| | | Začátečník 25. 2. 2004 / 09:51 | Roman Kolbábek |
| | Hraji si druhý den s FS2004. Něco jsem už pochopil, něco ne. Můžete mi poradit, kde si něco přečíst o řízení letadel a podobně? Mám třeba problém s navedením letadla na dráhu. Autopilota v 737 (i 747) umím nastavit tak, aby dodržoval výšku, rychlost a směr, ale neumím ho nastavit, aby se "přiblížil na přistání" (což předpokládám jde) a podobně. Současně bych chtěl poprosit o radu, co si mám stáhnout, aby letiště Brno-Tuřany, Brno a jih od Brna vypadal co nevěrohodněji. To co mám mne moc neuspokojuje. |
| |
|
| | | Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 10:35 | |
| | Začni s malými letadly a bez autopilota a až se to budeš všechno zvládat, tak se teprve začni rozptylovat velkými letadly a čudlíky autopilota. Nic ve zlém, ale copak by začínající pilot mohl jít hned na dopravní letadlo? FS2004 není hra, je to simulátor, takže by jsi měl postupovat trošku reálně, tj. od malých letadel, pokud FS2004 teda nemáš jen jako nějakou "blbou střílečku" na pár dnů. Ale probírá se to tady každý týden, bohužel marně |
| |
|
| | | | Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 10:55 | mp |
| | ... a LKTB (Turany) a ortofoto Brna je myslim ke stazeni tady na periskopu |
| |
|
| | | | Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 11:12 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 12:40 | Roman Kolbábek |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 12:30 | |
| | Uz by jsi se take mohl domluvit s J. Masnikem, aby ti na hlavni stranku na periskopu vydal toto tve prohleseni.
Myslim ze toho cloveka nezajimalo, ze ma zacit s malymi letadly, ale jake ma zmacknout cudliky, aby mu to letelo tak jak chce.
Vzpomen si na sebe, s cim jsi letel prvne? No ja asi s Cessnou. A hned podruhy s B737. Take to neslo a take jsem prisel sam na to, ze musim zacit u malych letounu. Na to prijde kazdy a neni myslim potreba to omilat v kazdem threadu... |
| |
|
| | | | Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 12:44 | Roman Kolbábek |
| | Díky za "radu". Jsem (jak už tu zaznělo) RC modelář a FS2004 neberu jako střílečku, ale jako možnost, zkusit si ten "model" řídit i jinak než ze země. Navíc jsem i s nějakým tím "střílecím" simem lítal (už na ATARI 800XL). Největší problémy mám samozřejmě s vlastním provozem, ale s normální Cesnou v Tuřanech odstartuji a v Medlánkách sednu. Jenže letět se Cesnou podívat na Alpy s mezipřistáním v Insbrucku není ono. No a on i v té Cesně je autopilot... |
| |
|
| | | | Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 21:00 | Glagol |
| | Nic ve zlém, ale jsem si 100% jist že FSxy není simulátor. Ta blbá nepohyblivá sesle asi dost zkresluje. On už tady někdo psal o prdelním čidlu. Bohužel (možná naštěstí) nejsem aktivním pilotem, ale vím že po absolvování automobilového simulátoru (hry) neumím řídit auto. Totéž x100 u FS. Čili závěr-> FS je HRA. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 25. 2. 2004 / 21:10 | |
| | To je dobrý námět k hádce Microsoft sice FS propaguje jako hru a v jeho podání to víceméně tak je, ale která jiná hra obsahuje tolik reálných prvků? Žádná. A to nemluvím o komerčních add-onech. Takže můj názor k diskuzi je, že to na 100% není hra, kterou by bylo možno postavit např. vedle Need For Speed. Můj dojem z řízení real. ULL je daleko bližší FS, než řízení real. auta a NFS |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 26. 2. 2004 / 09:16 | |
| | V tom pripade je IL-2 Sturmovik simulator a nie hra, lebo ma daleko lepsie prepracovany model a spravanie lietadiel vo vzduchu.
