FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dopravní pilot Jeden příspěvek | Celý strom
Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:04
marzi
Ahoj chtěl bych se zeptat co je vlastně všechno potřeba pro to, abych se mohl stát dopravním pilotem.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:05
Lowmick   
1. Zdravi
2. Penize
3. Cas
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:20
Zaremba   
4. Peníze
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:06
Slávek   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=227446&lan=0&style=2

Tady to najdeš i poutavě popsané
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:12
marzi
Tento článek jsem si četl je pěkný, ale není tam co je třeba umět a co pro to udělat a takové.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:17
Lowmick   
Bud si vezmes neco malo pres mega a pujdes do integrovanyho vycviku ze kteryho vylezes jako dopravni pilot nebo budes modulove sbirat kvalifikace, ze zacatku jako PPL pres SEPa, MEPa, IR, CPL a ATPL teorii. Tot vse, da se rict ze jde o to litat obchodne vicemotorovy masiny podle pristroju...
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:18
marzi
Myslím si že lepší bude už ten milion
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:21
Lowmick   
No pockej, ono to s kvalifikacema vychazi uplne nastejno, jde jen o to ze integrovane to je drazsi a na konci dostavas normalka komplet papiry, modulove to sbiras postupne. Ve vysledku mas ale stejny licence a kvalifikace. Cenove to je jiny.

Na druhou stranu jestli pro tebe ceny pres milion nejsou problem tak v klidku muzes zvolit ten integrac.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:22
marzi
Takže prosím ještě jednou, v letedle sem seděl párkrát a co mám teda od začátku pro to udělat nejsem throtl ale dost mi o to jde.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:26
marzi
Nemyslím ty licence ty jsem si našel i jejich přibližnou cenu ale co dál
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:40
Lowmick   
Jak co dal? Dal uz ses dopravni pilot. Hele nez si nahrabes CPL hodiny tak to taky chvilku zabere (teda pokud opravdu nemas v levy kapse pul mega a v pravy to samy). Takze v klidu si muzes zacit litat PPL...
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:27
Luděk Ch.
1) začít studovat angličtinu, bez perfektní angl. nemá smysl začínat, nikam se nedostaneš
2) ověřit si, jestli jsi dostatečně zdravý
3) sehnat nejlépe několik milionů a pak čekat, až budeš mít dostatečný věk
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:28
marzi
Z aktivní angličtinou jsem už začal jen kvůli tomu, a věk je na to cca kolik ?
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:30
Jaakov   
Hlavní je tohle: http://www.dsa.cz/index.php?node=9&frommenu=1
S PPL můžeš začít i v těch 16. jinak nechápu, co dalšího chceš vědět...jediný co mě už napadá je jít, zavolat někam a říct jim, že bys chtěl lítat.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 10:44
marzi
Díky moc za pomoc, pár let si ještě počkám a jdu do toho
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:06
molek
Nebo běž studovat školu: 1.kterou si platíš sám
2.nebo můžeš jít do armády kterou neplatíš, ale když jsem viděl kolik lidí berou tak to je jen pro vyvolené a známé, hold je to o těch penězích
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:59
orlík
To jsou teda poměry, když se do armády chodí ze známosti.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 14:32
Zaremba   
To je blbost. O tom si můžou tak maximálně povídat Ti, kteří nebyli přijatí a teď hledají záminku, jak by z toho vyšli s čistým štítem. Stačí se podívat na to kolik lidí se do oboru přihlašuje a jaké mají předchozí kontakty s armádou. Letos promovalo 16 lidí znám jich 7 a z nich pouze jeden má svého příbuzného u armády. Tady tyhle řeči plné závisti bych bral s velmi silnou rezervou. Na to se tam dostat a udržet jen tak někdo nemá. Já osobně na to nemám ani zdravotně a už vůbec ne vědomostně Ale nikdy bych si netroufl říct, že obálka je součástí přijímacího řízení..
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 14:57
zuNus   
do armady se znamosti
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:24
Zaremba   
Jestli budeš čekat, ujede Ti vlak. Pak se do něj nastupuje o něco hůř (určitě se tu najde někdo kdo Ti řekne, že ne, ale věz, že začít teď je jednodušší). Jsi v ideálním věku začít lítat. Klidně větroně, potom bude vše snazší a rychlejší.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:30
molek
Jo na větroně jsem zapoměl, je to nejlevnější způsob jak začít lítat a většinou každý pilot začínal na větroni.Třeba se ti to tak zalíbí že u toho zůstaneš
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:07
milan
http://www.profipilot.sk
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:09
Jakub Edr
Když už se to tu načalo můžu se zeptat jak by to bylo přes armádu? Tam by to snad mělo finančně vyjít levněji nebo ne???

Teď teprve půjdu do 8. třídy ZŠ, ale kam potom mám jít???

Moc dík za odpovědi
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:13
molek
Jdi na jakoukoliv střední a pak na vojenskou univerzitu obrany v Brně.Neplatíš nic.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:24
Jakub Edr
Moc ti děkuju

A ještě jsem někde slyšel, že když potom půjdu na tu vysokou a stanu se vojenským pilotem, tak nemůžu hned zdrhnout k civilu, ale že tam musím chvilku vydržet.


Ale to je jedno nějakej ten rok tam zůstat nebude problém.

A ještě jednou dík
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:28
molek
JJ pár let sloužit u armády musíš aby si splatil peníze které do tebe investovali, ale jestli se tam dostaneš tak klobouk dolů, protože letos brali k pilotům 5 nebo 6 lidí
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:33
Jakub Edr
Pomůže mi, že jsem byl letos druhý nejlepší ve třídě a že se prostě dobře učím???

Nebo je to spíš kdo dá obálku protože dneska je to bohužel jenom o obálkách
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:35
molek
Tak v 7. třídě se učí skvělě, ale samozřejmě se uč, určitě ti to pomůže, no a o obálkách.......víme svoje.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:46
Jakub Edr
Jo to vím taky, že se v 7. třídě dobře učí a to většinu času strávím u PC a učím se minimálně a z toho neučení jsem měl 3 dvojky z AJ (ale už se zlepšuju a navíc vím spoustu slovíček co jsme se ještě neučili) RJ (no musíme mít druhý jazyk) a HV (zpívat v kokpitu nebudu)

A jak psal LZKZ, tak se zdravím jsem na tom dobře. Brýle nemám, občas chytím nějakou tu chřipku a alergii mám akorát na radar a Cikrta
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:49
B3d4   
Vidiš, já měl v sedmý třídě samý a na střední se držim se 7 dvojkama a jsem rád, ale to sem nepatří...jenom mě zaráží tvůj vyhraněný postoj na politiku v tak nízkém věku, radím ti dobře, vykašli se na lítání a dělej premiéra...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:57
Jakub Edr
To je nápad se*u na lítání premiér dostane minimálně stejnej plat jako pilot ČSA a akorát, že nedrží joystick nebo berany a nemá za sebou 200 kaštanů, ale sedí na tý sví tlustý prdeli a občas řekne nějakej blábol...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 12:00
Jaakov   
Ty se hlavně vyser na politiku, radary, cikrty a všechny další a soutřeď se na lítání. Stačí chtít a mít peníze a už teď hned můžeš vyrazit do nejbližšího aeroklubu s tim, že chceš lítat...
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 22:35
jemen
A hlavně rozum...jak se tak tady dívám, tak 95% by neprošlo na psycho
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 22:43
OK-PPT (AVP57T)   
Jo, taky si říkám, já jsem tady známý psychouš a podle ZuNuse snad i mentál.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 23:02
zuNus   
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:49
Lowmick   
aha, a na EEG, EKG popr. trebas neurologii, spirometrii nebo audiografu jsi byl kolikrat?

