FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 2. 12. 2024, svátek má Blanka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti Jeden příspěvek | Celý strom
Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 21:46
PierreChristoph
Ach to Karthago Airlines...me stacilo zpozdeni na Djerbe loni 5 hodin,letos nastesti jen cesta tam a zpet nastesti Nouvelair na ktere nemá ani omylem.Uz jen ty male Boeingy 737-300,sedacky nic moc,ošuntělé...Dneska uz mam obavy s nim letet,neni spolehliva spolecnost,radeji Nouvelair A320 nebo A321 nebo Tunisair /A320/...
btw. Koral Blue coby dcerinna spolecnost Karthago Airlines ma jiz zakazane lety do CR.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:08
LS
nejlepsi byl komentar na Nove, ze lidi odmitli letet opravenym strojem. Kdyz tim strojem poleti zpet, tak si uz nikdo nevzpomene, ze vlastne v Praze melo poruchu
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:11
pseudoMates
Nepoletí s nim ani zpět, protože si všichni zapamatujou xichty posádky..
A pokud tam bude jiná posádka, tak to bude určitě i jinej stroj..
Vždyť posádka je k tomu letadlu srostlá..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:12
donCarlos
20 hodin a oni to hned stčej do televize... To jsou prostě koupáci.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:16
David Šollar   
to nechapu vzdyt co ja vim tak operovala s A320 a B733 neřeknu nějaka B 722 lebo 732 ...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:18
Tragédie v JRD
co nechapes?
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:21
David Šollar   
proc ma zakazano do čr
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:24
LS
protoze nezalezi na typu. I A380 muze byt letajici srot. Zalezi jak se o neho aerolinka stara...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:28
David Šollar   
A380 je šrot jj to chapu ae mi to nejde do hlavy že sem pustěj právě sice revizovanou Tu 154B nebo B722 či B732 a A320 sem neletí njn ... tušil jsem že revize a kontroli mají velké slovo ae že tak veliké ...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:31
Luděk Ch.
Koral Blue má zakázané lety z jiného důvodu, tj. že vlastní pouze jedno letadlo a kvůli jakémukoliv problému se okamžitě rozhodí celý letový řád a nikdo ho nedá dohromady Proto jim zakázali létat do ČR. A když vidím zblízka letadla Karthago, no osobně bych do toho letadla asi nevlezl...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:32
LS
nesmis na nej koukat z blizka
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:32
David Šollar   
pořádně ani nic o Karthago nevím ... nějaké pěkné fotky ... by nebyli a vyprošuji si odkazy na planes , airliners nebo jetphotos
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   7. 8. 2008 / 09:07
Tragédie v JRD
si je nevyprosuj a na planes a airliners.net se podivej, ne?
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:33
pseudoMates
Tak to jsi asi nestál zblízka pod Deltou z Atlanty..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:34
LS
jj mas pravdu, 767 je tak hnusne letadlo, ze ani z dalky bych se na nej nedival
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:34
David Šollar   
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:35
pseudoMates
Já jsem mluvil o Deltě z Atlanty a o tom, jaký sem posílá prohnilý kraksny..
A neurážej 767mu, nebo budeš na florbale bit hlava nehlava..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:36
LS
To prohnilo pri ceste pres atlantik Je tam takovy divny vzduch, ze to koroduje pred ocima...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:38
pseudoMates
To prohnilo cestou k Atlantiku, bo v Americe mají tak prohnilý vzduch, že to pak působí jako rychlokvaška....
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   7. 8. 2008 / 06:54
Kamyl   
No asi tak nejak. Litajici rakve (dle nazoru tech, co s nima leteli)... To radeji na tu Djerbu pujdu pesky, nez bych tam mel sednout
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:32
LS
no ja osobne radeji poletim revizovanou 727, nez nerevizovanou a buhvi co jeste A320...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   6. 8. 2008 / 22:38
Tragédie v JRD
no a proc by je sem nepustili? pokud letadlo udrzujes tak ti vydrzi desetileti ... a napoiak, pokud ho neudrzujes, tak mas po roce hromadu srotu (i kdyby to byla a320) .. co je na tom tezkeho?
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   7. 8. 2008 / 09:21
PEM
Nouvelair taky stojí za ho....Ty mašiny neviděly dlouho údržbu, ačkoliv právě Nouvelair má v Tunisku výhradu pro opravy EADS....Takže nutno paušálně podotknout, že většina arabskej charterových aerolinek kašlou na údržbu....alláh dal, alláh vzal a hotovo, to je prostě jejich nátura no...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:13
PierreChristoph
Ja muzu rict co letel 4x s Nouvelair ze je to uplny rozdil oproti Karthago...a pokud kaslou na udrzbu,tak hlavne Ti,na kterych je to videt.Jak to ze pilot pri pristani nic nepocitil a doslo k nalozeni lidi a odletu zpet na Djerbu.Pokud to odjelo na rwy u nas,je to chyba nasi kontroly ze dovoli letadlo vzletnout nad Cechy aniz by doslo ke kontrole po pristani z Djerby.Je zajimave kdyz si povsimnu,jak stihaji bezne na Ruzyni kontrolu nitkonakladovek ci jinych charterovych letu,kdyz prileti a hned za chvili po natankovani a vymen zavazadel ci pripadneho cateringu odlitaji zpatky.Pochybuji o dukladne kontrole.Kdyby se nedej buh cosi uvolnilo pri pristani /co by znamenalo katastrofu pripadneho dalsiho letu/ jeste predtim si toho nikdo nevsimne se mi zda...Proste ani radeji nemyslet,hlavne rychle vse stihnout na otocku...A muze to byt CSA jak Karthago...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:25
pseudoMates
Tak tohle bylo slovo odborníka..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:31
Tragédie v JRD
proiznam se, ze jsem nepochopil, co tim chtel autor rict .. nejak ten prispevek nema hlavu a patu ...