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 26. 2. 2004 / 16:15 | |
| | Ale zase nemá tak propracovanou krajinu. Já bych řekl, že oboje je simulátor s maximální snahou přiblížit se realitě, jen to autoři vzali z opačných konců. IL-2 začal dynamikou a chováním letadla a FS zase zlepšuje krajinu a celkově grafiku + počasí. A je otázka, co se lépe prodává. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 26. 2. 2004 / 16:21 | |
| | Treba ukradnut zdrojaky a z tych dvoch simulatorov urobit jeden poriadny a kvalitny ))))))
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 26. 2. 2004 / 17:05 | |
| | Vzpomínám si na pohádku o Pejskovi a Kočičce. Když pekli dort, také tam dali samé dobré věci a výsledek byl žalostný... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 26. 2. 2004 / 19:43 | Glagol |
| | Kdysi jsem lítal s Flight Unlimited 2 i 3 (1998 a 1999). Když jsem pak viděl letecký snímek (skutečný), okamžitě jsem poznal o co jde. VFR nebyl problém. To u FS nehrozí. Je ale fakt, že šlo o malý výřez dvou částí v Kalifornii. A radionavigace děs. Komunikace podle mne lepší, než je k dispozici dnes v FS (ne věcně). Sranda bylo třeba zadat z klávesnice stav nouze a pak nastalo tóčo. Jo, celou dobu mluvím o FS2002. Možná, že v aktuální verzi se lecos zlepšilo. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Začátečník a 737 (i 747) :-)) 27. 2. 2004 / 09:16 | |
| | Ta komunikace opravdu není ideální ani ve FS2004, přestože bylo přidáno hodně možností. FS nikdy na VFR nebyl a dá se docela pochopit proč. Zpracovat celý svět v takovém provedení je naprosto nereálné. Ale jsou k dipozici právě takové oblasti pro VFR lítání a to i ve výrazně kvalitnějším provedení, než byla scenerie FU, bohužel většinou jako placené add-ony. No v každém případě doporučuji FS2004 vyzkoušet, zejména možnosti počasí, třeba budeš překvapen |
| |
|
| | | Re: Začátečník 25. 2. 2004 / 12:59 | |
| | Dobrá, není to myšleno ve zlém, jen že se to opakuje každou chvíli. Automatické přiblížení k letišti dle ILS se tady probírá taky velmi často, takže mrkni pár týdnů do zpět historie a určitě něco najdeš. V principu stačí naladit frekvenci ILS dané dráhy letiště do rádia NAV1, přiletět do vhodného místa před letištěm a na autopilout zapnout APP. Letadlo bude potom držet směr i sestupovou rovinu až k dráze. |
| |
|
| | | | Re: Re: Začátečník 25. 2. 2004 / 13:17 | Roman Kolbábek |
| | Dík moc, to už je jiná odpověď. ILS naladit umím, tak to večer zkusím. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Začátečník 25. 2. 2004 / 15:41 | lto |
| | .. až zapneš tlačítko "APP", tak nezapomeň na hlídání výšky, může se Ti stát, že v blbé výšce Ti to bude prt platné), jinak pokud se Ti to povede, vypne a budeš mít zapnuté automatické udržování výšky, samo se Ti vypne a letadlo začne klesat. Těsně před přistáním vypni autopilota, jinak dráhu přeletíš)
.. jsem amatér, tak promiňte mi za neodborné výrazy.. |
| |
|
| | | | Re: Re: Začátečník 26. 2. 2004 / 15:31 | *** |
| | Hmm, autopilot... ILS jsem nějak nepochopil, takže sedám starým dobrým způsobem. Klapky 30-nechat bejt, plyn podle potřeby a k tomu jeden zlozvyk z L-13: sestup upravit spoinelry... Do toho nějaký plný výchylky na kniplu a pedálech a B737 sedí. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Začátečník 26. 2. 2004 / 18:50 | |
| | Když jsi nepochopil ILS tak by jsi s dopravákem nemusel lítat. Stejně si zaletíš i s malým. B737 je něco úúúúúplně jiného než L13. Tam se nepoužívají spoilery tak jak popisuješ. Jsi asi nepochopil víc věcí. Myslím, celé letadlo a lítání vůbec. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Začátečník 26. 2. 2004 / 19:33 | |
| | Žádný spoilery nejsou potřeba. Stačí poslouchat dispečery a až tě navedou na ILS, tak se drž paprsku a postupně přidávej klapky. Když budeš dělat JEMNÉ korekce plynu a směru letu, nemůžeš to zvorat. Koneckonců se dá přistát i VFR |
| |
|
|