ja jen ze dochtori bejvaj nekdy protivny a na ULZtech te komplet proklepnou
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:50
B3d4   
Nechci mluvit za něj, ale já byl na všem až na ten spirometr
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 12:43
Toomitsch
Hlavne ta pani doktorka na ocnim
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 13:36
LS
jo tak ta by stala za hrich Teda jestli myslime tu samou
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 13:42
maco
Je hezká? Já když na ni koukal, tak mi do očí svítila baterkou
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:34
Zaremba   
Jo, z vyšetření u ní si toho moc nepamatuju, měl jsem jiné zájmy
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 16:57
MiG-21MFN
jo, ta je hezká, ale mě vynadala, jak to že vidim všechno, když to vidět nemám
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 16:58
LS
no me zase nemohla zase najit oko ci co dobu jsem koukal do nejakeho pristorje a pry zda jsem si nekapal neco do oci a pak ze to nasla
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 17:00
MiG-21MFN
jo to mě zase jak svítila do očí, tak mi prej nereagovala zornice no na EEG mi to zase dělali dvakrát, protože mi nasadili rozbitou kuklu a všimli si toho docela pozdě
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:53
LZKZ   
No, to je dobré, že nemáš okuliare, ale potrebuješ mať v poriadku aj srdce, chrbticu, nervy atď. Myslím, že sa robí aj rozbor krvi. Neboj, ja si tiež vždy myslím, že som v poriadku a potom mi obyčajná detská lekárka objaví také choroby, ktoré snáď ani neexistujú .
Ale to neber v zlom, ja ti strašne držím palce, ja už stíhačky mať nebudem, ale prečo by si ich nemal mať ty? Dúfam, že raz ti tu všetci budeme gratulovať tak, ako Davidovi Dosoudilovi
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 18:55
Doug   
Ahoj, zatím jsi moc mladej, choroby se ti vyhýbají, a učení v sedmičce jde jedna báseň. Problém na UnObu je v tom, že tak jako ty se tam hlásí stovky lidí, ale bere se jich jen pár. Není to jen o tom, že nemíváš chřipky, dobře vidíš a slušne ti jde učení. Důraz se, co se týká studia, klade na angličtinu, techniku (matematika a fyzika...respektive jejich odvozené vědní ůdisciplíny strojní a elektrotechnické, protože diplom nemlžeš dostat z lítání, ale z nějakého strojního nebo elektrotechnického oboru), dále se vyučují letecké předpisy, navigace, důležitá pro pilota je i fyzická zdatnost - většina mých kamarádů pilotů od školy hodně a pravidelně sportovala (plavání, vytrvalostní běh apod.) Co se týká zdravotního stavu je třeba být stoprocentní nejen na očním (týká se ostrosti vidění a očních vad, ale i barvocitu, šerosleposti atd.), ale musíš perfektně slyšet, mít výborné krevní testy (cukr, cholesterol, bilirubin aj.), vyhovovat krevním tlakem a EKG, testuje se psychický stav, krátkodobá a dlouhodobá paměť, na neurologii mimo jiné i EEG..., na chirurgii se měří zakřivení páteře (na to pozor při sezení u PC)... Zkrátka je toho hromada a jsou to samé vychytávky, na jakékoliv drobnosti se při vstupních testech bez milosti končí, protože za tebou stojí fronta dalších. Výcvik pilota a zvášť vojenského stojí miliony a armáda si v tomto ohledu může vybírat, jelikož ten výcvik poskytuje zdarma.
Takže rada na závěr, uč se fyziku, matiku a anglinu, sportuj, neseď u PC, jez zdravě a pokud budeš mít za 6 let ještě zájem tak s maturitním vysvědčením, na kterém budou převažovat jedničky, zamiř do Brna. Ale ještě jedno bych rád podotknul. Univerzita Obrany už zdaleka nedosahuje úrovně Vojenské Akademie, já bych být tebou volil dražší variantu.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 19:28
Jakub Edr
Dík za rady
Vidím, že o tom víš hodně.
A v učení jsem na tom dobře. Matematika mě dost baví a už ve 3. třídě jsem chápal mocniny A fyzika je taky v pohodě

S tou fyzičkou je to truchu horší, ale není to tak hrozné (mám skoro nadváhu - 172cm a 72kg) 60m uběhnu za 9,5 sekund, ale vytrvalostní je horší

uvidím jak to bude a když nevyjde pilotování, tak snad alespoň práce u letadel
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 20:57
Tragédie v JRD
myslim ze je to trosku predcasne... resit kolik vazis a za jak dlouho co ubehnes.. protoze za tech par let to bude uplne jine....

ses dobrej ze jsi ovladal mocniny (ja v peti letech cetl ... ale zrovna odmocniny fakt asi nikdo moc resit nebude...
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 16:18
B3d4   
Já četl už ve 4,5 opravdu, učitelky ve školce šíleli že jsem poznal obrázek zeleniny jako jedinej
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 18:05
Jaakov   
Ale shodu podmětu s přísudkem nepoznáš ani dneska
rejp
 

Dopravní pilot přes armádu   25. 7. 2008 / 17:12
B3d4   
Ale jo, ale ,usím u toho myslet, což se málokdy stává...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:02
Doug   
No není za co, já tam studoval a vším, co popisuju jsem prošel sám, nebo to mám z první ruky od kámošů pilotů. Nevěš hlavu, ani nepropadej euforii, za 6 let se může změnit spousta věcí a to jak k lepšímu tak k horšímu - aniž bych chtěl sýčkovat, taky se klidně může stát, že za rok budeš chtít být něčím úplně jiným, anebo se ti otevřou úplně jiné možnosti a staneš se pilotem úplně jinou cestou...nikdy nevíš, máš času habakúk.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:06
Jakub Edr
Máš pravdu. Nevím co bude zítra...a co teprave za 6 let
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:35
LZKZ   
Obálka plus poriadne zdravie. Pretože aj keď v tej obálke budeš mať desať melónov, do mašiny ťa proste nepustia, ak nemáš PERFEKTNÉ zdravie.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:36
B3d4   
Tak řel bych, že piloti nebudou asi brát za důležité že jsi byl v osmé třídě ZŠ šprt ale budiž, důležiý jsou 4 roky na střední...když budeš šprtat i tam, tak tě na většinu škol vezmou bez přijímaček, ale nevím jak to je u pilotů AČR já chci na civil jestli mi rozumíš ...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:44
molek
Já osobně bych šel na větroně pak PPL atd atd až na dopraváka
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:47
B3d4   
Hele, taky jsem měl takovej plán, ale jelikož mi větroně a ULL přijdou takový zvláštní, tak si šetřim a začnu od Zlínka nebo o něčeho takovýho...prostě motory
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:49
maco
ULL ti stejně nepomůže, protože hodiny na ULL se na "normální" éra nepočítají. Jde to jen obráceně.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:49
B3d4   
Tak proto právě chci v 18 začít na Zlínech , a nebo to risknu a udělám to jako Míra Dušínůj, ale to nevim nevim
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:52
molek
Štěstí přeje odvážným
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 11:53
B3d4   
..připraveným
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 17:03
MiG-21MFN
jestli mužu poradit, tak jdi prvně na GLD a pak PPL. já to tak udělal a nemužu si stěžovat. na větroních se naučíš spoustu věcí a relativně levně. takže na PPL jsem nemusel lítat zbytečně okruhy navíc, nouzáky a tak podobně, protože jsem to měl všechno už natrénovaný z blaníka. stačilo nalítat to co je v osnově a šlo se dál. taky sem pak měl solo za 3 dny
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 13:58
zuNus   
letos nebrali nikoho moulo
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:02
LS
cekaji, az se prihlasis ty?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:06
zuNus   
jeste studuju az dostuduju tak to skusim jeslti vuebc bdue otevreno,ale neividm to uz slibne tak jako pred 3roky , ja to vidim v usa si udelat PPL H a CPL H celkove to vyjde do 400tisic ,a to unas by te vyslo jenom ppl h u dsa
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:16
LS
no doufam, ze jsi v anglictine lepsi nez v cestine, jinak si PPL a CPL udelas maximalne ve FS
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:49
zuNus   
aj je zcela v pohode
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:50
LS
si teda veris
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:55
zuNus   
co si verim? ses asi neakej divnej,+ kdyz budu v usa treba 2mesice , to se jako nmuz zdokonalit jeste vic v jazyku? nebo jenom ja od tebe to mam zakazany? se prober a zapni si FSku
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:59
LS
no jenze samo od sebe abys tam zacal litat, tak uz potrebujes ten jazyk ovladat a ne ze se budes zdokonalovat pri tom. Samozrejme ti v nicem branit nebudu, kdyz si myslis, ze je to tak vyhodne. Ale kde mas zapocitane vydaje tam? Ubytovani (budes bydlet ve stanu u letiste?), jidlo (asi psi konzervy)???
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 15:01
zuNus   
Tak samozrejme tam je moznost nekde pracovat a vydelat neakou korunku.

