| | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 11:54 | |
| | Ahoj pánové
Hledám někoho, kdo létá ve FS s DA20 Katanou od Kobose.
Dostal jsem poptávku na letecké focení a mám možnost se svézt při této příležitosti právě v tomhle éru. Nechci ale nastoupit jako "kaštan", tak jsem se na to chtěl připravit i jinak a trochu vědět co a jak.
Dříve jsem Katanu taky zkoušel a nahazoval jsem motor částečně reálně a částečně ne - pozapínal jsem dle postupů všechno a pak dal CTRL+E. Motor naskočil a pak už to šlo dobře. Teď jsem si ale řekl, že bych to mohl nahodit normálně jako v reálu, tj. naklikat to myší. Startér po otočení za to vezme, ale točí jenom velmi malou chvíli která zřejmě na nahození nestačí. A to i když to myší držím na klíčku startování nebo na ten klíček jen kliknu. Startér s tím otočí, otáčkoměr s sebou škubne, ale pak je konec. Zkoušel jsem i prověřit, co se stane, když v defaultní Cessně zmáčknu CTRL+E a zjistil jsem, že se po tomto úkonu všechno důležité pozapíná samo. Kontrolou u sebe jsem zjistit, že mně se už nic nikde nepřepne, takže teoreticky bych to měl mít všechno OK. Našel jsem na netu několik checklistů, v podstatě popisují to samé, každý trochu jinak, leč nepomohlo to. Asi někde dělám nějakou chybku, kterou ten CTRL+E za mne zcela nenápadně opraví.
Autora modelu se mi nepodařilo kontaktovat, tak hledám nějakou spřízněnou duši, s níž bych si mohl zkontrolovat postup. Nebo to skutečně u tohoto modelu nejde?
Kromě toho jsem si kdysi zpětně ověřoval ve FS jeden můj vyhlídkový let a čas letu klapnul téměř na minutu, tak bych to chtěl použít i jako podklad pro odhad ceny letu.
Díky
|
| |
|
| | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 11:58 | |
| | Zkus na to klikat víckrát za sebou občas je ten interval startéru opravdu krátký . |
| |
|
| | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:05 | |
| | Lietam real Katanu.. Podla mna nedavas sytic. |
| |
|
| | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:09 | |
| | Kobosovu Katanu už zase tak nepomatuju, takže máš otevřený palivový ventil? A pokuď pamatuju dobře, startér se musí chvilku podržet, aby naskočil motor. |
| |
|
| | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:10 | |
| | Na katane ak je studena tak min. 5 sek. aby naskocila. |
| |
|
| | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:12 | |
| | Jo, to by odpovídalo, ale jak říkám, teďkom lítám Katanu od Aerosoftu, takže nevím, jestli u kobosovy nejsou nějaké drobné odchylky |
| |
|
| | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:12 | |
| | Ta od aerosoft je dobrá az na to pristatie. To ma od realu daleko. |
| |
|
| | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:17 | |
| | No, v real Kataně jsem nikdy neletěl, takže nemůžu posoudit, ale mohl bych se pokusit upravit letové parametry. |
| |
|
| | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:18 | |
| | Problém je v tom že v reále sa katana pred dosadom naťahuje ale tato sa moc nedá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 13:00 | |
| | Já letěl v Kataně zatím jen dvakrát, ale myslím, že na přistávání je to pohodové éro.
Nebo je majitel zkrátka "profík"... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 13:20 | |
| | V skutočnosti sa s nim pristáva lahko.. ale rado pláva.. Ak sa smiem spytat kde si na nej letel? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 13:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 13:41 | |
| | Ja lietam v seagle air. na LZTN |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 14:16 | |
| | no plave slušně mě nejvíc vadilo že hodně táhne při startu na stranu kvůli vrtulí je to holt malá a lehká mašina a taky mě v ní tak po hodině docela bolej nohy málo místa a to nejsem žádnej haban |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 15:31 | |
| | Já se přiznám, že jsem ji nikdy v ruce neměl, ale letěl jsem jednou ve třech lidech v DA40 a ta by tedy podle těchto předpokladů neměla tak plavat při přistání, pokud se týká reakce na vrtuli, tak to nevím. Teď si nějak nemůžu uvedomit, ale DA40 by měla mít třílistou, pak by zase ten reakční moment byl větší.
Máte někdo srovnání DA20 a DA40 z reálných podmínek? |
| |
|
| | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 12:55 | |
| | Palivo mám otevřené, dokonce jsem to zkoušel i v obrácené poloze ventilu - zavřeno (případný bug na modelu), ale je to zřejmě dobře, když zavřu palivo za chodu motoru, chcípne to.
Teď u FS nesedím, doma zkusím to vícenásobné kliknutí.
Díky |
| |
|
| | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 16:04 | |
| | Taky bych si vsadil na vicenasobne kliknuti. Melo by to byt videt na poloze klice/starteru...jestli se ti hned vraci, pak to neni ten typ kdy zmacknes a drzis. |
| |
|
| | | | | | | | Startování Katany DA20 15. 8. 2008 / 17:38 | |
| | Da-40 je pohodlnejsia a vykonnejsia ako Da-20. A taha do strany menej lebo ma 3-listu vrtulu. |
| |
|
|