nicmene, kdyz porovnam vetnou skladbu a zpusob psani, tak mam takovy vtiravy pocit, ze se nam na periskop vratil jeden nejmenovany, pred rokem zabanovany, exot....
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:44
PierreChristoph
??? nevim co tim myslite,kazdopadne jen otazka byla takova nebo zamysleni,ze kontroly se mezi pristanim a odletem nejak odfláknou.
Nevim kdo byl banovan ci cosi jineho,to je Vas nazor.Ja jen vlozil odpoved ze Nouvelair je po zkusenostech s Tunisair daleko vyspelejsi nez dosavadni Karthago Airlines ktere zajistuje lety na Djerbu.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:49
pseudoMates
Použiju tragédova slova..:
Ježíšku na křížku..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:51
Tragédie v JRD
ale vis moc dobre, kdo byl banovan ... pises to ve vlastnim profilu.


Joo,nejake zkusenosti z litani mam od wizards.Fajn kluk,pry tu tehdy byl nesmyslne ukamenovan ale znam ho osobne a tak se divim


vitej zpet, wizardsi. nevedel jsem, ze se prozradis sam a tak brzy.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   8. 8. 2008 / 23:53
pseudoMates
Joo,nejake zkusenosti z litani mam od wizards.Fajn kluk,pry tu tehdy byl nesmyslne ukamenovan ale znam ho osobne a tak se divim

Jára Cimrman měl pro tohle termín - polární samohana..