___________________________________________________________________________________________

Helicopter Academy has a free condo available for students at the Lantana Airport in West Palm Beach, Florida so you don't have to worry about a lease, utilities or internet. You'll be living with instructors and training round the clock. No need for a car.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 15:03
LS
je super, jak to mas naplanovane, uz jen aby ti to vyslo...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 15:31
zuNus   
proc by nemohlo? protoze mi to neprejes?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 16:20
LS
ja ti to preju, klidne si litaj pro USAF, jak jsi chtel jeste nedavno. Tady jsme se ti akorat snazili naznacit, ze si to predstavujes trosku jako hurvinek valku a realita bude uplne jina...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:45
zuNus   
co je realita jina? Nevis co pises,pokud se nepletu,skoro kazdej tvrdel ze cech nemuze litat za USAF,ale pravda je ze muze.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 23:10
LS
ty uz to nehul, nebo jsi se zase prejedl v KFC?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 23:12
OK-PPT (AVP57T)   
to sedlo jak kastrol na řiť.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 23:41
zuNus   
co to meles? ja nejsem fetak :-* a v kfc jim , no a? aspon muj sen neni hrat fsku :-*
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 23:54
OK-PPT (AVP57T)   
Co to meleš za stolice? Kdo tady má sen hrát FSku? Ujasni si laskavě pojmy. V tomto kontextu je sen něco neuskutečněného, co si dotyčný přeje. A kdo z členů zdejšího fora plánuje do budoucna, že si sedne k počítači a půjde si zalítat? Myslím že nikdo. Řekl bych, že drtivá vetšina si přeje létat v reále. A simulator je pouze jakási kompenzace toho, že se dotyčný, ať už z jakéhokoli důvodu, nedostane na letiště.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 00:26
zuNus   
malej sef,vau
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 00:35
OK-PPT (AVP57T)   
A to je jako tvůj argument? Dělej něco se svou slovní zásobou, protože jednovětné, nebo jednořádkové odpovědi jsou poněkud ubohé.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 00:44
zuNus   
protoze ses asi mental,to je snad moje vec ze zeru v kfc tak to nemusis resit
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 00:53
OK-PPT (AVP57T)   
To že "žereš" v KFC mě nezajímá. To zmínil Lukáš. Mně je u zádele, jestli pak bude vypadat jak hlavní aktér reklamy na uzeniny Krkovička.

Já jsem se ti pouze snažil vysvětlit, že není snem členů létající komunity si zalítat FSku.

Jestli neumíš číst, doporučuji začít u slabikáře pro první třídu. Děkuji, dneska se s tebou loučím a jdu spát, protože jdu ráno do práce. Dobrou a hezké sny o F-14.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 00:59
zuNus   
ja myslim celou tvoji diskuzi,co si clovek procte.
 

Dopravní pilot přes armádu   26. 7. 2008 / 11:42
mysak949
F-14 už v ty době davno litat nebudou,pač je postupne nahrazujou jinejma erama....
18158 B / 600 x 463 / f14_6.jpg
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:18
Jaakov   
V USA CPL(H) za 400tisíc korun???

Nejlevnější cesta k CPL(H) podle toho, co jsem si vygooglil je ca cca 1200000 kč a to je jenom výcvik, nějak se tam musíš dostat a nějak tam musíš min 10měsíců za něco žít...takže zas až takový terno to není... Samozřejmě, pokud srovnáváš pouze cenu výcviku, je to cca 1/3 ceny ve zdejších podmínkách...ale 400tisíc je nesmysl.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:28
Jaakov   
Z čeho jsem čerpal:
http://www.pelican-airways.com/new/propilot.htm
Jo a těch 400 tisíc v Deltě je bez DPH 19%
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:51
zuNus   
tak to mco googlik neumis a milion dve ste tisic?

napr ppl h

Robinson R-22 Private Pilot 14 CFR141

'

Per Hour


Total


27 Hrs. Flight Instruction


$250


$6,750.00


8 Hrs. Solo Flight Time


$215


$1,720.00


35 Hrs Ground Instruction


$35


$1225.00


Books & Materials


n/a


$190.00


Private Written Exam


n/a


$70.00


FAA Examiner's Fee


n/a


$400.00


Medical Exam


n/a


$85.00


'


TOTAL


$10,440.00
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:57
LS
a ty jsi tak dobry, ze vsechno odlitas podle minim hodin? A tohle je pokud se nepletu jenom PPL, kdezto tamto bylo i CPL atd...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:59
zuNus   
teoreticky to jde odlitat na minimum hodin a i kdyz ne tak max + 40 000kč a ne jak psal jaakov + 800 000

Commercial Helicopter rating for those with Private Helicopter rating already completed

'

Per Hour


Total


30 Hrs. Flight Instruction


$250


$7500.00


70 Hrs. Solo Flight Time


215


$15050.00


35 Hrs Ground Instruction


$0


$0.00


Commercial Written Exam


n/a


$70.00


FAA Examiner's Fee


n/a


$400.00


'


