| | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 08:54 | |
| | Přátelé, kamarádi.
Potřeboval bych od Vás nějaký odhady ohledně AGL dopraváků při přiblížení na letiště.
Konkrétně bych potřeboval nějaký odhad průměrné výšky AGL (teorie - země je placka) ve vzdálennosti 1 km od prahu dráhy. Pak ještě informaci, v jaké minimální výšce AGL v té samé vzdálenosti by řídící na věži žačal řádit, že je příliš nízko.
Pokud možno vycházejte z českých podmínek. Rád bych to využil pro přípravu regulace UAV a "modelů letadel".
Díky za odpovědi a to, že mi tohle OT nesmažete, alespoň do doby, než získám nějaké relevantní údaje. |
| |
|
| | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 09:38 | |
| | Nedá se to náhodou zpočítat z toho, že dotyková zóna je cca 1000ft za prahem dráhy a letadlo klesá až téměř k ní s úhlem kolem 3°? Myslím, že je to troška jednoduché matematiky Jinak ATC je úplně ukradené, jak je letadlo vysoko, pokud ho nevede pomocí PARu, protože za rozestup od překážek odpovídá kapitán a nejsem si jistý, nakolik "věžař" kontroluje při přiblížení letadla výšku. Osobně bych řekl, že vůbec |
| |
|
| | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 09:47 | |
| | Jestli to jsou 3°, tak to je pro mě dost málo. S tím nejsem schopen uspět.
Jak daleko by musel být od dráhy, aby měl alespoň 200m? To mi vychází tak 4 km. Je to reálné? |
| |
|
| | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 10:04 | |
| | Nevím přesně co chceš provozovat, protože zkratka UAV mi nic neříká. Každopádně 1km od prahu dráy v ose bych rozhodně neplánoval žádnou činnost, která nějak zasahuje víc než pár metrů do vzduchu a mám pocit, že na to jsou vymezené i nějaké bezpečnostní zóny, kde nelze jen tak něco provozovat. |
| |
|
| | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 10:10 | |
| | Snažím se přijít na to, jak daleko od prahu dráhy v její ose by byllo do 100m AGL bezpečno. To je asi tak v tuhle chvíli všechno. |
| |
|
| | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 10:09 | |
| | Možná si zkus zaletět nějaké ILS přiblížení s add-onem, který má radarový altimetr (např. PMDG) a můžeš si udělat přesnou představu v jaké vzdálenosti je letadlo jak vysoko. Nebo stačí přibližovací mapa. |
| |
|
| | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 10:11 | |
| | To bych se s těmahle velkejma potvůrkama musel nejdřív nějak seznámit.
|
| |
|
| | | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 14:00 | |
| | Však radiovýškoměr (analogový) máš i v turboletu |
| |
|
| | | | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 14:01 | |
| | S ním taky neumím |
| |
|
| | | | | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 14:22 | |
| | A lítáš vůbec ve FS s něčím? |
| |
|
| | | | | | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 14:32 | |
| | Jasně že jo. Aeroklubový potvůrky |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 15:01 | |
| | No 410 je to samé, tak odvážně do toho |
| |
|
| | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 10:55 | |
| | LKPR ILS 24. V mape prístrojového priblíženia je vpravo dolu tabuľka, kde je na každú míľu stanovná výška v ktorej máš byť. Jednoduchým rozdielom danej výšky mínus elevácia prahu dráhy prevedené na metre je možné zistiť, že vo vzdialenosti 1nm, čož jest nejakých 1852m by malo éro byť vo výške 95m AGL. Dúfam, debile, že ti to takto stačí. |
| |
|
| | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 11:19 | |
| | To už je docela přijatelný vysvětlení, což mi potvrzuje můj kalkulačkový výkon, že 4km od prahu bude ve výšce cca 200m AGL. To by snad UCL a ŘLP mohlo strávit model do 100m AGL pod ním |
| |
|
| | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 11:00 | |
| | Vynásob třema a poper se s nulama.
Tj. na třetí majli 900ft apod.
100m=300ft
300ft=cca 1NM od bodu dotyku
1NM=1,85km
1,85km-300m(1000ft od prahu k bodu dotyku)=1550m
Takže když budeš odhadem 1600m od prahu dráhy, měl bys mít éra nad sebou právě ve sto metrech
Jsou to kupecký počty (+-10%)
Éra by neměly lítat úmyslně pod G/S, kvůli hlukovým omezením, a letová tolerance je jedna tečka, takže bych pro jistotu přihodil odhadem 10%. Tzn. jestli budeš lítat dál jak dva kilometry od prahu dráhy, měl bys dodržet do bláznivý nařízení MD či ˇUCL či koho |
| |
|
| | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 11:14 | |
| | O to mi právě při tom vyjednávání jde.
To bláznivý neřízení, který naštěstí byllo zrušený sešlapalo modeláře v prostoru třídy G jen do 100m s odvoláním se na problémy LAA a AČR (ty to ale rozhodně neiniciovali, ba dokonce máme prohlášení, že jim modeláři v G nevadí.
Navíc modeláře úplně zazdili v CTR. Takže já bych teď rád navrhnul nějaký systém, kde by standardní G bylo plně přístupné i pro modeláře a v CTR do 100m AGL při dodržení nějaké rozumné vzdálenosti od drah. Obdobně by to pak bylo i u ostatních letišť, kde si myslím, že by stačilo 1.200m od dráhy v každém směru s omezenou výškou do 100m AGL v ATZ a ne plošný zákaz v celém prostoru ATZ. |
| |
|
| | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 12:31 | |
| | Ja bych s modelem (ani s nicim jinym) rozhodne nelezl do signalu ILS.
Standardni pokryti signalem ILS je podle ucebnice "Radionavigace" nasledujici:
LLZ: 25NM v uhlu 10°, 17NM v uhlu 10°-35°, 10NM v uhlu nad 35° od osy RWY
GP: horizontalne 8° od osy RWY, vertikalne 0,45*alfa - 1,75*alfa, kde alfa je uhel klesani
Z toho si muzes spocitat, kde a do jake vysky by se signal nemel vyskytovat |
| |
|
| | | | | | OT AGL při přiblížení 12. 9. 2008 / 12:40 | |
| | No, kdyby to mělo být jen o výskytu signálu, tak si dneska s modelem nezalítáš, protože je tu různými signály celkem přeplněno. Ještě že funguje rozdělení frekvencí. K zahlcení přijímače cizím sygnálem může dojít, ale to musíš být hodně blízko zdroji |
| |
|
|