 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 01:59
PierreChristoph
ale kdepak,wizards ´bratranec´ je z Prahy,ja jsem trosku dal Nevim proc byl zabanovan,nejak mavnul rukou kdyz se ho ptal ale to je jedno...Kazdopadne to nemeni nic na tom,ze jsem mel pouhy nazor na rozdily aerolinek Nouvelair a Karthago
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 14:24
LS
kontroly se nijak neodflakuji, ale 737 neni S120, kde flaknes kladivem a funguje to. Letadlove systemy jsou tak slozite, ze kdyby se melo letadlo po kazdem letu rozebrat, zkontrolovat kazdy sroubek, zase slozit, tak to nebude prilis ekonomicke pro aerolinku. Je taky velmi pravdepodobne, ze pri priletu vubec zadne problemy s motorem nastat nemusely a nikdo nic nepozoroval, tak nebylo nic potreba hlasit a extra kontrolovat. To same mohlo byt az na drahu, kde se nic projevovat nemuselo, ale jakmile se motor dostal do nejakych otacek, tak se to teprve projevilo a nastal preruseny vzlet. Neni to nic extra. Na LKPR je spousta prerusenych vzletu (kdy je letadlo potom schopno pokracovat v letu, pripadne se vraci na stani), takze netusim, proc z toho delat kovbojku. Ale ono to bylo take dano tim, ze toto nebylo letadlo plne normalnich lidi, ale koupaku, kdy mnoho z nich letelo poprve a hned myslelo na nejhorsi. Ono je taky spousta dalsich veci, ktere normalni clovek nevi, a kdyby vedel, tak spousta lidi si let rozmysli.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 14:36
skyfly
tak aspon 3 veci z tej spousty ..prosim !
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 14:45
LS
Nerad bych to tu rozebiral, ale vzpomenme si na Bodamske jezero...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 23:33
PierreChristoph
To je pravda Pokud se vratim k prerusenym letum,kdy nastava doba kdy letadlo jde jeste ubrzdit? ...v pripade ze se naplno rozjede a za 15 vterin zjisti treba zavadu? Myslite ze by se lehce pred prahem rwy13 pokud by se odletalo z rwy24 dalo letadlo jeste ubrzdit? Zajimalo by me jake je skutecne stoupani po odlepení z rwy... +1800? +3500? Chapu ze u riznych letadel to je jine,zajimalo by me to u Boeingu ci Airbusu? Ja sam pokud vzletnu ve FS2004, s modelem FFX me rychlost strasne stoupa a tudiz musim rychlost snizit a stoupat rychlosti +3500 a vice...je to realne? Ptam se se zajimavosti,ne pro to aby kdokoliv vyhledaval jakekoliv chyby kdesi treba v textu /ze zkusenosti.../ Kdo vi poradi,kdo nevi nebo by se povysoval at radeji neradi vubec /take ze zkusenosti/
Predem diky.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   10. 8. 2008 / 00:19
Rychlokvaška
Přerušený vzlet
Neřeší se podle času, ale podle rychlosti. Obecně se do 80kt dělá abort kvůli jakékoliv závadě - ať už to je cokoliv co zobrazí caution, nebo třebas nesoulad rychloměru, nebo něco na co zapomněla posádka, důvodů může být spousta. Dalším milníkem je pak V1...to je rychlost spočítaná před vzletem na základě dost velkého množství údajů - hmotnost letadla, délka dráhy a její parametry (sklon, jestli je mokrá či kontaminovaná, apod.), aktuální vítr, teplota, tlak, výkon motorů pro vzlet, energie, kterou jsou schopny pojmout brzdy, maximální rychlost pohybu po zemi...atd...Podrobněji tady na Péráku na tohle téma najdeš vyhledáváním spoustu informací. Do rychlosti V1 se provádí abort na základě engine failure potvrzené 2 parametry, jakémukoliv požáru, windshear warning, blokované dráze nebo jakémukoliv jinému problému, který kapitán rozhodne že znemožňuje provést bezpečný vzlet. V1 je taková dělící hranice - je spočítaná tak, aby při vysazení motoru při V1 a později (přesněji při Vef) stačila dráha pro dokončení rozjezdu po VR a provedení vzletu s bezpečným odstupem od překážek při dosažení VR a na druhé straně při přerušení vzletu do V1 stačila dráha pro bezpečné zastavení. V1 je ale rychlost, není to žádná pevně daná vzdálenost ani čas - každé letadlo při každém letu dosáhne této rychlosti někde jinde a někdy jindy.

Stoupání po vzletu
Rychlost stoupání závisí na tolika věcech, že nějaká obecná hodnota ti nic neřekne. Hlavním parametrem je samozřejmě hmotnost letadla (čím těžší, tím hůř stoupe) a nastavený výkon motorů pro stoupání (maximální, nebo snížený pomocí derate). Dál pak samozřejmě nutné dodržení gradientů podle odletových procedur, terénu, taky záleží na tom, která fáze stoupání se uvažuje - třebas při vysazení jednoho motoru je v určité fázi jediným požadavkem level flight, pokud letadlo aspoň akceleruje - čili stoupání nula. A proto pokud je hodně špatný den, těžké letadlo a vysadí mu jeden motor, může být stoupání třeba jen 200fpm nebo klidně 0, a jindy pokud je prázdné éro a letí bez derate, tak třebas i 6500fpm. Průměr a běžné hodnoty najdeš kolem 2000-3000 fpm, ale opravdu se podle toho nejde orientovat, každé letadlo a každý let je úplně jiný.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   10. 8. 2008 / 15:12
PierreChristoph
Diky za objasneni.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   10. 8. 2008 / 18:11
Jirka Kallasch   
Jakej je rozdíl mezi koupákama, kaštanama nebojak sem taky slysel prasatama ...
a lidma tady z péráku , linkovejma cestujcíma atd?
myslim že tu většina lidí bylo v roli kaštanů..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   10. 8. 2008 / 18:27
LS
Koupak je typ cloveka co leti na dovolenou.
Kastan je clovek letici, takze jakkykoliv pasazer.
Prase, bez komentare, nepracoval jsem na check-inu ani jako CC, takze nemuzu soudit dle ceho jsou zareni lidi do teto kategorie.