TOTAL


$23020.00
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 15:50
Zaremba   
Teoreticky samozřejmě ano, hodně teoreticky to bude i + 40k. Ale nevěřím tomu, že nelétající člověk, který zahájí svůj první výcvik si vystačí s minimem popřípadě s minimem + 40k při současných cenách letové hodiny...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:47
zuNus   
ja zahajuju prvni vycvik?ja nikdy neletel ve vrtulniku? ja nikdy nezkoušel pilotovat vrtulník?nepiš co nevíš
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:54
OK-PPT (AVP57T)   
Súdruhu, nerikaju ti chrobak vrecko?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:55
zuNus   
co to zase meles?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 23:00
OK-PPT (AVP57T)   
Ty nepoznaš chrobaka vrecka? Ten tež všecko zná, všecko umí a všude byl.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 23:08
zuNus   
ne neznam , jj to budu asi ja
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 07:34
Zaremba   
Tak to se omlouvám. Většinou se tu piloti známe alespoň od čtení. S některými i osobně nebo jen od vidění. S Tebou jsem tu čest neměl, proto jsem - zřejmě zcela chybně - vyvodil, že jsi letecky neposkvrněn.
Mohl bys, prosím alespoň naznačit, co už máš tedy za sebou?
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 09:34
zuNus   
tu ne,na icq ano
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 16:32
MiG-21MFN
prosim tě, stejně všichni víme, že máš akorát seznamovák na blaníku
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 16:38
zuNus   
?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 19:51
Jaakov   
15 000 USD PPL(H)
47 000 USD CPL(H)
Celkem cca 62000 USD = 930 000kč
Ty blbe, po PPL(H) musíš eště nalítat PIC hodiny, abys vůbec moh začít CPL(H) training.
Nauč se anglicky...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 20:03
Jaakov   
http://www.heliserv.com/pdf/hsi_brochure.pdf
Tady vo něco levnější, zkus si spočítat hodiny...
CPL(H)+PPL(H) celkem cca 40 000USD, což je cca 600 000kč
NIcméně když si sečteš hodiny tak je jich 150...kampa nám uteklo těch zbejvajících 50????
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 22:49
zuNus   
dobry zas se prober,tady v cechach taky nemas zacutovany neakych xhodin ale jenom cenu PPL a CPl.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 09:45
Jaakov   
Jak prober? To je, ale nutný, abys moh navázat ty chytrej, pochop, že se tě tady nesnažim ztrapňovat, ale vysvětlit ti to. Abys byl CPL, tak musíš mít min 200h včetně výcviku na CPL. Takže těch 50 zbejvajících hodin si do toho musíš započítat.
Celý jsem to psal hlavně pro to, abych tě vyved z představy, že v USA to je za 400 sakum prdum a lítaj tam pečený holubi do pusy...to je všecko. Když seš ale chytrej a akorát se do všech navážíš, páč tomu rozumíš ze všech nejlíp, tak to je potom smůla no...
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 16:12
zuNus   
se probrat muzes no unas tio taky nemas nidke napsany,pisu vycviky,tady clvoek taky napsie vycvik ano chci litat na boeing napsises cennu milion a
muze to byt 100x vic.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 16:33
Koprik
...nerad nekoho poucuji, ale nechces si svoje prispevky po sobe nekdy precist? Tezko uverit tvym odbornym argumentum kdyz nesesmolis ani 2 radky jednoducheho textu v materstine, ktere maji hlavu a patu! Nebo jsi pristehovalec, ze s tou cestinou tak bojujes?))))HOWGH!
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 16:39
zuNus   
pristehovalec a bojuju
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 18:10
Jaakov   
No, snad jsem tě dobře pochopil.
Takže: Kdyby sis pamatoval cos napsal v předchozích příspěvcích ( http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=240966&lan=0 ) tak by ti došlo, že akorát reaguju na tvoji hodně naivní představu, že v USA odlítáš vše potřebné k tomu, abys mohl lítat s vrtulníkama za prachy v přepočtu za 400 000kč. To bylo jediný. K těm 400 se ani nepřiblížíš.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 18:25
LZKZ   
Ja neviem, čo sa tu s ním babrete. Aj tak mu to nikto z vás z hlavy nevykecá, keď chce ísť do USA, nech si ide, veď mu po chvíli dôjde, že to nebol dobrý nápad...
Keby aspoň tie jeho príspevky boli písané normálne, ale keď tam nemá čiarky, dľžne a mäkčene, tak si môžem len domýšľať, čo tým chcel autor povedať. Boh nás chráň pred takými ,,pilotmi".
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 20:42
zuNus   
prosimte ty ses ten posledni clovek na forum od koho bych chtel radu.Ty jsi rad ze jsi nekdy videl letadlo a uz poucujes.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 20:45
Jaakov   
VIděl jsem minimálně o 267 letadel víc než ty, tak se moc nekasej...
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 21:07
LZKZ   
Tak toto si si mohol odpustiť. Napriek tomu, že som v živote nesedel v letiacom lietadle, viem toho o lietaní, hlavne o tom vojenskom, možno viac ako ty. A taktiež viem čítať a tak sa dokážem dovtípiť, čo si za človeka, keď sa tu ľudia snažia poradiť ti a jediné, na čo sa zmôžeš je, že na každého vyskakuješ, pretože si niekto dovolil spochybniť tvoje nereálne počty. A tým nemyslím len túto diskusiu, už som prečítal zopár stromov, ktorých si bol účastníkom a to aj z čias, keď som tu nebol zaregistrovaný. A myslím, že fórum ako je to naše, si zaslúži, aby človek venoval písaniu svojich príspevkov troch viac času, ako na iných fórach. Tým myslím použivanie takých zázrakov moderných jazykov, ako je napríklad interpunkcia a pravopis, lebo niektoré tvoje príspevky fakt musím čítať viackrát, aby som pochopil, o čo ti vlastne ide. Skús sa upokojiť, menej sa nervovať a aj ľudia tu na fóre sa k tebe začnú chovať ináč. Končím, nechcem sa hádať.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 23:01
zuNus   
Třeba to bude tím že jsi z jiného státu . Pomohli ti ty háčky?

JJ jasný já vim o armádě hovno.Hlavně že všemu rozumíš,když jsi tedy ještě nikdy neletěl.Ať žije kniha a vní popsaný pocit letět.Běž radši kápnout olej na šroubek ať nezrezne chytráku.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 23:07
OK-PPT (AVP57T)   
Dobře, háčky a čárky by ti celkem šly. Ještě dopilovat psaní předložek a typografická pravidla. Tady toho můžeš napsat kolik chceš. Narozdíl od SMS nemáš omezený počet znaků, takže za tečkou a čárkou klidně mezeru můžeš udělat.
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 23:12
zuNus   
ja jebu carky tecky krouzky
 

Dopravní pilot přes armádu   24. 7. 2008 / 23:13
OK-PPT (AVP57T)   
Pán je gurmán.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:02
Jakub Edr
Jaktože nikoho nebrali?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:02
LS
neberou kazdy rok na piloty, ani na ridici...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:03
Jakub Edr
A kolik z kolika se asi tak dostane?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:05
zuNus   
tak z 200 tak 5-10,podle toho kolik budou brat lidi
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:18
Jakub Edr
No tak to moc není a komu dávají přednost? Chytřejším, zdravějším nebo bohatším?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:25
Jaakov   
Známejm
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 16:46
MiG-21MFN
si nemysli od táty z letky se hlásili synové dvou pilotů a nedostal se ani jeden a příští rok, zatim neoficiálně, berou jen 8 lidí. vzhledem k tomu, že dva roky po sobě neotevřeli, tak se bude hlásit spousty lidí.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:26
B3d4   
Stejně ti o vojenský lítání nemáš zájem...tak proč se ptáš...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:39
Jakub Edr
Já mám zájem o cokoliv co by mě přivedlo do kokpitu a možná, že lítat Alkou nebo Gripenem (jestli v té době až bych se tam mohl dostat ještě budou) nemusí být tak špatné a kdybych lítal s vojenským A319, tak to by bylo ideální

Ale abych šel do kokpitu přes civil, tak na to bohužel nemám finance a pochybuju, že mi někdo něco půjčí
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:47
LS
no myslim, ze kdyz budes chodit od svych 15 na brigadu, mesicne si vydelas cca 6000Kc, tak to mas za rok 72000. Kdyz budes chodit na brigadu do svych 20, kdy cca dodelas skolu, tak to budes mit 360 000 a to uz je dobry zaklad na litani. Do kokpitu te nic nez tezka drina nedostane. Bud pujdes cestou pracujiciho cloveka, ktery si normalne vydelava (sezenes dobrej job) a budes z toho postupne nalitavat licence, nebo se treba vydas cestou jako Mira Dusinu. Ale na tohle jsi jeste hodne mladej a mas jeste spoustu casu. Ono lezt do kokpitu v 19 letech, hned po skole, neni zrovna ideal. Hlavne si vyber takovou skolu, ktera ti poskytne vzdelani a bude te bavit. Pokud se upises armade, tak po skole u nich budes muset zustat minimalne 10let, takze do civilu se drive jak v 35 nedostanes a pokud budes mit dobre placenej job, tak si licence muzes vyletat drive...
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:53
zuNus   
a po 10letech leteckej duchod 10 000 mesicne, co vic si prat
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 16:48
MiG-21MFN
po dvaceti 60% hrubý mzdy.. čili více méně pořád stejný peníze to je ještě lepší ne?
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 12:01
orlík
S armádou bych si nezahrával. Vojáci jsou placený za to, že jdou do války, přikáže-li to vláda. Ne za to, aby si udělali výcvik a pak zdrhli k aerolinkám.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 13:31
Luděk Ch.
Ty si to představuješ jako Hurvínek válku Jednak se tam na 99,99% vůbec nedostaneš a taky bych řekl, že bys musel být hóóódně dobrej herec, aby na tebe veškeří ti doktoři a psychologové nepoznali, že ti vůbec nejde o vojenské létání, ale chceš zdrhnout co nejdřív k civilu. Na tvém místě pokud chceš létat v civilu, tak bych na armádu každopádně zapomněl, zvlášť když máš alergii na radar Je to hodně dlouhá a nejistá cesta, nemluvě o tom, že tě ještě před odchodem do civilu může sestřelit nějaký afghánec nebo něco takového. Když nastoupíš k armádě, tak musíš poslouchat rozkazy a jít lítat tam, kam tě pošlou. Pokud jde čistě o peníz, tak myslím, že rychleji to zvládneš tak, že si uděláš nějakou rozumnou školu, kde budeš mít předpoklad získat dobrě placené zaměstnání a potom buď šetřit a postupně dělat kvalifikace a nebo pokud si budeš věřit, tak se zadlužit a jít do toho naplno. Myslím, že bys byl první, kdo by šel k ardmádě jen kvůli tomu, aby mohl létat v civilu Jo a mimochodem, pochybuju že ti armáda zaplatí třeba typovku na B 737 To bys musel nakonec stejně platit sám a není to nic levného.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 13:57
zuNus   
takove lidi bych nejradsi podrizl,s timhle chovanim a pristupem k ačr.
 

