| | | Qantas má opět problémek 28. 7. 2008 / 22:44 | |
| | | |
|
| | | Qantas má opět problémek 28. 7. 2008 / 22:57 | |
| | A prý, že se za letu nedají otevřít |
| |
|
| | | | Qantas má opět problémek 28. 7. 2008 / 23:37 | |
| | ty jo, napadlo mě úplně to stejný v souvislosti s předchozím vláknem |
| |
|
| | | | | Qantas má opět problémek 28. 7. 2008 / 23:43 | |
| | Potvrzuje se pravidlo, "Všechno jde, když se chce" Hlavně by mě zajímalo o jaké dveře tam šlo, to tam nebylo napsáno, teda aspoň jsem si toho nevšim a co byla příčina... |
| |
|
| | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 00:15 | |
| | | |
|
| | | | | | OT: všechno jde, když se chce.:) 29. 7. 2008 / 00:18 | |
| | | |
|
| | | | | | | OT: všechno jde, když se chce.:) 29. 7. 2008 / 01:35 | |
| | No tak to je síla Tomu nevěřím Nebo že by prasečí evoluce začala? |
| |
|
| | | | | | | | OT: všechno jde, když se chce.:) 29. 7. 2008 / 02:06 | |
| | vipadá to tak, ale u některých nejmenovaných soudruhů poslanců už evoluce začala dávno |
| |
|
| | | | | | | | | OT: všechno jde, když se chce.:) 29. 7. 2008 / 09:14 | |
| | Myslíš velkou říjnovou evoluci? |
| |
|
| | | | | | | OT: všechno jde, když se chce.:) 29. 7. 2008 / 11:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | OT: všechno jde, když se chce.:) 29. 7. 2008 / 11:15 | |
| | Hm, jak se tak dívám, tak to bude asi vhodný kandidát pro politickou scénu. |
| |
|
| | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 07:22 | |
| | To jsou ty ceske "noviny"... Na iDnesu je to taky tak podane, pritom to je kec... Nezavrely se podvozkove "dvere" (dle zahranicnich webu) a nasi novinari z toho udelali kachnu (nic proti kachnam ). |
| |
|
| | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 08:32 | |
| | No to je vůl ten novinář. Letadlo se propadlo o 6 km ! Hlavně to propadlo. |
| |
|
| | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 08:36 | |
| | No dyt jo... Pri poslednim letu z Bergama do Bratislavy se nam propadlo letadlo o 12 km a az v Bratislave se ho podarilo pilotum zastavit... |
| |
|
| | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 10:44 | |
| | Tak proto jsi z toho byl tak vyděšený |
| |
|
| | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 12:46 | |
| | Bodejt... Bys nebyl, kdyby ses propad o 40000 feetu dolu az na letiste??? |
| |
|
| | | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:48 | |
| | Cece jo, dokonce nad horama a mrakama... |
| |
|
| | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 13:02 | |
| | No jo no, to je přesně ten problém. Katastrofické filmy všechny učí, že jakmile nastane dekomprese, tak vypadnou masky a letadlo se začne okamžitě s obrovským hlukem a vibracemi pod úhlem nejmíň 45° řítit k zemi, načež piloti, posádka, nebo nějaký hrdina z řad cestujících bojuje s řízením bez autopilota o opětovné získání kontroly nad strojem a vybrání těsně nad zemí. Čili ono rychlé klesání je důsledkem oné dekomprese a brzká smrt, nikoliv zcela standardní postup posádky, jak umožnit cestujícím přežít v bezpečné výšce
A přitom pokud dekomprese nastane, tak jednak letadlo začne klesat až jakmile klesání zahájí piloti (a ti mají svých pár kroků předtím, než klesání zahájí), druhak informují cestující o tom, že zahájili nouzový sestup a že si mají nasadit masky a dýchat normálně a za třetí to samé činí posádka. Celý proces navíc není nic strašného ani bůhvíjak smrtelně vypadajícího, prostě to jen klesá trochu rychleji než normálně při přiblížení na přistání (asi tak o 25%) a to ještě jen kvůli vysunutým speedbrakům (které jsou někdy potřeba tak jako tak), které jsou taky to jediné co způsobuje vibrace - obecně nebýt vypadlých masek, takový emergency descent normální cestující od úplně normálního klesání do cílové destinace ani nepozná ;o)) Nehledě na to, že bez ohledu kolik toho piloti zklesají, vyrovnají nejpozději v 10.000ft, což je pořád 3 kiláky nad zemí
No prostě...škoda mluvit. Osobně bych byl mnohem raději, kdyby se cestujícím před letem krom toho že vypadnou masky a jak je nasadit taky řeklo, že v tom okamžiku zahájíme zcela normální a plně řízené rychlé klesání do bezpečné výšky, kde je normálně dýchatelný vzduch (a to je taky jediný důvod onoho klesání), abyste si masky mohli zase sundat a poletíme na nejbližší letiště, kde bezpečně přistaneme. A třeba jim i ukázat video, že ano, rychlá dekomprese taky znamená mlhu v kabině a rychlé ochlazení, protože nastane rychlý pokles tlaku a je to zcela normální jev.
