FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 26. 12. 2024, svátek má Štěpán Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/ Jeden příspěvek | Celý strom
MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 11:32
dandee
V podstate po vysunuti podvozku pri 500 km/h uz je v druhom rezime a je az do pristatia.Tretiu zatacku s nakl.45 stupnov ukoncuje pri 450 km/h,zacina klesat 3-5m/s,vysuva male klapky a odbrzduje na 420 km/h,pred 4.zat je vyska 350m,toci 4.zat,klesa do 300m,400-420km/h,po 4.zat velke klapky/zapina sa SPS-ofukovanie medznej vrstvy na klapkach/,prelietava NDB/VPRS/ - vyska 300m a zacina klesat 5-7m/s, rychlost znizuje tak,aby v bode podrovnania mal 300-320km/h. Pilotaz v takychto rezimoch musi byt plavna bez hrubych zasahov,na finale sa nastavi ten spravny uhol klesania a rezim motoru aby sa udrzovala rychlost az do podrovnania,ziadne cvicenie s kniplom tam nie je.Da sa to zvladnut uplne v klude,ked vsetko funguje tak je to pohoda.Zkazky o nervaceni na pristatie su rozpravky starej matere.V dobach socializmu,ked este bolo dostatok paliva a vsetkeho co k lietaniu bolo treba, bezne lietali na stihackach 55 rocni piloti a ucili nas ,sopliakov ako sa s tym ma zaobchadzat.Dnes neni na palivo,na masiny,skusenych nechali poodchadzat,no ale to je iny sudok.....Na zaver,masinka MiG-21 bola krasne zihadlo,na lietanie perfektne - ked sa ctila prirucka o pilotazi,stabilne,malo autopilota/MF/,takze na rovnych alebo stabilnych /zatackovych/rezimoch sa dalo uvolnit,a bola vysoko spolahliva.Ohodnotenie A*
Moj simulatorovy model MiG-21 UM od CS som trochu pozmenil / stiahol som vykon,nejake vlastnosti som upravil,myslim v spotrebe paliva,akceleracii motoru,zvysil hmotnost , proste tak az sa mi zdalo ,ze by to mohlo byt skoro real. a niekedy brusim okruhy na LKPD ako za mladi.
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 12:10
Madvlk   
Dal by se poslat ten upravený soubor Aircraft.cfg?
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 12:14
BedaPZ
Mám připomínku k tomu bodu " žádné cvičení s kniplem tam není " . V Mig 21 MF byla " černá skríňka " tedy ona byla oranžová / označení SARP " ,A tam se zaznamenával také pohyb a poloha stabilizátorů. A tam bylo zaznamenáno při přistání dost pohybů . Tedy s tím " kniplem " musel dost při přistání pohybovat. U Mig 23 , no to už bylo něco jiného , tam už autopilot má režim " automat " , tak pilot přistával buď ručně , nebo na automat / spolupráce s RSBN / . Tam těch pohybů nebylo tolik , a až těsně nad zemí to pohybem kniplu vypnul a přistál. Ale u Mig 21 , tam si to pěkně "odřídil " ručně . Na letištích to vždy fouká , a zpravidla nějaký boční vítr. Bez pohybu "kniplu " pouza za ideálních podmínek . Tj. pěkný protivítr v ose dráhy .
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 12:46
dandee
Ked na pristatie fuka zboku,vylucujes vietor bud kurzovou metodou alebo sklzovou metodou.Ale ziadne extremne pohyby s kniplom sa nedoporucuju.Ked su nejake silnejsie poryvy na pristatie sa naopak zabetonuje knipel aby si nenechal so sebou mlatit.Kmitanie s kniplom pred pristatim nie je absolutne ucinne,to nam aj zozaciatku predvadzali instruktori.V bode podrovnania sa plynule pritiahla riadiaca paka k sebe,nasledoval pohyb hlavy dolava,lebo dopredu vidiet nebolo,a sledoval si vysku zeme pod sebou,ziadne vacsie opravy sa nerobili.Po dotyku so zemou sa stiahol plyn pod zarazku na volnobeh.Ked doslo k vyplavaniu,opravilo sa to potlacenim-povolenim knipla a znovu podrovnanim-teda plavnym pritiahnutim.Inac to bolo pri odskoku,lebo tam to obvykle preslo do kozla a to je nebezpecna figura , tam sa dal plny kotol a opakoval sa okruh.Vynimocne sa to dalo riesit vyhodenim brzdiaceho padaku.Ale to su velke rany,ked z 5-10m masina spadne na beton.