Dopravní pilot přes armádu   23. 7. 2008 / 14:39
Luděk Ch.
Kašli na to, stejně nemá šanci se tam dostat a pokud nemá vztah k armádě, stejně by to brzo vzdal
 

Dopravní pilot přes armádu   25. 7. 2008 / 21:12
Serž   
behem zakladniho vycviku. spat 2-3 hodiny denne a zbytek travit behanim, pochody (s rozedrenymi patami od novych kanad), cistenim kveru a poslouchanim pulnocnich prednasek na kinosale neni zrovna pohodlne
do toho do cloveka celou dobu husti jak je na hovno, at to zabali atd atd. v tu chvili nikdo nebude mit pred ocima obrazek sebe sama sediciho v gripenu
 

Dopravní pilot přes armádu-závěr   23. 7. 2008 / 15:55
Jakub Edr
Diskuze na toto téma už pomalu končí, tak všem co mi pomohli mockrát děkuji a snad se do vzduchu někdy dostanu jako pilot a ne jako obyčejný cestující a je už jedno jakou cestu si zvolím. Je možné, že za pár let se na všechno budu dívat z úplně jiného pohledu než těď.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:12
Flogger   
jukni sem, tady mas prehled vsech skol
www.aeroweb.cz
sekce piltoni skoly
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:55
marzi
Jenže v 16 na to ještě nemám
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 11:56
B3d4   
Tak nemel a makej
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:03
marzi
Jn jenže v 16 našetřit 100 000 je dost nemožné nemyslíš
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:08
B3d4   
Nemyslím, dá se to...
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:09
marzi
Tak mi dej jednu reálnou možnost a jdu do toho
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:11
B3d4   
Brigády? neutrácet?
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:13
marzi
Jestli mám z jedné dvouměsiční brigády 10 000 a když chodím do školy tak nějak přes rok na ni chodit nemůžu
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:17
B3d4   
Jsou i lidi, kteří chodí i na brigádu i do školy a takových 60000Kč si za rok vydělají...nejsem t zrovna já, ale znám takový případ...
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 21:39
Xampik
mě by spíš zajímalo co je to za brigádu - že to stíhá i přes rok ale jestli je to tajný tak to neva
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 12:09
B3d4   
Roznáší letáky
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:20
LZKZ   
No tak nikto od teba nechce, aby si v tvojom veku rozbiehal vlastnú firmu. Skôr sme ti chceli povedať, že brigáda je možnosťou, ako si zarobiť na výcvik. Napríklad ja si teraz privyrábam na to, aby som si spravil preukaz na vetrone. Nečakám, že si do konca roka zarobím na výcvik, veď brigádovať môžem aj o rok. Aj keď je pravda, že teba trochu tlačí čas, keď chceš lietať čo možno najskôr. A nie je pravda, že cez školský rok to nejde. Ak si ochotný obetovať voľný čas, môžeš pracovať cez víkendy.
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:28
marzi
No asi máš pravdu kouknu po něčem
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:49
neotryx
spolužák dělá už rok v McD a měsíčně má okolo 8 000kč .. což si myslím že na 17 letýho kluka co chodí do školy velkej luxus
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:50
marzi
DEj kontakt
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:52
neotryx
Tak můžeš zkusit třeba ten McD někde v Ostravě.. oni tam mají nějaký karierní postup nebo jak to mají přesně nevím, ale dělá tam už něco přes rok
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 12:56
marzi
Jak se říka lína huba holé neštěstí takže se určo zeptám
 

Dopravní pilot   23. 7. 2008 / 13:03
LZKZ   
Fajn, ale otázka je, či ho to bude baviť. Či mu to za tie peniaze bude stáť. Pozri, ja pracujem ako sprievodca u nás v múzeu a mám 60 Sk/h hrubého-u nás je to celkom slušné. A čo sa týka náplne práce, nesťažujem sa-som na čerstvom vzduchu a celý deň v spoločnosti lietadiel . Tým nechcem povedať, že by si mal prísť pracovať ku nám. Ale pred tým, než si zoženieš prácu cez nejakú agentúru, skús sa osobne popýtať na miestach, kde by ťa to bavilo, možno by si sa aj priučil. Samozrejme, ak chceš pracovať kvôli tomu, aby si získal čo možno najviac peňazí (to neber v zlom, keď chceš lietať, peniaze sú dôležité), tak pre teba bude prioritná odmena a nie to, či ťa to tam bude baviť .
 

Dopravní pilot   24. 7. 2008 / 22:01
marzi
Tak sem tak nějak ukecal rodiče a ti mě docela podporovali hned sem si zašel k doktorce a samozřejmě bych to nebyl já kdybych neprošel, takže buď to zkusím za pár let znovu nebo si začnu hledat něco jinýho.
 

Dopravní pilot   24. 7. 2008 / 22:02
L3V3L
Proč si neprošel?
 

Dopravní pilot   24. 7. 2008 / 23:35
LS
a u jake doktorky jsi byl?
 

Dopravní pilot   24. 7. 2008 / 23:43
L3V3L
Já ne, to on.
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 19:20
marzi
U doktorky nevím, protože jsem ten papír hned za ordinací roztrhal a mám špatné vidění na dálku, prej i kdyz si to nemyslim
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 19:37
pseudoMates
/joke/
Pepa: "Tak jsem ti byl u doktora a řekl mi, že mám vysokej tlak a měl bych přestat kouřit, že mi tvrdnou játra a měl bych přestat pít alkohol.."
Ivan: "Pěkný.. a už si přestal..?"
Pepa: "Ne. Vyměnil jsem doktora."
/konec joke/

Zkus to podobně. Třeba ti to jinej doktor neřekne..
Ne.. teď vážně.. Pokud máš vadu očí, co se týče "jen" schopnosti vidět na dálku/na blízko, nedalo by se to operativně řešit..? A pokud ano, akceptují ti potom na vyšetřeních, že máš oči po operaci, nebo to bude konec tak či tak..?
Zkus se na to zeptat. Tohle je vada, co se ještě dá nějak "řešit".. Jsou vady očí, co se řešit nedají.. jedině snad transplantací.. (můj případ)
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 19:57
marzi
Ona existuje i transplantace oka sakra sem dost nevzdelanej jo zkusim nekoho jinyho, rozhodne se s tim da neco delat, pri nejhorsim budu nosit brylky
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 21:17
MiG-21MFN
a to vadí? chci říct, že já mám takovou tu nemoc, která nevim jak se jmenuje, protože jsem to zapomněl ale ve výsledku se mi zhoršuje zrak. a prošel sem. a táta to má taky a taky prošel. jestli nosíš brýlky a máš, tuším, do 3 dioptrií, tak ti to daj.
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 21:22
Serž   
v L1 skutecne je docela velka tolerance. nevim jestli se toho drzi i na roury ale pochybuju pze pri par G ti uplavou i bryle i kontaktni cocky, takze tam bych tipoval mnohem mensi toleranci
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 21:25
LS
mne osobne L1 prisel cely na dve veci Je tam popsanejch takovych veci, ze clovek ani nevi co ma a zda s tim co ma, projde

