Tak s tebou je to prostě tragédie no
Ale s tím tvrzením nesouhlasím Já o plachtění nevěděl naprosto nic a v Condoru jsem NA MYŠI(!) nalítal několik hodin A v IL-2 jsem se učil přistávat... co se týče vzletu...tam snad nejde nic zkazit Přidáš plyn a čekáš, až se to vznese
Podle mě je SIMULÁTOR program, který něco simuluje a vzhledem k současným možnostem není možné, nebo resp. možné je, ale nejsou na to dostatečně silné stroje, aby se simulovaly veškeré vypočítatelné vlastnosti toho, na co je program zaměřen (auta, letadla, lodě, apod.). Proto se tyto programy podle mého názoru vyvíjejí záměrně pouze s částečnou realističností.
Když vezmu vzpomínané simulátory, tak FSka je zaměřena na přístrojové létání, takže odpadá z veliké části realistika letu, ale i v základní instalaci se dá říct, že si čověk může vyzkoušet základní vlastnosti přístrojového letu (ILS, VOR, DME, NDB) a pohyb, popř. procedury na daném letišti. K tomu samozřejmě dalších milión drobností, které to vylepšují....
IL-2 je bojový simulátor, takže je zaměřen na realistiku letu, aby v blízkých soubojích a akrobatických manévrech co nejlépe napodobil chování letadla při těchto složitých manévrech a taky, protože je to bojový simulátor, tak je zaměřen na poškození letadla a jeho vliv na letové vlastnosti. Neříkám, že to simuluje naprosto přesně (díru v křídle nebo pád s jedním křídlem asi moc lidí z nás nezažilo, žeano), FSka taky přístroje nesimuluje naprosto přesně. Na druhou stranu je, co se týče ovládání systémů letadla dost mizerně a co se týče navigace, tak ještě hůř.
Condor je zase zaměřen na plachtařství, takže se specializuje na termální cirkulaci ve spodní části atmosféry, tudíž je docela pěkně propracována tvorba oblačnosti, také vlastnosti kluzáků jsou taktéž relativně pěkně propracovány (aerovlek - turbulence při vletu do vrtulového víru apod.), ale zase je velmi chudý na přístroje. Není jich moc, nejpropracovanější je samozřejmě vario, nevím teď, jestli se nastavuje QNH na tlakoměru, ale navigace - GPS, co jednoduššího udělat žeano A zase nesimuluje naprosto přesně všechny tyto jevy, ale jen částečně. A opět je to pro danou skupinu hráčů (simulantů ) dostačující
Takže asi tak... dalo by se pokračovat o každém simulátoru, včetně MS Train simulator, LFS, Boat simulator apod.
Z těch, co jsem popsal se snaží pouze FSka oslovit asi nejširší oblast lidí, kteří se k dané problematice nějak hlásí, proto je taková jaká je a X je opět krůček k tomu, aby se spojily všechny kladné vlastnosti všech oblastí, které jsou programátoři schopni do programu vložit, tedy, přibyla termika, možná se zlepšily lehce letové vlastnosti a dále se rozvíjí základ, tedy přístroje Ostatní se snaží vylepšit stávající vlastnosti, ale nerozšiřují oblast pokrytí svých simulovaných vlastností
Takže tvrzení, že je něco simulátor jen proto, protože člověk, který do toho sedne musí mít nějaké teoretické vlastnosti je někde trošku mimo Posaď 5leté dítě do trenažéru B737 na Ruzyni a můžeš v tu ránu prohlásit podle toho tvrzení, že to už není simulátor, protože v tom sedí někdo, kdo o té problematice nemá ani páru
Toť můj názor |
|