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 13:01
BedaPZ
Viděl jsem několik těch záznamů , tedy těch filmů ze "SARPU " a překvapili mne právě ty velké pohyby . Ale asi je to případ od případu. Během letu opravdu nic dramatického , ale na přistání vždy několik velkých pohybů , ale asi je to také v kterém okamžiku přistání a taky je to hodně o počasi. A taky záznam , když pilot přistával v noci a za špatného počasi a z hotovosti. Jistě za pěkného počasi a za pěkné viditelnosti je to o něčem jiném .
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 13:10
tonde   
BedaPZ: při veškeré úctě k tvému profilu (ten smajlík je velmi důležitý), hodím pohled z druhé strany na MiG-23 a hned v úvodu píšu, že na verzi MF, nikoli ML (tu jsem nelítal), která měla autopilota jiného, který sice dokázal sám udělat sestup, ale nedokázal ovládat přípust motoru, tzn. sice jsi mohl pustit knipl a jít sestup podle RSBN, ale otáčky a tím pádem rychlost jsi musel ovládat sám a myslím si, že by to vyžadovalo kus odvahy, neslyšel jsem o tom, že by někdo říkal, že sedá na automat. Možná to měla i MF, to si teď opravdu už po těch letech nepamatuju (třeba mně i opravíš), ale nikdy by mně nenapadlo to vyzkoušet. Takže celé přistání v teplých.
Na rozdíl od dandeeho já nemůžu psát o MiG-21MF, ale jen F a U, která ještě SPS neměla, ale kdybych srovnal 21F a 23MF, tak 23 byla na přistání o poznání klidnější, ale byla o hodně a to opravdu o hodně citlivější na správnou rychlost vzhledem i na celou mechanizaci křídla, kterou jsem už párkrát popisoval (automatické vysouvání velkých klapek v závislosti na rychlosti atd a ony to vlastně nebyly klapky, ale klapajzny po celé odtokové hraně a k tomu ta brutální sklopná náběžka po celé hraně náběžné). Ale vstupuje tu do hry mnoho dalších faktorů, jako třeba i to, že do 23 jsem se dostal až po několika letech (rocích, aby bylo jasno ), kdy jsem průběžně sbíral zkušenosti z "jednodušších" typů. Tak, jako Dandee šel do Su-22 až z MiG-21 (pokud se nepletu). A určitě by napsal, že v mnoha směrech to bylo úplně jiné létání, než na 21.
I podle toho, jak "kvrdlal" pilot s kniplem se dalo poznat, či je nervák, nebo kliďas. Mohl jsi knipl téměř zabetonovat a řídit skoro celý sestup jen motorem, nebo jsi mohl nervózně hejbat se vším, co jsi měl po ruce
MiG-23MF měl režim autopilota "demfír" - který musel být stále zapnutý (pokud nedošlo k vysazení autopilota) a který primárně sloužil k "odstraňování vlastních kmitů letadla". V těsné dvojici jako vedený jsi krásně viděl, jak stabilizátory vedoucího neustále kmitají, byl to fascinujíci pohled. Bylo cvičení, kdy sis na spárce demfír vypl a zjišťoval, jak se to chová - nedokážu si představit přistání bez demfíru s bednou
Je to zkrátka to samé, co vyžaduje každé letadlo - některé zbytečné pohyby plynem a kniplem toleruje a odpustí, některé už jsou za hranicí a vytrestá tě.
Jak říkal jeden kolega, pilot s mnoha tisíci hodinami - na migu není frajeřina udělat přepad a zlikvidovat cíl... Přivedeš miga do půl metru nad prahem dráhy na rychlosti 310 a tam teprve začíná ten boj o život....
Jenže tohle chce opravdu každé éro - úctu a respekt a jeho perfektní znalost
Peace, brothers!