Ale dle mych zkusenosti bych tam klidne i par lidi zaradil. Jde o zpusob chovani v letadle.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 12:46
Jirka Kallasch   
No ja vím co která označení co znamená...
spíš mi jde o to PROČ....každej z nás (nebo téměř) byl v roli kaštana bo koupáka...Nezaplatí si snad každej za svojí službu ?.... Neživý snad každej kaštan společnost i posádky ? To že se občas najde par idiotu kreří maj potřebu prudit je jasny ...je to všude .Ale každej ma na svoje zaplacený služby nárok ...A když se na mě dvě hodiny šklebý letuška mam jí snad taky cejchovat na p...u co mi nedava usmev za kterj sem si zaplatil ? (brano s nadsazkou ,neplatim si za usmev samozrejme ale myslim ze pozadavek pro letusky je slusne a prijemne vystupování ).
Prijde mi to vuci vsem cetujcím urážející . Myslim ze nebejt kastanu a koupaku i nekteri lide zde by asi museli zmenit profesy...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 12:49
Tragédie v JRD
ale vubec ne.. kazda profesni skupina ma sve "oznaceni" pro ruzne veci ... a tohle je taky "terminus technikus" .. masinkari zase cestujicim rikaji substrat apod...

jinak rozdil mezái beznym kastanem a koupakem je celkem nezamenitelne znat )... zkus si precist prislusny forum na airways....
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 12:54
pseudoMates
Máš pravdu. Ale..
Já osobně považuju za kaštany všechny cesťáky, kteří neletí prvně v životě, za to mají mnoho "rádoby chytrých a sofistikovaných keců", jak svým ratolestem, případně známým odhalují zákoutí odbavení a řízení letadel před nástupem do letadla. A to tak, že to slyší téměř všichni a všichni, kdo o tom něco opravdu vědí, si klepají na čelo.
Koupák je člověk, který letí na dovolenou úplně prvně v životě. A je lhostejno, jestli ty kecy a lá kaštan má, nebo nemá..
No a společný jmenovatel je pro všechny stejný.. Většinou jsou to Češi, všude byli, všechno znají a všechno vědí za svých pár stovek, nejlíp.

PAX:"Proč teda neletíme?"
Zam.:"Protože je v Mošnově mlha."
PAX:"Co mi to tu kecáte..? Volal jsem před pěti minutama známému do Ostravy a tam mlha není."
Zam.:"Mošnov ale není v Ostravě."
PAX:"To mě nezajímá, letiště se jmenuje - Ostrava Mošnov. A jestli tam je mlha..? Je to vaše mlha, tak si jí běžte rozfoukat."..