 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 22:20
MiG-21MFN
no vidiš, a stejně to dostal ale tak protože ve 40ti už je ta tolerance větší než když mu bylo 18. ten zrak se ti zhoršuje s věkem. no tak jestli on má jednu dioptrii na každým oku.. možná jedna a půl. a prošel
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 22:52
Serž   
tak to je samozrejme jina vec. vstup na ulz je taky o dost tvrdsi nez prodlouzeni platnosti
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 21:14
Serž   
akceptuji, toleruji
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 21:45
Xampik
k těm operacím ? nechal si někdo udělat ? na dopraváka jít nechci (spíše nemůžu - taky zrak) - myslím, že jsme někde četl, že operace se smí na dopraváka udělat, ale až po tom co projdeš těmi testy - předtim musíš být ok, oni to poznají podle jizev na oku , ale trochu OT: informace z druhé ruky - teta mi říkala, že její kolegině měla problém s očima, že po laserové operaci nesmíš nic dělat (pravcovat apod) - šla a prý se bouchla hlavou o poličku v kuchyni a najednou částečně oslepla na jedno oko :/ docela bych na ten lasik šel, ale tak je jasný, že to neni 100% uspěšný .. ale i tak ? podstoupil to někdo ?
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 22:25
LS
tusim, ze laserove operace nejsou povoleny, ale nevim...
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 22:40
MiG-21MFN
no co já si pamatuju, tak snad i jsou. ruku do ohně za to nedám, ale myslím že jo
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 22:50
Serž   
mam ji za sebou a na ulz na rlp uplne v pohode
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 20:18
Tragédie v JRD
to je taky napad.. neprojit, roztrhat a spalit... :/
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 20:23
marzi
Jen sem to roztrhal nespalil to bylo moc kousku na podpalovani, zacnu nosit brejle no
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 23:11
zuNus   
to 16let silhas?
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 23:37
Tragédie v JRD
ty si fakt debil.. proc by mel zrovna slihat?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:07
zuNus   
16let neresit zrak?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:10
Tragédie v JRD
ty jsi fakt debil ... oni existuji i zdravotni problemy, ktere se nijak neprojevuji ... ale pri vysetreni se na ne prijde a mohou byt docela prekazkou ....
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:31
zuNus   
ty jsi taky fakt debil,on sem napsal ze normalne vidi krasne?vetsinou spatne videni na dalku clovek pozna ne?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:38
OK-PPT (AVP57T)   
Jo jsem debil, jestli mi rozumíš? Ty jsi psal něco o tom, že nebyl nějakou dobu o oční, tak je divný a šilhá.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 11:18
Tragédie v JRD
no ty si taky urcite myslis, kdovi jak jsi chytrej clovek ... ale az u doktorky prijdou na to, ze mozek ti prestal fungovat v okamziku, kdy jsi se narodil.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 12:05
zuNus   
tak snad nezkončím jako ty.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 13:17
LS
to se neboj... Traged aspon pise spravne gramaticky. Uz v tom je mezi vami velky rozdil.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 13:40
Fero
ale děcka no tak, nehádejte se tu.. ale tragéd má s tím zrakem pravdu..
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 13:59
zuNus   
vcem ma pravdu? ze napise neakou mrdku ze existujou problemy ktere nepoznas,to nema stim nic spolecneho,ale on psal ze spatne vidi do dalky .
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:05
B3d4   
Z tebe má být chlouba AČR?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:07
zuNus   
prosimte kup si novou grafarnu a hraj si.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:07
OK-PPT (AVP57T)   
Tragéd mě dost často s*re, ale v tomhle s ním opět a zase souhlasím. M*dky tady v tomhle vlákně píšeš akurát ty. Tak se uklidni. Mnohdy opravdu poznáš, že se ti zhoršil zrak až u doktota.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:11
zuNus   
vylesti si brejle a bez si lehnout,to ti pomuze.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:14
OK-PPT (AVP57T)   
Mně se bryle blyšti jak psí kulky. A naležel jsem se dneska už dost. Nechceš si radši skočit do Mekáče a neopruzovat tady svou inteligencí bublajícího bahna?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:25
zuNus   
jj treba se mi zhorsi zrak,a ja to budu bojkotovat jak ty
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:33
miskinh
Hochu ty máš fakt dost. Došly ti argumenty, tak nesmyslně napadáš. Pamatuj na to, že pokud budeš chtít jít k armádě, tak se tam dělají docela náročný psychotesty a budeš muset aspoň trochu dokázat svoji duševní vyspělost. Tak se nad sebou trochu zamysli.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:01
zuNus   
jaky argumenty? mi podej otazku ja ti odpovim,mentalovi nebudu nic rozepisovat
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:33
miskinh
Teď jsi mne utvrdil akorát v tom, že nemá cenu s tebou o něčem diskutovat. S tebou je to totiž vážně o ničem. Jseš jak malý dítě, co kolem sebe kope, že mu někdo rozšláp bábovičku. Ještě že takových jako jseš ty mám kolem sebe hodně málo.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:40
zuNus   
jasny velkej tato
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 19:40
Fero
Co tu prosimte celou dobu vlastne resis? Tobe se nezdalo to ze si nekdo nevsiml ze ma problem s ocima a nebo proc se tady porad s kazdym hadas?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:17
OK-PPT (AVP57T)   
A co, pokuď vidí to co potřebuje, proč by to řešil? Já jsem taky nebyl u doktorky 5 let a pořád vidím stejně. Vždycky, když jsem přišel, předepsala mi o čtvrtinu silnější dioptrii. Udělalala to asi 6X, načež jsem se nasral a od té doby jsem tam nebyl. Brýle poctivě nosím, u doktorky, co jsem šel pro potvrzení na řidičák jsem v pohodě prošel. Autem jezdím, vidím to co potřebuji vidět. A není to jen má zkušenost. Oko se vždycky přispůsobí té silnější dioptrii. A za půl roku mi doktorka zas předepíše silnější brýle. Takhle by to opravdu nešlo.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:24
Serž   
jn, muj pripad
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:32
zuNus   
vidi co potrebuje?pismenko na dalku male nevidi,tak kde je teda problem? nikde?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:54
OK-PPT (AVP57T)   
Toť otázka. Brácha má čtvrt dioptrie na dálku z důvodu vychýlení jakési osy oka, nebo něčeho takového. Takže nekecej, když nevíš. Ať hledám, jak hledám, nic o písmenku jsem tu nenašel. Pouze řekl, že asi vidí špatně na dálku.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 00:56
zuNus   
ty asi fakt ty silnejsi bryle potrebujes.

Psal:a mám špatné vidění na dálku
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 08:54
miskinh
Psal "mám špatné vidění na dálku i když si to nemyslim." Člověk si kolikrát ani neuvědomí že se mu zhoršuje zrak, protože se to děje postupně. Mě se takhle zhoršoval několik let a vůbec jsem si toho nevšiml. Až když jsem si pak nasadil okuláre, tak jsem se nestačil divit, co všechno najednou vidím.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 11:09
zuNus   
ale doktorka mu rekla ze asi blbe vidi,tak to nevyvvracej ze psal neco jineho furt kopiruju jeho text. **Ten papír hned za ordinací roztrhal a mám špatné vidění na dálku** potom psal ze se to zhorsuje a on nepozna rozdil.