 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 13:57
BedaPZ
Ještě k tomu režimu autopilota " demfir " česky -tlumení kmitání - . Asi dvakrát pamatuji , že došlo k vysazení autopilota u Mig - 23. Jednou za letu a jednou si to pilot vůbec nezapnul.Ale teď si vzpomínám , že ten režim " demfir " se při zapomenutí zapínal také sám při odlehčení podvozkové nohy . Piloti přistáli , ale dost nadávali a říkali , že to bylo na hranici vystřelení . Ale stalo se .
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 19:35
A.J.Scandall   
No vida, tak já jsem si myslel, že to kvrdlání kniplem mají lidi jako pozůstatek z MiGu, a ono to spíš bude mít kořeny někde jinde, mezi ušima Krásný je, že ty pohyby jsou tak rychlý a protichůdný, že na to relativně velký a relativně těžký éro ani nereaguje (a možná si v duchu něco říká )
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 19:54
tonde   
určitě si něco říká - o tom jsou právě ty zbytečné pohyby kniplem, než letadlo stačí na změnu reagovat, pilot tuto změnu dalším pohybem kniplu neguje. Nedávno jsem letěl ve Skyčmeláku s pilotem, který celý život práškoval a má přes 100.000 přistání (slovy jednostotisíc)!!! A vám řeknu, že tak ladné a vyčačané přistání jsem ještě nezažil a po přistání mi museli zavřít hubu, protože jsem dělal na letišti průvan. Ani jeden zbytečný pohyb, měl mašinku dokonale pod kontrolou, prostě krása.
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 20:25
BedaPZ
To je sice hezké , ale tady je diskuze o Mig 21. A přistání o půlnoci za dost špatného počasi / např. husté sněžení / při přistávací rychlosti 310 km / hod je trochu něco jiného . Pilot viděl dráhu v poslední chvilce . A tak tím kniplem trochu více pohyboval , to je fakt. Tam těch zbytečných a prudkých pohybů zas tak moc nebylo. Pilot byl rád , že přistál.Ale ta diskuze je již někde jinde.
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   3. 8. 2008 / 22:34
dandee
Tu drahu by mal pilot MiG-21 vidiet najneskor na 3.km od drahy,minima pre 21 boli 300m spodok oblakov a 3km dohladnost.Pokial nevidel drahu tak nesmel pristavat.Pokial boli prehanky na okruhu,tak sa popripade vyskusalo pristatie z opacneho smeru,pokial to bolo zasrate vsade okolo letiska a piloti boli vo vzduchu,tak pelasili na zalozne letisko,ktore muselo byt k dispozicii.Ak nebolo ziadne letisko s letovymi podmienkami ,tak sa prestalo lietat.Bohuzial stalo sa,ze malo rozlietany pilot 1.triedy pristaval v Plzni-Linach v noci za hustych podmienok,kde prave po VPRS/vzdialene NDB/v 300m vyske vletel do snehovej prehanky a snazil sa to lamat cez koleno a rozmlatil sa vedla letiska na poli.Stacilo by nezmatkovat a pokracovat v rezime na BPRS/blizsie NDB/a dodrzat klesanie.Ovsem podla predpisu mal aj tak hned ohlasit a odletiet na zalohu.Dalsi co pristaval za nim isiel na zalozne letisko a pristal v poriadku.Bol to pruser ako kazdy smrtak a namoceni v tom boli radarovy riadiaci,meteorkar aj riadiaci lietania na vezi.
 

MiG-21 - trochu o letovych vlastnostiach/pokrac IL-2 real/   4. 8. 2008 / 18:36
BedaPZ
OK , při zhoršeném počasí letěl pilot na záložní letiště. Ale já mám pouze připomínku k prvnímu příspěvku " Pilotaz v takychto rezimoch musi byt plavna bez hrubych zasahov,na finale sa nastavi ten spravny uhol klesania a rezim motoru aby sa udrzovala rychlost az do podrovnania,ziadne cvicenie s kniplom tam nie je. Viděl jsem mnoho přistání Mig 21 skoro všech verzí , mnoho dobrých i horších pilotů , ale málo kdy to bylo z mého pohledu plavné a jednoduché přistání . I dost dobrý pilot někdy udělal pěknýho " kozla " i při pěkném počasí . Dokonce " přistávajíci " někdy hodnotil přistávání pilotů známkou .
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