, že je to troška jednoduché matematiky Jinak ATC je úplně ukradené, jak je letadlo vysoko, pokud ho nevede pomocí PARu, protože za rozestup od překážek odpovídá kapitán a nejsem si jistý, nakolik "věžař" kontroluje při přiblížení letadla výšku. Osobně bych řekl, že vůbec
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 09:47
MaPa   
Jestli to jsou 3°, tak to je pro mě dost málo. S tím nejsem schopen uspět.
Jak daleko by musel být od dráhy, aby měl alespoň 200m? To mi vychází tak 4 km. Je to reálné?
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 10:04
Luděk Ch.
Nevím přesně co chceš provozovat, protože zkratka UAV mi nic neříká. Každopádně 1km od prahu dráy v ose bych rozhodně neplánoval žádnou činnost, která nějak zasahuje víc než pár metrů do vzduchu a mám pocit, že na to jsou vymezené i nějaké bezpečnostní zóny, kde nelze jen tak něco provozovat.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 10:10
MaPa   
Snažím se přijít na to, jak daleko od prahu dráhy v její ose by byllo do 100m AGL bezpečno. To je asi tak v tuhle chvíli všechno.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 10:09
Luděk Ch.
Možná si zkus zaletět nějaké ILS přiblížení s add-onem, který má radarový altimetr (např. PMDG) a můžeš si udělat přesnou představu v jaké vzdálenosti je letadlo jak vysoko. Nebo stačí přibližovací mapa.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 10:11
MaPa   
To bych se s těmahle velkejma potvůrkama musel nejdřív nějak seznámit.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 14:00
donCarlos
Však radiovýškoměr (analogový) máš i v turboletu
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 14:01
MaPa   
S ním taky neumím
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 14:22
Luděk Ch.
A lítáš vůbec ve FS s něčím?
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 14:32
MaPa   
Jasně že jo. Aeroklubový potvůrky
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 15:01
Luděk Ch.
No 410 je to samé, tak odvážně do toho
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 10:55
nimbo
LKPR ILS 24. V mape prístrojového priblíženia je vpravo dolu tabuľka, kde je na každú míľu stanovná výška v ktorej máš byť. Jednoduchým rozdielom danej výšky mínus elevácia prahu dráhy prevedené na metre je možné zistiť, že vo vzdialenosti 1nm, čož jest nejakých 1852m by malo éro byť vo výške 95m AGL. Dúfam, debile, že ti to takto stačí.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 11:19
MaPa   
To už je docela přijatelný vysvětlení, což mi potvrzuje můj kalkulačkový výkon, že 4km od prahu bude ve výšce cca 200m AGL. To by snad UCL a ŘLP mohlo strávit model do 100m AGL pod ním
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 11:00
A.J.Scandall   
Vynásob třema a poper se s nulama.

Tj. na třetí majli 900ft apod.

100m=300ft
300ft=cca 1NM od bodu dotyku
1NM=1,85km
1,85km-300m(1000ft od prahu k bodu dotyku)=1550m

Takže když budeš odhadem 1600m od prahu dráhy, měl bys mít éra nad sebou právě ve sto metrech

Jsou to kupecký počty (+-10%)


Éra by neměly lítat úmyslně pod G/S, kvůli hlukovým omezením, a letová tolerance je jedna tečka, takže bych pro jistotu přihodil odhadem 10%. Tzn. jestli budeš lítat dál jak dva kilometry od prahu dráhy, měl bys dodržet do bláznivý nařízení MD či ˇUCL či koho
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 11:14
MaPa   
O to mi právě při tom vyjednávání jde.
To bláznivý neřízení, který naštěstí byllo zrušený sešlapalo modeláře v prostoru třídy G jen do 100m s odvoláním se na problémy LAA a AČR (ty to ale rozhodně neiniciovali, ba dokonce máme prohlášení, že jim modeláři v G nevadí.
Navíc modeláře úplně zazdili v CTR. Takže já bych teď rád navrhnul nějaký systém, kde by standardní G bylo plně přístupné i pro modeláře a v CTR do 100m AGL při dodržení nějaké rozumné vzdálenosti od drah. Obdobně by to pak bylo i u ostatních letišť, kde si myslím, že by stačilo 1.200m od dráhy v každém směru s omezenou výškou do 100m AGL v ATZ a ne plošný zákaz v celém prostoru ATZ.
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 12:31
Sláva
Ja bych s modelem (ani s nicim jinym) rozhodne nelezl do signalu ILS.

Standardni pokryti signalem ILS je podle ucebnice "Radionavigace" nasledujici:
LLZ: 25NM v uhlu 10°, 17NM v uhlu 10°-35°, 10NM v uhlu nad 35° od osy RWY
GP: horizontalne 8° od osy RWY, vertikalne 0,45*alfa - 1,75*alfa, kde alfa je uhel klesani

Z toho si muzes spocitat, kde a do jake vysky by se signal nemel vyskytovat
 

OT AGL při přiblížení   12. 9. 2008 / 12:40
MaPa   
No, kdyby to mělo být jen o výskytu signálu, tak si dneska s modelem nezalítáš, protože je tu různými signály celkem přeplněno. Ještě že funguje rozdělení frekvencí. K zahlcení přijímače cizím sygnálem může dojít, ale to musíš být hodně blízko zdroji
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