Toť přepis komunikace..
A tohle je tam na denním pořádku.. To se pak zase nemůžeš divit, když po "srážce s takovým blbem", se člověk uchýlí k vymýšlení ne zrovna lichotivých přezdívek..
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:07
LS
k tomu prvnimu pribeh z Londyna, ktery se mi stal s BA (British Airways). Letel jsem do Prahy, pri nastupu jsem se zasekl v kokpitu a dorazil na sedadlo jako posledni, na mem sedadle sedel nejaky Ital a zda bych si nemohl sednout na jeho misto, ze tu ma rodinu. Jeho zadosti jsem vyhovel, jenze o par mist vpred, sedela ceska rodina. Chtel jsem si dat zavazadlo nahoru do prihradky, jenze tam byla v celem prostoru jedna kabelka, kterou jsem musel uhnout. Chlap zacal drzkovat, ze to snad neni mozne, sahat na cizi veci atd. V duchu jsem si pomyslel, ty ses vul, delal ze nerozumim a sednul si. Jenze problemy jeste prisly. Meli jsme nadstav a dva cestujici se nevesli do letadla, takze se hledali dva ochotni lidi jen s prirucnim zavazadlem, kteri by si vystoupili. Kompenzace za to, ze poleti az rano 300EUR + ubytovani + doprava do hotelu v centru Londyna. Kdybych nemel dva tezke kufry jiz nalozene, tak bych si klidne vystoupil. Samozrejme se nikdo nenasel, takze se hledaly kufry lidi co se nevesli, aby si mohli vystoupit. Jenze do toho se pripletl tento mamlas a zacal mit silacke reci, ze to neni mozne a po par minutach kecu se odebral do predni casti letadla. Po par minutach se vratil, ze to vysvetlil kapitanovi a ze mu rekl, ze CSA je spolehlivejsi ci co a dalsi. Tento chlap si poradne neumel rict ani o kolu letusce, tak by me zajimalo, jak se domlouval s kapitanem. Do toho se pridal tatinek, ktery manzelce a svemu synovi zacal vypravet (velmi zaujate) o tom, jak hledaji ty kufry tech lidi co se nevesli a jak to vsechno probiha. Zajimavy pribeh a mozna by stalo vydat knizku. No po pristani jsem radeji opoustel letadlo posledni a jen se pousmal nad komentari toho ceskeho vyspeleho individua (jinak se to neda nazvat).

Stale mas otazky, proc takova averze? Zvlastni, ze komentare meli jen Cesi. Italove se jen celou dobu smali a Britove mlceli, nerekli ani slovo na 3hodinove zpozdeni, ktere jsme nabrali.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:13
Tragédie v JRD
jen bych podotkl, ze bych nepausalizoval jen na cechy.. ale obecne na jakykoli jiny narod...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:42
LS
bohuzel ja se s timto pristupem setkal jen u nas...Zadny jiny narod se mi takto jeste neprojevil...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:43
Tragédie v JRD
ver mi, je to uplne vsude...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:48
LS
je zvlastni, ze mne 3hodinove zpozdeni letadla nevadi, ale 60minut zpozdeni u vlaku bych vrazdil Jestli to nebude dano tim, ze ty mamlasove jsou schopni tech 60minut udelat na 60minutach cesty Ale asi nejvic me dozralo zpozdeni autobusu linky cislo 100, kdy cestu z Terminalu 3 na Zlicin, ktera trva 10minut, jel ridic 25minut Jel asi 40 celou cestu a celou dobu koukal na neco z okynka, obcas skoncil na krajnici a uz jsem ho videl na svodidlech. Tomu rikam umeni
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:54
Tragédie v JRD
pokud nekam vylozene nespecham, tak jsou mi zpozdeni celkem ukradeny.... a 250eckovej bonus pri overbookingu je fakt docela dobra vec ....

jenom skoda ze se netyka o obycejnyho spozdeni ...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 14:54
LS
jasne, ale pokud dostanu financni kompenzaci za zpozdeni, tak si stejne budu nadavat, jak je to hrozne atd? Normalni clovek to vsechno prejde a je po problemu, ale koupak bude nadavat a bude nadavat. Nepracuji nastesti na odbaveni, abych mel s temito lidmi co docineni, ale staci mi, kdyz musim neco zaridit v terminalu nebo jenom prochazim. Obcas co clovek slysi, je opravdu, jak pise Mates, na hlavu klepajici. Chapu, ze toto muze byt povazovano jako povysovani se nad ostatni, pripadne cokoliv jineho, ale kdo v teto profesi nedelal, neuveri, co je vsechno mozne a co takova srazka s blbcem udela. A i kdyz urcite prevazuji mezi koupaky slusni lide, tak je stale mezi nimi nejvice techto blbcu, a proto takove vyhranene nazory na ne. Jinak koupak pro me neznamena jen clovek co leti poprve na dovolenou, ale radoby kazdy, kdo na tu dovolenou leti, trebas potreti, popate atd.