Ale zase faktem je...že pak bychom si v Blesku nemohli přečíst o smrtícím propadu neovladatelného stroje do hlubin, který na poslední chvíli zachránila hrdinná posádka. To člověka celkem potěší, za to že "zmáčkne Level Change na MCP" ;o) |
| |
|
| | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 13:16 | |
| | moc pekne |
| |
|
| | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:09 | |
| | 2 otázky
1) Jaká je maximální rychlost klesání při dekompresi? Je to nějak omezeno z důvodu prdší změny tlaku během klesání?
2) Proč se na přistání jde o 25% větším klesáním? Jaký to má důvod? Přece lze pak přistát jako za normálních podmínek s nepřetlakovaným trupem, popř. má to nějakou spojistost s konstrukcí letadla a tím, že dojde k dekompresi, že by mohla být narušena? |
| |
|
| | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:36 | |
| | 1.) Závisí na dopředné rychlosti letadla, která je ve větších výškách limitovaná Mmo a pak pod transition Vmo. Čím větší dopředná, tím rychlejší i klesání. Na druhou stranu, i když je v procedurách uvedeno, že "unless structural integrity is in doubt, increase speed to Mmo/Vmo", tak se ponechává nějaká rozumná aktuální (která se ručně plynule zvyšuje tak jak na ASI utíká barbers pole) a vysunou se speedbraky. Protože jak to tak bývá, speciálně u explozivní dekomprese si člověk ničím ohledně draku moc jistý být nemůže...Obecně je pak rychlost klesání nějakých 4000-5000fps, takže ve FL100 je letadlo za nějakých cca 5 minut (ne za půl minuty jako ve filmech a to plně dostačuje - kyslíku mají cestující na min. 12 minut. Z hlediska změny tlaku - přežití má holt větší prioritu než bubínky. Ale zas takový problém to není...
2.) Asi jsi špatně pochopil co jsem psal - prostě speedbraky ti zvýší klesání o průměrně 25% když je použiješ a tak se používají pro emergency descent standardně, nebo někdy i pro normální přiblížení, když je potřeba honit profil sestupu...Po sestoupání do FL100 už je nepotřebuješ, pokud ti vychází přiblížení... |
| |
|
| | | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:46 | |
| | ad2) mě zaskočilo to, že jsi psal "přiblížení na přistání" a vzal jsem to jako fázi někde u středního nebo konečného přiblížení Ale obecně se dá říct, že pod FL100 se dá pokračovat naprosto normálním způsobem "jakoby se nic nestalo"? |
| |
|
| | | | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:53 | |
| | No to je fuk, speedbraky prostě použiješ, když je potřeba Ať je to ve FL380, nebo při emergency descent, nebo třebas při chytání ILS...
A k té poslední větě - ano, samozřejmě s prioritou toho, že je někdy potřeba urychleně přistát (poškození, zranění cestující, ...) |
| |
|
| | | | | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 14:55 | |
| | Tak jsem si to myslel Díky |
| |
|
| | | | | | | Qantas má opět problémek 29. 7. 2008 / 19:17 | |
| | zrovna ted v cervenci byly ve FIRu dve nouzova klesani, jedno z FL370 (do FL100), druhe z FL270 (do FL150, asi jen mensi ztrata pretlaku a chteli proste niz) a oba klesali "jen" cca 3000ft/min |
| |
|
| | | | | Qantas má opět problémek 30. 7. 2008 / 08:35 | |
| | Někde jsem četl (tudíž je to velmi silně nepodložená informace), že systém letadla dokáže zahájit sestup při dekompresi sám. Prý jaksi z důvodu předpokladu, že piloti letadla mohli vlivem prudké dekomprese omdlít. Nechci se přít, to rozhodně ne, jen by mě zajímalo, co je na tom pravdy nebo jsem jenom skočil nějakému pisálkovi na špek |
| |
|
|