Položit roury napřed ?? Obávám se, že ač myšlenka to není špatná, první na co narazíš je stavební zákon - muselo by se na to udělat stavební povolení, územní řízení a pod. A to když není projekt je nesmyslené. Navíc v roce 2010 si položíš napřed trubky, pak se začne v r.2015 stavět metro, z nějaký důvodů, na které se narazí při stavbě (geologicé, hydrogeologické, archeologické naleziště, apod.) se Ti může projekt změnit a najednou budeš mít trubky úplně jinde, než jsi je původně předpokládal.
V dnešní době je technologie ražení na vysoké úrovni - používání laserem a radarem naváděný razích strojů a pod. zajišťuje přesné a rychlé práce. Navíc čeští stavbaři, respektive tuneláři (pozor myslím opravdu dělníky, inženýry a pod. a ne tu tunelářskou politickou verbeš), jsou vyhlášenými odborníky světového měřítka. Takže ražení mi přijde zajisté mnohem lepší způsob stavění metra než hloubení - ono hloubit 20m montážní jámu by byla docela sranda, ať již jen ze strany techniky, náročnosti, ale i z důvodů složitého zabezpečení výkopu proti sesuvu - bedněni, apod.
Co se týče např. nehody ve stromovce, tak jsetli se nepletu, tak byla způsobena geologickou anomálií - náhla změna půdního složení na určitém území, kterou neodhalil geologický průzkum).
Tak doufám, že jsem tu nekecal nějaké velké bláboly, nejsem studovanej přímo v tomto oboru (tunely a hloubení jsem braly na škole jen pár hodin), ale několik let pracuji v energetice a hloubení a ražení je pro nás technologie, kterou používáme pro pokládku nových sítí - sice to není tunel o velikosti několika desítek metrů a v několika metrové hloubce - ale je to tunel  |
|