Ale jak jsem psal, kdo to nezazil neuveri, a proto bych ti doporucoval se parkrat na letiste vypravit jako nezaujaty pozorovatel a mozna si zacnes taky klepat na hlavu...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 15:29
Jennik   
Myslim, ze odbornici puzivani takove hantyrky vysvetluji jako snizovani stresu. To mas neco podobneho s "lezakama" na jednotkach intenzivni pece a tak. To je snad jeste horsi oznaceni nez kastan. Nicmene, pouzivaji ho temer vsichni lekari. Proc? Jsou tak zli? Nenavidi pacienty? Myslim, ze ne. Jsou jen denne pod obrovskym stresem a podobne "skatulkovani" jim jen trosku pomaha odpoutat od te neskutecne drsne reality, ze kazdy z tech pacientu je jedinecny lidsky tvor, ktery trpi a ktery velmi pravdepodobne brzy zemre.

Netvrdim, ze to kazdy bere takto, ze nekteri lekari / ridici / piloti a dalsi nemaji vyslovene averzi a nejsou zli. Ale chapu to. Osobne mi nevadi byti kastanem ani koupakem, na lezaka si snad jeste chvili pockam...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 11:36
Luděk Ch.
Tzv. průletová kontrola spočívá v tom, že kapitán nebo druhý pilot obejde letadlo a vizuálně kontroluje důležité části. To trvá dejme tomu 5 minut a úplně stejně to dělají klasické i nízkonákladové aerolinky. To s tím vůbec nesouvisí, protože i nízkonákladovka na to těch 5 minut má Jinak třeba arabský NouvelAir většinou má většinou sebou na palubě i mechanika, který letadlo po přistání u nás kontroluje. To není špatný způsob.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   9. 8. 2008 / 13:54
PierreChristoph
Diky za odpoved,nevedel jak to chodi...aspon jeden z Vas...
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   10. 8. 2008 / 00:37
Rychlokvaška
Heleď, k těm otočkám, zase z toho nedělej kovbojku, že letadla lítají jen tak nějak halabala prohlídnutá, jen aby se všechno stihlo, tak to vůbec není. Každé letadlo prochází velmi podrobnou a výrobcem a předpisy předepsanou sadou kontrol, od těch denních, přes roční, až po generálky různého stupně. Samozřejmě všechno závisí na lidech a všechno se dá "odrbat", ale to už je holt na serióznosti dané aerolinky. Dále každé letadlo před letem prohlédne někdo z posádky - a byť to vypadá jako procházka kolem, je to poměrně dost podrobná prohlídka pro člověka který ví kam se podívat a co hledat a postihuje všechny důležité systémy. Pokud je na daném letišti i servisní tým, tak prohlídku dělá taky nezávisle technik od nich (přímo od aerolinky nebo někdo nasmlouvaný). Krom toho má letadlo taky svou diagnostiku a závady na systémech hlásí posádce. V neposlední řadě taky na letadlo kouká ground staff při pushbacku a startu motorů (a dost často taky leccos objeví a díky jim moc za to) a taky věžka při pojíždění. To že se někdy něco přehlédne nebo pokazí je dáno spíš obecně poruchovostí jako takovou a celkovou údržbou, než tím, že by to někdo odflákl, nebo "pilot nic nepocítil a došlo k naložení lidí a odletu zpět". Tak to nefunguje, v letectví je všechno několikanásobně jištěné a kontrolované a nejde za nějakým problémem ihned hledat nějakou snahu o úmyslné odfláknutí, ohrožení letu a lidí, apod.

Samozřejmě že se najdou evidentní případy jako třebas přelepené statické porty, díky kterým havarovala 757 (dodnes nepochopím), ale to jsou výjimky a z toho co se stalo rozhodně nepoznáš, jaká je příčina a jestli někdo neudělal něco co měl, nebo se prostě něco porouchalo.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   10. 8. 2008 / 15:13
PierreChristoph
Je pravda ze ted co byl se Sky Europe v Amstredamu tak to jeden z posadky sel pred odletem ven prohlidnout,kazdopadne ted vim jak to chodi...Dik za reakci.
 

Klienti CK čekali kvůli poruše 20 hodin na ruzyňském letišti   11. 8. 2008 / 00:10
Rychlokvaška
Ne vzdy mas moznost nekoho zahlidnout, dost casto se stihne walkaround jeste pred boardingem a z oken na gate neni vzdy videt na letadlo. Udelat tu prohlidku je povinnost, to se neboj, musi to byt podepsane v Techlogu a kapitan za to nese zodpovednost.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