Tak ja nevim jestli si toho clovek nevsimne nbeo spis nechce vsimat ze nevidi.Zatim pise ze ma kazdej bryle a ze by je nepotreboval ze jen doktorka blbne.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 11:19
Tragédie v JRD
vis, ono staci, aby mel jedno oko v poradku a na druhem aby mel opravdu spatne videni na dalku . mozek toto dokaze vykompenzovat, takze vubec o tom, ze spatne vidis na dalku, nemusis vedet.. ap ritom mas na jednom oku treba 3D ....
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 11:45
marzi
Tak mam spatne videni na dalku praveho oka, teda rika doktorka, a uz se nehadejte
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 12:05
zuNus   
jj ale v tehle letech se chodi kazdej rok na prohlidku,nebo pri nastupu na sš tak taky chtěj většinou tu barvoslepost atd a zaroveň zkoušej oči.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 12:09
Fero
nooo, tak na to obvodní prostě dřív nepřišla a přišlo se na to až teď, což bylo třeba u mé dětské lékařky naprosto běžné
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:00
zuNus   
ja kdybych spatne videl tak bych si nerikal ze je vsechno ok.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:07
Tragédie v JRD
ty mas fakt v hlave vypatlano .. tak jeste jednou .. pokud mas kratkozrakost na jednom oku (a ne na obou) .. tak vidis dobre... a na to, ze mas jedno oko kratkozraky se prijde az u doktora...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:09
zuNus   
ty mas asi vymatlano v hlave,na tolik kolik mu je se chodi pravidelne minimalne jednou za rok na nactilete prohlidky.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:14
pseudoMates
Jinými slovy se na to přijde až u doktora..
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:53
LS
minimalne jednou za rok? Takze tam muzu jit petkrat? Co to placas za nesmysly? Zkus si otevrit zdravotni a ockovaci prukaz a podivej se, jak casto se chodi na prohlidky. A ze se ti nemuze za dva roky zhorsit zrak? Koukam, ze tys dlouho nebyl v tom svem mirumilovnem fan klubu, ze tady vsechny napadas, co?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:02
zuNus   
rikam minimalne, protoze mas aspon za rok jednu prohlidku,a kdyz napr des na neakou skolu nebo brigadu nebo cokoliv a potrebujes vysetreni od doktora, v ockovacim prukazu musim mit zaznam ze mi koukaj na oci?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:25
LS
Na preventivni prohlidky se chodi jednou za dva roky!! Preventivni prohlidky se zapisuji do zdravotniho a ockovaciho prukazu. Zrejme menis dost casto skolu, ze to potrebujes na skolu. Ja jsem byl kvuli skole u doktorky pouze jednou asi stejne jako normalni inteligentni clovek, ale clovek, co meni skoly a je mene inteligentni, tam musi kazdy rok. Na brigadu? Kam to chodis na brigady? Kdyz jdes na normalni brigadu, tak zadne vysetreni nepotrebujes a jedinne co maximalne potrebujes je potravinarsky prukaz, kde ti oci vetsinou nevysetruji. Ja jsem ho potreboval, zasel jsem k doktorce a aniz by me prohlidla, mi ho vypsala, takze asi tak...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:41
zuNus   
brigadu vsude potrbeuejs, jj dobre 1 za dva roky preventivni prohlidka,tak sem asi unikat ze mi oci kontrolujou minimalne za dva roky
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:45
LS
a to si myslis, ze se za dva roky nemohou oci zkazit? Ve 14 muzes mit oci naprosto v pohode a pak v 16 muzes mit vadu na jednou oko. Neni to nic nenormalniho, nebo myslis, ze kazdy uz ma vady vrozene a meli by mu na ne prijit hned po narozeni?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 20:07
zuNus   
no a v 15 de clovek na stredni takze musi mit kontorlu , atd atd brigady. a vse mozne
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 20:54
LS
dobre, tak jinak. Muzes jit o rok pozdeji. Prohlidka je v 13letech a pak v 15letech. Co je vse mozne? Nejak si to nedovedu predstavit. Ale ja zapomnel, ze ty vsechno vis nejlip, odlitas si PPL H a CPL H v Americe za 400 000, USAF te bude prosit, abys pro ne mohl litat a KFC ti bude davat jakozto nejslavnejsimu pilotovi vrtulniku jidlo zadarmo
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 20:55
maco
Héj, tak do toho bych šel taky. Kde se mám hlásit?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 20:57
LS
normalni vypatlanci jako jsme tady mame smulu. Na to ma jen zunus a nikdo jiny takovych kvalit a privilegii nikdy nedosahne
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 21:09
zuNus   
dobre pane chytrej nevim kdo mi tu tvrdil ze se cech nemuze stat pilotem usaf,na strankach ambasady americke je presne v cestine popsano co pro to udelat.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 20:57
Tragédie v JRD
proboha jaky brigady porad? kvuli jakym brigadam musis k takovymu doktorovi, ze ti meri i to jak moc (ne)vidis?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 20:58
LS
no oni pro Zunuse maji asi special brigady a musi podstoupit vsechna vysetreni. Skoda, ze jeste nezavedli psychotesty
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 21:10
zuNus   
no treba do strojni fabriky sem musel mit barvocit
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 21:16
Tragédie v JRD
on kazdej bezne chodi na brigadu do strojni fabriky,ze to automaticky predpokladas u kazdyho? .)
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 21:26
zuNus   
ja neivm co je potreba u jinejch oboru brigad
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 21:28
Tragédie v JRD
no hura.. konecne je to z tebe venku .. ze tu celou dobu pises o necem, o cem nemas vlastne ani paru ... ale hlavne ze jsou tu vsichni munky, debilove atd...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 21:57
zuNus   
ja to ale nerozebiral ja jen napsal nazor a ostatni resili co a jak
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 22:27
LS
ostatni ti tu chteli ukazat, ze ty se mylis, ale ty jsi je mezitim nazval vypatlancema, mentala a dalsimi typy lidi.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 22:08
Kryštof
Pánové, vás bych chtěl někdy mít spolu v čekárně, to bych snad ani nechtěl místní regulační poplatek 7E!
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:38
Fero
No a když uvidíš na jedno oko hůř a není teda všechno ok tak se stane co? Dostane brýle. A ty jsou na co? Když si je člověk nasadí tak vidí líp a zároveň se mu zrak spravuje. Já jsem taky viděl trochu hůř na dálku a v ničem mě to nijak extra neomezovalo. Víš kolik lidí jezdí s brýlema?? A tak proč by někdo nemohl lítat s brýlema??? Jestli je ta oční vada kterou má v cockpitu na škodu neposoudíš ani ty, ani obvodní a nevim jestli oční lékař, ale specialisté kteří mají ty zdravotní problídky I.třídy na starosti a ví, jestli to bude při pilotování vadit a nebo ne... Takže nezáviď, to že se nedostaneš do cockpitu ty neznamená že by nemohl někdo jiný kvůli menším problémům s očima... Kdo je dneska nemá?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:43
B3d4   
Já se ještě zeptám na jednu věc, kdž už e tu probírají ty prohlídky...Liší se nějak zdravotní limity pro Z43 a pro dopravního pilota? Kdyby někdo neprošel prohlídkou na dopraváka, tak jestli to je definitivní konec létání nebo může splnit limity na "menší" licenci...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:45
Tragédie v JRD
ono se to ani tak neodviji ood typu letadla.... ale od typu licence, o ktery usilujes... a ano, odlisuji .. pro licenci soukromeho pilota jsou ty pozadavky odlisne (mirnejsi) nez pro dopravniho...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:47
Fero
Na Z43 myslím že stačí II. třída a tam jsou ty limity daleko tolerantnější, vím o pár lidech co nesplnili podmínky na I. třídu, ale na II. s přehledem, takže lítat si sami můžou jak chtějí, akorát nemůžou jít do aerolinek na dopraváky
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 14:50
B3d4   
Oběma vám děkuji
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 15:59
maco
A kdybys chtěl dělat řídícího místo natřásání se v turbulencích, tak ti stačí III. třída, ale je tam hodně velký důraz na PSYCHO
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 16:06
LS
III. trida je kombinace II. a I. tridy, takze zdravotni ze II. a psycho z I.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 17:04
zuNus   
cemu zavidim? ze nekdospatne vidi? ja spatne nevidim munko,a proc bych se tam nemoh dostat? se prober
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 07:03
Luděk Ch.
No vidíš a máš po starostech se sháněním peněz. Ono opravdu nestačí říct si, že budu pilot. To by tady bylo přepilotováno
 

Dopravní pilot   25. 7. 2008 / 19:19
marzi
Po starostech nemám spíš jich mám víc aby sem do dohnal
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 12:13
Fero
jj, nemej strach... ja mel nejakou vrozenou vadu a casem se to upravilo, ze uz bryle nepotrebuju vubec a ani uz se to hlidat nemusi. Pokud nemas nic zavaznyho, coz si myslim ze ne, tak se ti to taky muze za cas zlepsit aspon tak, aby jsi tou prohlídkou na papíry prošel... tak v klidu... ale ja mam pocit ze tu stejne kdysi nekdo psal, ze se to do nekolika dioptrií toleruje, co to bylo vubec za doktorku ktera ti to zakazala? bylo to na tom ÚCL?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 13:18
LS
prave proto jsem se ptal, co to bylo za doktorku, myslim, ze to byla normalni obvodacka, ne?
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 13:37
Fero
já jsem to z toho co psal taky tak pochopil..
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 19:15
marzi
J byla to obvodni
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 19:30
B3d4   
Tak co se čílíš? Já mam s prominutím tak "blbého" obvoďáka že to není ani možné Už mě 2x poslal histericky do nemocnice a tam jsem se dozvěděl, že pan doktor přehání...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 19:38
Fero
Přesně tak, obvodak o tom fakt prehled nema, hele... www.ucl.cz , zkus se tim nejak proklikat az se dostanes na zkousky zdravotni zpusobilosti, jestli chces mit jistotu jak na tom jsi, obetuj tech 5000 nebo kolik to stoji a nech si tu prohlidku prvni tridy udelat... Prijde mi rozumejsi ty penize ted obetovat, nez kdybys vyhodil v radech statisice a pak az by prislo na vec, tak bys zjistil ze bys neprosel...
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 19:38
marzi
No asi zkusim udelat ten vylet do ty Prahy jak mi poradil Joey, je to sice pro me trochu z ruky ale za zkousku to stoji
 

Dopravní pilot - ocne poziadavky   28. 7. 2008 / 10:59
pilot_master   
No takze takto ked mas nejaku klasicku vadu oka najcastejsie refrakcnu vadu to je to ze nevidis do blizka a v tvojom pripade do dialky, nemusis byt hned smutny ze nosis bryle. Pozri sa ja mam zle oci tiez ale este zapadam do limitu a keby som nezapadol tak operacia.
Neviem ake silne mas dioptrie. Ak chces byt dopravny pilot, potrebujes lekarske vysetrenie I. triedy. Napisem ti ake ocne poziadavky potrebujes. Uz som tu o ociach na fore vela pisal takze mam v tom trochu prehlad
Je to z predpisu JAR-FCL 3 pre I. triedu t.j. dopravny pilot.
Predpokladam ze mas refrakcnu vadu co v normalnej reci znamena to ze nevidis do dialky
X pilotov nosi okuliare takze je to mozne.
Takze pri vstupnom resp. prvom vysetreni musi byt refrakcna vada v rozmedzi od +5 do -6 dioptrii ty ked nevidis do dialky mas dioptrie "-". Takze ziaden problem si myslim. A keby si si siel predlzit platnost a mal by si dioptrie vyssie ako -6 tak mozes byt este stale posuzen jako spusobily. A este ked mas vysoku refrakcnu vadu musis pouzivat kontaktne sosovky co je moj pripad alebo musis mat bryle s vysokym indexom lomu resp. aby si mal vysoke zorne pole. A aj ked mas ocnu operaciu tak mozes byt posuzen jako spusobily.
Dufam ze som to dobre pochopil a ked chcem byt pilot tak sa drzim tohto predpisu, v ktorom mam nadej ze prejdem
Keby si nieco chcel SZ

Tomas
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 18:45
Joey
Ahoj taky bych ti taky rád dal pár rad.
Začít je nejlepší na větroních v nějakém aeroklubu, věk na to máš akorát. Zabírá to docela dost času, ale stojí to za to. Dostane se ti toho z lítání hodně pod kůži a nepotřebuješ zase tolik peněz, ale zadarmo to taky není.
Pak přejdeš na motoráky, zase třeba v aeroklubu, nebo už v nějaký letecký škole. Rozdíl je to okolo 50ti tisíc, podle toho co lítáš za typ letadla, Z142 okolo 4300Kč/hod Cessna 150 něco přes tři tisíce krát 45 hodin minimum na soukromého pilota, teorii budeš mít už z větroně, tak to bude tak 1500Kč. Jo jinak toho větroně není povinnost dokončit, toho na postup nepotřebuješ, ale je to opravdu super základ, i když mě osobně voní víc kerosín. Pokud ale větroně odlítáš, tak se dá snížit výcvik PPL o 10% předchozího náletu, maximálně však 10hodin. 10 x 3500,- není špatný, ale zase si musíš spočítat, kolik tě bude stát nalítat 100 hodin na větroni, kolik času, tak peněz.
Po náletu 45 hodin výcviku musíš nalítat dalších 25 hodin, abys mohl jít na další „level.“ Teda ještě se dá hned udělat noční doložka pro VFR lety, kterou budeš později potřebovat na IFR (létání podle přístrojů).
Když máš sedmdesát hodin a pokud si pořád v aeroklubu, je dobrý si udělat vlekaře TOW, tzn. Že můžeš vlekat větroně a za to ty nic neplatíš, hodiny, teda spíš minuty zadarmo. Dále si po sedmdesátce můžeš udělat MEP vícemotorové letadlo a IFR. Teď přichází další období lítání „pro nic,“ protože tě čeká CPL obchodní pilot, při nastoupení musíš mít odlítáno 150hodin. Teď se můžeš lítáním živit.
Nepsal jsem ještě o teoriích, což je taky docela důležitá věc, můžeš to pořešit frozen ATPL, což ti stačí až na dopravního pilota, ale pro testy na ÚCL musíš splňovat věk min. 21 let. Jako druhá možnost je teorie na IFR, CPL na kterou ti stačí plnoletost. Dále English ICAO Level minimum 4 (šestka je rodilej mluvčí), jestli ti angličtina nedělá problémy, tak to je jedině dobře, ale do školy musíš stejně, aby si dostal certifikát, bez kterého nemůžeš dělat zkoušku. Ale zase je dobrý, že když tolik neumíš, tak se ty testy dělají i mimo ÚCL, právě v těch školách, kde tě spíš podržej. Jinak cena tohohle celého se pohybuje něco málo přes mega, ale hodně záleží, jak si šikovnej a jak hodně komerční školy si vybereš.
Jinak pevný nervy, pohodlnou židli při učení a hodně leteckých zážitků

P.S. Zajdi si na ÚLZ do Prahy do Dejvic, kde ti řeknou odborníci na zdraví co a jak, určitě se ti ten výlet vyplatí.
 

Dopravní pilot   26. 7. 2008 / 19:14
marzi
No díky moc přesně todle sem chtěl, fakt moc díky
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